Lexus RZ Review

Kritikák

A Lexus RZ plüss és gyakorlati elektromos SUV, bár úgy tűnik, hogy ez a hatékonyság költségén áll

Lexus RZ ítélet

A Lexus RZ kulcsfontosságú modell a japán gyártó számára, de úgy gondoljuk, hogy küzd, hogy bármi új vagy érdekes legyen ehhez a versenypiaci szegmenshez. Az RZ kabinja jól felépített, ha nem fényűző, és a legkisebben kényelmes utazás tökéletessé teszi a város körüli fazekassághoz vagy az iskolai futás elvégzéséhez. Nehéz azonban elkerülni azt a tényt, hogy a mechanikusan hasonló Toyota BZ4X olcsóbb, annak ellenére, hogy hosszabb tartományt kínál, mint a prémium testvére.

Tartomány részletei, specifikációi és alternatívái

A Lexus már régóta villamosító szállító. Mivel az eredeti RX 400 órás 2005 -ben debütált a márka első hibrid autójaként, szinte minden új Lexus modellt valamilyen elektromos hajtáslánccal kínáltak. Ezt szem előtt tartva talán meglepődhet, hogy olyan sokáig tartott, amíg a japán luxusautó gyártója kijön az első célú elektromos autóval: a Lexus RZ-vel, de a prémium elektromos SUV végül 2022-ben érkezett.

A Lexus RZ megosztja az E-TNGA platformját a mainstream Toyota BZ4X-rel, valamint a robusztusabb Subaru Solterra-val. Az RZ elsősorban más prémium ajánlatok, mint például a BMW IX3, az Audi Q6 E-Tron és a Porsche Macan Electric versenytársainak versenytársa. A Lexus arra is megpróbálja, hogy a vásárlókat vonzza a mainstream opcióktól, mint például a Tesla modell, a Nissan Ariya és a Volkswagen ID.4.

Két hajtómű közül választhat a Lexus RZ számára. A belépő szintű RZ 300E-t 2024-ben indították el, és a felállásba növelték az akkumulátor tartományát és az alacsonyabb kiindulási árat. A 300E-t egyetlen elülső motorral gyártott 201BHP-vel hajtják, és ezt egy 71,4 kWh (64 kWh felhasználható) akkumulátorral táplálják, amely akár 297 mérföldre is visszatérhet a WLTP kombinált cikluson.

A erősebb (és drágább) RZ 450E hozzáad egy második hátsó motorhoz négykerék-meghajtóhoz, és megnövekedett 309 lóerő-teljesítményt ad hozzá. Ez a modell ugyanazzal a 71,4kWh akkumulátorral rendelkezik, mint a 300E, de a maximális tartomány 273 mérföldre csökken.

Az RZ egyik címsorának tulajdonságait úgy állították be, hogy az egyedülálló opcionális „One Motion Grip” kormányzati rendszer, de ez csak 2025-ig lesz elérhető. Belépünk, mit jelent ez egy kicsit tovább ebbe a felülvizsgálatba.

Alapvetően, az RZ 150 kW-os, ultra-rapid DC töltési képességgel van felszerelve, amely a Lexus szerint fél órán belül 10-80% -ig képes feltölteni az autó akkumulátorát, ha egy kellően erős nyilvános töltőhöz csatlakozik.

A vásárlók választhatnak a három vágási szint közül: a Premium, a Premium Plus és a Takumi. Amint azt egy Lexus-tól elvárhatja, az RZ rengeteg standard felszereléssel rendelkezik, ahol minden autó LED külső megvilágítást, 18 hüvelykes könnyűfém kerekeket, teljes bőr kárpitot, 14 hüvelykes érintőképernyőt, fűtött üléseket és fűtött kormánykeréket, panorámás napfénytetőt és Lexus biztonsági rendszerét+ a járművezetői segédeszközök számára.

A közép-spec prémium Plus felé lépve nagyobb 20 hüvelykes ötvözeteket, hatékonyabb „sugárzó” kabinfűtéseket, fejjel és továbbfejlesztett kormánykerék-vezérlőket ad hozzá. Végül, a Takumi tartomány-tetejű Takumi egyedi szövet kárpitozással, Mark Levinson sztereóval, 64 színű környezeti világítással és elektronikusan tompítható napfénytetővel büszkélkedhet.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
RZ 300E 297 mérföld 10 óra (0-100%, 7,4 kW) 25 perc (10-80%, 150 kW)
RZ 450E 273 mérföld 10 óra (0-100%, 7,4 kW) 25 perc (10-80%, 150 kW)

A Lexus RZ mindkét változatát egy 71,4 kWh (64kh használható) akkumulátorral hajtják, de a SUV maximális tartománya a választott hajtóműtől és a kiválasztott kerék méretétől függ.

Ha a legtöbb tartományt szeretné, akkor a jó hír az, hogy valójában kevesebbet fog költeni, mivel ez a belépő szintű RZ 300E az alapvető városi burkolatban, amely a legnagyobb hivatalos számot kínálja. Ez az RZ akár 297 mérföldet is lefed a WLTP kombinált ciklusán, az egyetlen motorjának és a kisebb 18 hüvelykes könnyűfém kerekeknek köszönhetően.

