A Volvo Electric Seven Seater fellebbezést kínál a praktikussággal együtt, de ez rengeteg pénzbe kerül
Volvo Ex90 ítélet
Közel 100 000 font kiindulási áron senki sem írja le a Volvo EX90 -et alkuként. Ugyanakkor ez egy prémium, mégis családbarát SUV, amely olyasmit kínál, amely jelenleg nagyon kevés más elektromos SUV-nak van; hét ülés. A pénzed nem csak a további utastér felé irányul, mivel az EX90 biztonsági funkciókkal teli, kiváló minőségű anyagokkal együtt. Meglepően jó, ha mérete és súlya is vezet.
Tartomány részletei, specifikációi és alternatívái
Az égéssel működő Volvo XC90 egy állandó eladó, és bár ennek a modellnek a facelifted verziója egyelőre eladó marad, a Volvo Ex90 a svéd márka nagy SUV-jainak első legelső, hogy tisztán elektromos hajtású.
Annak érdekében, hogy az XC90 hűséges vásárlóit megkíséreljék a váltáshoz, az EX90 -nek valóban lenyűgöznie kell, és a Volvo új zászlóshajójára gyakorolt nyomásnak csak tovább folytatódik, ha figyelembe vesszük a közel 97 000 GBP kiindulási árát.
Teljesen elektromos hétüléses SUV-ként a Volvo EX90 a piac olyan ágazatában találja magát, amely jelenleg csak elhagyatott. Noha rengeteg elektromos SUV közül lehet választani, csak egy maroknyi ülőhely kínál, mint a Volvo. Először ott van a KIA EV9, de ezt sokkal inkább mainstream ajánlatként helyezik el, ezért 30 000 font olcsóbb.
A skála másik végén van egy másik prémium hétüléses EV a Volvo EX90-hez, hogy megbirkózzon, és ez a Mercedes EQS SUV. Noha a Volvo közel 100 000 font értéke nem más, mint kicsi változás, mégis sikerül a Mercedes-t körülbelül 30 000 fontkal aláásni. A kisebb, nem hét üléses prémium EV riválisok között szerepel a BMW IX kedvelői.
A Volvo és a Mercedes közötti árrés a jövőben is növekszik, mivel az EX90 olcsóbb egymotoros EX90 működik. Jelenleg azonban van egy ikermotor vagy ikermotor teljesítmény változata.
Mint valószínűleg a nevek szerint kitalálta, mindkét verzió kettős motorokkal van felszerelve, amelyek mind a négy kerék vezetnek, és ezeket egy darab 107kWh -os akkumulátorral hajtják. Mindkét verziónak ugyanaz a hivatalos WLTP kombinált tartománya is, 374 mérföld.
Miután eldöntötte az erőátvitelt, csak egy vágási szint áll rendelkezésre. Ezt Ultra -nak hívják, és rengeteg készletet tartalmaz az EX90 prémium státusának megszilárdításához. A show belsejének sztárja egy 14,5 hüvelykes érintőképernyős kijelző, és ezt egy 25 hangszóró Bowers & Wilkins hangrendszere, valamint rengeteg plüss anyag, valamint a plüss anyagok kíséri. Másutt vannak készlet, amely magában foglalja a pixel által vezetett fényszórókat, a hőszivattyút és a biztonsági technológiát (elvégre ez egy Volvo).
Az Ex90 kabin minden bizonnyal nagyon kényelmes és felfelé mutató hely, ahol ülni lehet, és valójában annak kell lennie, mivel a belépő szintű ikermodell legalább 96 255 fontkal visszaállítja Önt. A Twin Motor Performance felé haladva 4300 font összegű prémiumot parancsol, amely ezt a Volvo SUV -t a 100 000 font küszöb fölé tolja.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
Ikermotor | 374 mérföld | 15 óra (0-100%, 7,4 kW) | 30 perc (10-80%, 250 kW) |
Ikermotoros teljesítmény | 374 mérföld | 15 óra (0-100%, 7,4 kW) | 30 perc (10-80%, 250 kW) |
A Volvo EX90 egy nagyon nagy és dobozos SUV, amelynek súlya körülbelül 2,7 tonna, de mindkét változatnak még mindig sikerül 374 mérföldre is igényelni a WLTP kombinált ciklusát. Noha ez nem a leggyorsabb aerodinamikai formatervezés, a Volvo Electric Hétüléses Electhing Seater ezt egy jelentős 107kWh-os akkumulátorral pótolja.
