Mi történt a Mazda Furai koncepcióautóval?

Hírek

A Mazda Furai – vagy a „Szél hangja” – a 2000 -es évek egyik legszembetűnőbb koncepcióautója volt, a forma, a funkció és az érzés szempontjából abszolút élvezet. Először a 2008. évi Detroiti Észak -Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatták be, és széles körben elterjedt a Mazda új tervezési irányának, a „Nagare” ábrázolásáért. A szó japán az „áramlás” vagy „patak” esetében, és általában használják például a tudatosság vagy az idő múlásának leírására. A Furai kialakítása a folyamatos áramlás érzetét kiváltotta a görbék és a szögek folyékony kaszkádjával, így egyedi és feltűnő megjelenést adott neki. Ez a tervezési nyelv arra késztette a Furai -t, hogy rajongók legyenek az egész világon. Sajnos a Furai ugyanolyan drámai módon teljesítette a végét, amennyire belépett: egy üvöltő tűzben, amely az ülések mögött a motortérből kitörött.

A Top Gear magazin munkatársai 2008 augusztusában készítettek felvételeket, amikor a fotósok észrevették, hogy a lángok nyalogatják a kipufogógázból; Közös látvány nagy teljesítményű forgómotoros autókban. A nagyobb lángok nem sokkal később fogyasztották a hátsó végét, és mivel az autó egy dombon volt, ahonnan a tűzoltó marsallok kiküldték, nem tudták a lángot, amíg túl késő volt. A Furai elszenesedett maradványait gyorsan elhúzták és a Mazda Advanced Design Stúdiójába szállították, a kaliforniai Irvine -ben, és ez az utolsó, amit hallottunk róla. Mike Fernie, a Drivetribe -t, a Mazda válaszát közzétette egy 2024 -es e -mailre, amelyet a Furai -val kapcsolatban küldött, amely nyersen olvasta: „Nem oszthatjuk meg a koncepció helyét.” A mai napig senki sem tudja, hol van a Furai, vagy mi a Mazda jövőbeli tervei a modellre.

Mi volt a Mazda Furai?

Van egy jó ok, amiért a Furai ilyen jól kezelt, és ez a figyelemre méltó alváz. A héja alatt a Furai lényegében egy bátorság C65 LMP2 volt, amely három rotoros erőművel és XTRAC 6-sebességű szekvenciális kézi sebességváltóval volt felszerelve. Mint ilyen, egy nagyon behangolt versenygép alapjainak alapja volt, hogy a 24 órás Le Mans-ban versenyezzen, futóeszközökkel, könnyű szénszálas monokokkkal és egy hátsó kipufogógázzal kiegészítve. Mazda szerint a Furainak célja az volt, hogy áthidalja a rést egy közúti autó és egy versenyautó között, mint amit korábban semmi sem tett. Ezért helyénvaló úgy gondolni, hogy ezt a járművet analógnak tekintjük más legendás homologációs akciókkal, amelyek versenyző alvázokat használtak: a Toyota GT-One, a Porsche 911 GT1 és a Nissan R390.

A Furai 20B-os forgó motorja csak 450 lóerőt termelt, de könnyű, faji hangolt alapjai azt jelentették, hogy rendkívül gyors volt az áramkör körül. A motor az E100 etanolt használt, amelyet a Mazda környezetvédelem és fenntartható üzemanyagok felé mutató választás ihlette. Az egyedülálló alakú karosszéria szintén megragadta sok autóvezető képzeletét, és minden bizonnyal fokozta a Furai népszerű videojátékokba való beillesztése. A Furai formája az volt, hogy a Mazda Nagare Design nyelvét ábrázolja a levegő vagy a víz mozgásának kiváltásával. A kapott szerkezet szinte bármit, amely a versenyvázához illeszkedett, az előtte vagy azóta, az autóipari karosszériában a geometriailag összetettebb struktúrákkal. Még a fényszórók és a pogányok is elbűvölően szépek voltak, mint a sci-fi-ihlette kaleidoszkópok.

A Furai korai vége

A Mazda hivatalos sajtóközleménye nincs, amely megerősíti a Furai tűzének pontos okát, tehát a történetnek ez a része továbbra is képzett spekuláció. Ennek ellenére tudjuk, hogy a különféle tényezők befolyásolhatták a halálát, az üzemanyaggal kezdve. Az E100 versenyző üzemanyag egy erősen illeszkedő oldószer, amely magas etanol koncentrációját és metanol nyomait tartalmazza. A Top Gear fotósja észrevette, hogy a kipufogóból származó nyílt lángok érkeznek, és látta, hogy a tűz az autó hátuljában kezdődött, mielőtt a szél felé haladna. A nagyteljesítményű motorok rendkívüli mennyiségű hőt termelnek, ezért egyes autók speciális termikus elemeket tartalmaznak a radiátor körül.

Például a 230 km / h McLaren F1 motortér aranyfóliát használnak hő-deflektorként. Eközben a Furai egy kísérleti hajtóműhöz kapcsolódó alacsony profilú karosszériát mutatott be, amelyet lényegében tiszta alkohol táplál. Ez a kombináció túlzott hőt generálhatott volna, ha a gőz a legerősebb volt, és a fotós megjegyezte, hogy az autó furcsának hangzott, amikor egy sarokhoz közeledett a halála előtt. Ezt a hangot valószínűleg az üzemanyagvezetékek olvadása vagy vezetékek vagy más elektromos elemek oka okozhatja, amelyek egyike észrevehető porlasztást eredményezhet. De amint már említettük, a Mazda -n kívül senki sem tudja, mi lett a Furai -ból, miután megégett.

Az RX újjáéledéséről online pletykák voltak, valamint a Wankel-alapú fogalmak, például az ikonikus SP és a virtuális RX-látás kialakulásával együtt. A Mazda a közelmúltban újjáélesztette a Rotary Engine Fejlesztési Csoportját, és visszahozta a forgóteljesítményt az elektromos járművek tartományhosszabbítók formájában. Tehát, míg a forgó motor jövője ugyanolyan fényesnek tűnik, mint a Furai-t fogyasztó lángok, bárki kitalálja, hogy a Lemans-ihlette modell részét képezi annak a jövőnek.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.