A Master E-Tech kiemelkedik éles stílusával, jó technológiájával és kiváló EV tartományával
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
285 mérföld | 13 óra 54 perc (7,4 kW) | 38 perc (15-80%, 130 kW) |
Renault Master E-Tech ítélet
Ha abbahagyta, hogy a múltban egy elektromos kisteherautóval belemerüljön, a Renault mester E-Tech jól meggondolta magát. Hosszú elektromos vezetési tartomány és kiváló hasznos teherrel jó alternatíva a dízel energiához. Ráadásul jó árú, kiváló technológiát és kényelmet kínál, és jól hajt. Az E-Tech mester egy új magas vízjel az elektromos furgonok számára.
Részletek, specifikációk és alternatívák
Azt mondhatnád, hogy a Renault az elektromos furgonok mestere. Évek óta építi őket, és bár korábbi kínálata (jelölt ZE) elég tisztességes volt, az akkumulátor technológiájának korlátozott fejleményei hátráltatják őket.
Most azonban, csakúgy, mint az autók világában, az Electric Tech gyors ütemben fejlődik. És látszólag minden hónapban újabb elektromos kisteherautó érkezik, olyan nagy játékosokkal, mint a Ford, a Mercedes és a Stellantis tulajdonában lévő Peugeot, a Citroen, a Fiat és a Vauxhall, mind a legismertebb modellek gyártó EV verziója.
A Renault, a „Szövetség” partnerével, a Nissan -nal együtt, úgy véli, hogy az elektromos furgonok felépítésének korábbi tapasztalataival az új mester (és a Nissan Interstar nővér) rivális márkák előtt ugrálhat. Noha ez hasonló lehet a korábbi modellekhez, ez egy teljesen új, földi kialakítás, amely még inkább a rakományterületre, a járművezetői kényelemre, a technológiára és az erős elektromos vezetési tartományra összpontosít.
És ez a tartomány nagyon lenyűgöző. A Renault azt állítja, hogy a mester teljes díj után akár 285 mérföldre is utazhat, amely kényelmesen meghaladja a legutóbbi Ford E-Transit 249 mérföldes maximumát, a Citroen E-Relay 261 mérföldes tartományát és a Mercedes Esprinter 273 mérföldjét. Ez még lenyűgözőbb, ha rájössz, hogy a mester ezt a tartományt egy kisebb akkumulátorból kapja meg, mint azok a riválisok – ez csak ’87kWh’, és 130 kW DC töltési képességgel rendelkezik.
A Renault nagyon okos volt, ha egy kisebb akkumulátort illesztett, mint a riválisai. Itt a kisebb, egyenlő a könnyebben, tehát a Master E-Tech teljes súlya alacsony, ami magasabb hasznos teherbírást tesz lehetővé, mint más elektromos furgonok. A 3,5 tonnás Master E-Tech képes legfeljebb 1,125 kg-ot szállítani, míg a 4,0 tonnás verzió akár 1,625 kg-ot is kezel. A 3,5 tonnás Mercedes Esprinter csak 774 kg-os hasznos rakományt képes hordozni.
Az előző mesterrel összehasonlítva ez a negyedik generációs verzió a hátsó részén nagyobb-100 mm-re hosszabb, hogy pontos, míg a tolóajtó nyitása 40 mm-rel szélesebb. A terhelési terület hossza 3225 mm az L2 modellben és 3855 mm az L3-ban, a rakomány mennyisége 10,8 m3 és 13,0 m3 között van-ez több, mint a Ford E-Transit vagy a Mercedes Esprinter, de nem jobb néhány Stellantis kisteherautót, például a Vauxhall Movano Electric.
A Master E-Tech csak egyetlen előzetes előírással érkezik, amely magában foglalja a LED-es fényszórókat és a vastag C alakú LED nappali futófényeket, a kézi légkondicionálást, a 10 hüvelykes érintőképernyőt egy Google-alapú operációs rendszerrel, az Apple CarPlay és az Android Auto, egy hét hüvelykes digitális illesztőprogram-kijelző, valamint egy egész biztonsági felszerelés, beleértve a vak hely figyelmeztetését.
