BMW i5 áttekintés: Electric Exec, de milyen áron?

Kritikák

A BMW plüss, elhelyezkedett és tele van a legújabb technológiával.

BMW i5 ítélet

Ha úgy gondolja, hogy az elektromos váltás tompítja a BMW azon képességét, hogy plüss érzésű autókat készítsen, amelyek kiválóan kezelik, akkor csalódást okoz. Ha van valami, a BMW i5 megmutatja, milyen nagyszerű lehet a legjobb elektromos autók, dinamikus vezetési élményével és finom belsővel. A választék kiválasztása, a belépő szintű i5 Edrive40, több mint elegendő piszkot biztosít a legtöbb sofőr számára, és annak nagyjából 360 mérföldes tartománya versenyképes a riválisokkal. Ha képes lenyelni az i5 szemet a szemcsillapító alapárral, akkor nem hibázhat azzal, ami szerintünk a legjobban lekerekített luxus elektromos szalon, amelyet megvásárolhat.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Nagyon sok választás van, ha BMW elektromos autót keres; Vannak olyan elektromos SUV -k, mint az IX és az IX1, a luxus szalonok, mint például az i7 és a sportos gyorscsoportok, mint például az I4. Valahol a felállás közepén helyezkedik el a cég legújabb modellje, a BMW i5-a régóta futó 5-ös sorozatú ügyvezetõ autó és a Mercedes EQE és az Audi A6 E-Tron riválisának, valamint az exkluzívabb Genesis Electrifit G80-ra.

Belin- és elektromos formában kapható, az 5 -ös sorozat legújabb iterációja a nagyobb i7 alapok módosított verzióján helyezkedik el, és a bevezetésből két erőfeszítéssel kapható lesz. Nem számít, hogy a belépő szintű i5 Edrive40-et választja-e a 335 lóerős hátra szerelt elektromos motorral, vagy a tartóteljesítményű kettős motoros I5 M60 XDrive M teljesítményt (egy kicsit egy falat, tudjuk), az összes modell 81,2 kWh-os akkumulátorral van felszerelve.

Go Easy-t a fojtószelepen, és a BMW szerint a Base Edrive40 akár 357 mérföldre is képes töltéssel, és a erősebb M60-at kissé csökkentett 315 mérföldes távolságon szenved, mint kompromisszum a kínált extra energia számára. Természetesen ezek az ábrák változhatnak attól függően, hogy a különféle ötvözet-kerekes opciók közül melyiket választja, míg a standard 205 kW DC gyors töltés versenyképes ebben a szegmensben, ha nem az osztályvezetés.

A BMW az i5-et két nagy spektrumú burkolatban kínálja az Egyesült Királyságban-a Sport Edition és az M Sport Trim, és ez utóbbi, amire a britek általában megyünk, a Racier Bodykit és a Shazzier kerekek köszönhetően. Minden autó teljes vezetésű fényszórót, nagy ívelt kijelzőt kap a tárcsákhoz és az infotainment rendszerhez, a SAT-NAV, a sportülések, a vezeték nélküli okostelefon-töltő és számos vezető segédeszköz, beleértve a sebességtartó automatát és a fordított kamerát. Az M Sport csillogosabb testreszabást, ‘veganza’ vegán bőr díszítést és merevebb felfüggesztést ad hozzá. Az M Sport Pro specifikáció hozzáadja a Gloss-Black külső burkolatot és a nagyobb kerekeket, de nem igazán éri meg a frissítést.

A BMW i5 M60 XDrive M teljesítménye szinte saját önálló modellnek tekinthető, és a Maker ikonikus vesrácsának modell-specifikus változatát kapja, valamint a szokásos 20 hüvelykes ötvözetek, az adaptív felfüggesztés és a négyzónás légkondicionálás.

Mindkét i5 modell a BMW legújabb IDRIVE infotainment rendszerét tartalmazza, amely egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportot tartalmaz egy hatalmas 14,9 hüvelykes érintőképernyő mellett. Ez a SAT-NAV, az online szolgáltatások, az Apple CarPlay és az Android Auto beépítésével jár, és a futurisztikus megjelenésű „BMW interakciós sáv” -val működik-erről később-, valamint egy nagyon jelentős Harman Kardon Stereo-val.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
edrive40 312-357 mérföld 13 óra EST (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 205 kW)
M60 XDrive 284-315 mérföld 13 óra EST (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 205 kW)

Az elektromos szalon-autó piac folyamatosan címsorokat készít, az új modellek pedig a 400 mérföldnél meghaladó hatótávolságokat kínálják. Míg az i5 nem tud eléggé lépést tartani a kisebb BMW I4-rel, vagy a nagyobb BMW i7-rel, a lábai még mindig elég hosszúak ahhoz, hogy ideális sífutó-autópálya-cirkáló legyen.

