Polestar 3 áttekintés

Kritikák

A jó megjelenésű, tágas és plüss, a Polestar 3 egy lenyűgöző nagy SUV. De ez egy drága választás, és a tech rostély

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
352-438 mérföld 17 óra (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 250 kW)

Polestar 3 ítélet

A Polestar 3 a svéd márka debütálását jelzi a növekvő prémium elektromos SUV -piacon, és minden bizonnyal elegendő technológiával és plüss anyaggal rendelkezik ahhoz, hogy vonzóbb legyen az igényesebb vevő számára. A hivatalos akkumulátortartományok, amelyek 352 mérföldtől kezdődnek, számos rivális felett is élnek. A 3 talán nem olyan szórakoztató a kormány mögött, mint a Polestar márka, ha hiszel, de szép egyensúly van a bevonó meghajtó és a kényelmes utazás között.

Részletek, specifikációk és alternatívák

A Polestar 3 a harmadik önálló modell, amely ebből a svéd márkából származik, tehát a neve, és a Polestar 4 Coupe-SUV felett helyezkedik el, amelyet utána indítottak. A 3 előtt a Polestar 2 volt a társaság egyetlen mainstream piaci bejegyzése, mivel a korlátozott produkciós Polestar 1 PHEV nagyon kis számban értékesített. Természetesen a Polestar létezett az 1 bevezetése előtt, de akkoriban a Volvo Performance leányvállalata volt.

A Polestar 3 egy teljes méretű prémium SUV, amely a gyűrűbe helyezi a bevált modellekkel, beleértve a BMW IX-t és a Mercedes EQE SUV-t, valamint a Volvo EX90-et, amely ugyanazt a SPA2 architektúrát osztja.

Annak érdekében, hogy ezt a nagy SUV -t a verseny előtt tartsák, a Polestar 3 jelentős 107kWh -os akkumulátorral rendelkezik, amely néhány lenyűgöző állítólagos tartományt büszkélkedhet. A belépő szintű, hosszú távú egy motoros formában a Polestar 3 töltésenként akár 438 mérföldet is visszatérhet a hivatalos WLTP teszteknél. Ha készen áll arra, hogy feláldozzon valamilyen tartományt egy kicsit nagyobb teljesítményért, akkor választhatja a kettős motoros modelleket, a hosszú távú kettős motorral, amely teljes töltéssel várható 392 mérföldre, és a hosszú távú kettős motor, a Performance Pack-rel, 352 mérföldet eredményez.

Annak megakadályozása érdekében, hogy a nagy akkumulátor ne várjon, amikor fel kell töltenie, a Polestar 3 250 kW-os csúcsa gyors töltési sebessége lehetővé teszi, hogy 10 % -ról 80 % -ra számítson fel 30 perc alatt.

Nem csupán egy nagy akkumulátor szükséges ahhoz, hogy egy autó vonzza a vásárlókat a piac ezen területén, így a Polestar biztosította, hogy a SUV kialakítása megkülönböztető jellegű. A külső kiemelések, például a kétrészes LED-es fényszórók, az első és a hátsó aero szárnyak és az öblítő oldalsó ablakok különféle források inspiráltak, beleértve a repülőgépeket és a márka saját PRECEPT Concept Car-ját. A Polestar 3 egy terjedelmes jármű, de egyértelmű, hogy annak kialakítását erősen befolyásolja az aerodinamika.

Lépjen be a belsejébe, és a dolgok meglehetősen ismerősnek tűnnek, ha valaha is látta a Polestar 2 kabinját. Az általános téma továbbra is a minimalizmus, de az anyagok magasabb minőségűek, és sokkal több hely van.

Ami a várt, ez a prémium SUV prémium áron érkezik. Egy ideig az egyetlen elérhető verzió a 80 000 font összegű indító kiadás volt, amely 21 hüvelykes kerekekkel, Bowers & Wilkins hangrendszerrel tele volt, Dolby Atmos, fejtámla hangszórókkal, head-up kijelzővel, fűtött kormánykerékkel, fűtött ülésekkel és még fűtött szárító pengékkel is. Azóta a tartomány kibővült, és alig 70 000 fontnál kezdődik a hosszú távú egy motoros kiadásnál. A sok készlet alapkivitelben szerepel, és a Polestar opcionális extrákat kínál, amelyeket szépen csomagolnak csomagokba – ezek 1200 € -tól kezdődnek, és 6000 fontra emelkednek.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
Polestar 3 hosszú hatótávolságú egymotor 438 mérföld 17 óra (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 250 kW)
Polestar 3 hosszú távú kettős motor 392 mérföld 17 óra (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 250 kW)
Polestar 3 hosszú tartományú kettős motor teljesítménycsomaggal 352 mérföld 17 óra (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 250 kW)

Csak egy akkumulátor érhető el a Polestar 3 -ban, és ez egy nagyszámú 107kWh egység. Ez jó egy hivatalos WLTP 392 mérföldes kombinált tartományhoz, a hosszú távú kettős motoros változatban, amely több, mint a BMW IX, vagy akár a szorosan rokon Volvo EX90 CAN CAN MUSTER. Az opcionális teljesítménycsomag választása ezt a számot 349 mérföldre csökkenti, de ha a végső tartományt prioritást élvez, akkor a belépő szintű egymotoros autó fellebbezést kell nyújtania, mert teljes töltéssel akár 438 mérföldet is megtehet, állítja a Polestar.

