Renault 5 Turbo 3E: 533BHP Electric Rally Homage eléri az utat 2027 -ben

Szakértők

A Renault 1,980 példát készít széles íves teljesítményű autójáról, az eredeti 5 Turbo tiszteletére.

A Renault oly gyakran ragyogással és őrületével kombinálva van. Láttuk azt az Alpesi márka és a ragyogó A110 sportautó újjáélesztésében, a 2000-es évek eleji középmotoros CLIO V6-ban, és most ismét látjuk a Renault 5 Turbo 3E-vel-egy több mint 500 lóerős, hat számjegyű tisztelettel az eredeti Renault 5 Turbo 1980-ban.

Ha az őrület az, hogy a Renault egyáltalán látta, hogy a dobozos ikon újjáélesztésére alkalmas, akkor a ragyogás az, hogy a koncepció szakaszán és a gyártáson túlmutatott-a Renault először a Turbo 3E-t mutatta be koncepcióautóként 2021-ben.

A koncepció még felháborítóbb volt, hogy megnézzük, de nem sokat. A 3E produkció vizuálisan kapcsolódik a Renault 5 E-Tech Supermini-hez és annak alpesi A290 unokatestvérehöz, de az 1980-as évek eredeti homologációs különlegességéhez hasonlóan a Turbo 3E sokkal szélesebb, hatalmas ívekkel, hogy elférjen a zsíros gumiabroncsok, amelyek szükségesek ahhoz, hogy újfajta energiáját a földre tegyék.

Nincs sok megosztva közvetlenül a Renault 5 e-tech-szel-csak a szélvédő, az ajtó tükrök, a hátsó lámpák és az ‘5’ jelvények. A belső tér hasonlóan egyedi, tekercs ketrec, szénszálas vödör ülésekkel, rally-stílusú kézifékkel és rengeteg Alcantara-díszítéssel, bár felismerheti az alpesi A290 háromkerekű kormánykeréket (a vezetési mód gombjával kiegészítve), valamint az autó illesztőprogramjának kijelzőjével és az érintőképernyővel, amelyek egyedi grafikát kapnak.

Csakúgy, mint a klasszikus turbó, a Turbo 3e hátsókerék-meghajtó, egy pár kerekes elektromos motorral együtt kombinált 533 lóerővel. A 0-62 km/h sebességgel 3,5 másodperc alatt elegendő tapadás van, 168 km/h sebességgel, és viszonylag enyhe, 1450 kg-os járdaszegély, a teljesítmény/tömeg arány 372 lóerő/tonna, több mint egy Porsche 911 GT3.

Az elektromos hajtáslánc 800 voltos architektúrán fut, és a meglehetősen nagy, 70 kWh-os akkumulátor 248 mérföldes távolságra jó-óvatosan meghajtva, azaz. Talán relevánsabb a Renault állítása, hogy jó a 30 perces lapos vezetéshez.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy az autó miért viseli a Renault jelvényeket, nem pedig az alpesi jelvényeket, az azért van, mert az eredeti így lépett be ebbe a világba. Míg az alpesi felelős az autó alumíniumszerkezetéért, és kétségtelenül fejlődése nagy részében, a Classic 5 Turbo soha nem volt jelölt alpesi, tehát ez sem.

A testreszabás az autó nagy része lesz, és nem a matricák vagy a 3D-s nyomtatott alkatrészek, például az 5 e-tech szempontjából: jóval meghaladja a 100 000 fontot, minden autó sokkal több személyre szabja a vevő kéréseit, és több máj is elérhető lesz. A képen látható autó a Renault hagyományos sárga és feketét viseli, de várhatóan tiszteleg a vörös és a kék Philips által szponzorált rally autóknak és még sok másnak, amikor az első 1980 autóból származó Renault az első útra tervezi az utat 2027-ben.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.