Renault 5 Review

Kritikák

A Renault Retro Supermini egy stílusos EV, rengeteg anyaggal

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
186-249 mérföld 5 óra 30 perc – 7 óra (7,4 kW) 30 perc (15-80%, 80-100 kW)

Rengeteg várakozást követően a Renault 5 újjászületett, mint egy teljesen elektromos szupermini. Úgy tűnik, hogy ez a retro reinkarnáció is megérdemli a várakozást, mivel rengeteg kedvező tulajdonsággal rendelkezik, hogy megfeleljen az elegáns megjelenésének.

Természetesen ez nem az egyetlen klasszikus autó ihletésű kis elektromos autó a mai piacon. A Mini Cooper E és a Fiat 500E már jól megalapozottak a Renault 5 versenytársaiként, és az autó saját Renault 4 testvére szintén harcol az eladások részesedéséért.

Annak érdekében, hogy vonzzák a fejükkel és a szívükkel vásárló vásárlókat, az 5 -ös 52 kWh -os akkumulátorral érkezik, amely a WLTP kombinált ciklusán akár 249 mérföldnyire is visszatér. Később egy kisebb 40kWh-os egységet is hozzáadunk a felálláshoz. Ennek a teljesen elektromos Renaultnak a kiindulási ára is vonzó, mivel a belépő szintű 40kWh-os modell 23 000 GBP-ről indul.

A teljesítmény rajongói csalódhatnak, amikor azt hallják, hogy az egyetlen motoros hajtómű egyik sem hatalmas. Azok azonban, akik a klasszikus Renault 5 GT Turbo elektromos értelmezésére remélték, jobban megfelelnek az alpesi A290 -nek.

Ennek ellenére a Renault 5 továbbra is ésszerű 118 lóerőt kínál, ha 40 kWh -os akkumulátorral van felszerelve, míg a nagyobb 52 kWh -os modell ezt a számot 148 lóerőre dobja. Ez a hozzáadott energia lehetővé teszi az 5 számára, hogy pontosan nyolc másodperc alatt lefedje a 0-62 mph kötőjelet. Mindkét változat 93 mph maximális sebességre korlátozódik.

Noha a jelenlegi EV szabványok szerint ez elég alacsony árú autó, a Renault 5 bőséges mennyiségű technológiát és tisztességes belső minőséget kínál. Az iker 10 hüvelykes képernyők dominálnak a műszerfalon, míg a fényes és kontrasztos színek szétválása segít a kabin fényes és kellemes helyének. Az utastér kissé szoros a hátsó ülésekben, de van egy megfelelő mennyiségű tárolás, valamint egy 277 literes csomagtartó.

A Renault még nem erősíti meg az Egyesült Királyság piacának vágási szintjét, de azok számára, akik nem tudnak ellenállni az 5-ös 5-ös varázsanak, a márka 150 fontért kínál egy R5 R pass-ot, hogy gyorsan bekapcsolódjon a megrendelési könyvekbe.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
5 40kwh 186 mérföld (EST) 5 óra 30 perc (7,4 kW) 30 perc (15-80%, 80 kW)
5 52KWH 249 mérföld 7 óra (7,4 kW) 30 perc (15-80%, 100 kW)

A Renault 5 tesztkocsiunkat a nagyobb 52 kWh-os akkumulátorral hajtottuk meg, és képesek voltunk elérni egy átlagos valós hatékonysági értéket, amely körülbelül öt mérföld / kWh volt. Ez azt jelenti, hogy a márka állítólagos WLTP 249 mérföldes tartománya éppen elérhető volt.

Arra számítunk, hogy a kisebb 40 kWh -os hivatalos, körülbelül 186 mérföldes tartományban érkezik, de még nem láthatjuk, hogy ez elérhető -e az úton. Mint mindig, a hidegebb időjárás negatív hatással lehet a Renault hatékonyságára, de minden autóval alapvető hőszivattyúval rendelkezik, hogy enyhítse ezt a problémát.

A DC gyors töltési sebessége a kiválasztott akkumulátortól függ – 80 kW a 40 kWh -os csomagnál és 100 kW az 52 kWh -on -, de mindkettő 15% -ról 80% -ra emelhető körülbelül 30 perc alatt.

A 7,4 kW-os otthoni faldoboz töltőjének teljes otthoni töltése körülbelül öt és fél órát vesz igénybe a kisebb 40 kWh-os egységnél, ami hét órára növekszik a nagyobb akkumulátornál. Más szavakkal, valószínűleg egy éjszakai munka lesz.

Futási költségek és biztosítás

Ahogy az elektromos autók ára fokozatosan csökkenni kezd, a Renault 5 -nek minden bizonnyal vonzó kezdő száma mindössze 23 000 font. Valójában még a Top-SPEC modell is 30 000 font alatt áll. Nem lenne túl meglepő, ha a jövőben is nagyon csábító pénzügyi és lízingügyleteket látnánk.

Az öt hivatalos biztosítási csoportját még nem kell megerősíteni, de referenciaként a Mini Cooper E a 20–26. Csoportokban ül. A VED közúti adó egyelőre nullán helyezkedik el (bár ez 2025 áprilisában megváltozik), de az összes Renault 5s kevesebb, mint 40 000 fontba kerül, tehát nincs luxus -autó -adó miatt.

