Hogyan lehet a „rózsaszín adó” még több pénzt fizetni a szerelőnél

Hírek

Ez egy valóság, amelyet minden autótulajdonos szembesül: Amikor rendszeresen vezet egy autót, akkor ezt is rendszeresen kell karbantartania. És az a lehetőség, hogy a legtöbb ember úgy dönt, hogy amikor ideje van egy szolgáltatásnak, az az, hogy a szerelőbe vagy a szolgáltató központba vigye. Számos lehetőség van odakinn, mindentől kezdve az alapvető Jiffy kenőanyagtól, a rögzített sebességgel és a speciális létesítményekig bizonyos alkatrészek, például a sebességváltó és a motorüzletek rögzítéséhez. Manapság sok olyan erőforrás létezik online, amelyek különféle tényezők, például a szolgáltatási áttekintések, az árak és így tovább értékelik ezeket az üzleteket. A SlashGear -nak van egy cikke, amely részletezi a reális javítási költségeket is. Az elszámoltathatóság ilyen szintje valószínűleg jelentősen javította az általános szolgáltatási elvárásokat ezekről a helyekről, de nem oldott meg minden problémát egy éjszakán át – ide tartozik a szexizmus is.

Noha ez nem pontosan egy új koncepció, hogy egyes szolgáltatási központok másképp kezelhetik a nőket, mint a férfiak, meglepően hiányzik a releváns dokumentáció, amely ezt támogatja a halláson és a páratlan felmérésen túl. Ennek ellenére bárki, aki a rózsaszín adó első kézből tapasztalattal rendelkezik, igazolja, hogy ez egy igazi jelenség. Tehát hogyan lehet empirikusan pontosan megmérni, hogy a „rózsaszín adó” mennyire költségeket jelent a szerelőnél, és mit tehetünk annak megakadályozására, hogy a szokásos „Hozzon egy embert a boltba?” És igen, ez túlmutat egy embernek a szerelőhöz történő eljuttatásán. Vannak -e okok vagy téves elképzelések, amelyek bizonyos mechanikákat részesítenek előnyben az egyik nemnek a mások felett? És mit mondanak maguk a mechanika? Válaszoljunk részletesen ezekre a kérdésekre.

Miért létezik a rózsaszín adó az autóipari karbantartási világban?

A tájékozottabbak számára a rózsaszín adó arra a jelenségre utal, amelyben a férfiak többet fizetnek, mint a férfiak az egyébként azonos szolgáltatásokért és árukért. Egy tipikus példa az eldobható borotvák csomagja, a férfiak és a nők csomagjait különböző árakon kínálják, annak ellenére, hogy ténylegesen ugyanaz a tétel. Ez egy jól dokumentált és történelmileg preferenciális társadalmi kérdés, amely széles körű kritikával szembesül az egyenlő fizetési és polgári jogi törvények, valamint az ahhoz kapcsolódó mozgalmak után. Ez azonban továbbra is gyakran elárasztott kérdés, és nemcsak a nőkre, hanem a nemzedékekre, etnikai és a társadalmi diverse csoportokra is kiterjed, amikor az autókról van szó. Tehát hogyan befolyásolja ez a nemek szerinti vásárlási teljesítményt a szolgáltató központban?

Különböző források vannak arról, hogy az autók vásárlásai hogyan különböznek a nemek között, de kevesebb erőforrás létezik a rózsaszín adóra vonatkozóan az autóipari karbantartás során. Mint ilyen, ennek nagy része következtetés és a pontok összekapcsolása révén történik, de léteznek néhány erőforrás. Például a Northwestern University 2013. évi felmérése azt találta, hogy az embereket tisztességesen számították fel, ha tudatában vannak autójuk kérdéseivel, a nemtől függetlenül. A férfiakat azonban a tudás szintjétől függetlenül tisztességesen vádolták, míg a nőknek jelöléseket kaptak. De a nők jobban bántalmazták, mint a férfiak, 35% -uk képes volt megszerezni a kért árat.

Maguk a mechanikák eltérő véleményt képviselnek. Például egy Reddit -üzenet tárgyalja a tudás által lejátszott általános kérdést, lehetővé téve például a márkakereskedések vagy az árnyékos mechanika számára, hogy szükségtelen szolgálatot végezzen. Tapasztalataik szerint azonban a nem kevésbé játszik szerepet, mint a látszólagos naivitást. Különböző figyelmeztető jelek vannak, amelyek szerint egy szerelő túlterhel téged.

Mit tehetsz vele?

A probléma elsősorban az észlelt információhiány körül forog. Ez egy általános sztereotípia, hogy a nők általában kevésbé tudnak az autóipari karbantartásról, és hogy a valóságban valamilyen alapot mind az ügyfélkör, mind a munkaerőben. Például 2022 -tól kezdve a szolgáltatási technikusok kevesebb, mint 3% -a országszerte azonosították a nőként. Ez olyan iparágot eredményez, amelynek velejáró nemi különbsége van, amely hozzájárulhat a közös sztereotípiákhoz, a szokásos „ember munkájának” mentalitásához.

Nyilvánvalóan nincs mód arra, hogy megváltoztassuk valaki gondolatait, hogy az útjukban álljanak, tehát mint maga az autóipari szolgáltatás, ennek nagy része magában foglalja a „megelőző karbantartást”. Vagyis nem ad okot az árnyékos szerelőnek, hogy túlteljesítsen téged. Mivel a túltöltés többsége a tudás észlelt hiánya miatt következik be, a legegyszerűbb számláló az autóipari karbantartási eljárások alapjainak oktatása. És pontosabban az autójuk sajátosságairól és arról, hogy mit kell tennie, és hogy mennyi ez általában fizet. Néhány nagy autómárkának magas karbantartási költségei vannak, de az árak tisztességes megőrzése körül forog, hogy tudják, mit fizetnek.

A tudás mellett fontos, hogy válasszuk ki az Ön számára megfelelő boltot. Ez magában foglalja egy becsületes létesítmény megtalálását, amely speciális ismeretekkel rendelkezik az adott kérdésben, és ellenőrizze, hogy az ár megfelelő -e a várt minőséghez. Sajnos nincs FAILSASE megoldás, és bármilyen helyzetben mindig vannak túlmutatók. De általában, ha el akarja kerülni, hogy egy szervizközpont leszakítson, akkor a legjobb, ha felkészülünk, és valahol profi és jó hírűnek találunk.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.