Új Mercedes CLA 2025: Massive 491 mérföldes tartomány a Mercedes új kis szalonjához

Szakértők

Az új Mercedes CLA ebben az évben később érkezik, osztályvezető tartományban

Amikor az új, harmadik generációs Mercedes-Benz CLA ebben az évben később kerül forgalomba, akkor ezt egy teljesen elektromos modellel fogja megtenni a felállásban-és egy olyan, amely teljes mértékben átírja a vezetési tartomány szabálykönyvét.

A címsor ábrája 491 mérföld a WLTP cikluson, ez egy olyan szám, amely nem csupán tíz, hanem több száz mérföldnyire hosszabb, mint egyes versenytársak. Noha ez egy 85 kWh-os akkumulátor jóvoltából származik, amely szintén nagyon vastag az osztály számára, a Mercedes szintén nagy figyelmet fordított mind az aerodinamikára, mind az autó mechanikai és villamos hatékonyságára, néhány komolyan lenyűgöző papírszámra.

A Mercedes újdonsága (bár nem az ipar számára) a 800 voltos építészet, amely hatékonyságot és csomagolási előnyöket hoz, és lehetővé teszi a nagyon gyors 320 kW-os töltést, ha talál egy nyilvános gyors töltőt, amely képes az ilyen típusú teljesítmény elérésére. Ha igen, akkor elméletileg 200 mérföldes távolságot tölthet fel tíz perc alatt.

Következő lépés az autó alakja. Ez hasonlít a kimenő CLA -ra (egy másodperc alatt feljutunk a stílusra), és mint az autó, ez nagyon aerodinamikailag hatékony – valójában még inkább 0,21 húzási együtthatóval, elődjének 0,23 -ra. Csökkentőbb, mint a legfrissebb Tesla Model 3 0,219.

Mindez azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy egy SUV-szerű 2,050 kg-nál mérlegelnek (egy tisztességes régi darab, tekintettel a plug-in hibrid elődjének legnehezebb verzióira, 1700 kg alatt voltak, és a legkönnyebb CLAS kb. Még nem látni kell, hogy a CLA milyen közel áll ehhez a való világban, de a napi használat során a 4MI/kWh feletti bármi jó lesz, és megőrizni fogja az autó állítólagos tartományának jó darabját.

A 491 mérföldes szám az első két új elektromos kla, a CLA 250+ Eq-hez képest. Ez az első kerekeket egy 268 lóerős motorral, 0-62 mph-ra növeli 6,7 másodperc alatt és 130 mph maximális sebességgel. Ezenkívül vásárolhat egy négykerék-meghajtót, 348 lóerős CLA 350 EQ-t, jó 0-62 km / h sebességgel 4,9 másodperc alatt, 130 mph és csak egy kissé alacsonyabb 478 mérföldes. Mindkettő alapvető berendezésként kap egy hőszivattyút, míg egy kisebb 58 kWh -os akkumulátor (természetesen alacsonyabb tartományban) lesz elérhető.

És így a stílusra, ahol a CLA nem néz ki az elődjével – bár a különbségeket még mindig nem nehéz észrevenni. A profilban az akkumulátor csomagolásának szükségessége azt jelenti, hogy az új autó kissé magasabb és a tablab oldalú, mint korábban (1402 mm-ről 1 468 mm-re nőtt). Az ajtófogantyúk most már felbukkanó tárgyak, és a specifikációtól függően 17-19 hüvelykes kerekek választhatók.

Új Electric Mercedes CLA - Belső

Az elülső rész egyértelműen Mercedes, de van egy mesterséges rács, megvilágított Mercedes logóval, majd tucatnyi apróbb, megvilágított hárompontos csillaggal rendelkezik. Ugyanazt a motívumot találja a fényszórókban, míg egy könnyű sáv a két lámpát a rács fölött. Van egy hasonló, teljes szélességű fénysáv hátulján, bár a bevágásokban megvilágítva, nem pedig egy hosszú szalagban, és megint megtalálja a hárompontos csillag részleteit a hátsó lámpákban.

Belül van egy egyetlen megszakítatlan panel, amely a műszerfalon terjed ki, a végtagjain sugárhajtású légszűrőkkel és egy három képernyőn átmenő képernyővel-egy 10,25 hüvelykes vezető, hasonlóan a jelenlegi autóhoz, egy központi 14 hüvelykes érintőképernyőhez és egy opcionális 14 hüvelykes utastérkép-képernyőhöz. Még nem hajtottuk meg az autót, de a statikus kijelzőn játszva az új alkalmazás-alapú rendszer viszonylag könnyűnek tűnt. A kormánykeréken a haptikus gombok kissé egyszerűsített gyűjteményének megkönnyíteni kell a funkciók elérési funkcióinak hozzáférését, mint a kimenő autóban.

Ami a praktikusságot illeti, a kabin tágas az első és kissé kevésbé a hátsó padon, míg a csizma 405 liter-10 liter nagyobb, mint a régi CLA 250E plug-in hibrid, de 55 liter kevesebb, mint a régi benzin és a dízel klasz. Vagyis addig, amíg a motorháztető alatti 101 literes tárolóhelyet be nem veszi, mivel az új CLA-nak „Frunk” van elektromos formájában, az első a vállalat számára.

Nem kapja meg ezt az előnyt, ha az új Hybrid CLA -t választja, mivel még mindig van a tartományban, és a legkönnyebben észreveszi a megfelelő rács. A Mercedes még nem fedte fel a verzió sok részletét, kivéve egy 1,5 literes benzinmotor körül, és 48 V-os rendszerrel rendelkezik. Elülső és négykerék-meghajtó verziókat kínálnak.

A Mercedes még nem erősítette meg a teljes árképzést és a specifikációt. Arra számíthatnánk, hogy a hibrid modellek a 35 000–40 000 font összegű labdaparkban kezdődnek, mint például az általuk cserélő autók, míg az EV biztosan több-potenciálisan 45 000 fontot felfelé, mint például a Polestar 2 és a Tesla Model 3, amely ellen versenyez. A könyveket az elkövetkező néhány hónapban nyitva tartják, a szállítások ez év harmadik negyedévében kezdődnek.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.