Ha az autó ajtaja úgy hangzik, mint egy első rakodó mosógép, akkor kétségtelenül rájön, hogy ki kell engednie az autó ajtaját. Amit sok autó- vagy teherautó -tulajdonos nem tudja, az az, hogy az autó vagy a teherautó alján lévő lefolyó lyukak rendszeres ellenőrzése az autójának a rozsda elleni védelmének egyik módja.
Az autóajtó egy egyszerű eszköz: lehetővé teszi a sofőrnek és az utasoknak, miközben az elemeket ki kell tartani. Az ajtó- és ablaktömítések azonban nem tökéletesek, és nem kell átlépnie a folyót a vízhez, hogy megtalálja az utat. Ha az autóját szabadban parkolták, autómosón átmennek, az ablakokat az esőben tekercselik, sőt a kondenzáció is a víz bejutását okozhatja.
Az ajtó- és ablaktömítések idővel romlanak; Kinke, kopott és szakadt, míg a vízelvezető lyukak porral, törmelékkel, szennyeződésekkel és rozsdával eltömődhetnek. És ha úgy véli, hogy az autóját vízbe vezeti, akkor ugyanazon lyukakon keresztül juthat be, amelyek kiürítik. A jó hír az, hogy az autóajtó kiürítése könnyű, és megakadályozhatja a víz felhalmozódását a jövőben is.
A rozsda soha nem alszik: Miért kell tartania a lefolyó lyukakat
Kritikus az érzékeny alkatrészek távol tartása az érzékeny alkatrészektől-a hangszórók, az ablakszabályozó motorok, az elektronika, a vezetékek, a kapcsolók és az érzékelők-. Ebből a célból a legtöbb ajtóüreg nedves és száraz oldalra oszlik, gőzgáttal; Általában egy műanyag lemez, amelyet a panelre lezártak, mágikus vagy szilikon gyöngyökkel.
Az ajtó nedves oldala az alsó szél mentén három vagy négy leeresztő lyuk sorozatához vezet. Ezek a lyukak akár egy negyed hüvelyk átmérőjűek lehetnek, és könnyen eltömődhetnek. Ironikus módon a rozsda megelőzési kezelések is blokkolhatók: ha rosszul alkalmazzák, a vastag, kátrányszerű bevonat könnyen és véletlenül lefedheti ezeket a lyukakat.
Hosszú távon a nedvesség és a szennyeződés felhalmozódása az autóajtók belsejében rozsda jelenhet meg a belső vagy a külső ajtó bőrén, mint buborékos festék. Ha nem hagyják ellenőrizetlenül, ez metasztázisba kerülhet a rosszul karbantartott járműveken látott rákos rozsdafajta rozsdavá, néha az ajtó aljának hosszát futtatva, rozsda jelekkel, amelyek az alsó sziklapanel felett vérzik.
Húzza ki, engedje le, és menjen az áramlással
Először viseljen megfelelő védőfelszerelést, különösen a biztonsági szemüveget, amikor jármű alatt dolgozik. Az autó ajtajának leeresztéséhez le kell mennie és piszkosnak – térdén vagy hátán -, hogy hozzáférjen az ajtó alsó küszöbéhez. Ha olyan szerszámot használ, mint egy bambusz nyárs, nyomja be a lefolyó lyukakat, hogy elmozdítsa a törmeléket.
A vízáramlásnak segítenie kell a lefolyó lyukakat. A fából készült szerszám előnyösebb, mint a fém, amely karcolhatja a festéket és létrehozhat egy olyan helyet, ahol a rozsda megfoghatja, de szükség esetén egy hosszú lágy huzalt is használhat a fennmaradó törmelék gondos kivágásához. Még a sűrített levegő is alaposan ki tudja fújni a lefolyó lyukakat.
A gyártók gyakran egy gumi bungot helyeznek el az ajtók alsó sarkán a csuklópánt ellenkező sarkon. Annak érdekében, hogy a vizet gyorsan kiszivárogjon az autó ajtajából, parkoljon egy felfelé mutató lejtőn, hogy a vízbe medencét medencével összerakja, majd húzza meg a bungot. Ha nagy mennyiségű vizet gyűjt az ajtóban, ellenőrizze, hogy a lefolyó lyukak megfelelően megtisztulnak, majd ellenőrizze és cserélje ki a sértő tömítéseket – különösen az ablak és az ajtó közötti csíkot. Ha a víz egy szivárgó szélvédőn keresztül bejut az autójába, akkor vannak más intézkedések is, amelyeket megtehetnek a rozsda csapása megakadályozása érdekében.