A Polestar 3 hosszú távú kettős motor tesztelésekor a teljesítménycsomaggal felszerelt teljesítménycsomaggal átlagosan 2,4 mérföld / kWh volt, és ez körülbelül 256 mérföldes valós vezetést jelent-ez közel 100 mérföldre van az igényelt 349 mérföldes tartományban.

Az akkumulátornak rengeteg gyümölcslé van szüksége, amikor itt az ideje a csatlakoztatáshoz, tehát ahhoz, hogy a töltési időket lefelé tartsák, a Polestar 3 csúcs DC gyors töltési sebessége 250 kW. Ez lehetővé teszi a 10-80 % -os feltöltést körülbelül fél óra alatt. Ha otthon tölt, akkor hosszú várakozásra kell felkészülnie, mert körülbelül 17 órát vesz igénybe, ha egy 7,4 kW -os otthoni Wallbox -egység teljes töltése.

Érdemes megjegyezni azt is, hogy a Polestar 3 a 400 V-os architektúrán ül, és ez kissé sápadt, összehasonlítva a 800 V-os felépítésekkel, amelyeket más csúcskategóriás elektromos autókban találtak, például a Porsche Taycan. Ez a magasabb besorolású építészet lehetővé teszi a gyorsabb töltést és a jobb hatékonyságot.

Futási költségek és biztosítás

A prémium SUV -piac nem olyan, amely az olcsó vadászokat szolgálja, és a Polestar 3 nem kivétel e szabály alól. Mivel az árak alig 70 000 fontnál kezdődnek, és 81 500 fontra emelkednek, a Polestar 3 nem olcsó autó, de nem is meglepő, mondhatnád.

A Polestar 3 összes verziója az 50. biztosítási csoportban ül, amely megegyezik a két fő riválisával, a BMW IX -vel és a Mercedes EQE SUV -vel, míg 2025 áprilisától a Polestar 3 (mint az összes EV) 195 GBP VED -t vonz („közúti adó”).

A vállalati autóvezetők számára a Polestar 3 2025/26-ban a 3 % -ban ül a Benefit-in-Kind konzolban, és 4 % -ban 2026/27-ben.

A Polestar 3-nak segítenie kell egy kis vagyont a működési költségek megtakarításában, összehasonlítva egy hasonló méretű égéssel működő SUV-val. Az otthon teljes töltése körülbelül 32 fontba kerül, tipikus háztartási ráta, 30p / kWh. Mint mindig, a nyilvános töltés jelentősen többet fizethet.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
Polestar 3 hosszú távú kettős motor 5 másodperc 130 mph Négy 483BHP
Polestar 3 hosszú tartományú kettős motor teljesítménycsomaggal 4,7 másodperc 130 mph Négy 510BHP

A Polestar büszke arra, hogy sportos márkájú, és eredetileg a Volvo teljesítményosztálya volt, mielőtt önálló autógyártóvá vált. Valójában vessen egy pillantást a márka weboldalára, és a Polestar 3 hivatalos szlogenje: „Igen, ez egy SUV, és úgy hajt, mint egy sportautó”. Ez egy merész igény, de a Polestar 3 nem igazán teljesíti ezt az ígéretet.

Tesztelőgépünket az opcionális teljesítménycsomaggal felszereltük, így a legerősebb Polestar 3, amelyet jelenleg megvásárolhat. Ezzel a csomaggal felszerelve a kettős motoros erőátvitelt növelik, hogy 510 lóerő és 910 nm nyomatékot szállítson, ami valójában nem sokkal több, mint a szokásos autó 483 lóerő és 840Nm. Az eredmény a 0-62 mph sprint-idő 5,0 másodpercről 4,7 másodpercre történő vágása, bár mindkét idő csodálatos egy két és fél tonna feletti SUV számára. A 130 mph -os maximális sebesség változatlan marad.

A Polestar 3 minden bizonnyal elmozdulhat egy egyenes vonalban, de a kormány mögött ülve nem felejtheti el a lendületét. A légfelfüggesztés inkább úszó, nem pedig szilárd, és ez miatt a 3 súlya alacsonyabb sebességgel nagyon kiejthető. Ez azonban nem minden rossz hír, ha kisebb utakon vezet, mert a Polestar könnyen elhelyezhető az úton, és még egy ésszerűen kompakt 11,8 méteres fordulási körrel rendelkezik.

