Az emberek különféle okokból kisebb gumiabroncsokat helyeznek autójukra. Vannak olyan gyakorlati alkalmazások, mint például az önzavaró gumiabroncsok vagy a normál gumiabroncsok feletti futás választása, mivel néhány méretet nehéz megtalálni. Ilyen esetekben egy rövidebb, de szélesebb gumiabroncs használata nagyon közel állhat az eredetihez. Ha autójának 225/65 R17 gumiabroncs van, akkor a 235/60 R17 gumiabroncs kevesebb, mint fél hüvelyk rövidebb. A sebességmérő azonban körülbelül 1,5%-kal túl gyorsan fog olvasni.
Sok ember esztétikai okokból azonban kisebb gumiabroncsokkal jár. Időnként egy kissé keskenyebb és rövidebb gumiabroncs hangsúlyozhatja a szárazföldi jacht méretét, mint például az 1970 -es évek Pontiac állomás kocsija. Sokkal kisebb gumiabroncsok megegyeznek a pályára, ha hidraulikával alacsonyabbak. Ezek a változások drasztikusabbak lehetnek, és minél nagyobb a különbség az állomány gumiabroncsaitól, minél gondosabban kell gondolkodnia a lépés megtételéről.
A kisebb gumiabroncsok hátránya
Az autókat bizonyos gumiabroncsméretek szem előtt tartásával tervezték. Még akkor is, ha a kerék méretét ugyanazt tartja, a gumiabroncs méretének jelentős megváltoztatása megváltoztathatja a felfüggesztés geometriáját, valamint a felfüggesztés és a hajtásvonat terhelését. A rövidebb gumiabroncsok leengedik az egész autót, így a szabad távolság szenved. Különösen a kipufogórendszer gyakrabban fordulhat a földön, amikor áthalad a dudorokon.
Ha az autó rendelkezik velük, és a legtöbb modern autó ezt megteszi, akkor a vontatás -szabályozó és a gumiabroncs -inflációs monitor rendszereket a változás eldobhatja. A szélesebb gumiabroncsokhoz tervezett ABS rendszerekre gyakorolt hatás túlterhelhető lehet a rendszer számítógépének. Ez növelheti a fékezés távolságát, és ha a gumiabroncs -inflációs monitor egyenlően van, akkor a gumiabroncs nem felrobbant. Ezzel párhuzamosan a kezelés megváltozása, általában rosszabb, ami hirtelen fordulatokat és veszélyesebbé teszi.