A Mazda Furai – vagy a „Szél hangja” – a 2000 -es évek egyik legszembetűnőbb koncepcióautója volt, a forma, a funkció és az érzés szempontjából abszolút élvezet. Először a 2008. évi Detroiti Észak -Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatták be, és széles körben elterjedt a Mazda új tervezési irányának, a „Nagare” ábrázolásáért. A szó japán az „áramlás” vagy „patak” esetében, és általában használják például a tudatosság vagy az idő múlásának leírására. A Furai kialakítása a folyamatos áramlás érzetét kiváltotta a görbék és a szögek folyékony kaszkádjával, így egyedi és feltűnő megjelenést adott neki. Ez a tervezési nyelv arra késztette a Furai -t, hogy rajongók legyenek az egész világon. Sajnos a Furai ugyanolyan drámai módon teljesítette a végét, amennyire belépett: egy üvöltő tűzben, amely az ülések mögött a motortérből kitörött.
A Top Gear magazin munkatársai 2008 augusztusában készítettek felvételeket, amikor a fotósok észrevették, hogy a lángok nyalogatják a kipufogógázból; Közös látvány nagy teljesítményű forgómotoros autókban. A nagyobb lángok nem sokkal később fogyasztották a hátsó végét, és mivel az autó egy dombon volt, ahonnan a tűzoltó marsallok kiküldték, nem tudták a lángot, amíg túl késő volt. A Furai elszenesedett maradványait gyorsan elhúzták és a Mazda Advanced Design Stúdiójába szállították, a kaliforniai Irvine -ben, és ez az utolsó, amit hallottunk róla. Mike Fernie, a Drivetribe -t, a Mazda válaszát közzétette egy 2024 -es e -mailre, amelyet a Furai -val kapcsolatban küldött, amely nyersen olvasta: „Nem oszthatjuk meg a koncepció helyét.” A mai napig senki sem tudja, hol van a Furai, vagy mi a Mazda jövőbeli tervei a modellre.
Mi volt a Mazda Furai?
Van egy jó ok, amiért a Furai ilyen jól kezelt, és ez a figyelemre méltó alváz. A héja alatt a Furai lényegében egy bátorság C65 LMP2 volt, amely három rotoros erőművel és XTRAC 6-sebességű szekvenciális kézi sebességváltóval volt felszerelve. Mint ilyen, egy nagyon behangolt versenygép alapjainak alapja volt, hogy a 24 órás Le Mans-ban versenyezzen, futóeszközökkel, könnyű szénszálas monokokkkal és egy hátsó kipufogógázzal kiegészítve. Mazda szerint a Furainak célja az volt, hogy áthidalja a rést egy közúti autó és egy versenyautó között, mint amit korábban semmi sem tett. Ezért helyénvaló úgy gondolni, hogy ezt a járművet analógnak tekintjük más legendás homologációs akciókkal, amelyek versenyző alvázokat használtak: a Toyota GT-One, a Porsche 911 GT1 és a Nissan R390.
A Furai 20B-os forgó motorja csak 450 lóerőt termelt, de könnyű, faji hangolt alapjai azt jelentették, hogy rendkívül gyors volt az áramkör körül. A motor az E100 etanolt használt, amelyet a Mazda környezetvédelem és fenntartható üzemanyagok felé mutató választás ihlette. Az egyedülálló alakú karosszéria szintén megragadta sok autóvezető képzeletét, és minden bizonnyal fokozta a Furai népszerű videojátékokba való beillesztése. A Furai formája az volt, hogy a Mazda Nagare Design nyelvét ábrázolja a levegő vagy a víz mozgásának kiváltásával. A kapott szerkezet szinte bármit, amely a versenyvázához illeszkedett, az előtte vagy azóta, az autóipari karosszériában a geometriailag összetettebb struktúrákkal. Még a fényszórók és a pogányok is elbűvölően szépek voltak, mint a sci-fi-ihlette kaleidoszkópok.
A Furai korai vége
A Mazda hivatalos sajtóközleménye nincs, amely megerősíti a Furai tűzének pontos okát, tehát a történetnek ez a része továbbra is képzett spekuláció. Ennek ellenére tudjuk, hogy a különféle tényezők befolyásolhatták a halálát, az üzemanyaggal kezdve. Az E100 versenyző üzemanyag egy erősen illeszkedő oldószer, amely magas etanol koncentrációját és metanol nyomait tartalmazza. A Top Gear fotósja észrevette, hogy a kipufogóból származó nyílt lángok érkeznek, és látta, hogy a tűz az autó hátuljában kezdődött, mielőtt a szél felé haladna. A nagyteljesítményű motorok rendkívüli mennyiségű hőt termelnek, ezért egyes autók speciális termikus elemeket tartalmaznak a radiátor körül.
Például a 230 km / h McLaren F1 motortér aranyfóliát használnak hő-deflektorként. Eközben a Furai egy kísérleti hajtóműhöz kapcsolódó alacsony profilú karosszériát mutatott be, amelyet lényegében tiszta alkohol táplál. Ez a kombináció túlzott hőt generálhatott volna, ha a gőz a legerősebb volt, és a fotós megjegyezte, hogy az autó furcsának hangzott, amikor egy sarokhoz közeledett a halála előtt. Ezt a hangot valószínűleg az üzemanyagvezetékek olvadása vagy vezetékek vagy más elektromos elemek oka okozhatja, amelyek egyike észrevehető porlasztást eredményezhet. De amint már említettük, a Mazda -n kívül senki sem tudja, mi lett a Furai -ból, miután megégett.
Az RX újjáéledéséről online pletykák voltak, valamint a Wankel-alapú fogalmak, például az ikonikus SP és a virtuális RX-látás kialakulásával együtt. A Mazda a közelmúltban újjáélesztette a Rotary Engine Fejlesztési Csoportját, és visszahozta a forgóteljesítményt az elektromos járművek tartományhosszabbítók formájában. Tehát, míg a forgó motor jövője ugyanolyan fényesnek tűnik, mint a Furai-t fogyasztó lángok, bárki kitalálja, hogy a Lemans-ihlette modell részét képezi annak a jövőnek.