KIA EV3 áttekintés

Kritikák

A KIA EV3 egy funky, kényelmes és praktikus modell, amely jól vezet, és hosszú utat képes díjak miatt megtenni

Kia EV3 ítélet

Kia gyorsan vezetőként működik, amikor az elektromos autók tervezésére, tervezésére és értékesítésére vonatkozik. A tér-korú hét ülés EV9 Az Electric SUV azt mutatja, hogy a vállalat átlépheti a határokat, és rivális lehet a prémium márkákhoz. De a koreai cég nem felejtette el, mit csinál a legjobban – és ez ésszerű áron jól megtervezett és csomagolt EV -ket kínál. Az EV3 ezt igazolja, mert kiváló elektromos termékcsaládot kínál a pénzért, könnyű és kényelmes vezetni, rendelkezik minden olyan technológiával, amelyet csak igényel, és rengeteg hely van benne – nem is beszélve arról, hogy meglehetősen funkynak tűnik.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Ha azt szeretné tudni, hogy az elektromos autók milyen messzire jutottak el egy évtized alatt, akkor vessen egy pillantást a KIA -ra. Lelke EV csendesen érkezett a helyszínre 2015 -ben egy kis vezetési tartományral és magas árcédulával, és természetesen a benzin egyenértéke árnyékolta. De most, 10 év elteltével, a KIA-nak van egy sor akkumulátorral működő modellje, néhányukban a benzin autó felállását árnyékba helyezi.

Valójában a Soul EV egy érdekes autó, amellyel egy pillanatra hosszabb ideig tartózkodhat, mivel az autó utolsó verziója csak egy elektromos hajtóművel volt elérhető – és valójában az EV3 helyettesíti azt. Igazat mondva: az EV3 valójában hatalmas kérdőjelet tesz a hasonló méretű Niro felett. Mivel azonban ez a modell hibrid és elektromos verziókban érkezik, a KIA szerint továbbra is vonzó lesz a flották számára. Nos, egyelőre egyelőre.

Természetesen a Kia „EV” márkájú elektromos felépítésében az EV3 a tervezett modellek teljes tartományának alsó vége felé ül. Lesznek kisebbek és nagyobbok, olyan modellek, mint az EV3, a tervezési témák egy részét, amelyek már láthatták a tartománytáblázást az EV9-ben. Az EV3 egy elektromos családi ferdehátú a rivális autókhoz, mint például a Volkswagen ID.3, míg kissé magasztos vezetési magassága és darabos test burkolata azt jelenti, hogy a vállakat olyan kompakt elektromos SUV -kkal dörzsöli, mint például a Volvo Ex30, a Skoda Elroq, és a Kona Electric Hyundai nővér cégtől.

A KIA két akkumulátort kínál az EV3 – 58,3KWH -ban és a 81,4KWH -ban – ami több, mint a riválisai. Papíron ezek a nagyobb akkumulátorok elősegítik a nagyobb tartomány felszabadítását, a KIA pedig akár 372 mérföldet igényel a nagyobb csomag teljes töltésén. Nem számít, melyik akkumulátort keresi, ugyanakkor ugyanazt a 201BHP elektromos motort kapja meg.

A burkolat-tartomány a levegő, a GT-line és a GT-line S.-t tartalmazza, az 58,3 kWh-os akkumulátorral ellátott belépő szintű levegőt 32 995 €, és egy pár 12,3 hüvelykes képernyőt, 17 hüvelykes ötvözetet, fűtött első üléseket és a kormánykeréket, az első és a hátsó parkolóérzékelőket, a hátrameneti kamerát és a megfelelő biztonsági berendezéseket, beleértve a vakok ütközőjekercselését. A nagyobb 81,4 kWh -os csomagra történő frissítés további 3000 fontba kerül.