Ha azt akarja, hogy az elsőkerék-meghajtó RZ 300E, de magasabb vágási szinten, akkor a prémium, a prémium plusz és a takumi modellek mind a tartományi ábrát 268 mérföldre csökkennek, a nagyobb 20 hüvelykes kerekek miatt.

A négykerék-meghajtó RZ 450E felé haladva, ez akár 273 mérföldes távolságot eredményez a WLTP kombinált cikluson. Ugyanakkor, csakúgy, mint a kisebb 300E, a burkolat szintjének felfelé történő mozgatása az akkumulátoron jár, és a plushest modellek elérik a legfeljebb 251 mérföldes tartományt.

Egy ideig futtuk az RZ 450E-t a Dringelektromos flottán, és csak átlagosan körülbelül 3,0 mérföld / kilowattóra sikerült, ami körülbelül 200 mérföldes kiábrándító figurát jelent-nagyjából megegyezik egy olyan elektromos szuperminibe, mint a Vauxhall Corsa Electric.

Szerencsére minden Lexus RZ-t kap 150 kW-os ultra-rapid DC-töltés, vagyis kb. 30 perc alatt visszatér az útra, ha sikerül találnia egy nyilvános töltőt, amely kompatibilis az ezekkel a sebességekkel. A 7,4 kW -os faldobozba való csatlakozás lényegesen hosszabb ideig tart – a teljes töltés körülbelül 10 órán belül befejeződik. A standard három tűs dugó használata egy napot vesz át, bár ennek csak utolsó lehetőségnek kell lennie.

Futási költségek és biztosítás

Több mint 50 000 fontotól kezdve a Lexus RZ -t nemcsak drága vásárolni, hanem elég drága is. Attól függően, hogy melyik verziót választja, az RZ a viszonylag magas 39–45 csoportot foglalja el. Összehasonlításképpen, a BMW IX3 a 44. csoportban helyezkedik el.

Az egyéb működési költségeknek sokkal könnyebbnek kell lennie. Az RZ otthoni töltése egy éjszakán át sokkal olcsóbb lehet, mint az egyenértékű benzin- vagy dízel luxus SUV kitöltése – különösen, ha feliratkozik egy adott EV villamosenergia -tarifára. Ennek ellenére az RZ messze nem az egyik leghatékonyabb elektromos autótól, tehát nagyon sokat költ egy viszonylag rövid távolság lefedésére – különösen, ha nyilvános gyors töltőket használ, amelyek annyit fizethetnek, ha nem több, mint a benzintel való kitöltés.

Az összes elektromos autóhoz hasonlóan a Lexus RZ az alacsony, 2% -os haszonban lévő (BIK) adószintben ül a vállalati autóvezetők számára, és 2025 áprilisáig mentesül a közúti adó alól.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
RZ 300E 8 másodperc 99 mph Elülső 201bhp
RZ 450E 5,6 másodperc 99 mph Négy 309BHP

Mind az RZ 300E, mind a 450E megfelelő mennyiségű teljesítményt nyújt, de az általános hangsúlyt a kényelemre, mint a sportosságra helyezi. Ez azonban nem rossz dolog, amikor emlékszel, hogy ez egy kifinomult és felfelé irányuló SUV -nak szánt.

A kevésbé erős, elsőkerék-meghajtó 300E továbbra is ésszerű 201bhp és 266 nm nyomatékot eredményez. Miközben nem fog túl sok húzási versenyt nyerni az EV riválisaival szemben, az RZ ez a verziója pontosan 8 másodperc alatt 0-62 mph-ig gyorsul, majd tovább halad a 99 mph maximális sebességre.

A négykerék-meghajtó 450E ugyanazt a 99 mph maximális sebességet osztja meg, de kettős motorjai 309 lóerőre és 435 nm nyomatékra növelik az energiát. Ez csökkenti a mérföldkőnek számító sprint időt 5,6 másodpercre, ami nem rossz egy két tonna feletti autó számára.

Az RZ 450E teljesítményét a Lexus Direct4 rendszer kezeli, amely elemzi a jelenlegi G-erőket, a kerék sebességét stb.

Az RZ mindkét verziója a Lexus Steer-by-Wire rendszerét is tartalmazza, ami azt jelenti, hogy nagyon kevés visszajelzés van a keréken keresztül. A Lexus azonban megfelelő mennyiségű markolatot kínál a sarkokban, és testtömegét jól tartják. Ennek eredményeként az RZ általában stabilnak érzi magát egy csavaros úton. Végül azonban nem kínál dinamikusabb meghajtót, mint a kevésbé drága testvérei, a Toyota BZ4X és a Subaru Solterra.

