A Renault 1,980 példát készít széles íves teljesítményű autójáról, az eredeti 5 Turbo tiszteletére.
A Renault oly gyakran ragyogással és őrületével kombinálva van. Láttuk azt az Alpesi márka és a ragyogó A110 sportautó újjáélesztésében, a 2000-es évek eleji középmotoros CLIO V6-ban, és most ismét látjuk a Renault 5 Turbo 3E-vel-egy több mint 500 lóerős, hat számjegyű tisztelettel az eredeti Renault 5 Turbo 1980-ban.
Ha az őrület az, hogy a Renault egyáltalán látta, hogy a dobozos ikon újjáélesztésére alkalmas, akkor a ragyogás az, hogy a koncepció szakaszán és a gyártáson túlmutatott-a Renault először a Turbo 3E-t mutatta be koncepcióautóként 2021-ben.
A koncepció még felháborítóbb volt, hogy megnézzük, de nem sokat. A 3E produkció vizuálisan kapcsolódik a Renault 5 E-Tech Supermini-hez és annak alpesi A290 unokatestvérehöz, de az 1980-as évek eredeti homologációs különlegességéhez hasonlóan a Turbo 3E sokkal szélesebb, hatalmas ívekkel, hogy elférjen a zsíros gumiabroncsok, amelyek szükségesek ahhoz, hogy újfajta energiáját a földre tegyék.
Nincs sok megosztva közvetlenül a Renault 5 e-tech-szel-csak a szélvédő, az ajtó tükrök, a hátsó lámpák és az ‘5’ jelvények. A belső tér hasonlóan egyedi, tekercs ketrec, szénszálas vödör ülésekkel, rally-stílusú kézifékkel és rengeteg Alcantara-díszítéssel, bár felismerheti az alpesi A290 háromkerekű kormánykeréket (a vezetési mód gombjával kiegészítve), valamint az autó illesztőprogramjának kijelzőjével és az érintőképernyővel, amelyek egyedi grafikát kapnak.
Csakúgy, mint a klasszikus turbó, a Turbo 3e hátsókerék-meghajtó, egy pár kerekes elektromos motorral együtt kombinált 533 lóerővel. A 0-62 km/h sebességgel 3,5 másodperc alatt elegendő tapadás van, 168 km/h sebességgel, és viszonylag enyhe, 1450 kg-os járdaszegély, a teljesítmény/tömeg arány 372 lóerő/tonna, több mint egy Porsche 911 GT3.
Az elektromos hajtáslánc 800 voltos architektúrán fut, és a meglehetősen nagy, 70 kWh-os akkumulátor 248 mérföldes távolságra jó-óvatosan meghajtva, azaz. Talán relevánsabb a Renault állítása, hogy jó a 30 perces lapos vezetéshez.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy az autó miért viseli a Renault jelvényeket, nem pedig az alpesi jelvényeket, az azért van, mert az eredeti így lépett be ebbe a világba. Míg az alpesi felelős az autó alumíniumszerkezetéért, és kétségtelenül fejlődése nagy részében, a Classic 5 Turbo soha nem volt jelölt alpesi, tehát ez sem.
A testreszabás az autó nagy része lesz, és nem a matricák vagy a 3D-s nyomtatott alkatrészek, például az 5 e-tech szempontjából: jóval meghaladja a 100 000 fontot, minden autó sokkal több személyre szabja a vevő kéréseit, és több máj is elérhető lesz. A képen látható autó a Renault hagyományos sárga és feketét viseli, de várhatóan tiszteleg a vörös és a kék Philips által szponzorált rally autóknak és még sok másnak, amikor az első 1980 autóból származó Renault az első útra tervezi az utat 2027-ben.