- Garancia
Ügyfélszolgálat:
+36 70 613 6403
szerviz@fitauto.hu
Szervizeink várnak Budapest több pontján.
Szerviz választásaGarancia
ALAPVETŐ CÉLUNK, HOGY ÜGYFELEINKNEK A LEGMAGASABB MINŐSÉGŰ SZOLGÁLTATÁST NYÚJTSUNK AZ ÁLTALUNK VÁLLALT TEVÉKENYSÉGI KÖRÖKBEN. EZT A TÖREKVÉSÜNKET ERŐSÍTI MEG A GARANCIA-VÁLLALÁSUNK IS.
Ezúton szeretnénk tájékoztatni minden kedves Ügyfelünket, hogy szervizhálózatunk a gyors és szakszerű garanciális problémák megoldása érdekében kizárólag az általunk beszerzett alkatrészekre tud teljeskörű garanciát vállalni, így hozott alkatrészeket nem áll módunkban felhasználni, beszerelni.
Teljes körű garanciát vállalunk az összes, szervizünkben elvégzett munkára. Garanciális problémával bármely FitAuto szervizünkhöz fordulhat, mely észrevételt az adott szervizben bírálnak el és orvosolnak.
Fontos kiemelnünk, hogy garanciális problémával érkező ügyfeleink minden esetben elsőbbséget élveznek.
Amennyiben a garanciaelbírást nem tartja megfelelőnek kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a szerviz@fitauto.hu címen. Vállaljuk, hogy az általunk elbírált és jogos garanciális igénykényt elfogadott bejelentés esetén a hibás alkatrészt azonos minőségű új alkatrészre cseréljük.
Gumiabroncs garancia
Díjtalan defektjavítás
A díjtalan defektes gumijavítás vállalunk minden gumirabroncsra, nem csak a nálunk vásároltakra, abban az esetben, ha a sérülés javítható.
A díjtalan defektjavítás szolgáltatás érvényessége
A szolgáltatás kizárólag személygépkocsikra érvényes.
A szolgáltatás kereskedelmi használatú és a sporttevékenységet folytató autók esetében nem igénybevehető.
Alkatrész garancia
Vállaljuk, hogy az általunk jogosnak elbírált garanciális igény esetén a hibás alkatrészt ugyanolyan típusú új alkatrészre cseréljük.
Főbb alkatrészek garancia-időtartamai:
Egyéb alkatrészek garanciájáról érdeklődjön szervizünkben:
Általános jótállási feltételek
A jótállás időtartama alkatrészek esetében:
• 10000 Ft-ot elérő, de 100 000 Ft-ot nem meghaladó vételár esetében 1 év
• 100 000 Ft-ot meghaladó, de legfeljebb 250 000 Ft vételár esetében 2 év
• 250 000 Ft vételár felett 3 év
Nem tartozik jótállás alá a hiba amennyiben - rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, - elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó - elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze
segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű)
Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. (Kivétel: elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű)
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.
Szabad szervizválasztás és garanciális szerződések
Az európai jogszabályok értelmében a gépjármű-tulajdonosoknak joguk van szabadon választani az autószervizek között. A rendelkezések értelmében a jármű gyártója nem utasíthat vissza garanciális javítást, mint például egy hibás elektromos ablak javítása – csak azért, mert pl. fékbetétet nem a hivatalos szervizhálózatához tartozó szerviz végezte.
Amennyiben Ön kiegészítő garanciát vásárol gépjárművéhez, a gépjármű gyártó kikötést írhat elő az alkatrészre és javító szervizre vonatkozólag. Ebben az esetben a szabad választás lehetősége nem érvényes.
Amit garanciális probléma esetén tennie kell
Garanciális igényét abban az esetben is tudja érvényesíteni, ha a számlát nem tudja bemutatni, hiszen azt rendszerünk rögzíti. Az Ön biztonsága érdekében kérjük, az észlelt hibát, problémát a lehető legrövidebb időn belül jelezze.
Garanciális problémával bármely Fitauto szervizünkhöz fordulhat, amit a választott szervizben bírálnak el és pozitív elbírálást követően orvosolnak. Garanciális problémával érkező ügyfeleink minden esetben elsőbbséget élveznek.
Amennyiben a garancia elbírást nem tartja megfelelőnek, kérjük, forduljon ügyfélszolgálati központunkhoz!
Fitauto központi ügyfélszolgálat:
Telefon: +36 70 613 6403
E-mail: szerviz@fitauto.hu