Lotus EMEYA Review

Kritikák

A Lotus legújabb érkezése rengeteg vonzerőt nyújt az EV és a Performance rajongók számára egyaránt

Hatótávolság

Wallbox töltési idő

Gyors töltési idő

270-379 mérföld

17 óra EST. (0-100%, 7,4 kW)

18 perc (10-80%, 350 kW)

Lótusz emeya ítélet

A Lotus már legyőzte egy nagy akadályt azáltal, hogy bevezeti első elektromos autóját a világba, de a Lotus Emeya vitathatatlanul még fontosabb a márka számára, mivel ez egy teljesen értékes teljesítményű autó, nem pedig SUV. Még mindig sokkal nagyobb és nehezebb, mint a múlt híres lótuszos sportautók, de az Emeya szilárd elektromos nagytúra. Az építési minőség, a technológia és a vezetési élmény mind rendkívül lenyűgöző, így ez valódi versenytársá válik a félelmetes Porsche Taycan számára.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Korábban már a Porsche Taycan -t „Performance EV Pinnacle” -nek neveztük, de ha valamelyik autó közel állhat, akkor ez a Lotus EMEYA. Ez nem a leggyorsabb elektromos autó a piacon, de nagyon vonzó és képes kiegészítő egy olyan ágazat számára, amely még mindig ritkán lakott, nem is beszélve a rendkívül kizárólagosról.

Nem csak a gazdag elektromos autóvásárlók fogják figyelembe venni a Lotus EMEYA-t, mivel a márka kemény rajongói nagyon szívesen látják, hogy szeretett autógyártójuk továbbra is képes-e szórakoztató karakterrel töltött modelleket készíteni az új EV korszakban.

Noha néhány rajongó csak egy elektromos autó gondolatán veszi fel, a Lotus Emeya kétségtelenül nagyon meggyőző teljesítményű EV. Rendkívül hatalmas, kitűnő technológiával tele, és ami a legfontosabb, nagyszerű vezetni. Az Emeya úgy érzi, hogy a világ lótuszos autóitól eltekintve a világot, amikor az építési minőségre is szükség van.

Alul a Lotus Emeya ugyanazokkal az alapokkal rendelkezik, mint az ELETRE SUV, de a kupé teste segít sokkal karcsúbbnak és sportosabbnak tűnni. Természetesen a görbe alakú forma szintén segít az aerodinamikában.

A Lotus EMEYA három változata közül választhat. A felállás elindítása a belépő szintű modell, amelyet egyszerűen EMEYA-nak hívnak. Ennek 603 lóerős csaptelepe van, az igényelt maximális tartomány 379 mérföld, a 112 kWh -os akkumulátornak köszönhetően. A tartomány közepén található az Emeya S, amelynek pontosan ugyanaz a teljesítménye és a tartományfigurák, de további sportelemeket, például könnyű féktárcsákat és nagyobb 21 hüvelykes könnyűfém kerekeket adnak hozzá.

Az Emeya családfa tetején ül az Emeya R, és ez a legtöbb energiával büszkélkedhet, ha a 905 lóerővel rendelkezésére áll. Ennek az energiának a hátránya, hogy megnövekedett étvágy az akkumulátor -tartományhoz, de a jelentős 112 kWh -os akkumulátornak még mindig sikerül a WLTP kombinált ciklusán akár 301 mérföldes hivatalos számot adnia.

Az elektromos teljesítményű autópiac jelenleg még mindig elég kicsi, de a Lotus Emeya néhány nagyon tehetséges riválissal néz szembe. A Porsche Taycan a legközelebbi mérkőzés, ha figyelembe vesszük a közel 90 000 font-os kiindulási árát, de a Tesla Model 3. teljesítménye, a BMW i5 M60 és az Audi RS E-Tron szintén rengeteg durstot kínál a dollárért.

Azok számára, akik nem túl aggódnak az üzemanyaggal kapcsolatban, számos csábító égésű teljesítményű autó található ebben az árkategóriában, az Audi Rs 4, a BMW M3 és az Alfa Romeo Giulia quadrifoglio négy ajtót és hatalmas teljesítményt kínál hasonló pénzért.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell

Hatótávolság

Wallbox töltési idő

Gyors töltési idő

Emeya

379 mérföld

17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW)

18 perc (10-80%, 350 kW)

Emeya s

379 mérföld

17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW)

18 perc (10-80%, 350 kW)

EMEYA R

301 mérföld

17 óra Est. (0-100%, 7,4 kW)

18 perc (10-80%, 350 kW)

A Lotus EMEYA sorozat három tagja van: az EMEYA, az EMEYA S és az EMEYA R, és mindhárom ugyanazt a 112 KWH akkumulátort hajtja. Egy ilyen nagy csomag választása azt jelenti, hogy még a legerősebb R változat is visszatérhet a hivatalos tesztek vádjai között.