Időnk során az Egyesült Királyságban az I5 vezetésével kényelmesen képesek voltunk több mint 300 mérföldes távolságot elérni a város, az ország és az autópálya -vezetés keverékén keresztül. Ha szándékában áll a rendeltetési helyére való eljuttatása nélkül, akkor az i5 -nek van egy maximális tartományú funkciója, amely egy csipeszben súlyosan korlátozza az autó teljesítményét és légkondicionálását, hogy nagyjából további 15 mérföldes távolságot adjon hozzá.

2025 márciusától a BMW számos csípést vezet be az i5 akkumulátor -technológiájához, amely több tartományt szabadít fel. Körülbelül 29 mérföldnyi vezetési tartományt várhat el a modell felépítésén, a burkolattól és az opcióktól függően.

Keresse meg a növekvő számú 350 kW-os DC ultra-rapid nyilvános töltők számát, és a BMW szerint az i5 akkumulátorának 10-80% -os feltöltése fél órát vesz igénybe. Állítsa be a töltési pontot rendeltetési helyként a Satnav -ban, és az i5 előfeltételezi az akkumulátort a gyorsabb töltés érdekében; Természetesen a 7,4 kW -os fali dobozon keresztül történő feltöltés lényegesen hosszabb ideig tart.

Futási költségek és biztosítás

Körülbelül 20 000 fontba kerül, mint az ekvivalens benzin 5-es sorozat, a BMW i5 elég drága-körülbelül 8000 font drága díszítéssel rendelkezik, mint az Audi A6 E-Tron; Versenyképes áron van a Mercedes EQE kedvelői ellen. Ennek ellenére a Beemer céldemográfiai-elektromos vállalati autóvezetõket-az alacsony, 2% -os, természetbeni ellátásban részesülő besorolása jól szolgálja, ami azt jelenti, hogy az I5 üzleti vállalkozásának szerencséje évente akár 296 fontot fizethet.

Az elektromosság sokkal olcsóbb, mint a benzin, tekintettel az i5 meglehetősen jelentős akkumulátorcsomagjára, feltöltve, hogy nem lesz olyan olcsó, mint gondolnád. Ha ezt otthon végzi, a jelenlegi átlagos, 30p/kWh villamosenergia -arány mellett, azt jelenti, hogy a teljes díj meghaladja a 20 fontot, míg a nyilvános gyors töltő használata akár 55 fontba kerülhet.

Érdemes felkészülni a szemeterítő biztosítási díjakra is, mivel a BMW i5 a 43–49-es csoportokat foglalja el, attól függően, hogy melyik modellt választja. Az elektromos 5 -es sorozat kiválasztásának legalább olcsóbbnak kell lennie, mint a Mercedes EQE -t, amely egy kar és egy láb kerül, mivel az összes modell elfoglalja a legmagasabb csoportot, 50 -et.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
edrive40 6s 119 mph Hátulsó 335BHP
M60 XDrive 3.8s 142 mph Négy 592BHP

A BMW-k már régóta választhatják a sportosabb vezetési élményt kereső vezetők számára, mint amit az egyenértékű Audi vagy a Mercedes-Benz kínál. Ez ugyanaz marad az i5-nél, mivel sokkal dinamikusabbnak és komponálódnak érzi magát, mint az EQE versenytársa, könnyű, mégis pontatlan kormányzással-azonban nem olyan sportos, mint az 5-es sorozat korábbi benzin iterációi, és nem olyan csendes, mint az Audi A6 E-Tron.

Az alacsony súlypont azt jelenti, hogy az i5 két tonnás plusz járdaszegély ellenére a testvezérlés szoros egy csavaró úton. Ez a túlzott tömeg azonban azt jelenti, hogy az autó hajlamos arra, hogy a durva szolgáltatásokkal és a kóbor offline módon ugráljon, amikor egy szűk sarokba dobja-kevésbé, mint a riválisok, az elme.

Mint gyakran a német luxusautók esetében, a BMW i5 -et több (fizetett) opcionális extrával kínálják, amelyek kissé javíthatják a vezetési élményt; Az adaptív lengéscsillapítók 8 mm-rel csökkentik az utazási magasságot, és lehetővé teszik, hogy merevítse vagy lazítsa meg a felfüggesztést, amikor egy út mentén támadni vagy rohanni szeretne. Az opcionális hátsókerék-steering szintén segíti a Titanic I5-et is, hogy alacsonyabb sebességgel, valamint mozgás közben agilisabban és stabilabban érezze magát.

A BMW i5 M60 XDrive tartománytáblája nevetségesen gyors, mindössze 3,8 másodperc alatt 0-62 mph-ig katapultál. Úgy gondoljuk, hogy minél több a gyalogos edrive40 -nek elég gyorsnak kell lennie a legtöbb vásárló számára, bár ez sima, mégis jelentős előrelépést kínál, amikor a gyorsítót padlja.

