Bemutatjuk
Szakembereink közérthetően fogalmazva elmagyarázzák Önnek mindazt, amit fontos tudnia, pl. a gépjárműje alkatrészeinek állapotát, azoknak mi a szerepük, miért fontos a hibátlan működésük. Kérdéseit, érdeklődését örömmel fogadjuk.
- biztosítja a kapcsolatot az úttesttel (egy tenyérnyi felületen)
- hordja az autó tömegét
- megfelelő tapadást biztosít fékezéskor, gyorsításkor
- védi a futóművet a közvetlen erőhatásoktól
A gumiabroncs a használata során komoly igénybevételnek van kitéve, ezért nagyon összetett a szerkezete. Előállításukkor különböző gyártási technológiával, különböző összetételű gumit, más vázszerkezetet (karkaszt) használnak. Erre azért van szükség, mert különböző használati szempontokat vesznek figyelembe (téli, nyári, teher, sport, stb.).
A gumiabroncs a használata során kopik, sérül, elöregszik, ekkor ki kell cserélni. Az abroncsok újrafutózását nem javasoljuk, mert ez esetben csak a futófelületet újítják fel, de a váz szerkezete a régi marad! Előfordul, hogy a futófelület leválik, és balesetet okoz! Már 1-2 éves abroncson elkezdődik a szilárdságának csökkenése, az úgynevezett öregedés.
A forgalombiztonság egyik szükséges feltétele a kifogástalan állapotú gépjárműabroncsok alkalmazása. A közúti balesetek mintegy felében a gumiabroncs valamilyen szerepet játszik!
Segítünk kiválasztani!
NEM KELL UTÁNAJÁRNIA
- Milyen célra használja a gépjárművét
- Milyen gyakorta használja a gépjárművét
- Milyen útviszonyok között használja (terep, autópálya, városi)
- Milyen típusú autót vezet
- Milyen a vezetési stílusa
- Milyen költségkategóriában gondolkozik (prémium, közép, gazdaságos)
Mit jelentenek a gumiabroncson található jelzések?
JÓ TUDNI
- 205: gumiabroncs futófelületének szélessége (mm)
- 45: gumiabroncs magasságának és a futófelület szélességének százalékos aránya
- (A gumiabroncs magassága 45%-a a 205mm-nek, azaz 92,25mm)
- R: radiál szerkezet (szilárdsághordozó szövetváz)
- 16: belső átmérő (col)
- 83: terhelési index (kg)
- V: sebességi index (km/h)
EU abroncscímke
A gyártó köteles a gumit tesztelni, címkével ellátni, mely segít a választásban.
- Üzemanyag-takarékosság
- Nedves úton való tapadás
- Gördülési zaj
Online gumiabroncs-rendelés
ÍGY MÉG KÉNYELMESEBB
- szállítási díj nélkül
- szakszerűen felszerelve
- garanciával
Gumiabroncs-átvizsgálás 10 percben!
SEMMIBE NEM KERÜL
Ha autója gumiabroncsa helytelenül kopik, ha az autó félrehúz, rázódik, vagy nem áll egyenesen a kormány; keresse fel szervizünket.
- megmérjük és beállítjuk az abroncsok nyomását
- megmérjük a mintamélységet (profilmélységet) az abroncs futófelületének két szélén, és közepén
- szemrevételezzük az abroncs felületi elváltozásait
- ellenőrizzük a gyártási évet
- ellenőrizzük a felnit
- ellenőrizzük pótkereket
A kerék felületén megjelenő abnormális elváltozások utalhatnak a gumiabroncs túlzott sebesség, túlsúly okozta nagy igénybevételére, vagy a gépjármű mechanikai hibájára. Gyakran a nem megfelelő futómű-geometria okozza a gyors gumiabroncskopást.
Ilyenkor javasoljuk a futóműállítást, amivel megelőzheti a nagyobb kopást, és egyben érezhetően jobb lesz a kocsi úttartása. Futóművet állítani csak megfelelő állapotú gumiabronccsal lehet!
Centrírozás
BÍZZA SZAKEMBERÜNKRE
A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömegközéppontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futóműalkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.
Centríroztassa (egyensúlyoztassa ki) kerekeit 10-15 ezer kilométerenként! A centrírozás során a felnikre cinksúlyokat teszünk, ezáltal hozzuk egyensúlyba a kerekeket.
