Blog

Téligumiról bővebben

Ha a téligumi mintázata 4 mm alá kopik, akkor már nem bír elegendő vizet, latyakot elvezetni, és a hóban sem tud megfelelően kapaszkodni. Hat évnél öregebb téli gumi már kemény, nem nyújtja azt a teljesítményt, mint újkorában.
Amennyiben a gumik ennél kopottabbak, fel se rakassuk őket, sürgősen vásároljunk újakat.

 

Gumi kiválasztásánál gondolja át:

  • Milyen gyakran vezet télen?
  • Mire használja a kocsit?
  • Milyen a vezetési stílusa?
  • Ki fogja-e használni a márkás, de drága gumi nyújtotta szolgáltatást, mely igazán extrém körülmények között mutatja csak meg magát?

Milyen információk olvashatók a gumin?

  • A téli gumin az  M+S (mud+snow) betűk jelentése: sár és hó.
  • DOT szám – vásárláskor keressük meg ezt a jelzést a gumi peremén, ebből tudjuk meg, hogy melyik év, hányadik hetében gyártották a gumit. Két karakter a gyártás hete, két karakter az év Pl. Pl. 0100 = 2000 év 01.-hét.

thumb dot00 185

A téli gumiabroncsok az anyagösszetételük miatt +7°C hőmérséklet alatt is megőrzik kellő lágyságukat, és mintázatuk is a téli, havas körülményekre lett kialakítva. Télen nyárigumival autózni olyan, mint hibás fékrendszerrel közlekedni!

Az abroncsok tapadása nagyban függ az összetételtől. Az optimális tapadás elérése miatt a gumiabroncsok túlnyomórésze szilika alapú keverékből áll, mely gátolja a gumi dermedését, a zord időjárási viszonyok közepette is rugalmasan alkalmazkodik az úttesthez. Ez az összetétel felelős az élettartamért és a komfortért is.
A mélyebben barázdált gumiabroncs-mintázat biztosítja a tapadást hóban és latyakban egyaránt. A mintázati blokkokat tagoló lamellák, mint sok ezer kapaszkodó él, biztosítják az elindulást, úttartást és biztonságos megállást.
Téli abroncsoknál a gyorsabb kopás és elöregedés, azaz a kevesebb megtehető kilométer az ára a gyengébb minőségnek. Vagyis nem használhatjuk annyi ideig az olcsóbb gumikat, mint a jobb abroncsokat, így kilométerre vetítve “elolvad” az árkülönbség.