Az első teljesen elektromos Alfa egy speciális autó, de rengeteg ésszerű tulajdonságokat is kínál
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
208-255 mérföld | 7,5 óra (0-100%, 7,4 kW) | 27 perc (20-80%, 100 kW) |
A junior Alfa Romeo első mainstream elektromos autója, és csak a harmadik SUV -ja. A Stellantis tulajdonában lévő márka már bebizonyította, hogy képes sportos SUV-kat építeni a Stelvio-val és a Tonal-nal, ám sokan kemény rajongó és hűséges ügyfelek várták a Bated Breath-ot, hogy megnézhessék, vajon a Junior Elettrica megfelelően egyedi és márkás EV.
Látva, hogy az Alfa Romeo Junior ugyanabban az E-CMP2 platformon ül, mint a Vauxhall Mokka Electric, a Jeep Avenger és a Peugeot E-2008, aggaszthat, hogy ez alig több, mint egy újbóli Stellantis SUV, amelyre egy Alfa Romeo Badge csapott be. Örömmel jelentjük be azonban, hogy a junior ennél sokkal több.
Ahelyett, hogy egyszerűen csak egy extra energiát pumpálna egy általános EV -be, pirosra festette és egy napnak hívta volna, az Alfa Romeo mérnökei a juniorhoz fordultak a sofőr elkötelezettségével a prioritási listájuk tetején. Még mindig ésszerű mennyiségű lökést kínálunk az Alfa Junior Elettrica Veloce Test Car-tól, az egymotoros hajtómű 276 lóerővel, de ezt a gondosan behangolt alkatrészekkel kombináljuk, beleértve a fékeket, a kormányzást és a felfüggesztést.
Ráadásul az ALFA járdaszegélyét szintén jól ellenőrzés alatt tartották, az egész autó súlya körülbelül 1560 kg.
Mindezek a gondos érintések azt jelentik, hogy az Alfa Romeo Junior ugyanolyan élvezetes vezetni, mint egy Alfa -nak, függetlenül annak elektromos erőátvitelétől. Több jó hír is van, mivel az építkezés minősége a múlt alfáitól eltekintve úgy érzi, hogy a világ; Van egy egészséges adag lágy érintőképesség és sok hasznos technika.
A műszerfal közepén egy 10,25 hüvelykes érintőképernyő található, és ezt könnyűnek találtuk. Van még jobb hír, hogy Alfa Romeo nem távolította el az analóg SwitchGear használatát.
Az elektromos Alfa Romeo Junior kizárólagos energiaforrása egy 54 kWh-os akkumulátor, és ugyanúgy, mint a fent említett elülső motor, ezt a csomagot jobban leírják, mint a Junior maximális igényelt tartományával, a választott változattól függően.
Az elektromos Alfa Romeo Junior Ellectica felállás elindítása a standard modell, amely akár 255 mérföldet kínál a WLTP kombinált ciklusán. Ez a verzió 18 hüvelykes könnyűfém kerekekkel, LED fényszórókkal és az éghajlat-szabályozással is rendelkezik.
Következő egy speciális indító kiadás, az Elletrica Speciale néven. Ez hozzáad egy fekete karosszériakészletet, piros részletekkel, továbbfejlesztett ülésekkel és adatvédelmi üveggel.
A junior fa tetején ül az ELETTRICA VELOCE (tesztkocsiunk), és ez 276 lóerővel, nagyobb 20 hüvelykes könnyűfém kerekekkel és sportfelfüggesztéssel, valamint ugyanazt a karosszériakészletet és üléseket kínálja, mint a Speciale.
Alternatív megoldásként a junior enyhe-hibrid erővel is kapható. Ezt a junior Ibrida néven ismert modellt egy 1,2 literes benzinmotor hajtja, amely 136 lóerős.
Ez az elektromos Alfa, amelyre itt összpontosítunk, és rengeteg verseny van annak, hogy szembesüljön a kis elektromos SUV -szektorban. A Vauxhallból, a Peugeotból és a Jeepből származó saját stablematusok mellett a junior a Volvo Ex30, a Hyundai Kona Electric, az 1. és a BMW IX1 kedvelőivel is szembesül, hogy csak néhányat említsünk.