Belső, műszerfal és infotainment

A BMW már régóta konzervatív volt a belsőépítészet szempontjából, és inkább a növekményes frissítéseket részesíti előnyben, nem pedig a generációs ugrásokat. Az i5 megcsinálja ezt a tendenciát, és nagyon hasonlít az utóbbihoz, a megfelelő érzésű anyagokkal, hogy megfeleljenek az i5 magasztos kért árának, plusz az érintőérzékeny „interakciós sáv”, amely az azonnali wow-faktor nagy részét hozza, amelyre egy futurisztikus EV-ben remélhet.

Alapvetően a környezeti világítás és az éghajlat -ellenőrzés kiterjesztése, az interakciós sáv megváltoztatja a színt, amikor olyan műveleteket hajt végre, mint például az éghajlat -ellenőrzés megváltoztatása vagy a veszélylámpák bekapcsolása, és segít a kabin megkönnyítésében – különösen, ha az egyik sötétebb kárpitos lehetőséget választotta.

A kárpitozásról beszélve, a BMW i5 alapkivitelben áll, állati mentes veganza bőrrel, amely nagy hüvelykujját eredményez tőlünk itt, a Dringelectric-nál. Természetesen a hagyományos merinó bőr is elérhető, de örülünk, hogy az i5 kegyetlenség nélküli belsővel kapható-különös tekintettel a BMW szintetikus veganza anyagára, szinte azonosnak érzi magát a valósággal, és állítólag sokkal fenntarthatóbb.

Végül ott van a show csillag: a BMW iDrive infotainment rendszere. A meghajtó egyetlen ívelt panelen lévő kókuszálását az érintőképernyőn vagy a középső konzolban lévő forgó tárcsán keresztül lehet vezérelni. Nem számít, amit használ, mindkét kijelző élénk és pin-éles grafikát, valamint villámgyors válaszokat kínál a bemeneteire. A BMW legújabb OS9 szoftvere azt jelenti, hogy a kezdőképernyőn vannak konfigurálható kütyü, valamint a „gombok” programozható parancsikonja, amely lehetővé teszi a leggyakrabban használt funkciók és alkalmazások azonnali elérését.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
5,060 mm 1900 mm 1515 mm 490/TBC liter

Semmilyen módon nem lehet elkerülni, a BMW i5 egy nagyon nagy autó; Valójában az elektromos 5 -es sorozat alig több mint három centiméterrel rövidebb, mint a régi benzin 7 -es sorozat limuzin. Ahogy vártál, ez előnye a belső térnek, amelynek rengeteg. A hátsó utasok sok lábtérrel, valamint tisztességes mennyiségű fejhelyiséggel élvezhetik – még az opcionális panorámás tetővel is. Az ajtózsebek nem különösebben hatalmasak-elég egy normál méretű üveg vízhez-, de szeretjük, hogy vannak olyan USB-C portok, amelyek az első ülések hátuljába vannak felszerelve, lehetővé téve az utasok számára, hogy az eszközöket útközben töltsék fel.

Ha ezen a ponton az i5 hagyományos szalon-stílusú bootlidjának az energiájának felhasználása, akkor külön fizethet, ha egy opcionális „kényelmi csomag” részeként táplálkozik. Belül 490 liter teret talál, amely a Mercedes EQE -ben elérhető 430 liternél több darab. A motorháztető alatt nincs olyan „Frunk”, mint egy Tesla modellben, de van egy praktikus hamis padló az összes szükséges töltőkábel tárolására.

Érdemes megjegyezni, hogy sok olyan EV -vel ellentétben, amelyet nem lehet használni vontatáshoz, a BMW i5 kivétel, és akár 1500 kg súlyú fékezett pótkocsikat képes szállítani. Ennek elegendőnek kell lennie egy kis családi lakókocsihoz, és egy telepíthető vontató sávot a gyárból 1200 fontért lehet meghatározni.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

A BMW i5 nemrégiben eladásra került, így nehéz révén szilárd megbízhatósági adatokat szerezni. Azt mondhatjuk azonban, hogy több alkatrészt oszt meg más elektromos BMW modellekkel, amelyekről még nem hallunk horror történetet. A BMW mint márka viszont nem rendelkezik ugyanolyan nyikorgó-tiszta rekordokkal; Legutóbbi vezetői teljesítményű ügyfél-elégedettségi felmérésünkben a BMW a 32 gyártó közül csak egy közepes asztal 14. helyezettjét tudta összegyűjteni.

Az i5-nek még nem kell biztonsági tesztelni az Euro NCAP által, de az 5-es sorozat, amelyen alapul, a maximális ötcsillagos besorolást eredményezte. A standard biztonsági készlet erős, az összes BMW i5 modell autonóm vészfékezés (AEB), Lane-Keep Assist, Cruise Control, Blind Spot megfigyelés és egy fordított kamera kap. Ezt a rendszercsomagot számos „professzionális” csomag kibővítheti, amelyek olyan dolgokat hoznak, mint a 360 fokos kamerák és a félig autonóm vezetés.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.