Az árak 46 755 € -tól kezdődnek, a kormány plug-in kisteherautójával és HÉA-jával (42 500 font, kivéve a HÉA-t), ami azt jelenti, hogy a mester jelentősen alátámasztja a Ford E-Transit, a Vauxhall Movano Electric és a Maxus Edeliver 9-et, amelyek mindegyike 50 000 font körül kezdődik. A Mercedes Esprinter még drágább, közel 60 000 font.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
Renault Master E-Tech MM35 (L2H2) | 255 mérföld | 13 óra 54 perc (7,4 kW) | 38 perc (15-80%, 130 kW) |
Renault Master E-Tech MM40 (L2H2) | 285 mérföld | 13 óra 54 perc (7,4 kW) | 38 perc (15-80%, 130 kW) |
Renault Master E-Tech LM35 (L3H2) | 255 mérföld | 13 óra 54 perc (7,4 kW) | 38 perc (15-80%, 130 kW) |
Renault Master E-Tech LM40 (L3H2) | 285 mérföld | 13 óra 54 perc (7,4 kW) | 38 perc (15-80%, 130 kW) |
Vásároljon egy Renault Master E-Tech-t egy másik európai piacon, és 40kh és 87 kWh akkumulátor-csomagot választhat. Valójában a Mester nővére, kisteherautó, a Nissan Interstar, az Egyesült Királyság bármelyik csomagjával megrendelhető. A Renault azonban úgy véli, hogy a britek inkább a nagyobbot fogják részesíteni, tehát csak a 87 kWh -os akkumulátort kínálja.
A nagyobb akkumulátorcsomag a Renault braging jogait biztosítja versenytársai felett, mivel legfeljebb 285 mérföldes távolságra az osztályt az osztály legjobbjával odaviszi. Nagyon lenyűgöző, hogy a Renault ezt kezelte, figyelembe véve, hogy a 87kWh -os csomag kisebb, mint a riválisok kínálata, de a mester aerodinamikailag hatékonyabb karosszériájának köszönhető. Ez a nehezebb 4,0 tonnás modell, amely eléri ezt a lenyűgöző 285 mérföldes számot, bár a sebességkorlátozónak köszönhetően, míg a 3,5 tonnás verzió 255 mérföldre készül.
Mindkét verzió 130 kW DC töltési képességet kap, a jármű-hálózat (amely lehetővé teszi, hogy energiát küldjön a hálózatba), és a jármű-terheléshez, amely lehetővé teszi, hogy más elektromos termékeket töltsön fel az akkumulátor segítségével, amely ideális lesz azoknak a kereskedőknek, akiknek az eszközöket kell.
A Renault nem kínál hőszivattyút, de a Masternek van egy egyedi akkumulátor -termálkezelő rendszere, amely a cég szerint hatékonyabb. Az akkumulátorcsomag 12 külön modulból áll, így azokat eltávolíthatják, javíthatják vagy cserélhetik. A Renault szerint ez megkönnyíti és olcsóbb a problémák megoldását.
Futási költségek és biztosítás
Az N1 (L2H2) 3,5 tonnás verzió tesztje során rendkívül lenyűgöző három mérföld / kWh-t értünk el, ami megegyezik a magasabbnál nagyobb 261 mérföldre. Ez két ember volt a fedélzeten, a légkondicionált és a különféle utak felett, de döntő jelentőségű, hogy a hátsó rész nélkül. Egy másik teszt egy 400 kg-os hasznos teherrel 250 mérföldes tartományt eredményezett, tehát a Master E-Tech egy hatékony elektromos kisteherautó.
Az E-Tech mesternek az első évben vagy 12 000 mérföld utáni szolgáltatásra van szüksége, de ettől kezdve kétévente vagy 24 000 mérföldre van.
Teljesítmény, motor és meghajtó
0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
N/A | 75 mph | Elülső | 138BHP |
A Renault nagyon keményen dolgozott annak érdekében, hogy a mester új generációja nagyon kifinomult legyen. A dízel verziók rendkívül csendesek és simaak, az elektromos e-tech pedig csak az ante-t növeli.
Az energia egy 138 lóerős, 300 nm -es elektromos motorból származik, amely meghajtja az első kerekeket, vagyis a papíron ez nem gyorsabb, mint a dízelváltozatok. A való világban, még akkor is, ha nem adnak ki, az e-tech nem gyors kisteherautó, és határozottan kevésbé ravasznak érzi magát, mint a Ford E-Transit. De a város körül elég ütéses, és teljesítménye több mint elegendő lesz a járművezetők többségének.
A kormányzás könnyű és pontos, míg a fékek megnyugtató szilárdsága van, de az igazi kiemelés az út. Az E-Tech mester nagyon kényelmes, még a fazékú utak felett is, és nem csörög és rázza a legrosszabb úthibákon.
Nincs több beállítás a regeneráló fékezéshez, csak egy ‘B’ mód a sebességváltónál, amely maximális regenerát ad. Válassza ki, és vegye le a lábát a fojtószelepről, és hevesen lelassul, és az egypedál közelében vezet. Kár, hogy itt nincs beállíthatóság.
A Master E-Tech hasonló tutaját kap a biztonsági berendezésekhez, mint a Renault személygépkocsijai, olyan funkciókkal, mint például a Speed Limit figyelmeztetés az útjelzéssel és a Lane-Keep Assist. A sebesség figyelmeztető és a sávmegőrzési segédprogram könnyen programozható, hogy kikapcsolhassák a ‘Myperso’ meghajtó mód beállításán keresztül, és csak két gombbal van szükség a műszerfalon. Ez egy üdítően egyszerű és egyszerű megoldás, amelyet a márka autójain is megtalálnak.
