A Lotus legújabb érkezése rengeteg vonzerőt nyújt az EV és a Performance rajongók számára egyaránt
Hatótávolság |
Wallbox töltési idő |
Gyors töltési idő |
270-379 mérföld |
17 óra EST. (0-100%, 7,4 kW) |
18 perc (10-80%, 350 kW) |
Lótusz emeya ítélet
A Lotus már legyőzte egy nagy akadályt azáltal, hogy bevezeti első elektromos autóját a világba, de a Lotus Emeya vitathatatlanul még fontosabb a márka számára, mivel ez egy teljesen értékes teljesítményű autó, nem pedig SUV. Még mindig sokkal nagyobb és nehezebb, mint a múlt híres lótuszos sportautók, de az Emeya szilárd elektromos nagytúra. Az építési minőség, a technológia és a vezetési élmény mind rendkívül lenyűgöző, így ez valódi versenytársá válik a félelmetes Porsche Taycan számára.
Részletek, specifikációk és alternatívák
Korábban már a Porsche Taycan -t „Performance EV Pinnacle” -nek neveztük, de ha valamelyik autó közel állhat, akkor ez a Lotus EMEYA. Ez nem a leggyorsabb elektromos autó a piacon, de nagyon vonzó és képes kiegészítő egy olyan ágazat számára, amely még mindig ritkán lakott, nem is beszélve a rendkívül kizárólagosról.
Nem csak a gazdag elektromos autóvásárlók fogják figyelembe venni a Lotus EMEYA-t, mivel a márka kemény rajongói nagyon szívesen látják, hogy szeretett autógyártójuk továbbra is képes-e szórakoztató karakterrel töltött modelleket készíteni az új EV korszakban.
Noha néhány rajongó csak egy elektromos autó gondolatán veszi fel, a Lotus Emeya kétségtelenül nagyon meggyőző teljesítményű EV. Rendkívül hatalmas, kitűnő technológiával tele, és ami a legfontosabb, nagyszerű vezetni. Az Emeya úgy érzi, hogy a világ lótuszos autóitól eltekintve a világot, amikor az építési minőségre is szükség van.
Alul a Lotus Emeya ugyanazokkal az alapokkal rendelkezik, mint az ELETRE SUV, de a kupé teste segít sokkal karcsúbbnak és sportosabbnak tűnni. Természetesen a görbe alakú forma szintén segít az aerodinamikában.
A Lotus EMEYA három változata közül választhat. A felállás elindítása a belépő szintű modell, amelyet egyszerűen EMEYA-nak hívnak. Ennek 603 lóerős csaptelepe van, az igényelt maximális tartomány 379 mérföld, a 112 kWh -os akkumulátornak köszönhetően. A tartomány közepén található az Emeya S, amelynek pontosan ugyanaz a teljesítménye és a tartományfigurák, de további sportelemeket, például könnyű féktárcsákat és nagyobb 21 hüvelykes könnyűfém kerekeket adnak hozzá.
Az Emeya családfa tetején ül az Emeya R, és ez a legtöbb energiával büszkélkedhet, ha a 905 lóerővel rendelkezésére áll. Ennek az energiának a hátránya, hogy megnövekedett étvágy az akkumulátor -tartományhoz, de a jelentős 112 kWh -os akkumulátornak még mindig sikerül a WLTP kombinált ciklusán akár 301 mérföldes hivatalos számot adnia.
Az elektromos teljesítményű autópiac jelenleg még mindig elég kicsi, de a Lotus Emeya néhány nagyon tehetséges riválissal néz szembe. A Porsche Taycan a legközelebbi mérkőzés, ha figyelembe vesszük a közel 90 000 font-os kiindulási árát, de a Tesla Model 3. teljesítménye, a BMW i5 M60 és az Audi RS E-Tron szintén rengeteg durstot kínál a dollárért.
Azok számára, akik nem túl aggódnak az üzemanyaggal kapcsolatban, számos csábító égésű teljesítményű autó található ebben az árkategóriában, az Audi Rs 4, a BMW M3 és az Alfa Romeo Giulia quadrifoglio négy ajtót és hatalmas teljesítményt kínál hasonló pénzért.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell |
Hatótávolság |
Wallbox töltési idő |
Gyors töltési idő |
Emeya |
379 mérföld |
17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW) |
18 perc (10-80%, 350 kW) |
Emeya s |
379 mérföld |
17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW) |
18 perc (10-80%, 350 kW) |
EMEYA R |
301 mérföld |
17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW) |
18 perc (10-80%, 350 kW) |
A Lotus EMEYA sorozat három tagja van: az EMEYA, az EMEYA S és az EMEYA R, és mindhárom ugyanazt a 112 KWH akkumulátort hajtja. Egy ilyen nagy csomag választása azt jelenti, hogy még a legerősebb R változat is visszatérhet a hivatalos tesztek vádjai között.