A Volvo EX90 tesztelésekor átlagosan közel 3,0 mérföld / kWh-t értünk el az amerikai nyugati part napján átitatott utakon, és ez körülbelül 320 mérföldnyi távolságra van. Ez egy tiszteletreméltó valós alak, de a brit időjárás kiszámíthatatlansága ezt okozhatja, különösen a téli hónapokban. Szerencsére van egy standard illeszkedő hőszivattyú, amely segít a hidegben tartani.
Amikor itt az ideje feltölteni, az EX90 10-80% -ról újratölthető mindössze 30 perc alatt, a 250 kW DC gyors töltési képességének köszönhetően. A tipikus 7,4 kW-os faldoboz töltőjének teljes otthoni töltését előre megtervezni kell, mivel ez körülbelül 16 órát vesz igénybe.
Futási költségek és biztosítás
Ha készen áll arra, hogy mintegy 100 000 fontot adjon át egy családi SUV -nak, akkor kételkedünk abban, hogy a magas biztosítási költségek túlságosan aggodalomra adnak okot. Ez is jó munka, mivel a Volvo EX90 mindkét változata az 50. biztosítási csoportban ül, tehát ezek a díjak nem olcsóbbak.
Természetesen, mivel elektromos autó, még mindig rengeteg megtakarítás van a Big Volvo felszámítása és adózása során. Az EX90 107kWh -os akkumulátorának tipikus háztartási sebességén, kWh -ban, a teljes töltés körülbelül 32 fontba kerül. Ez sokkal olcsóbb, mint az egyenértékű XC90 betöltése benzin vagy dízel.
Azok, akiknek családbarát, mégis luxusvállalatú autóra van szükségük, az előnyöket is élvezik, mivel a Volvo EX90 csak 2% -os haszonnal járó adómértéket eredményez. Az összes EX90 sofőr 2025 áprilisáig élvezheti a VED közúti adót, és elkerülheti az alacsony kibocsátási zóna -díjakat.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Ikermotor | 5.9s | 112 mph | Négy | 402BHP |
Ikermotoros teljesítmény | 4.9S | 112 mph | Négy | 510BHP |
Mint érthetően elvárhatja egy ilyen plüss és drága EV -től, a Volvo EX90 nagyon csendes és kifinomult. Tartsa bezárva az ablakokat, és a kabin kiváló munkát végez az utasok védelmében a külvilág kemény hangjaitól, míg a kettős motoros erőátviteli hajtás zavartan működik.
Az egyetlen észrevehető hang az autópálya sebességén van, mivel van egy kis szélsütés az ajtó tükreiből és egy könnyű zúgolódás a 22 hüvelykes kerekekből. Ezek egyike sem tartozik elég közel ahhoz, hogy elrontja a légkört.
A Volvo EX90 a hagyományos sportautó sarkvalátja, de ennek a pazar hétülésnek még mindig sikerül csodálkozni, amikor valódi lépést akar elérni. Még a belépő szintű ikermotor is 402 lóerővel és 770 nm nyomatékkal csomagolja, és ez lehetővé teszi, hogy 0-62 mph-ig terjedjen 5,9 másodperc alatt. Természetesen az ikermotor teljesítménye még tovább növeli a hajtómű kimenetét 510 lóerőre és 910Nm-re, és ez egy teljes másodpercet borotvál a 0-62 mph-es időről. Mindkét autó max. 112 mph sebességgel.
Amikor egy sarok felé irányítja, gyorsan emlékezni fog arra, hogy a Volvo EX90 egy 2,7 tonnás SUV, de a légfelfüggesztés segít a test gördülésének ésszerű ellenőrzés alatt tartásában. Amikor azt akarja, hogy a dolgok újra letelepedjenek, a fékek megnyugtatóan erősek, míg a regeneráló fékrendszer választható az egypedál vezetéséről.
