Mik a Jake Brakes és hogyan különböznek a szokásos fékektől?

Hírek

A félig teherautók az egészséges ellátási lánc szerves alkotóeleme, amely napi országszerte szállítja az árukat. Valójában több millió félpótkocsi van az amerikai utakon minden nap. Az évek során előrelépés történt annak érdekében, hogy a nagy kötélzetek hatékonyabban és biztonságosabban teljesítsenek Amerika utakon.

A Jacobs motorféke vagy a Jake féke röviden megváltoztatja a félkocsi szelepének időzítését, hogy a motor segítsen lelassulni és csökkenti a teherautó standard fékeire helyezett erőket. A modern félkocsi-dízelmotor általában négyütemű, amely négy fázist tartalmaz az energia előállításához: a bevitel, a kompresszió, a tágulás és a kipufogógázok. A Jake fék aktiválásakor a kipufogószelep a kompressziós szakaszban nyílik meg, ahelyett, hogy bezárva maradna, hogy a nyomás felépüljön és bővüljön. Ez elengedi az energiát a kipufogó rendszerbe, és elnyeli azt, hatékonyan elősegíti a teherautó lassítását.

A szokásos fékrendszerek szempontjából sok nehéz teherautó légfékeket használ. A félig kerekes hub -szerelvény olyan alkatrészeket tartalmaz, mint egy fékdob és az axelhez való csatlakozás. A fékdobon belül két félhold alakú darab van, amelyet cipőnek neveznek, amely tartalmaz egy külső bélést. Annak érdekében, hogy megálljon, a sűrített levegő aktiválja az S-CAM-ot, ezután a cipőt a súrlódást okozó dobhoz kényszeríti.

Miért kellene egy teherautónak Jake féket használni?

Ha tele van rakománygal (megterhelt súly), egy nagy rugó és pótkocsi legálisan 80 000 fontot is el tudna végezni. Képzelje el, hogy az a súly, amely egy meredek leminősítést vesz fel, amikor a sofőr megkísérel lelassulni, az energia a teherautók fékrendszerére összpontosít. Félelmesen, annál inkább a sofőr megkísérel lelassulni, annál több hő jön létre, ami valami „fék elhalványulásának” nevezést okoz, ami a teherautó azon képességét, hogy egyre kevésbé hatékony legyen.

Az ország egyes területei, például az I-70 a Colorado Sziklás-hegységen keresztül, a hegyek 6 és 8% -os fokozatúak, amelyek 10 mérföldig terjedhetnek. A szokásos légfékekkel csak a sofőr nem tudná ellenőrizni a teherautók sebességét. Ezen a ponton egy sofőr kétségbeesetten átkutatja az utat egy szökött teherautó -rámpára.

Egy ismerős név feltalálta a Jacobs motorfékét

Clessie Cummins, a híres Cummins motorok mögött álló ember volt az, aki valójában létrehozta a Jake féket egy bántalmazó esemény után. 1931-ben Cummins egy teherautó kormánya mögött volt egy hosszú távú utazás során, amely Amerika partjait átfedte. Hirtelen fék feküdt, amikor megpróbálta lassulni a kaliforniai hegyi átjáró háttérén. Ez a helyzet majdnem tragédiában véget ért, amikor Cummins közel állt a vonattal való ütközéshez. Az incidens nemcsak megrázta Cummins -t, hanem kreatív üzemanyagot is biztosított a Jacobs motorfék fejlesztéséhez, hogy megakadályozza a hasonló forgatókönyveket. Tudja, mi a különbség a Jake fék és a retarder között a félkocsiban?

Érdekes, hogy a Cummins Company nem akarta fejleszteni Clessie ötletét, és így megállapodást kötött a Jacob’s Manufacturing Co. -val. A Cummins elkezdi a Jake Brakes telepítését a motorjaiban 1961 -ben, és a mai napig. Noha 2022 -ben Cummins megszerezte az irányítást a Jacobs járművek (a Jake Brake gyártója) felett, és az alapító eredeti ötletét visszahozta a Cummins esernyő alá.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.