Új Skoda ELROQ Prototype Review

Kritikák

Skoda második elektromos autója nem úgy van beállítva, hogy játékváltó legyen, de ez valójában jó dolog lehet

A Skoda Eyaq vitathatatlanul sikeres elektromos autó debütált a cseh márka számára, de néhány év telt el azóta, hogy a családi méretű elektromos SUV először eljutott az utakon. Most végül van egy újabb nulla emissziós skoda – a Skoda Elroq.

Ahelyett, hogy a nagy kockázatú utat választaná, hogy megpróbálja óriási úttörést tenni az új érkezésével, a Skoda ehelyett egy kipróbált és tesztelt képlettel ragadt meg. Az Elroq erősen az Enyaq -on alapul, de kissé kisebb. Valójában a Skoda az új EV -jére „elektromos Karoq” -ra utal, amely tovább hangsúlyozza a megismerés szándékos érzetét.

A Skoda Elroq négy verziója eladásra kerül, három akkumulátorral együtt. A belépő szintű modellt, az ELROQ 50 néven ismert modellt egy 168 lóerős egymotoros hajtómű és 55 kWh-os akkumulátor táplálja. A középtávú 60 változathoz való áttérés növeli az energiát a 201BHP-re, az akkumulátor kapacitását pedig 63 kWh-ra.

A felállás felső végén üljön az Elroq 85 és 85X. Mindkettő 82 kWh -os akkumulátorral van felszerelve, amely szerint a skoda azt állítja, hogy az autó több mint 348 mérföldet fedezi a töltések között. A 85 -ös szabványt egyetlen 282 lóerős motor hajtja, míg a 85X kettős motorokat és a kombinált teljesítményt 295 lóerő. Ezek a tartománytáblák a leggyorsabb DC-töltési arányt is kínálják 175 kW-nál. Ettől függetlenül azonban a Skoda azt állítja, hogy az összes ELROQ-t 10-80% -ról 28 perc alatt lehet elérni, annak ellenére, hogy az akkumulátor méretei eltérőek.

A Skoda Elroq tesztkocsi prototípusunk gondosan álcázott, de azt mondhatjuk, hogy az új modell hasonló stílusú tervrajzot alkalmaz, mint a Karoq és az Enyaq, és még a nevet is úgy választottuk meg, hogy tisztelegjék ezeket a meglévő Skoda SUV -kat. A legnagyobb különbség az elülső részén található, ahol megtalálja a Skoda új „Tech Deck Face” -ját. Ez egy öblítő panel, amelyet több érzékelő elhelyezésére terveztek, és a márka új „Modern Solid” tervezési nyelvének része.

Másutt, a „modern szilárd” megközelítés részeként úgy tűnik, hogy Skoda megszüntette a hagyományos jelvényt, tehát nem lepődnénk meg, ha a nevét a betűkészletben írták (ahogyan úgy tűnik, hogy a tendencia az utóbbi időben több márkával). Hasonló kialakítást fognak alkalmazni az Enyaq -ra is, amikor 2025 -ben kap egy középkori arcmaszkot.

Lépjen el az elülső oldaltól, és a dolgok kissé kevésbé drasztikusak. Az Elroq nagyrészt szinte azonos az Enyaq -val, de hátul kissé rövidebb túlnyúlással rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy az Elroq csomagtartója kisebb, mint az Enyaq, de a tengelytáv várhatóan nagyon hasonló, ha nem is ugyanaz.

Az Elroq másik területe, ahol a dolgok továbbra is ismertek, a belső tér. Ismét több olyan funkció található, amelyeket itt találhatunk, amelyeket egyenesen az Enyaq -ból vettek ki. Ezek között kulcsfontosságú a 13 hüvelykes középső érintőképernyő és az öt hüvelykes digitális műszerfal kijelzője, bár ezek frissített szoftvereket tartalmaznak. Egy opcionális head-up kijelző funkció is elérhető lesz.

Prototípus-tesztkocsiunk egy Skoda Elroq 85, ami azt jelenti, hogy nagy, 20 hüvelykes könnyűfém kerekekkel van felszerelve. Még mindig nagyon világos, hogy ezt a SUV -t inkább a kényelemmel, nem pedig a sportossággal építették fel, mivel az úton jelentősen rossz ütés szükséges az út minőségének felzaklatására. A kompromisszum egy kis testhenger és vezetési élmény, amelyet legjobban inkább kellemesnek, mint vonzónak neveznek, de ezt érdemes fizetni.

Lehet, hogy egy kicsit kisebb, mint az Enyaq, de még mindig rengeteg hely van a Skoda Elroq -ban, megerősítve annak hitelesítő adatait, mint családi autó. A hátsó ülések lehajtásakor 470 liter csomagtartó hely van, és ez 1 580 literre növekszik. Öt felnőtt képes lesz kényelmesen ülni az Elroq -ban is, beleértve azt a személyt is, aki a hátsó sor közepére kerül.

A Skoda Elroq azonban nem hibátlan ezen a prototípus szakaszban. Az egyik legnagyobb probléma, amelyet a tesztelés során tapasztaltunk, az volt, hogy a pedálokat észrevehetően nehéz modulálni. Ez miatt a fékek meglehetősen megragadtak, és a fojtószelep túl érzékeny. Remélhetőleg ezeket a kérdéseket a produkciós verzió eladásának időpontjáig kezelik. Az első brit autók várhatóan 2025 tavaszán érkeznek meg.

Nem úgy tűnik, hogy a Skoda Elroq hamarosan forradalmasítja a piacot, de a bevált már létező technológia használatának elősegíti a költségek csökkentését, és ez viszont segíthet az árak ellenőrzésének tartásában. Noha a hivatalos számot még nem mutatják be, azt várjuk, hogy az Elroq körülbelül 37 000 fontotól kezdődjön. Ez jelenleg 2000 GBP-nál kevesebb, mint a belépő szintű Enyaq, bár ez a rés növekedhet, amikor az Enyaq jövőre megkapja az arcát.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.