Mind a belépő szintű emeya, mind a középkategóriás emeya ugyanazt a 379 mérföldet adja vissza a WLTP kombinált cikluson. Noha ez egy nagyon tiszteletreméltó szám, a Porsche Taycan -hoz képest sápadt, amely több mint 360 mérföldre kezeli a kisebb 84kWh -os akkumulátort. Ez a szám Taycans -ban több mint 420 mérföldre emelkedik, a márka 97kWh Performance Battery Plus -jával felszerelve.

A 300 mérföld még mindig elegendő a legtöbb napi igényhez, tehát a Lotus Emeyának nem kell túl gyakran bekapcsolnia a töltőt. Amikor eljön az idő, körülbelül 17 órát vesz igénybe, hogy a hatalmas 112 kW -os akkumulátort 0–100% -ról kitöltse egy tipikus 7,4 kW -os otthoni faldobozból.

Ha nyilvános töltőállomást használ, akkor a Lotus Emeya 800 V -os architektúrája lehetővé teszi a csúcs DC gyors töltési sebességét 350 kW. Keressen egy töltőt, amely a munkával foglalkozik, és ez az akkumulátor csak 18 perc alatt 10-80% -ra emelkedik. Mint mindig, ez valószínűleg jelentősen többet fizet, mint az otthoni töltés

Annak érdekében, hogy elősegítse a töltés előkészítését és a hatékonyság maximalizálását, a Lotus navigációs szoftvere meghatározhatja az adott út mentén a legkényelmesebb töltési pontokat. Amikor egy töltőhöz indul, az EMEYA automatikusan előre feltárhatja az akkumulátort az optimális töltés érdekében, így nem várja meg.

Futási költségek és biztosítás

A Lotust soha nem társították olcsó autókkal, és az alapmodell közel 90 000 fontotól kezdve az EMEYA határozottan nem kivétel. Mozduljon felfelé a felálláson keresztül, és hat számjegyű területen találja magát, a középkategóriás Emeya modellje közel 102 000 fontot parancsol. Ha mindent el akar menni, és kezelni magát egy tartománytáblával, az EMEYA R-rel, készüljön fel legalább 130 000 fontot, de ez még mindig jó érték, mint egy ekvivalens Porsche Taycan.

Ha van ilyen pénze az autóra költeni, akkor a működési költségek valószínűleg túl sok aggodalomra adnak okot, de egyébként is beszélünk róluk. A Lotus EMEYA összekapcsolása egy 7,4 kW -os otthoni faldobozhoz teljes töltéshez kb. 35 GBP -vel vissza kell állítania, tipikus 30p / kWh sebességgel.

Lehet, hogy drága a vásárlás, de-akárcsak minden elektromos autó esetében, a Lotus Emya jelenleg a Nulla VED közúti adóból származik 2025 áprilisáig. Ez elkerüli a kibocsátási alapú díjakat, például a London Ulez-t. Ha különösen szerencsés társaság autótulajdonos vagy, akkor a lótusza mindössze 2%-os haszonnal jár (BIK).

Ezek a megtakarítások valószínűleg hasznosak lesznek az EMEYA biztosításában. Noha a hivatalos biztosítási csoportos besorolásait még nem fedték fel, biztonságos tét, hogy a Lotus EV a skála legmagasabb vége felé halad. A kontextus szempontjából a Porsche Taycan az 50 -ből 48. csoportból indul.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell

0-62 mph

Maximális sebesség

Meghajtott kerekek

Hatalom

Emeya

4.3S

155 mph

Négy

603BHP

Emeya s

4.3S

155 mph

Négy

603BHP

EMEYA R

2,8s

159 mph

Négy

905BHP

A Lotus Emeya nem egyszerű, és nem is könnyű, tehát a kemény lótusz rajongók már nagyon szkeptikusak lesznek abban, hogy ez a nagy, teljesen elektromos autó méltó-e a híres jelvényre. Sokan társítják a Lotus-ot csupasz csontokkal, tollas sportkocsikkal, de a márka megmutatta, hogy ismeri a múltban egy négyajtós útját, a lótusz hangolt autókkal, mint például a Lotus Carlton és a Lotus Cortina, amely a legendás státuszt érte el.

