A Cummins dízelüzemű versenyautó, amely az 1952-es Indianapolis 500-ban versenyezött, figyelemre méltó jármű volt. Mivel a 28. számú élénk sárga és vörös színű, és Freddie Agabashian a kerék mögött egy beépített motorral hajtotta végre a Cammins Diesel Truck Engine Builder Columbusban, Indiana-ban. Ez mindössze körülbelül 50 mérföldre van a Speedway -től, és Cummins látta a lehetőséget. Az 1952-es Cummins Diesel Racer tisztelgés a Clessie Cummins, az öntanuló mérnök műszaki találékonyságának és promóciós know-how-nak, aki 1919-ben alapította a társaságot, és tovább vezette. Valójában Clessie Cummins Indy 500 tapasztalata egészen az 1911-es alapító 500 mérföldes versenyig megy vissza, amikor a Roy Harroun versenynyertes Marmon Wasp-jének pit-legénységén dolgozott.
Az 1952-es Cummins Diesel versenyautó tovább él, és jelenleg kiváló állapotban van, az autó és a motorja többéves helyreállításon ment keresztül. Bruce Watson-A nyugdíjas Cummins mérnök, aki vezette a helyreállítási projektet-2017-ben felhajtotta a The Hillclimb pályán a Goodwood Speed Festival-on, és a korábbi Indy 500 és a Formula 1 bajnok, Mario Andretti az ovális körök körül néhány körbe vette a 2022-es indy 500-at Naptár.
Mi volt olyan különleges az 1952 -es Cummins Diesel Race Car -ban?
https://www.youtube.com/watch?v=kb3wlfpexx4
Az 1952 -es Cummins Diesel Race Car -t a Cummins Engine Power and Engineering szakértelmének bemutatására építették. Szíve egy verseny által tervezett 6,6 literes turbófeltöltős i6 dízelmotor volt, amely 430 lóerőt termelt a versenyvágásban, amely több mint kétszeresére vált ki a gyártó teherautó motorjának, amelyen alapult. Ez volt az első turbófeltöltős motor, amely valaha is versenyez az Indianapolis 500 -on, és a kritikus súlymegtakarításhoz használt alumíniumszerkezetet használt.
Az autó alvázát a Kurtis-Kraft tervezte és építette, és segített a Kurtis által létrehozott Roadster kialakításának szabványosításában, amelyben a motort és a hajtótengelyt a sofőr bal oldalán ellensúlyozták; A megállapított szabvány az volt, hogy ezeket az alkatrészeket az alváz közepére szerelje. A műszak lehetővé tette a vezető számára, hogy az autóban alacsonyabban üljön, csökkentve a húzást és javítva az aerodinamikát – ez volt az első Indy 500 versenyautó, amelyet egy szélcsatornában teszteltek. Az alacsony, hosszú profil segített a stabilitásban és a csökkentett húzásban. A Roadster kialakítása végül átvette az Indy 500 autó garázsát, amíg az 1960-as évek eleje a hátsó motoros forradalomig terjed.
Az 1952-es Cummins Diesel Race autó lassú volt a vonaltól, de sebességgel erőteljes, és a pólusot rekordszéles, 138 km / h sebességgel. Agabashian eleinte elmaradt, de gyorsan felállt, hogy megszerezze a vezetést. Sajnos nem fejezte be a versenyt, 200 körből 71 után nyugdíjba vonult, amikor a törmelék eltömődött a Supercharger bevitelével, és a jutalékból kiütötte. Az autót a 33 bejegyzés közül a 27. helyen hivatalosan pontozták, 2653 dollárt keresve (ma kb. 32 000 dollár). Magas torque-kimenetük és megbízhatóságuk ellenére a dízelmotorok nem biztosítják az autóversenyhez szükséges gyorsulást, és soha nem tartják be a paddockot, bár a Cummins még mindig erős. Annak ellenére, hogy a motor nem sikerült a versenyen, és a dízelteljesítmény soha nem tért vissza Indy -be, a vállalat az első próbálkozás során pontozta a pólus pozícióját.