Használhat egy harmadik fél vontatóhorgját a Tesla-hoz?

Hírek

A Cybertruck vontatóhorogot tartalmaz standard felszerelésként. Az Y modell azonban nem. A kiegészítők vontatása vagy felszereléséhez, mint például a kerékpáros állványok vagy a rakományszállítók egy Y modellre, szüksége lesz a Tesla vontatócsomagjára, amelyet vásárláskor hozzáadhat, vagy később körülbelül 1300 dollárért telepíthető. Sajnos ez a készlet gyakran nincs raktáron. Ebben az esetben a harmadik féltől származó gátlással való utazás csábító lehet. De a figyelmeztetésekkel jár.

A Tesla Y Model Y tulajdonos kézikönyve szerint a járművet a hivatalos vontatócsomaggal kell felszerelni annak érdekében, hogy biztonságosan támogassák a kiegészítő hordozókat. Figyelmezteti, hogy egy vontatóhorgoló vagy hordozó telepítése az autóra vontatócsomag nélkül súlyos károkat okozhat. A Tesla meghatározza a maximális függőleges terhelést 72 kg a jóváhagyott akadályhoz, és hangsúlyozza a súlypont mérésének fontosságát bármely felszerelt tartozéknál, különösen, ha nem Tesla hordozót használ. Az ilyen beállítások által okozott károkat nem szabad garancia fedezni.

Van még a szoftver is, amelyet figyelembe kell venni. A Tesla járművek egy előzetes módnak nevezett funkcióra támaszkodnak, amely automatikusan beállítja a jármű dinamikáját a vontatáshoz. Ez magában foglalja a hajózási vezérlési viselkedés módosítását, a fékezési erő beállítását és bizonyos autopilot -jellemzők letiltását. A pótkocsi mód azonban állítólag nem aktiválódik, hacsak a jármű nem rendelkezik a Tesla-tanúsítvánnyal rendelkező vontatócsomaggal. Még akkor is, ha egy harmadik féltől származó akadály fizikailag kompatibilis és megfelel az ipari előírásoknak, a jármű szoftvere nem ismeri fel azt. Hosszú történet rövid, igen, technikailag használhat egy harmadik féltől származó vontatóhorogot. De a Tesla nem fog örülni ennek, és nem engedi, hogy használja a hozzá kapcsolódó szoftverfunkciókat.

Aggodalmak vannak a Tesla harmadik fél vontatásának megközelítésével kapcsolatban

Nem meglepő, hogy Tesla kritikával szembesült. Amint azt a meghajtó korábban beszámolták, az Y modell és az X modell tulajdonosai, akik a hitelesített harmadik féltől származó csatlakozókat telepítették, később rájöttek, hogy nem férhetnek hozzá a pótkocsi módhoz, még akkor sem, ha kapcsolatba léptek a Tesla-val. Az Egyesült Királyság Tesla tulajdonosa elmondta a kiadványnak, hogy megvásárolt egy előre regisztrált Y modellt, amely nem tartalmazza a gyári vontatócsomagot. A hivatalos Tesla készlet nem volt elérhető a régióban, tehát volt egy harmadik féltől származó vontatóruda, amelyet az EU biztonsági előírásainak tanúsítottak. Amikor felvette a kapcsolatot a Teslával a pótkocsi mód szoftverének megvásárlásához, a vállalat elutasította, kijelentve, hogy járműve nem használható vontatáshoz, mivel a Tesla csomagját nem telepítette.

A Tesla Motors Club 2021 novemberétől származó hozzászólás hasonló helyzetet írt le egy X Model tulajdonosával. Megjegyezték, hogy néhány barátjuknak sikerült rávennie a Tesla -t, hogy a pótkocsi módot is lehetővé tegye az utólagos csapásokkal. De amikor megpróbálták ugyanezt kérni a saját járművükhöz, Tesla megtagadta.

A futásteljesítmény régiók között változhat

Vannak jelek arra, hogy a Tesla bővítheti a rendelkezésre állást, hogy ösztönözze a tulajdonosokat, hogy tartsák be a hivatalos ajánlatokat. A 3. Model 3 -as tulajdonosa Új -Zélandon, 2025 májusában arról számolt be, hogy e -mailt kapott, amelyben bejelentette a hivatalos vontatócsomag elindítását, bár ismét az NZ 2250 USD meredek árán. Ez a fajta árazás néhány vásárlót megfizethetőbb harmadik fél alternatívái felé tenné.

Ausztráliában egy 799 dolláros utángyártott vontatószalaggal találkoztunk a Tesla kiegészítőimre az Y modellre, amely az ausztrál fogyasztói törvényt hivatkozott. A termék GYIK szerint a képzett szakemberek által végrehajtott módosítások nem érvénytelenítik a Tesla garanciáját, mindaddig, amíg a módosítás nem felelős a jövőbeli kérdésekért. Ennek ellenére nem fogja használni a Trailer Mode szoftvert. Lehet, hogy ez nem mindenkinek üzletbetörő. Az egyik Tesla Motors Club fórum felhasználója megjegyezte, hogy a szoftver nélkül vontatott egy versenyautót Kaliforniában, és eddig nem volt problémája. A lényeg az, hogy a politikák régiónként eltérhetnek, ezért bölcs dolog lenne ellenőrizni a Tesla-t, mielőtt egy harmadik fél opcióját telepítené. Most, ha a Tesla vontatóbarát lehetőségeit vizsgálja, akkor a Slashgear hasznos kerekes a könnyű utazási pótkocsikkal, amelyek az EV-k számára könnyen vontathatók.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.