Bárki, aki a Renault 5-et vállalati autónak tekinti, képes kihasználni a szokásos 2% -os haszonnal járó adómértéket, amely jelenleg az összes EV-re vonatkozik. Ez azonban a 2027/2028 adóévre hamarosan 5% -ra emelkedik.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
5 40kwh Tbc 93 mph Elülső 118BHP
5 52KWH 8,0 másodperc 93 mph Elülső 148BHP

A Renault 5 egyik változatát sem lehet valóban forró nyílásként leírni (ezt a szerepet a szorosan rokon alpesi A290 teljesíti), ám mindkét autó továbbra is több mint megfelelő energiát biztosít a piacon lévők számára az ésszerű elektromos szupermini számára.

A kevésbé hatalmas 40kh-os autó 118 lóerőt termel az elejére szerelt motorjából, bár még nem teszteljük ezt a modellt. Az 52 kWh-os tesztkocsiunk azonban 148 lóerőre növeli az energiát, és ez, a 280 nm nyomatékkal együtt, 0-62 mph idővel 8,0 másodperc. Mindkét autó korlátozott legnagyobb sebességgel 93 mph, a hatékonyság megőrzése érdekében.

Nem csak ezeknek a malom-teljesítményű teljesítményfiguráknak megakadályozzák a Renault 5-et, hogy valóban szórakoztató vezetni, mivel úgy érzi, mintha a hangsúly inkább a kényelemre, mint az izgalomra helyezte volna a hangsúlyt. Míg az öt úgy érezte, hogy a teszt során a sarkokban elég komponált, a kerekek küzdenek a tapadással, amikor a megfelelő pedált egy leállásból ültettük.

Vigyázzon egy kicsit könnyebben, és a pontos kormányzás, a szoros forduló kör és a tisztességes, minden körű láthatóság miatt az 5-ös kellemesen könnyű autó vezet. Az autópálya sebességén történő hajózás is nyugodt és békés élmény.

Belső, műszerfal és infotainment

A funky megjelenés biztonsági mentése érdekében a Renault 5 meglehetősen színes kabinot is tartalmaz. Noha ez kozmetikai szempontból kozmetikai szempontból kellemes, számos hasznos funkció is van alapvetően.

A műszerfalon két 10 hüvelykes képernyő dominál a Renault Google-alapú szoftverével. Korábban már nagyon lenyűgözött minket a Renault Megane E-Tech-ben használt rendszer, és ezt a ragyogást az 5-re vitték. A képernyők egyaránt könnyen olvashatók, míg az infotainment rendszer egyszerűen navigálni és nagyon reagálni az érintésre.

Ezt az osztályvezető rendszert néhány kellemes anyag kíséri, de még mindig van néhány alacsonyabb minőségű, költségmegtakarító műanyag, ha elég keményen keres. Leginkább jól érzi magát.

A Tesla minimalista megközelítésével ellentétben a Renault nem volt félénk, amikor a gombok és a szárokról van szó. Valójában négy szár van a kormányoszlopon, és ezeket a tesztelés során időnként kissé nehézkesnek találtuk. Van egy megfelelő gombok sorozata a központi képernyő alatt, és ezek működtetik a rendszereket, például a légkondicionálást. Fizikai sztereo térfogat is megtalálható.

Egy másik terület, amelyet ergonómiailag nehéznek találtunk, a Renault Gear Selector volt. Ez a négy szár egyike, és figyelemre méltó erőre van szükség a meghajtó, semleges vagy fordított bevonáshoz. Ez a hárompontos fordulatot különösen zavaróvá teszi, és nincs nyilvánvaló park mód.

Boot hely, ülések és praktikusság

A Renault 5 egy kicsi elektromos autó, és a hátsó ülések utasai különösen tisztában vannak annak méretével.

A hátsó utasok számára feláldozták az ésszerűen méretű 277 literes csomagtartó befogadása érdekében. Az eredmény egy észrevehetően szűk mennyiségű lábtér, így a magasabb utasok vonakodhatnak a hosszabb utazások elvégzéséről.

Az elülső utasok kissé jobbak, és az állítható ülések segítenek a kínált hely maximalizálásában. A Renault kis szélvédője és a magas műszerfal azt jelenti, hogy az általános kabin kissé korlátozottnak érzi magát.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

A Renault 5 még nem megy keresztül az EURO NCAP biztonsági tesztelésen, de a francia márka legújabb EV -jei eddig jó eredményeket mutatnak. Mind a Megane E-Tech, mind a Scenic E-Tech teljes ötcsillagos besorolást ért el, tehát feltételezzük, hogy a Renault szívesen folytatja ezt a sorozatot.

Az olyan aktív biztonsági funkciók, mint a sávos kutatás, az autonóm vészfékezés és az útjel felismerése, alapkivitelben vannak felszerelve. Azok számára, akik nem túl lelkesek ezen a technológián, a Renault „személyes” beállítást is tartalmazott, így a járművezetők kikapcsolhatják a rendszereket, hogy megfeleljenek személyes preferenciáiknak. Miután a beállításokat almenu-ban választották ki, ez a mód ezután egy kis gomb dupla presszálásával aktiválható.

Túl korai azt is megmondani, hogy mennyire megbízható lesz a Renault 5, de az EV -knek kevesebb mozgó alkatrésze van, tehát a nagy hiba valószínűsége alacsonyabb. A nyugalom érdekében a szokásos garancia öt évre vagy 100 000 mérföldre terjed ki a Renault 5 -re (attól függően, hogy melyik jön előbb).

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.