Lenyűgöző technológia és szilárd építési minőségű, eltekintve a kormány mögött, ahol ennek az autónak valóban ragyognia kell, ha a márka sportos hitelesítő adatai az elektromos korban élnek, és örömmel jelentjük be, hogy valóban ez a helyzet.

Rengeteg energia van kínálva az EMEYA és az EMEYA S 603 lóerő és 710 NM nyomatékot előállító modellekkel. Ültesse a jobb lábát, és mindössze 4,3 másodperc alatt eléri a 62 mph -t a leállástól, majd a korlátozott 155 mph sebességre lép. Ha bármilyen okból ez nem elég gyors az Ön számára, akkor a Hardcore EMEYA R 905BHP és 985NM-je a mérföldkő sprint idejét egy szuperautó-slaying 2,8 másodpercig csökkenti, és a legnagyobb sebessége szintén kissé felfelé kúszik 159 mph-ig.

Nem az egyenes vonalú gyorsulás, amelyről a Lotus híres, és az EMEYA-t gondosan úgy tervezték, hogy a sarkokban is jól kezelje magát. A fizika törvényei megakadályozzák, hogy ugyanolyan izgalmas legyen, mint egy emira, de ennek a nagy EV -nek sikerül jól tartani az ömlesztett anyagot. Rengeteg sofőr elkötelezettség van, az Emeya kellemesen súlyozott kormányzásának és fékeinek köszönhetően.

Választható öt különböző hajtási mód közül választhat; Range, túra, sport, egyéni és pálya, és ezek beállítják a fojtószelep -reakciót, a kormányt, a lengéscsillapítókat és a regeneráló fékrendszert.

Az Emeya R-nek van néhány extra parti trükkje a hüvelyével, például az „aktív” gurulás elleni felfüggesztés és a látszólag végtelen gyorsulás kínálata, de az alacsonyabb szintű modellek soha nem hagytak minket, hogy nagyobb hatalmat vagy élvezetet akarjunk. Ez a kellemes teljesítmény, az erős akkumulátortartomány, az alacsonyabb ár és a további érintések, például a nagyobb fékek kombinációja, amelyek a Lotus EMEYA -t választják a tartományban.

Belső, műszerfal és infotainment

Elmúltak a lótusz belső napjai, amelyek négy kapcsolóból, két tárcsából és egy rádiófejből állnak. A Lotus Emeya kabinja egy óriási lépés a márka számára, mivel valóban kiváló technológia és anyagok találhatók az egész. Az építési minőség úgy érzi, mint egy új korszak kezdete a Lotus számára.

A kabin valóban egy luxusautó (ami jó munka az ár figyelembe vételével), és minden emeyának egy nagy 15,1 hüvelykes érintőképernyő-infotainment rendszerrel rendelkezik középpontjában. Egyes riválisokkal ellentétben azonban a lótusz nem függ túl sokat az érintőképernyőn, mivel számos fizikai kapcsoló kísér.

Ha maximalizálni szeretné az autó aerodinamikáját, és egyszerre csökkenteni kell annak szélességét, akkor lehetőség van a standard ajtó tükrök kamerákkal történő cseréjére. Tesztelőgépünket ezekhez illesztettük, de nehezen találtuk őket, mivel ezek messze vannak a megkérdőjelezhető technika legkiválóbb megvalósításától a piacon.

Boot hely, ülések és praktikusság

Az EMEYA a Lotus ELETRE SUV alapjain alapul, és azt jelenti, hogy egészséges hely van a benne. Noha az alsó tetővonal miatt kissé kevesebb a helyiség, még mindig van rengeteg hely a magasabb utasok befogadására. A hosszú lábú utasok is több mint boldogok lesznek, különösen, ha a hátsó ülésekben ülnek.

A laposabb akkumulátorcsomag és néhány okos belsőépítészeti elem lehetővé tette a Lotus számára, hogy maximalizálja a hely mennyiségét az EMEYA -ban, és a csomagtartó rengeteg poggyász -teret kínál, 426 és 1388 liter között.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Nyilvánvaló, hogy a Lotus hatalmas lépéseket tett a minőség szempontjából, és az EMEYA rendkívül messze van a márka múltjának megkérdőjelezhetően épített autóitól.

Időbe telik, hogy megnézze, mennyire jól áll ez az EV az évek és a mérföldek ellen, de a jelentősen javított minőséggel és kevesebb mozgó alkatrészekkel kételkedünk abban, hogy ez „sok baj, általában komoly” eset lesz.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.