Mi történt az 1952 -es Cummins dízel versenyautóval?

Hírek

A Cummins dízelüzemű versenyautó, amely az 1952-es Indianapolis 500-ban versenyezött, figyelemre méltó jármű volt. Mivel a 28. számú élénk sárga és vörös színű, és Freddie Agabashian a kerék mögött egy beépített motorral hajtotta végre a Cammins Diesel Truck Engine Builder Columbusban, Indiana-ban. Ez mindössze körülbelül 50 mérföldre van a Speedway -től, és Cummins látta a lehetőséget. Az 1952-es Cummins Diesel Racer tisztelgés a Clessie Cummins, az öntanuló mérnök műszaki találékonyságának és promóciós know-how-nak, aki 1919-ben alapította a társaságot, és tovább vezette. Valójában Clessie Cummins Indy 500 tapasztalata egészen az 1911-es alapító 500 mérföldes versenyig megy vissza, amikor a Roy Harroun versenynyertes Marmon Wasp-jének pit-legénységén dolgozott.

Az 1952-es Cummins Diesel versenyautó tovább él, és jelenleg kiváló állapotban van, az autó és a motorja többéves helyreállításon ment keresztül. Bruce Watson-A nyugdíjas Cummins mérnök, aki vezette a helyreállítási projektet-2017-ben felhajtotta a The Hillclimb pályán a Goodwood Speed ​​Festival-on, és a korábbi Indy 500 és a Formula 1 bajnok, Mario Andretti az ovális körök körül néhány körbe vette a 2022-es indy 500-at Naptár.

Mi volt olyan különleges az 1952 -es Cummins Diesel Race Car -ban?

https://www.youtube.com/watch?v=kb3wlfpexx4

Az 1952 -es Cummins Diesel Race Car -t a Cummins Engine Power and Engineering szakértelmének bemutatására építették. Szíve egy verseny által tervezett 6,6 literes turbófeltöltős i6 dízelmotor volt, amely 430 lóerőt termelt a versenyvágásban, amely több mint kétszeresére vált ki a gyártó teherautó motorjának, amelyen alapult. Ez volt az első turbófeltöltős motor, amely valaha is versenyez az Indianapolis 500 -on, és a kritikus súlymegtakarításhoz használt alumíniumszerkezetet használt.

Az autó alvázát a Kurtis-Kraft tervezte és építette, és segített a Kurtis által létrehozott Roadster kialakításának szabványosításában, amelyben a motort és a hajtótengelyt a sofőr bal oldalán ellensúlyozták; A megállapított szabvány az volt, hogy ezeket az alkatrészeket az alváz közepére szerelje. A műszak lehetővé tette a vezető számára, hogy az autóban alacsonyabban üljön, csökkentve a húzást és javítva az aerodinamikát – ez volt az első Indy 500 versenyautó, amelyet egy szélcsatornában teszteltek. Az alacsony, hosszú profil segített a stabilitásban és a csökkentett húzásban. A Roadster kialakítása végül átvette az Indy 500 autó garázsát, amíg az 1960-as évek eleje a hátsó motoros forradalomig terjed.

Az 1952-es Cummins Diesel Race autó lassú volt a vonaltól, de sebességgel erőteljes, és a pólusot rekordszéles, 138 km / h sebességgel. Agabashian eleinte elmaradt, de gyorsan felállt, hogy megszerezze a vezetést. Sajnos nem fejezte be a versenyt, 200 körből 71 után nyugdíjba vonult, amikor a törmelék eltömődött a Supercharger bevitelével, és a jutalékból kiütötte. Az autót a 33 bejegyzés közül a 27. helyen hivatalosan pontozták, 2653 dollárt keresve (ma kb. 32 000 dollár). Magas torque-kimenetük és megbízhatóságuk ellenére a dízelmotorok nem biztosítják az autóversenyhez szükséges gyorsulást, és soha nem tartják be a paddockot, bár a Cummins még mindig erős. Annak ellenére, hogy a motor nem sikerült a versenyen, és a dízelteljesítmény soha nem tért vissza Indy -be, a vállalat az első próbálkozás során pontozta a pólus pozícióját.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.