Belső, műszerfal és infotainment
Bent van, ahol a Volvo EX90 vitathatatlanul a legerősebb esetet teszi jelentős árcédulájának. Mint a piac ezen végén számos EV -knél, a kabin minimalista érzése, hogy ez nem különbözik a kisebb Ex30 -hoz.
A műszerfal közepén egy 14,5 hüvelykes érintőképernyő található, amely Android Automotive szoftvert futtat. Ezt nem szabad összetéveszteni az Android Auto Connectivity-vel, mivel a márkát még nem kell hozzáadni egy levegőben történő frissítéssel (az Apple CarPlay-vel együtt). Szerencsére a meglévő szoftver nagyon érzékeny és könnyen használható, és a 25 hangszóró Bowers & Wilkins rendszer valóban fantasztikusan hangzik.
Számos Volvo EX90 Advanced Driver Assistance Systems szintén hozzáadódik az autó élettartama alatt, és ez egyszerűen azért van, mert még nem állnak rendelkezésre. Nem tudunk segíteni, de ezt kissé kiábrándítónak találjuk.
Míg a Volvo EX30-at a középső érintőképernyő túlzott támadása rontja, az EX90 sokkal több funkcionalitást kínál, például különálló illesztőprogram-képernyő és egy head-up kijelző.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (hátsó ülések fel/le) |
5,037 mm | 2,113 mm | 1747 mm | 310/1,915 liter |
A Volvo EX90 egy nagy elektromos autó, amelynek belsejében megfelelő nagylelkű hely van. Még ha mind a hét ülőhellyel rendelkezik, még mindig van 310 liter csomagtartó, amely pontosan ugyanaz a kapacitás, mint a Citroen E-C3 Supermini-ben. Hajtsa le a hátsó és a középső üléseket azonban lefelé, és van egy kisteherautó, 1 915 liter a rendelkezésére.
Mint gyakran a hétüléses autók esetében, a magasabb utasok az Ex90 hátsó üléseit kissé szorosan találják, különösen a hosszabb utazások során. Tartsa ezeket a gyerekeknek fenntartva, és nekik csak rendben kell lenniük. A Volvo az ISOFIX pontokat is felépítette ezekre az ülésekre is, ami egy hétülésen nagyon ritka látvány.
A dolgok javulni kezdenek, amikor előrehaladnak a középső sorba, ahol rengeteg fejhely van. A lábtér a legjobban, mint a luxus, inkább elegendőnek, mint luxusnak nevezhető. Ha ki akar nyújtani, ezek az ülések hátrafelé csúszhatnak, de a hátsó ülések utasai nem lesznek túl elégedettek.
Az első utas és a sofőr várja el, hogy élvezze a luxus életét a Volvo Ex90 -ben, mivel itt van, ahol van a Legroom és a Headroom to Pare.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
A Volvo az évtizedek során a biztonság kedvéje lett, tehát a márka nem akarja, hogy legújabb zászlóshajója legyen az autó, amely elrontja ezt a hírnevet. A Volvo EX90-et még nem teszteli az Euro NCAP, de rengeteg standard biztonsági technika van, amelyek segítenek az áhított ötcsillagos besoroláshoz.
Az oldalsó hatású védelmi rendszer, a Whiplash Protection System, az útjelző információs kijelző, a vak pontok észlelése, a kormányzás, a szemkövetés, a keresztirányú riasztás, az intelligens sebességű segédeszköz, a lefolyó útvédelem és a légzsákok sokasága csak néhány olyan rendszer, amely elősegíti az ex90-es utasok biztonságának és hangzásának megőrzését. Sajnos azonban néhány technikát, például a LIDAR rendszert, még nem adják hozzá a levegőben történő frissítéssel.
A Volvo EX90 túlságosan új ahhoz, hogy meghatározzuk annak megbízhatóságát, de a Volvo teljesítménye a 2024 -es járművezetői energiaellátó elégedettségi felmérésünkben csak átlagos volt, mivel a 32 gyártó közül 16 -at tett. A Volvo XC40 volt a márka egyetlen modellje, amely a Driver Power autó rangsorában is megjelent, a 75 -ből a 32. helyen.