Ha elfelejti a sportos szándékokat, akkor a lágy felfüggesztés valójában osztalékot fizet, amikor a kényelemről van szó. Az autópálya sebességén a Polestar 3 még akkor is komponált, ha nagyobb könnyűfém kerekekkel van felszerelve, és nagyon kevés a zaj behatolása. A kormányzást is szépen megítélik, és összekapcsoltabb érzetet ad, mint a Mercedes EQE SUV -t és még a Polestar 4 -et is.

Amikor itt az ideje lelassulni, a standard illeszkedő Brembo fékek rengeteg megállási teljesítményt kínálnak, de a regeneráló fékrendszernél csak korlátozott mértékű beállítás van. Az egypedális vezetés a „magas” üzemmód bevonásával érhető el, míg az „alacsony” mód csökkenti a regenet, hogy passzívabban működjön. Alternatív megoldásként a rendszert is teljes egészében kikapcsolhatja.

Belső, műszerfal és infotainment

A Premium Electric SUV-k most a piac legszebb belső tereit tartalmazzák, és a Polestar ezt a Polestar 3-at lágyabb és magasabb minőségű anyagokkal díszítette, mint amennyit a Polestar 2-en talál.

Ahelyett, hogy mindent megteszne a formatervezéssel, a kabin hasonló minimalista témát követ, mint a Tesla. Ez egy okos megjelenés, de ez azt jelenti, hogy nagyon kevés fizikai gomb és kapcsoló van.

A Polestar 3 funkcióinak többsége helyett a SwitchGear segítségével működtetik őket egy 14,5 hüvelykes érintőképernyőn keresztül, amely a Google-alapú szoftvert futtatja. Ennek a rendszernek az elrendezése első pillantásra elég egyértelműnek tűnik, azonban gyorsan csalódottá váltunk, hogy több sub-ménuson át kell vonulnunk az alapfunkciók elérése érdekében. Annak érdekében, hogy csökkentse a leggyakrabban használt funkciók eléréséhez szükséges időt, korlátozott számú testreszabható parancsikon található a kezdőképernyőn.

A meghajtó előtt egy kisebb kilenc hüvelykes képernyő található, amely műszer kijelzőjeként működik, és ezt nagyon jól elrendezi, kellemesen nagy felbontással. Vannak olyan gombok is, amelyek a kormánykerékhez vannak felszerelve, de ezeket semmilyen módon nem világítják meg vagy jelölik meg, tehát nagyon jó memóriára van szüksége.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Csomagtartási hely
4900 mm 2120 mm 1618 mm 484 liter

A Polestar 3 egy nagy autó, tehát csak helyes, hogy rengeteg helyet kínáljon benne. Valójában ez a helyzet, mert öt utasnak (még magasabb) rengeteg hely van a kinyújtáshoz, különösen a hátsó ülésekben. Annak ellenére, hogy az autó lejtős tetővonala és egy panorámás tetője van, még mindig rengeteg fejhely van ebben a Polestar SUV -ban.

Van egy ésszerű mennyiségű hely a táskák számára, 484 liter csomagtartó hely a Polestar 3 -ban – 597 literre növekszik, ha a mennyezetig mérik. Ha bármilyen nagy tárgyat kell hordoznia, akkor a hátsó ülések hajtogatása a Polestar 3 rendszerindító képességét 1411 literre növeli. A nehéz tárgyak kocsiba történő felemelésekor a szerencsétlen hátsérülések elkerülése érdekében a 3 légszünetét akár 50 mm -rel is le lehet csökkenteni.

Ha pótkocsit vagy lakókocsit kell csatlakoztatni, akkor a Polestar 3 -at legfeljebb 2200 kg -os vontatás céljából. A csomagtartóban lévő gomb megnyomásával az elektromos vontatógép – egy 1200 font értékű opció – telepíti a hátsó lökhárítót.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Még mindig nagyon új márka, de a Polestar megbízhatóságának hírneve már kissé elrontott. A legutóbbi járművezetői energiaellátási felmérésünk szerint a Polestar 2 tulajdonosainak riasztó 69 % -a hibát tapasztalt az autójuk birtoklásának első évében. Remélhetőleg a márka ezt figyelembe vette a Polestar 3 építésekor, de csak az idő fogja megmondani.

Az egyik olyan terület, ahol a Polestar erőteljes indulásra indul, a biztonság. A belső Volvo-t egyértelműen a Polestar 2 teljes ötcsillagos Euro NCAP besorolást sikerült megszereznie, és azt várhattuk meg, hogy a Polestar 3 kövesse a példát.

A pontszám növelése érdekében a Polestar 3 a Standard Safety Tech csomaggal van felszerelve. A lista tartalmaz 12 ultrahangos érzékelőt, kilenc kamerát, ütközés elkerülését, adaptív sebességtartó automatát, ütközési figyelmeztetést, útjelző felismerést és hátsó keresztirányú riasztást.

Az összes szabványos biztonsági készlet mellett az opcionális kísérleti csomag szintén behozza a Pilot Assist, a Lane Change Assist és a 360 fokos kamerákat, amelyek 3D-s nézetben vannak.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.