Belső, műszerfal és infotainment
A legújabb mester belseje óriási javulást jelent az előző verzióban, mivel több helyet, technológiát és kényelmet büszkélkedhet. Van egy igazi autószerű érzés, miután felmászott (és valóban felmászol a mesterbe) a vezetőülésbe, S alakú műszerfalmal.
A Renault csak az E-Tech-t kínálja a belépő szintű előzetes burkolatban, de mégis kap egy lenyűgöző készlet listáját, beleértve egy nagy, 10 hüvelykes infotainment rendszert. Ez a beállítás típusa, amelyet a Renault egyik autójában talál, éles grafikával és egy sima Google-alapú operációs rendszerrel. Az e-tech alapkivitelben jön létre a digitális illesztőprogram kijelzőjével, míg az éghajlat-ellenőrzési tárcsák nagyok és erősek, és egy nagy vezeték nélküli okostelefon-töltőpad felett ülnek.
Három ember számára ülőhelyek vannak, és az ülések rendkívül kényelmesek hosszú utakhoz. A kormányoszlopban rengeteg beállítás van, és a láthatóság kiváló – egy pár nagy ajtó tükrök segítségével. 135 liter kabin tárolót tartalmaz, beleértve a felső polcokat, a feje fölött lévő nagy tartályokat és egy nagy helyet a középső ülés alatt. Ez az ülés lehajtható egy praktikus asztalterület létrehozásához, USB-C portokkal, hogy az eszközök tetején maradjanak.
Csak két kupatulajdonos van, az egyik a kötőjel mindkét oldalán, amelyek szintén fogantyúként szolgálnak a belépés és a kilépés elősegítésére, mivel nincsenek hagyományos megragadó fogantyúk. Van még egy kézi kézifék is, amit a járművezetők értékelni fognak, de 2025 -ben szokatlan; Bár a Renault azt mondja, hogy az év későbbi szakaszában bemutatja az elektronikus kéziféket.
Boot hely, ülések és praktikusság
Modell | Hossz | Szélesség | Magasság | Terhelési hely hossza | Terhelési tér szélessége | Terhelési helymagasság | Rakományterület térfogata |
L2H2 | 5,680 mm | 2,080 mm | 2,502 mm | 3,225 mm | 1537 mm | 1885 mm | 10.8m3 |
L3H2 | 6,315 mm | 2,080 mm | 2,502 mm | 3,855 mm | 1537 mm | 1885 mm | 13.0m3 |
Az Egyesült Királyság mindössze két méretű Renault Master E-Tech-t kap-egy L2H2 és L3H2-, ami azt jelenti, hogy akár 10,8m3 és 13,0m3 terhelési térfogatát jelentik. Noha ez az ajánlat korlátozott, jó az osztály számára, mindkét furgon nagyobb rakománymennyiséggel rendelkezik, mint egy hasonló Ford E-Transit vagy Mercedes Esprinter. A terhelési terület 100 mm -rel hosszabb, mint korábban, és a függőleges válaszfal megkönnyíti a dobozok egymásra rakását.
A Master a tetején kijön a hasznos terhelésekhez, köszönhetően a kisebb 87 kWh -os akkumulátor -csomagnak a riválisokhoz képest. A 3,5 tonnás Master E-Tech képes legfeljebb 1,125 kg-ot szállítani, míg a 4,0 tonnás verzió akár 1,625 kg-ot is kezel. Összehasonlításképpen: a 3,5 tonnás Mercedes Esprinter csak 774 kg-os hasznos teherbe eshet.
A csúszó ajtó nyitóterülete a legszélesebb az osztályban, 1312 mm-en (40 mm szélesebb, mint korábban, és vannak kettős hátsó ajtók, amelyek mindegyike 270 fokot nyit.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az E-Tech mester olyan új kisteherautó, hogy nehéz megtekinteni a megbízhatóságot. Az előző E-Tech mesternek azonban jó hírneve volt a megbízhatónak, tehát elvárják, hogy ez az új megbízható legyen a tulajdonosok számára.
20 biztonsági funkció van, amelyek alapkivitelben vannak felszerelve, kiemeléssel, beleértve az autonóm vészfékezést, a járművezetői figyelmet megfigyelést, az intelligens sebesség-segédeszközt, a közlekedési táblák felismerését és a sávtartási segédeszközöket.
A hátsó parkolási érzékelőket szintén ingyen dobják be, de azt javasoljuk, hogy az opcionális digitális visszapillantó tükör, mert tiszta, fényes és gyakorlatilag nincs késése.