Ez a családi SUV olyan, mint egy összezsugorodott skoda enyaq – és ez nagyon jó dolog
Skoda már régóta nem volt non-nonszense megközelítés az autójain, és ez folytatja az Elroq-t. Kevés új talajt szakít meg az elektromos családi SUV piacon, de semmilyen területen sem jön rövidre; Valójában mindazt, amit szeretünk, a nagyobb Enyaq -ról egy wieldy, olcsóbb csomagba konditál, miközben néhány egyedi kialakítást kínál belülről és kívülről. Ez nem felel meg egészen a koreai riválisok garanciájának vagy a Renault Scenic boot-helyének, de mindenoldalúként egy újabb skoda, amely eléri a jelet.
Részletek, specifikációk és alternatívák
A Skoda Elroq a legújabb kiegészítés a cseh gyártó elektromos autók sorozatához, így a vásárlók számára az EV lehetősége nagyjából ugyanazon helyzetben van a piacon, amelyet a rendkívül népszerű, de égésű Skoda Karoq tartott. Ez egy kézi méretű, de nem óriási családi SUV (az Electric Enyaq alatt helyezkedik el, és a Renault Scenic és a Kia EV3 kedvelőivel versenyez), és egy újabb autó, amely a Volkswagen Group MEB elektromos platformon-és a golf-méretű Volkswagen Id.3-ig, a Ford Capri-től.
Négy vágási szint közül lehet választani, három akkumulátor méretével együtt, de függetlenül attól, hogy melyik Elroq-t választja, négy ajtót és egy 470 literes csomagtartót kap. A tartomány elindítása az Elroq SE, amely 52 kWh -os akkumulátorral van felszerelve, és 31 500 fontnál kezdődik. Ez aláhúzza számos riválisot, köztük a Renault Megane E-Tech, a Volvo Ex30, a Hyundai Kona Electric és a KIA EV3.
Noha ez a legkisebb akkumulátor a felállásban, az 52 kWh-os egység továbbra is tiszteletre méltó 232 mérföldet fed le a WLTP kombinált ciklusán. Az egységes hátsó motor 168 lóerővel is előállít. Ha ez azonban nem elég, akkor fel lehet lépni a SE L Trim -ig és egy 59 kWh -os csomaghoz 33 350 GBP -től. Ez a nagyobb akkumulátor az ELROQ tartományát 265 mérföldre dobja, és a motor teljesítményét 201BHP -re növelik.
A maximális tartomány és az energia érdekében azonban a legnagyobb 77kWh akkumulátort kell választania. Ez a csomag csak a magasabb kategóriájú kiadásban és a Sportline változatban érhető el, és ezek legalább 38 650 és 41 600 GBP-rel állíthatók vissza. Ha úgy dönt, hogy elindítja ezt az extra készpénzt, akkor a 282 lóerős csaptel és az igényelt 355 mérföldes tartományban jutalmazza.
A standard készlet a tartományban tartalmaz egy 13 hüvelykes infotainment érintőképernyőt és egy öt hüvelykes vezető kijelzőt, LED fényszórókat, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, egy visszapillantó kamerát és egy magasság-állítható csomagtartó padlót. Számos vezetői segédeszköz-funkcióval is profitálhat, vak hely észlelésével, sáv-tartási segédjével és sürgősségi kormányzási támogatásával, valamint a Skoda híres „egyszerűen okos” kényelmi funkcióival, amelyet az alábbiakban részletesebb részletek tartalmaznak. A kiadású modellek extra készletet kapnak, beleértve egy fűtött kormánykeréket, fűtött első üléseket, választható vezetési módokat, adaptív sebességtartó automatát és kulcs nélküli belépést.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
232-360 mérföld | 7 óra (0-100%, 7,4 kW) | 24-28 perc (10-80%, 145-175 kW) |
Az ELROQ 50 elméleti hatékonysága csaknem 4,5 mérföld/kilowatt óra, ez az ábra az ELROQ 85 -ben közel 4,7MI/kWh -ra növekszik a nagyobb akkumulátorral. A meghajtónkon a 85-ben 3,7MI/kWh-t realisztikusabban találtunk, ami azt jelenti, hogy a valós hatékonyság hasonló az ilyen méretű más EV-khez. Az ábránk 285 mérföldes távolságra – 75 mérfölddel kevesebb, mint a Skoda idézi, de ebben a szegmensben még mindig versenyképes.