Mind a belépő szintű emeya, mind a középkategóriás emeya ugyanazt a 379 mérföldet adja vissza a WLTP kombinált cikluson. Noha ez egy nagyon tiszteletreméltó szám, a Porsche Taycan -hoz képest sápadt, amely több mint 360 mérföldre kezeli a kisebb 84kWh -os akkumulátort. Ez a szám Taycans -ban több mint 420 mérföldre emelkedik, a márka 97kWh Performance Battery Plus -jával felszerelve.
A 300 mérföld még mindig elegendő a legtöbb napi igényhez, tehát a Lotus Emeyának nem kell túl gyakran bekapcsolnia a töltőt. Amikor eljön az idő, körülbelül 17 órát vesz igénybe, hogy a hatalmas 112 kW -os akkumulátort 0–100% -ról kitöltse egy tipikus 7,4 kW -os otthoni faldobozból.
Ha nyilvános töltőállomást használ, akkor a Lotus Emeya 800 V -os architektúrája lehetővé teszi a csúcs DC gyors töltési sebességét 350 kW. Keressen egy töltőt, amely a munkával foglalkozik, és ez az akkumulátor csak 18 perc alatt 10-80% -ra emelkedik. Mint mindig, ez valószínűleg jelentősen többet fizet, mint az otthoni töltés
Annak érdekében, hogy elősegítse a töltés előkészítését és a hatékonyság maximalizálását, a Lotus navigációs szoftvere meghatározhatja az adott út mentén a legkényelmesebb töltési pontokat. Amikor egy töltőhöz indul, az EMEYA automatikusan előre feltárhatja az akkumulátort az optimális töltés érdekében, így nem várja meg.
Futási költségek és biztosítás
A Lotust soha nem társították olcsó autókkal, és az alapmodell közel 90 000 fontotól kezdve az EMEYA határozottan nem kivétel. Mozduljon felfelé a felálláson keresztül, és hat számjegyű területen találja magát, a középkategóriás Emeya modellje közel 102 000 fontot parancsol. Ha mindent el akar menni, és kezelni magát egy tartománytáblával, az EMEYA R-rel, készüljön fel legalább 130 000 fontot, de ez még mindig jó érték, mint egy ekvivalens Porsche Taycan.
Ha van ilyen pénze az autóra költeni, akkor a működési költségek valószínűleg túl sok aggodalomra adnak okot, de egyébként is beszélünk róluk. A Lotus EMEYA összekapcsolása egy 7,4 kW -os otthoni faldobozhoz teljes töltéshez kb. 35 GBP -vel vissza kell állítania, tipikus 30p / kWh sebességgel.
Lehet, hogy drága a vásárlás, de-akárcsak minden elektromos autó esetében, a Lotus Emya jelenleg a Nulla VED közúti adóból származik 2025 áprilisáig. Ez elkerüli a kibocsátási alapú díjakat, például a London Ulez-t. Ha különösen szerencsés társaság autótulajdonos vagy, akkor a lótusza mindössze 2%-os haszonnal jár (BIK).
Ezek a megtakarítások valószínűleg hasznosak lesznek az EMEYA biztosításában. Noha a hivatalos biztosítási csoportos besorolásait még nem fedték fel, biztonságos tét, hogy a Lotus EV a skála legmagasabb vége felé halad. A kontextus szempontjából a Porsche Taycan az 50 -ből 48. csoportból indul.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell |
0-62 mph |
Maximális sebesség |
Meghajtott kerekek |
Hatalom |
Emeya |
4.3S |
155 mph |
Négy |
603BHP |
Emeya s |
4.3S |
155 mph |
Négy |
603BHP |
EMEYA R |
2,8s |
159 mph |
Négy |
905BHP |
A Lotus Emeya nem egyszerű, és nem is könnyű, tehát a kemény lótusz rajongók már nagyon szkeptikusak lesznek abban, hogy ez a nagy, teljesen elektromos autó méltó-e a híres jelvényre. Sokan társítják a Lotus-ot csupasz csontokkal, tollas sportkocsikkal, de a márka megmutatta, hogy ismeri a múltban egy négyajtós útját, a lótusz hangolt autókkal, mint például a Lotus Carlton és a Lotus Cortina, amely a legendás státuszt érte el.