Az Alfa Romeo Junior Elettrica alapja körülbelül 34 000 fontból indul, ami ésszerűen versenyképesnek tűnik a hasonló riválisok ellen, de több mint 42 000 fontra van szüksége az Alfa Romeo Junior Elestrica Veloce -hez.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
Junior ELETTRICA | 255 mérföld | 7,5 óra (0-100%, 7,4 kW) | 27 perc (20-80%, 100 kW) |
Junior ELETTRICA VELOCE | 208 mérföld | 7,5 óra (0-100%, 7,4 kW) | 27 perc (20-80%, 100 kW) |
Első pillantásra az Alfa Romeo Junior 54kWh -os akkumulátora meglehetősen átlagos méretű, de ez a kis SUV alacsony járdaszegélye a hatékonyságának és az ebből eredő tartományának kulcsa.
Alfa Romeo azt állítja, hogy a junior súlya „200 kg-nál kevesebb, mint a legjobb riválisai”, 1590 kg-os, és ez a kissé könnyű testalkotás, az EV szabványok szerint, elkerülhetetlenül némi feszültséget von le az egyetlen elülső motorból.
Az ezen motor által termelt energiamennyiség a junior egyes változatai között változik, és ez befolyásolja a mérföldek számát, amelyet mindegyik teljes töltéssel lefedhet, annak ellenére, hogy mindegyik ugyanazon hajtáslánc táplálja.
A belépő szintű 155 lóerős Junior ELETTRICA a legmagasabb hivatalos tartományt tartalmazza, legfeljebb 255 mérföld a WLTP kombinált cikluson. A Veloce hozzáadott ereje szerint ez az ábra legfeljebb 208 mérföldre csökken.
Egy másik ábra, amelyet jobban leírnak, mint a forradalmár, a 100 kW -os csúcs DC gyors töltési sebessége. Ez az arány nem állít be új szabványt, de még mindig jó a 20–80% -os töltéshez kb. 27 perc alatt. Időközben egy tipikus 7,4 kW -os otthoni faldoboz töltőjének teljes töltésének körülbelül hét és fél órát kell töltenie.
Futási költségek és biztosítás
Az Alfa Romeo Junior Elettrica 33 895 GBP-től kezdve az árak és kedvező áron egy prémiummal bírtak, de elmaradnak, hogy egyértelmű alku. A tartomány felfelé történő mozgatása azonban gyorsan felfelé halad, a specifikáció közel 36 000 fontotól kezdve, és a távolság tetejétől kezdve a 42 000 fontot átadja.
Egy másik, hasonló árképzési struktúrával rendelkező elektromos SUV a Volvo Ex30, és ez körülbelül 33 000 fontból indul. Meglepő módon az ALFA-nak sikerül kissé aláásni a szorosan kapcsolódó Jeep Avenger-et, amely körülbelül 35 000 GBP-től kezdődik elektromos formában. A Peugeot E-2008 belépő szintű verziói 35 000 font alá kerülnek, de a Vauxhall Mokka Electric a legolcsóbb Stellantis testvér, mivel ez a Griffin Trim-ben 30 000 font alatt kezdődik.
Viselhet egy prémium jelvényt, de az Alfa Romeo Junior biztosításának nem szabad túlságosan túlzottnak bizonyulnia, mivel a 20–31 -es csoportokban ül. Összehasonlításképpen a Volvo Ex30 a 35–40 biztosítási csoportokban ül, míg az Alfa Jeep Avenger testvére a 24. és 25. csoportban lakik.
Az Alfa Romeo 54kWh -os akkumulátorának teljes töltése csak 16 fontot állít vissza, tipikus háztartási sebességgel, 30p / kWh, de a nyilvános töltőállomás használata lényegesen többet fizethet.
Az elektromos autók hamarosan már nem mentesülnek a londoni torlódási díj alól, de az Alfa Romeo Junior továbbra is elkerüli az ULEZ töltését. Ezenkívül a Nulla VED közúti adót 2025 áprilisáig, valamint a vállalati autóvezetők 2% -os kedvezményes kamatlábának minősíti.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Junior ELETTRICA | 9 másodperc | 93 mph | Elülső | 154 lóerő |
Junior ELETTRICA VELOCE | 5,9 másodperc | 124 mph | Elülső | 276BHP |
A minőség, a praktikusság és a technológia csak a puzzle részét képezi, mivel kevés olyan gépjárműgyártó van, aki olyan gazdag sportörökséggel rendelkezik, mint az Alfa Romeo. A jelvényt viselő Mill-mill SUV-t a márka hűséges rajongói vonzzák, de örömmel mondhatjuk, hogy a junior csak átlagosan érez, ha a kormány mögött ül.
