Omoda E5 áttekintés

Kritikák

Omoda debütálása az Egyesült Királyság EV piacán nagyon ígéretes

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
257 mérföld 8,25 óra (0-100%, 7,4 kW) 28 perc (30-80%, 80 kW)

Az újonnan érkezők folyamatos áramlása érkezik az Egyesült Királyság partjain, amikor a nemzet megteszi a teljes elektromos motoros lépéseket, és Omoda az egyik név, amely azt reméli, hogy egy szeletet készít e potenciálisan jövedelmező piacról. Az Omoda E5 egy teljesen elektromos SUV, és ez, az égéssel működő Omoda 5 mellett, az első a márka autója, amely megütötte az utakat.

Vessen egy pillantást az E5 -re, és nem túl nehéz kitalálni, hogy mely modelleket próbálja meg az ügyfelek elcsábítani. Az olyan elektromos SUV-k, mint a Renault Scenic, a Hyundai Kona Electric, az Mg ZS EV és a Honda E: NY1 mind a lövöldözésben vannak, csakúgy, mint a benzin-alapú modellek, mint például a Nissan Qashqai, a Kia Sportage és a Skoda Karoq.

A verseny akkor heves, de az Omoda E5 minden bizonnyal úgy tűnik, hogy kiabál, hogy tisztességes eladóvá váljon. Belül a kabin egy kellemes hely, amelynek köszönhetően a szövet és a fémfelületek szétválása, iker 12,25 hüvelykes ívelt kijelzőkkel kombinálva, míg a 61,6 kWh-os akkumulátor alatt ésszerű WLTP kombinált tartományt ad vissza.

Az E5 egyetlen elülső motorjától és 340 nm nyomatékkal ésszerű nyomatékkal ésszerű mennyiségű lökést kínál az E5 egyszemélyes motorjától. Noha ez nem teljesítményű autó, ez a családbarát EV 0-62 mph-ig gyors, 7,2 másodperc alatt felgyorsul, és ennek elegendőnek kell lennie egy sietős iskolai futáshoz.

Ha az elektromos SUV-kra ragaszkodik, akkor észrevehet egy dolgot mindezen figurákról, vagyis az, hogy ezeket jobban leírják, mint az osztályvezetés. Egy ilyen nagy rivális medencéből az E5 egy tad általános, amelyet kívülről is megnézhet, bár legalább a szemében könnyű. Az Omoda debütáló EV -je, amely éppen a 33 000 fontotól északra fekszik, természetesen nem a legolcsóbb SUV a piacon, de a márka vonzó PCP -ajánlatokat kínál a kérdés ellensúlyozására.

A fedélzeti készlet szempontjából a dolgok egyértelműek, csak két vágási szint közül lehet választani; Kényelem és nemes. A belépő szintű kényelmi modell is nagyon jól felszerelt, LED fényszórókkal, 18 hüvelykes könnyűfém kerekekkel, vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay-vel, vezeték nélküli eszköz töltéssel és egy fordított kamerával.

Körülbelül 1500 fontért további, a Noble Trim-re történő frissítés hozzáadja az elektronikusan állítható első üléseket, egy hajtóműves hátsó ajtót, napfénytetőt, egy 360 fokos parkoló kamerát és egy nyolc hangszóró Sony Stereo rendszert.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
E5 257 mérföld 8,25 óra (0-100%, 7,4 kW) 28 perc (30-80%, 80 kW)

Csak egy akkumulátor található az Omoda E5 szívében, és ez egy 61,1 kWh -os egység, amely hivatalosan akár 257 -et is visszatér a WLTP kombinált cikluson, függetlenül a Trim szintjétől.

Noha ez a szám ésszerű a mai szabványok szerint, kissé elmarad a hasonló árú Mg ZS EV hosszú távú modellektől, amelyek akár 273 mérföldet is lefedhetnek. Az E5 valós hatékonysága nagyon közel áll a márka állításaihoz, mivel a tesztelés során átlagosan 3,8 mérföld / kWh-t értünk el, ami körülbelül 230 mérföld teljes tartományának felel meg.

Amikor itt az ideje a csatlakoztatáshoz, a teljes töltés egy tipikus háztartási sebességgel, 25p / kWh, körülbelül 15 fontkal állítja vissza Önt, ami nagyon ésszerű, mint az azonos méretű benzin- vagy dízel SUV kitöltése.

Ha gyors feltöltésre van szüksége egy nyilvános gyors töltőállomáson, ez szinte biztosan többet fog fizetni, mint az otthoni töltés. Lehet, hogy egy kicsit hosszabb ideig vár, mint amit szeretnél, mivel az Omoda E5 DC töltési kapacitása csak 80 kW sebességet érhet el. Ez ismét elmarad az MG ZS EV -től, mivel ez akár 94 kW sebességet is kínál.

Futási költségek és biztosítás

Az Omoda E5 ára 33 055 GBP-től kezdődik a belépő szintű kényelmi modellnél, és a Noble Trim-re való áttérés további 1500 fontot eredményez az árhoz. Ez az Omoda olcsóbbá teszi, mint a Renault Scenic, amely 37 495 GBP -től kezdődik, míg a Honda E: NY1 több mint 40 000 font. Az MG ZS EV azonban továbbra is relatív alku, mivel vadonatúj megvásárolható 30 495 GBP-től.