Lenyűgöző technológia és szilárd építési minőségű, eltekintve a kormány mögött, ahol ennek az autónak valóban ragyognia kell, ha a márka sportos hitelesítő adatai az elektromos korban élnek, és örömmel jelentjük be, hogy valóban ez a helyzet.
Rengeteg energia van kínálva az EMEYA és az EMEYA S 603 lóerő és 710 NM nyomatékot előállító modellekkel. Ültesse a jobb lábát, és mindössze 4,3 másodperc alatt eléri a 62 mph -t a leállástól, majd a korlátozott 155 mph sebességre lép. Ha bármilyen okból ez nem elég gyors az Ön számára, akkor a Hardcore EMEYA R 905BHP és 985NM-je a mérföldkő sprint idejét egy szuperautó-slaying 2,8 másodpercig csökkenti, és a legnagyobb sebessége szintén kissé felfelé kúszik 159 mph-ig.
Nem az egyenes vonalú gyorsulás, amelyről a Lotus híres, és az EMEYA-t gondosan úgy tervezték, hogy a sarkokban is jól kezelje magát. A fizika törvényei megakadályozzák, hogy ugyanolyan izgalmas legyen, mint egy emira, de ennek a nagy EV -nek sikerül jól tartani az ömlesztett anyagot. Rengeteg sofőr elkötelezettség van, az Emeya kellemesen súlyozott kormányzásának és fékeinek köszönhetően.
Választható öt különböző hajtási mód közül választhat; Range, túra, sport, egyéni és pálya, és ezek beállítják a fojtószelep -reakciót, a kormányt, a lengéscsillapítókat és a regeneráló fékrendszert.
Az Emeya R-nek van néhány extra parti trükkje a hüvelyével, például az „aktív” gurulás elleni felfüggesztés és a látszólag végtelen gyorsulás kínálata, de az alacsonyabb szintű modellek soha nem hagytak minket, hogy nagyobb hatalmat vagy élvezetet akarjunk. Ez a kellemes teljesítmény, az erős akkumulátortartomány, az alacsonyabb ár és a további érintések, például a nagyobb fékek kombinációja, amelyek a Lotus EMEYA -t választják a tartományban.
Belső, műszerfal és infotainment
Elmúltak a lótusz belső napjai, amelyek négy kapcsolóból, két tárcsából és egy rádiófejből állnak. A Lotus Emeya kabinja egy óriási lépés a márka számára, mivel valóban kiváló technológia és anyagok találhatók az egész. Az építési minőség úgy érzi, mint egy új korszak kezdete a Lotus számára.
A kabin valóban egy luxusautó (ami jó munka az ár figyelembe vételével), és minden emeyának egy nagy 15,1 hüvelykes érintőképernyő-infotainment rendszerrel rendelkezik középpontjában. Egyes riválisokkal ellentétben azonban a lótusz nem függ túl sokat az érintőképernyőn, mivel számos fizikai kapcsoló kísér.
Ha maximalizálni szeretné az autó aerodinamikáját, és egyszerre csökkenteni kell annak szélességét, akkor lehetőség van a standard ajtó tükrök kamerákkal történő cseréjére. Tesztelőgépünket ezekhez illesztettük, de nehezen találtuk őket, mivel ezek messze vannak a megkérdőjelezhető technika legkiválóbb megvalósításától a piacon.
Boot hely, ülések és praktikusság
Az EMEYA a Lotus ELETRE SUV alapjain alapul, és azt jelenti, hogy egészséges hely van a benne. Noha az alsó tetővonal miatt kissé kevesebb a helyiség, még mindig van rengeteg hely a magasabb utasok befogadására. A hosszú lábú utasok is több mint boldogok lesznek, különösen, ha a hátsó ülésekben ülnek.
A laposabb akkumulátorcsomag és néhány okos belsőépítészeti elem lehetővé tette a Lotus számára, hogy maximalizálja a hely mennyiségét az EMEYA -ban, és a csomagtartó rengeteg poggyász -teret kínál, 426 és 1388 liter között.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Nyilvánvaló, hogy a Lotus hatalmas lépéseket tett a minőség szempontjából, és az EMEYA rendkívül messze van a márka múltjának megkérdőjelezhetően épített autóitól.
Időbe telik, hogy megnézze, mennyire jól áll ez az EV az évek és a mérföldek ellen, de a jelentősen javított minőséggel és kevesebb mozgó alkatrészekkel kételkedünk abban, hogy ez „sok baj, általában komoly” eset lesz.