A szokásos 10-80 % -os feltöltésnél 25 percet keres az ELROQ 50 (55kWh Pack, amelynek 52 kWh felhasználható) feltöltésére, legfeljebb 145 kW-os töltési sebességgel, 24 perc az Elroq 60-ra (63kWh csomag, 59kh-t használható), a gyorsasággal, a CHARING-nél, a CHARINGS-nél, a CHARING-nél, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc alatt, de 28 perc. akkumulátor (82 kWh, 77kh használható) az feltöltéshez. Várható, hogy az otthoni díj 7,4 kW sebességgel körülbelül hét órát vegyen igénybe bármilyen verzióban.
Futási költségek és biztosítás
Egy tipikus 9p/kWh éjszakai otthoni tarifát azt jelenti, hogy csak félénk 7 fontot fizet az ELROQ 100 % -os díjért, a legnagyobb akkumulátorral, a 85-ös.
Másrészt egy 10-80 % -os feltöltés egy gyors töltőnél, amely az Elroq 85-ben 54kWh-nak felel meg, alig több mint 40 fontba kerülne egy tipikus 75p/kWh sebességgel, ami körülbelül 20p/mérföldes, vagy tízszer annyit jelent. Tehát nem kérdés, hogy milyen lehetőség lesz a legkönnyebben a banki egyenlegén – a halmokat úgy mentheti meg, ha otthon csatlakozik.
Az ELROQ-t a Skoda tipikus hároméves/60 000 mérföldes garanciája támogatja, és a modelltől függően 22-32 biztosítási csoportokban ül-magasabb, mint az egyenértékű égési járművek, de nem szokatlan az ilyen típusú EV esetében.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Elroq 50 | 9.0 -as évek | 99 mph | Hátulsó | 168BHP |
Elroq 60 | 8.5s | 99 mph | Hátulsó | 201bhp |
Elroq 85 | 6.6s | 112 mph | Hátulsó | 282BHP |
Mint a legtöbb skodák, az Elroq vezetési élménye a kényelem és a könnyű kezelhetőség felé irányul, bármiféle sportlénység ellen – annak ellenére, hogy néhány meglehetősen lyukas elektromos motor rendelkezésre áll, és az eredményes élénk teljesítmény.
Még az 50 is jól teljesít, és ellentétben a kevésbé erőteljes benzinmodell vezetésével, nem kell, hogy folyamatosan keményen dolgozzon a fejlődés érdekében. Lehetősége van arra, hogy normál D módban vezetjen, és olyan B módban, amely magasabb szintű regeneráló fékezést kínál-úgy találtuk, hogy a középpedál meglehetősen szivacsnak érzi magát, és a rendszer nem áll le a teljes egypedális vezetéstől, ellentétben egyes riválisokkal. Ha egyenes vonalba szeretné letenni az áramellátást, akkor a fojtószeleppedálon nagyon sok utazás történik, így könnyű pontosan és simán működni.
A Skoda Elroq 9,3 méteres fordulási köre és könnyű kormányzása segít abban, hogy a szigorúbb terekben manőverezhető legyen, és a jól megítélt felfüggesztés jól illeszkedik az Egyesült Királyság messze tökéletes útfelületeivel. Eközben a finomítást csak az ajtó tükreiből származó szélzaj fodrosítja.
Ez a kényelmes utazási minőség sem a sarkok rossz kezelésének rovására jár, mivel a SUV nagyon óvatos egyensúlyt teremt a kettő között. Tesztelőgépünket 20 hüvelykes kerekekkel szereltük fel, és azt várhattuk meg, hogy az utazási minőség még jobb lesz a kisebb 19 hüvelykes Elroq-okon.