Az Omoda azonban nem támaszkodik teljes mértékben a készpénzárra, hogy az ügyfeleket az E5S -be vonzza, mivel a márka már a PCP alacsony betétekkel és még nulla kamatlal is foglalkozik. Ha egy omodát fontolgat, egy kis tárgyalás csodákat okozhat.

Az elektromos SUV működtetésekor a szokásos kibocsátáson alapuló díjmentesség, és a VED közúti adó 2025 áprilisáig nulla marad.

Mint már korábban említettük, az otthoni teljes díj kevesebb, mint 20 fontba kerülhet, az energia -tarifától függően. A biztosítás nem valószínű, hogy különösen olcsó, de a díjaknak sem kell túl riasztónak lenniük, mivel az E5 Comfort a 34. csoportban ül, míg a tartománytábla nemes a 35. csoportban található.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
E5 7,2 másodperc 107 mph Elülső 183BHP

Reálisan szólva, kevés családi SUV -vásárló rendszeresen tolja autóját a határértékre, de ha van egy kis extra oomph, hogy eljusson a forgalom előtt, minden bizonnyal hasznos lehet.

Az Omoda E5 egyetlen elülső motorja tiszteletreméltó 183 lóerős és 340 nm nyomatékot eredményez, így szükség esetén nagyon tisztességes mozgást kaphat. A 0-62 mph-ot 7,2 másodperc alatt kezelik, és az E5 ezután 107 mph maximális sebességgel folytatódik. Úgy tűnt, hogy az első kerekek küzdenek ezzel a nyomatékkal a tesztelés során, különösen nedves időben.

Amikor nem tolja el, az Omoda kellemes egyensúlyt teremt a kényelem, a kezelés és a finomítás között. Ugyanakkor ismét ezen területek egyikét sem lehet leírni osztályvezetésnek.

Két kormányzási mód közül lehet választani, és ez lehetővé teszi a világosabb működést, amikor a városban vezet. Ezután hozzáadhat egy kicsit több súlyt a nagyobb sebességhez. A folyamatos hajózási sebesség fenntartása kissé kihívást jelentett a tesztelés során, mivel a motor regenerálása kissé túl lelkes volt a fojtószelep felemelésekor.

Belső, műszerfal és infotainment

Vizuálisan az Omoda E5 kabinja egy nagyon felfelé irányuló ügy, figyelembe véve az árcédulát. A fémkapcsoló és a szövetfelületek jó munkát végeznek azzal, hogy a dolgok kissé elegánsnak érezzék magukat, azonban az üléseket díszítő szintetikus bőr olcsóbbnak érzi magát, mint amilyennek látszik.

Az általános belső elrendezés modern és zavaró, és a műszerfal közepén két 12,25 hüvelykes ívelt kijelző található. Mindkettőt kellemes megnézni, és a tesztelés során gyorsan reagáltunk.

Azonban azok számára, akik a szokásos vezeték nélküli Android Auto vagy az Apple CarPlay használatát akarják használni, a márka natív szoftvere teljesen bezáródik, amikor ezek használatban vannak, ezért ki kell lépnie a rendszerből, hogy beállítsa a beállításokat, mint például a hőmérséklet vagy a ventilátor sebessége-ez egy valódi irritáció.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Csomagtartási hely
4,424 mm 1830 mm 1588 mm 380 liter

A praktikusság sokak számára a családi SUV-t kereső személyek számára, és az Omoda E5 kissé kisebbnek érzi magát, mint a közepes méretű SUV-világ, a Nissan Qashqai egy adott királypontjában.

A magasabb utasok hamarosan kissé izguljanak, ha a hátsó ülésekben is kénytelenek ülni, mivel az E5 magas padlója azt jelenti, hogy az ülések korlátozott combja van.

A hátsó részén egy 380 literes csomagtartó található, amely szintén jóval kisebb, mint a Qashqai 504 literje. Az Omoda azonban egy megfelelő helymegtakarító tartalékkerékkel rendelkezik, ami egy kicsit ritkaság a mai piacon.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

A benzinüzemű Omoda 5-et először az Euro NCAP tesztelte 2022-ben, és teljes ötcsillagos biztonsági besorolást kapott, azonban az Egyesült Királyság-Spec Omoda E5-et még meg kell vizsgálni.

Nehéz meghatározni, hogy az Omoda E5 mennyire megbízható ebben a korai szakaszban, de figyelembe véve, hogy az EV -k kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak, mint az égési autók, ennek segítenie kell a mechanikai kérdések minimalizálását.

A márka egyértelműen némi hittel rendelkezik a kocsikba, mivel minden modellnél hétéves/100 000 mérföldes garanciát kínál. Ez megegyezik a KIA szabványos tervével, amely több évre meghatározta a szabványt. Csak a Toyota nyújt hosszabb garanciát, mint ennél legfeljebb tízéves/100 000 mérföld, de az autóját az egyik jóváhagyott workshop-ban kell kiszolgálni, amely költségesnek bizonyulhat.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.