A végleges szórakozás hiányát elméletileg legalább részben javíthatják a jövőben a japán márka új, vezetékes rendszerének érkezése révén, amelyet „One Motion Grip” -nek neveznek. Jet-harmó stílusú „igák” kormánykerék útján vezérelhet-az autók e rendszer nélkül kapnak egy hagyományos körkörös kereket-az egyik mozgásgátló célja, hogy élesebb, közvetlen irányítást kínáljon alacsonyabb sebességgel, és pontosabb bemeneteket kínál a gyors menéskor. Nem várjuk el, hogy ez 2025 előtti opcióként érkezik.

Igazat mondva: a legtöbb SUV -vásárló nem sportos meghajtót követ, és elsősorban kényelmet akar – amit a Lexus RZ pikkban kínál. Mozgás közben hihetetlenül kifinomult, és sikerül a dudorok többségét jól felszívni. Nagyon kevés a szélzaj is, bár azt gyanítjuk, hogy a teszt autó gumiabroncsának ordításának az opcionális 22 hüvelykes könnyűfém kerekei eredménye volt.

Belső, műszerfal és infotainment

Lenyűgözött minket a Toyota BZ4X belső tere, amikor az autó először debütált, mivel ez hatalmas javulást jelentett a régi olcsó érzésű Toyota kabinokhoz képest. Mivel a Lexus RZ megosztja az autó sok részét, és körülbelül több ezer fontba kerül, nagy dolgokat vártunk a feltételezett „luxus” változatból.

Szóval, a Lexus ugyanúgy vezette minket? Igen és nem. Ha ismeri a többi Lexus modellt, akkor azonnal otthon érezheti magát az RZ -ben. A kabin általános kialakítása ízléses, mégis alulértékelt, és bár a felső-specifikus modellekben nincs kesztyűdoboz, hogy utat biztosítson az energiahatékony „sugárzó fűtők” számára, minden egyébként átgondolt módon van elrendezve.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy még a Takumi Takumi tesztkocsija-amelynek kiindulási ára meghaladja a 60 000 fontot-inkább jól felépített, mint igazán fényűzőnek érezte magát; A Genesis elektromos GV70 végül inkább az alkalmat nyújtja, annak ellenére, hogy a benzin SUV -n alapul.

A Lexus már régóta elmaradt a riválisoktól, amikor a legmodernebb infotainment technológiát kapja, egészen addig, amíg a közelmúltban beillesztette autóit egy nehézkes érintőképességű médiarendszerrel. Szerencsére ezt az RZ-ben sehol nem lehet látni, és minden verzió fényes, 14 hüvelykes érintőképernyővel rendelkezik, integrált fizikai klímaberendezéssel.

A hibrid-hajtású Lexus RX-hez illesztett rendszerrel azonos, ez a sima és könnyen használható egység alapkivitelben az Apple CarPlay és az Android Auto Connectivity-vel, és a kormánykerék mögött egy kis digitális műszercsoport erősíti. Azt szeretnénk, ha ez utóbbi egyre konfigurálhatóbb lenne.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot mennyiség (ülések fel/le)
4,805 mm 1895 mm 1635 mm 522/1,451 liter

A lejtős tetővonal ellenére a Lexus RZ több mint elegendő helyet kínál a legtöbb család számára. Két felnőtt hátulján ki tud nyújtani elegendő fej- és lábtérrel, míg egy harmadik utas relatív kényelemben is ülhet, a lapos kabin padlójának köszönhetően. Az egyik furcsa mulasztás a kesztyűdoboz; Noha manapság valószínűleg még mindig még mindig nem húz egy AZ útitervet, ez kissé korlátozza, hogy milyen elemeket tárolhat a kabinban.

A motorháztető alatt sem van „Frunk”, bár úgy gondoljuk, hogy a vásárlók többségét az RZ 522 literes csomagtartója is kiszolgálja. Ez nagyobb, mint a BMW IX3 510 literje, de egyáltalán nem esik le az Audi Q6 E-Tron 526 literjétől. Ha nem kell a Lexus hátsó üléseit használni, akkor ezeket le lehet hajtani, hogy párhuzamos 1,451 liter helyet biztosítson.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Csakúgy, mint a Toyota anyavállalata, a Lexusnak is nagyon szilárd hírneve van a megbízhatóság szempontjából. Mivel az EV -knek kevesebb mozgó alkatrésze van, mint az égésű autók, azt várhatnánk, hogy a Lexus RZ hosszabb távon elég robusztus legyen.

A márka egyik autója sem jelent meg a 2024 -es Driver Power ügyfél -elégedettségi felmérésünkben, de a márka a 32 márka közül a 12. helyezett a legjobb gyártó rangsorában.

Ahogyan elvárta a Lexust, az RZ teljes ötcsillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP. Az összes modell alapvető fontosságú a Lexus teljes biztonsági rendszerével+ a vezetői segédeszközökhöz, amely magában foglalja az autonóm vészfékezést (AEB), a sáv-indulási figyelmeztetést, a sáv-karban, a vak foltok megfigyelését, az adaptív sebességtartó automatákat és az automatikus magas gerendákat. Ezek, bár hatékonyak, időnként meglehetősen darikálnak, és néha hajlandóak voltak kikapcsolni őket.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.