Számos elektromos autó arccal aprítás gyorsítást nyújt, de az Alfa Romeo Junior más irányt követ. A hólyagos teljesítmény helyett az Alfa elektromos SUV olyan területekre összpontosít, mint például az alacsony járdaszegély (az EV szabványok szerint), és rengeteg jó régimódi illesztőprogram-visszajelzést nyújt.
Még mindig ésszerű mennyiségű lökés van a kínálatban, de az autó inkább az áramszállításban, mint agresszívnek érzi magát. Junior Veloce teszt autónk a leggyorsabb a 276 lóerővel és 345 nm nyomatékkal, és ez (az alacsony járdaszegélyrel kombinálva) 0-62 mph sprintidővel 5,9 másodperc és 124 mph maximális sebességet eredményez.
A Veloce minden bizonnyal nincs mélységéből egyenes vonalban, de a sarkokon keresztül, ahol a legnagyobb mosolyok készülnek. Az Alfa mérnökei gondosan kidolgozták a kormányzást, a felfüggesztést, a fékeket és számos más alkatrészt annak biztosítása érdekében, hogy a Junior Veloce a lehető legkarizmatikusnak érezze magát.
Az energiát mechanikus tors-differenciálnak szállítják a kerekekhez, így a Junior Veloce az első kerekes meghajtó elektromos autóvá válik, hogy ilyen beállítást tartalmazzon. Ez egyike annak a számos alkatrésznek, amely hozzájárul az Alfa tömegének tartásához.
Az Alfa Romeo Junior Veloce kormányzási és fojtószelep -reakciójában nagyon kellemes pontosság van, és az autó eléggé ültetettnek érzi magát, hogy könnyedén körbekerüljön. Még akkor is, amikor a tesztelés során szórakoztunk, az utazás nagyon kényelmes maradt.
Gondolj arra, hogy az Alfa Romeo junior inkább szórakoztató, mint heves, és nagyon kevés más EV -re is lehet közeledni a puszta vezetési élvezethez.
Belső, műszerfal és infotainment
Az Alfa Romeo Junior a Stellantis testvérei legmegfelelőbbeként helyezkedik el, és kabinja minden bizonnyal megfelel ennek a címnek.
A junior belsejében minden jól érzi magát, és rengeteg kellemes anyag található. Van egy kellemesen analóg érzés a belső tér számára is, egy tradicionálisabb műszerfal-elrendezéssel, amely a digitális műszer kijelzőjét, egy 10,25 hüvelykes érintőképernyőt és a megfelelő gombok kiválasztását is tartalmazza.
Az Alfa szintén kényelmes hely, ahol az elektronikusan állítható ülések plüss, mégis támogatónak érezhetők. A vezetési helyzet is kiváló.
Boot hely, ülések és praktikusság
Nagyszerű vezetni, de az Alfa Romeo Junior továbbra is SUV, tehát ésszerű elvárni, hogy tisztességes gyakorlati jellegűek.
Az egyszerűsített hátsó felfüggesztésnek köszönhetően a Junior 400 liter csomagtartót kínál, amely jóval több, mint a Volvo Ex30 (318 liter), a szorosan rokon Jeep Avenger (355 liter) és a Vauxhall Mokka Electric (310 liter). A Peugeot E-2008 meghaladja az ALFA rendszerindító kapacitását, de csak 34 literrel.
Az utasok ésszerű mennyiségű szobát is élveznek, de a hátsó ülések egy kicsit szoros lesznek mindenki számára, aki több mint hat láb magas.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az Alfa Romeo Junior még nem megy keresztül az EURO NCAP biztonsági tesztelésén, ám a szorosan kapcsolódó Peugeot E-2008, a Vauxhall Mokka és a Jeep Avenger négy és ötcsillagos gólt szerez, nagyon meglepődnénk, ha az Alfa nem felel meg nekik.
Ha azt mondanánk, hogy Alfa Romeo megbízhatósági története kevesebb, mint a rózsás, óriási alulértékelés lenne. A Stellantis tulajdonában lévő márka azonban ugrásszerűen mozgatta magát, hogy feltalálhassa magát és autóit.
Az Alfa Romeo erőfeszítéseinek eredményeként a 2024-es járművezetői elégedettségi felmérésünkben a tizenharmadik helyezett a legjobb gyártó rangsorában. Ez az eredmény Alfát az Audi, a BMW, a Mercedes és a Volvo előtt helyezte el.