Innentől kezdve csak a nagyobb csomag érhető el. A GT-line, 39 495 fontnál, sportosabb stílusú, 19 hüvelykes ötvözeteket, mesterséges bőr üléseket, vezeték nélküli telefon töltőt, digitális kulcs- és rajongói LED-es fényszórókat kap. A GT-line S, 42 995 fontért, hozzáad egy napfénytetőt, egy meghajtású hátsó ajtót, szellőztetett első üléseket, fűtött hátsó üléseket, egy head-up kijelzőt, egy Harman Kardon sztereo rendszert és a „Prémium relaxációs” első üléseket memóriával (alapvetően egy-egy-egy-fekvő). Csalódva, a hőszivattyú 900 font értékű opció, és csak a Top-Spec GT-Line S.-n kapható.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés

58,3kWh 267 mérföld

81,4kWh 372 mérföld

8 óra 45 perc (0-100%, 7,4 kW)

12 óra 30 perc

35 perc (10-80%, 102 kW)

36 perc (10-80%, 128 kW)

Az EV3 ugyanazon alapon helyezkedik el, mint a sokkal nagyobb EV6 és EV9, de az elsőkerék-hajtás, szemben a hátsó vezéreltekkel-feltehetően a csomagtartó helyének prioritása (bár a kettős motoros verziók a jövőben megérkezhetnek)-és cserélik az autók Nifty 800 voltos töltési technológiáját egy 400-voltos felállításra. Következésképpen a gyors töltés nem egészen olyan gyors, a 20–80 százalékos feltöltés körülbelül 35 percig tart. A DC-töltés 102 kW-ra korlátozódik a standard tartományú EV3 és a 128 kW-ra a nagy-Top-tied verzióhoz.

Az akkumulátorokról szólva, a Kia a verseny nagy részéhez viszonyítva a nagyobbakat választotta – 58,3 kWh és 81,4 kWh bruttó (55 és 78 kW felhasználható) -, és az állított tartományok 267 mérföld és 372 mérföld. Meleg körülmények között azt találtuk, hogy a nagyméretű EV3 nagyjából megegyezik a 370-es mérföldes idézett figurával. A lengéscsillapítóban azonban Nagy -Britanniában a hidegebb időjárást 3,3 mérföld/kWh volt valószínűbb, ami teljes töltéssel alig 260 mérföldet jelent.

Kár, hogy csak a felső-spec EV3 GT-line S-t lehet rendelni hőszivattyúval-és még akkor is, ha ez egy 900 font értékű. A jármű-terhelés (V2L) azonban a tartományban alapvető, amely lehetővé teszi bármilyen normál elektromos eszköz futtatását az EV3 háromszemélyes aljzatából-ez valóban ügyes.

Futási költségek és biztosítás

Míg a KIA igényelheti a 267 -es és a 372 mérföldet az 58,3 kWh és a 81,4 kWh akkumulátoroktól, mint mindig, az, hogy milyen tartományt kapsz, teljesen függ a vezetési stílusától és az időjárási viszonyoktól. De várhatóan 180 és 220 mérföld között várhatnánk a kicsi csomós autóra, és 250-320-ra a nagyobbra-ez nagyon jó, figyelembe véve az EV3 árát.

A szokásos villamosenergia-tarifán lévő otthoni faldobozból származó teljes töltésnek 15 és 20 font között kell lennie (és valószínűleg sokkal olcsóbb egy adott EV-tarifának), míg a gyors töltő 10-80 százalékos töltésének (75p/kW) körülbelül 47 fontnak kell lennie a nagyobb tehergépjármű-autó számára.

Az EV3 a 32E biztosítási csoportba tartozik a kis akkumulátor -levegő modellhez, miközben a nagyobb akkumulátor kiválasztja ezt 34E -ig; A GT-vonal 35E-ben van, és a GT-line S-t a 36E sávba helyezik. Csakúgy, mint az összes többi modellnél, a KIA hétéves/100 000 mérföldes garanciát mutat az EV3-on; Nyolc éves garancia van az akkumulátorra, és a szerviz intervallumok 24 hónap/20 000 mérföld.

Teljesítmény, motor és meghajtó

0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom

58,3 kWh 7.5s

81,4kWh 7,7-7,9s

105 mph

105 mph

Elülső

Elülső

201bhp

201bhp

Noha különbség van az akkumulátorcsomagokban, egyelőre csak egy választás van – egy 201BHP elektromos motor, amely meghajtja az első kerekeket. Más elektromos ferdehátúk, például a Cupra született, eltérő teljesítményt nyújtanak; A Volvo még az EX30 422 lóerős verzióját is eladja, amely 3,6 másodperc alatt 0-62 mph-t képes feltörni.