Belső, műszerfal és infotainment
Ha ismeri a legutóbbi skodákat, akkor az Elroq belsejének nem szabad túl szokatlannak éreznie magát. Gyakorlati szempontból ésszerűen egyértelmű műszerfal -kialakítást kap a szokásos nagy központi érintőképernyővel (13 hüvelyk) és egy kisebb kijelzővel a vezető előtt, egy „úszó” középkonzollal, amelynek alsó tárolókubja van, és néhány parancsikongomb a kisebb kezelőszervekhez – de több funkciót az érintőképernyőn keresztül működtetnek, mint egyes sofőröknek.
A Loft, Lodge és Suite belső burkolat lehetőségei különböző szöveteket és textúrákat biztosítanak, a Lodge nejlon kárpitozással újrahasznosított műanyagokból és narancssárga biztonsági övekből, valamint a lakosztálykeverés valódi és szintetikus bőrből. Jól felépített és meglehetősen szellős.
Az érintőképernyő is gyorsan reagál, és a kezdőképernyő bizonyos mértékig testreszabható az ízlésére. A vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto egyaránt standard, és egy „szórakoztató csomópont” van; Ez magában foglalja a YouTube -ot és más alkalmazásokat, amelyeket töltés közben, nem pedig mozgás közben kell használni.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
4,488 mm | 1884 mm | 1625 mm | 470/1580 liter |
Az ELROQ-nak sikerül egy 470 literes csizmát csomagolnia a viszonylag kompakt lábnyomába-nem olyan lenyűgöző, mint a Renault Scenic 545 liter, de nem rossz az ilyen méretű autó számára, és Skoda „egyszerűen okos” funkciói bónusz. Az egyik egy tárolóhálózat a csomagpolc alján, amely ideális hely a töltőkábelek elhelyezésére, míg a másik a magassághoz igazítható csomagpolc. Több ismerős érintés is megjelenik egy jégkaparól (a bootlidban, nem pedig a Skoda égési modelljein lévő benzinsapkában), az opcionális szeméttárolókig, amelyek az ajtó cubbies -ba nyílik.
A szállás sem probléma. Előtte egy tágas érzés van az alacsony kötőjelnek és a kiterjedt üvegnek köszönhetően, miközben még a hat lábú utasok számára elrendezett ülések mellett is tisztességes lábtér és headroom található a hátsó részben, és a lábad az első ülések alá helyezheti a lábát. A hátsó ülésbázisok egy kicsit alulfogyasztott támogatást nyújtanak, hogy ellensúlyozzák az akkumulátor befogadásához szükséges emelt padlót. A hátsó ülésekhez két ISOFIX lap van, és egy másik készlet az első utasüléshez.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az Elroq eljutott az utakra, de még nem érte el az Euro NCAP laboratóriumában a deformálható akadályt, tehát a biztonsági funkciókhoz jelenleg nincs csillagminőség. A Skoda azonban nem hajlamos arra, hogy a labdát ezzel összecsapja, és a Volkswagen Group MEB platformján lévő egyéb autók mind ötcsillagos előadóművészek, tehát itt hasonló eredményt várunk.
Az ElroQ minden bizonnyal a Safety Tech-rel tele van a kopoltyúkba, a vezetői asszisztens funkcióktól, mint például a vészhelyzeti kormányzás támogatása, a Lane-Keep Assist és az első ütközés-riasztórendszer, amely olyan funkciókig, amelyek egy kicsit könnyebbé és biztonságosabbá teszik a vezetést, az adaptív körutazást, a visszapillantó kamerát és a vak pont észlelését.
A megbízhatóság egy másik ismeretlen relatív, de a Skoda általában erős előadóművész a járművezetői power ügyfél -elégedettségi felmérésében (az egyes járművek esetében, ha nem mindig márkaként). A hároméves, 60 000 mérföldes garancia semmi különös, összehasonlítva az öt, hét vagy 10 éves lefedettséggel, amelyet a Hyundai, a KIA/MG és a Toyota kap, de a Skoda lehetővé teszi a jobb fedezet fizetését, legfeljebb öt év/100 000 mérföldre.