A motorkerékpárok számos okból vonzóak. Nem csak kivételesen üzemanyag-hatékonyság lehet egy autóhoz képest, hanem egy nagyon szórakoztató módszer lehet a város körül. A motorkerékpárok kis méretei nagyon mozgékonyvá teszik őket, különösen sűrű, városi környezetben, sok forgalommal. Ugyanakkor ugyanez az agilitás és a sokoldalúság, hogy oly sok motorkerékpár -rajongó díjat is vitatkozhat más autósok és közúti felhasználók között.
Számos autó és más nagy járművezető nem szereti azt, ahogyan a motorosok képesek kiaknázni a kerékpárok apró méretét. Ez különösen igaz, ha bizonyos vezetési tevékenységekre, például a forgalomba és a forgalomba való szövésre, akár egy kereszteződés elejére, akár egyszerűen egy forgalmas autópályán is eljutni. Noha az ilyen típusú viselkedés súlyosbíthatja mások számára, mások úgy vélik, hogy ez rendkívül veszélyes, nemcsak a motoros számára, hanem az úton lévő mindenki számára is.
Az ilyen típusú motorkerékpár -vezetés általános kifejezése a sávok megosztása. A kifejezés azonban gyakran egyfajta fogásként működik néhány hasonló típusú motorkerékpár-lovagláshoz, beleértve a sávszűrést is. Van néhány különbség a sávok felosztása és a sávszűrés között, és fontos megérteni ezeket a megkülönböztetéseket, a környék törvényeitől függően. Szerencsére ezt fogjuk lefedni. Itt van a különbség a motorkerékpár -sávok felosztása és a sávszűrés között, és hogy a viselkedés valójában olyan veszélyes -e, mint sokan állítják.
Mi a motorkerékpár -sáv felosztása?
Hivatalosan a sávok felosztása egy motorkerékpárosra utal, amely két forgalmi sáv között halad, ugyanabba az irányba mozog. A sávok megosztása olyan úton vagy autópályán fordulhat elő, ahol több mint két forgalmi sáv van, és a forgalom gyorsan vagy lassan mozoghat. A meghatározó tulajdonság a versenyző egyidejűleg két párhuzamos sáv között való navigációja. Emiatt a sávok hasítását néha fehér bélésnek vagy csíkos lovaglásnak hívják, köszönhetően a motorosnak a forgalom közötti elválasztó vonalakon.
A sávok felosztása gyors és hasznos módszer a motorosok számára, hogy megkerüljék a lassabb mozgó forgalmat, és ez egy gyakran látott taktika a városokban és más sűrűn lakott területeken. Sokan azonban nem szeretik ezt a viselkedést, és veszélyesnek tartják. A valóság azonban az, hogy a sávok megosztása számos módon hasznos lehet. Ami a biztonságot illeti, a sávok megosztása valóban segíthet a balesetek megelőzésében-azáltal, hogy a vonal elejére gyorsan elmozdul, a motorosok csökkenthetik esélyüket arra, hogy egy gondatlan járművezető hátrányos helyzetbe kerüljön. Ezenkívül sokan úgy vélik, hogy a sávok megosztása elősegítheti a forgalmi torlódások csökkentését, mivel a versenyzők kevesebb helyet foglalnak el a kereszteződéseknél, és gyorsabban hagyják el az utat. Végül, a sávok megosztása szintén hozzájárulhat a csökkent kibocsátáshoz, mivel a motorosok kevesebb időt töltenek alapjáraton a kereszteződéseknél, vagy lassan mozognak a forgalom mögött.
Mindezek ellenére a sávok felosztása továbbra is veszélyes lehet, különösen a kezdő motorkerékpárok számára. Ezenkívül a törvény az Egyesült Államok nagy részében illegális. Kalifornia lehetővé teszi a sávok megosztását bizonyos mértékben, de az ország nagy részében ez nagy. Fontos, hogy ellenőrizze a sávok megosztására vonatkozó helyi törvényeit, mivel a fogás büntetése meredek lehet.
Mi a motorkerékpár -sáv szűrése?
Összehasonlítva a sávok felosztásával, amely bármilyen sebességgel előfordulhat, a sávszűrés általában egy motorkerékpárosra utal, amely két lassú vagy megállított forgalmi sáv között lovagol, mint például a Redlight kereszteződésnél. Mint a sávok felosztásakor, a sávszűrés lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy gyorsan megkerüljék a lassú vagy leállított forgalmat, és a fentiekben ismertetett ugyanazok előnyeit kínálják. Noha mindkét típusú lovaglás magában foglalja a vezető forgalmi sávok közötti mozgását, a sávszűrést általában elfogadják, és fontos megjegyezni a két gyakorlat közötti különbséget a körülvevő törvények különbsége miatt.
Megemlítettük, hogy a sávok megosztása az Egyesült Államok nagy részében illegális. A sávszűrés viszont bizonyos mértékben törvényes az ország sok részén. Fontos megjegyezni, hogy a különböző állapotok eltérő meghatározással rendelkezhetnek arról, hogy mi a sávszűrés. Például Colorado úgy véli, hogy a sávok hasítását két forgalmi sáv között vezetik, függetlenül attól, hogy a járművek mozognak -e vagy helyhez kötöttek -e, és az állam kizárja ezt a viselkedést. Ennek ellenére lehetővé teszi a sávszűrés egy formáját, amelyet Colorado úgy határoz meg, mint egy motorkerékpárt, amely egy teljesen megállított járművet áthalad ugyanabban a sávban. Ez azt jelenti, hogy a Colorado versenyzők ezt a technikát vörös lámpákon és más kereszteződéseknél is használhatják, de el kell kerülniük a forgalom közötti vonal átlépését vagy átlépését, ami nehéz lehet, a többi jármű méretétől függően, a kereszteződésnél.
Amellett, hogy mindig követi a motorkerékpár -biztonsági tippeket, elengedhetetlen, hogy megvizsgálja a környéki helyi törvényeket, ha bármilyen sávszűrés vagy sáv felosztás formájában tervezi részt venni. Mint már említettük, a büntetések kemények lehetnek, ha illegális területen elkapnak.