Kwik Fit garancia
MEGNYUGTATÓ
A Kwik Fit az általa forgalmazott gumiabroncsok teljes élettartamáragaranciát biztosít, vállalja, hogy térítésmentesen centrírozza a kereket, és javítja meg az esetleges defektet.
Kwik Fit gumiabroncs-tárolás
NE A LAKÁSÁBAN FOGLALJA A HELYET!
A Kwik Fit szervizek raktárkapacitása lehetővé teszi ügyfeleink gumiabroncs-garnitúráinak szezononkénti tárolását. Akár magánszemélyek, akár céges partnereink abroncsait megőrizzük, regisztráljuk, kérésre állapotáról szakszerű véleményt mondunk.
Mikor kell cserélni?
NEM CSAK AUTÓKHOZ ÉRTŐKNEK
- a profilmélysége nem megfelelő (nyárigumi ideális mintamélysége 3mm, a téligumié 4 mm)
- rendellenesen kopott
- életkora elérte a 10 évet, még ha a profilmélysége megfelelő is
- sérült, vagy megváltozott az alakja
- más méretű, alacsonyabb sebességkategóriába tartozik, vagy kisebb a terhelhetősége a megengedettnél
- nem a megfelelő abroncscsaládba tartozik (pld.: személy helyett kisteher vagy fordítva); kisteherautó gumiabroncsán „C” jelzés van (magasabb a terhelhetősége)
- évszakváltáskor ( 7°C fok felett nyárigumit, 7°C fok alatt téligumit használjon)
- egy tengelyen nem azonos méretű, mintájú, terhelhetőségű a két gumiabroncs
Kwik Fit ajánlása: cseréltesse egyformára mind a négy keréken a gumiabroncsot! Ekkor van a legnagyobb biztonságban!
Gumiabroncskopás
JÓ TUDNI
A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a megfelelő gumi kiválasztása és karbantartása alapvetően fontos a biztonságos közlekedésben.
A gumi 2mm alatti mintamélységnél már egyre kevésbé látja el a feladatát, bár az előírt minimális profilmélység 1.6mm. A nyárigumi ideális mintamélysége legalább 3mm, a téligumié legalább 4 mm.
Kopott abroncsokkal – különösen vizes úton – ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! A lekopott járműabroncs a víztócsákon könnyen megcsúszik (ez az úgynevezett aquaplaning), mivel nem szorul ki a víz az érintkező felületek közül. A gépjármű kormányozhatatlanná, irányíthatatlanná válik.
Egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.
Jó tanács: 10 éves abroncsköpenyt még kifogástalan futófelület esetén is szereljük le a gépjárműről. Tízéves gumiabroncs vázszerkezete elöregszik, kevésbé viseli el a külső behatásokat, a nagy sebességet, könnyen szálszakadás léphet fel, aminek a következménye a durrdefekt.
Amit érdemes betartani
TIPPEK
A megengedett sebességnél ne hajtsunk gyorsabban! A túlterhelés nagy igénybevételt jelent az abroncsnak, mely fokozott melegedéssel, deformálódással jár, a vázszerkezet szétrobbanhat, mely durrdefektet okozhat; felgyorsul a gumikopás, az elhasználódás. A gumiabroncson fel van tüntetve a maximálisan megengedett km/h sebesség.
Havonta legalább egyszer vizsgáltassa át abroncsai állapotát: a guminyomást és a felületi elváltozásokat.
Kiemelt gumiabroncs márkák
KWIK FIT AJÁNLATA
A gumiabroncsgyártás kezdetei
ÉRDEKES
Charles Goodyear, amerikai kémikus-fizikus 1830-as évek végén felfedezte a vulkanizálást, ennek köszönhetően terjedt el a tömörgumi.
A légabroncsot 1845-ben találta fel Robert William Thomson skót matematikus-mérnök, de ekkor még nem tulajdonítottak neki jelentőséget, hamar feledésben merült.
Thomson feltalálásától függetlenül John Boyd Dunlop skót állatorvos 1888-ban véletlenül jött rá a levegőt magába záró gumiabroncs használhatóságára. 1890-ben nyitotta meg első abroncsgyárát Dublinban.