Ne várjon ilyen típusú teljesítményt az EV3-val, mert a 0-62 mph hét és fél és nyolc másodperc között minden verzióhoz tart. Ez elég letargikusnak hangzik, de ez elvégre ez egy családi autó, és a tesztjeink során az EV3 elég gyorsan érzi magát a normál mindennapi vezetéshez. Az energiaellátás minden bizonnyal arra törekszik, hogy alacsonyabb sebességgel lyukasztható legyen, így az EV3 ugyanolyan gyorsan érzi magát, mint a riválisai a város körül. Csak nagyobb sebességgel, ha az autópályákon lassabb járművek túllépése, úgy érzi, hogy az EV3 enyhe teljesítmény hátránya.

Ez egy könnyű autó vezetni, az EV3. Nagyszerű látványosság van, és egyszerű a kényelmes vezetési pozíció megszerzése. Valójában a kényelmes a játék neve itt, mert az EV3 csak vállat von le az útban. A kormányzásnak szép súlya van, plusz a hátoldalához rögzített lapátok a fék regenerációjának három szintjét szabályozzák. A rendszer jól kalibrált, és lehetővé teszi a fény regenerálódását egészen az egypedál teljes működéséig, az utóbbi valóban hasznos a város körül.

Belső, műszerfal és infotainment

A zsugorodott EV9 a belső részek beilleszkednek, mert az EV3 irányítópultja hasonló megjelenésű, mint a nagyobb testvére. Ez egy 12,3 hüvelykes képernyő és egy kisebb, 5,3 hüvelykes kijelző dominál, amelyet nem meglepő módon az EV3 nagy hétüléses nővére megcsíp. Ez nagyszerű, mert ropogós, könnyen olvasható, és ami fontos, hogy a mozgásban használható. Az infotainment képernyő alatt van egy sor rövid vágású funkció, és szeretjük a hangerő fizikai görgetési kerékét, valamint a légkondicionáló vezérlők gombjait.

A belépő szintű levegő lágy szövet ülésekkel rendelkezik, amelyek jól néznek ki és érzik magukat, de rengeteg kemény műanyag van az ajtón. A Posher GT-line autók lágyabb anyagokat adnak a belső tér körül, de még a levegő keményebb szerelvényeivel és szerelvényeivel sem mondhatjuk, hogy ez olcsó érzésű belső tér-mindez robusztusnak érzi magát.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
4,300 mm-4,310 mm 1850 mm 1560 mm 460/1,251 liter

Tágasnak érzi magát elöl, és számos hasznos kölyök van – a középső kartámasz elég remek, mert mini asztalgá alakulhat, míg alatta van egy nagy tárolóhely. Ez az érzés a hátsó részén folytatódik, ahol néhány hat lábnak rengeteg helye lesz, elsősorban az EV3 dobozos formájának köszönhetően.

A csomagtartó hely 460 literre kerül, amikor az ülések fel vannak állítva, ami több, mint a Volkswagen ID.3 és a Volvo EX30, és kissé megelőzve a Renault Megane E-Tech előtt. Hajtsa le az üléseket, és az EV3 -ok nagyjából megegyeznek az ID.3 és az EX30, de kissé a Megane mögött. Ugyanakkor, az 1. okos #1 -vel ellentétben, a hátsó ülések nem csúsznak hátra és előre, ami néhány potenciális vásárlót kiküszöbölhet, ha rugalmasabb belsőre van szükségük. Van néhány kocsi alatti-vagy „Frunk”-tárolás az EV3-val, de ez apró; Használhatja a töltő kábel tárolására, de rendkívül türelmesnek kell lennie.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

A független biztonsági testület Euro NCAP még nem tesztelte az EV3 -t. De mivel még a belépő szintű levegő is alapvetően egy egész sor biztonsági gizmót csomagol, igazságos azt mondani, hogy az EV3 biztonságos autó lesz.

A megbízhatóság szempontjából újra és újra a KIA nagymértékben gólt szerzett a járművezetői power ügyfél -elégedettségi felmérésünkben. Például 2024 -ben a harmadik helyen fejeződött be, tehát magas a várakozás, hogy az EV3 folytatja ezt az erős teljesítményt.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.