A Cybertruck vontatóhorogot tartalmaz standard felszerelésként. Az Y modell azonban nem. A kiegészítők vontatása vagy felszereléséhez, mint például a kerékpáros állványok vagy a rakományszállítók egy Y modellre, szüksége lesz a Tesla vontatócsomagjára, amelyet vásárláskor hozzáadhat, vagy később körülbelül 1300 dollárért telepíthető. Sajnos ez a készlet gyakran nincs raktáron. Ebben az esetben a harmadik féltől származó gátlással való utazás csábító lehet. De a figyelmeztetésekkel jár.
A Tesla Y Model Y tulajdonos kézikönyve szerint a járművet a hivatalos vontatócsomaggal kell felszerelni annak érdekében, hogy biztonságosan támogassák a kiegészítő hordozókat. Figyelmezteti, hogy egy vontatóhorgoló vagy hordozó telepítése az autóra vontatócsomag nélkül súlyos károkat okozhat. A Tesla meghatározza a maximális függőleges terhelést 72 kg a jóváhagyott akadályhoz, és hangsúlyozza a súlypont mérésének fontosságát bármely felszerelt tartozéknál, különösen, ha nem Tesla hordozót használ. Az ilyen beállítások által okozott károkat nem szabad garancia fedezni.
Van még a szoftver is, amelyet figyelembe kell venni. A Tesla járművek egy előzetes módnak nevezett funkcióra támaszkodnak, amely automatikusan beállítja a jármű dinamikáját a vontatáshoz. Ez magában foglalja a hajózási vezérlési viselkedés módosítását, a fékezési erő beállítását és bizonyos autopilot -jellemzők letiltását. A pótkocsi mód azonban állítólag nem aktiválódik, hacsak a jármű nem rendelkezik a Tesla-tanúsítvánnyal rendelkező vontatócsomaggal. Még akkor is, ha egy harmadik féltől származó akadály fizikailag kompatibilis és megfelel az ipari előírásoknak, a jármű szoftvere nem ismeri fel azt. Hosszú történet rövid, igen, technikailag használhat egy harmadik féltől származó vontatóhorogot. De a Tesla nem fog örülni ennek, és nem engedi, hogy használja a hozzá kapcsolódó szoftverfunkciókat.
Aggodalmak vannak a Tesla harmadik fél vontatásának megközelítésével kapcsolatban
Nem meglepő, hogy Tesla kritikával szembesült. Amint azt a meghajtó korábban beszámolták, az Y modell és az X modell tulajdonosai, akik a hitelesített harmadik féltől származó csatlakozókat telepítették, később rájöttek, hogy nem férhetnek hozzá a pótkocsi módhoz, még akkor sem, ha kapcsolatba léptek a Tesla-val. Az Egyesült Királyság Tesla tulajdonosa elmondta a kiadványnak, hogy megvásárolt egy előre regisztrált Y modellt, amely nem tartalmazza a gyári vontatócsomagot. A hivatalos Tesla készlet nem volt elérhető a régióban, tehát volt egy harmadik féltől származó vontatóruda, amelyet az EU biztonsági előírásainak tanúsítottak. Amikor felvette a kapcsolatot a Teslával a pótkocsi mód szoftverének megvásárlásához, a vállalat elutasította, kijelentve, hogy járműve nem használható vontatáshoz, mivel a Tesla csomagját nem telepítette.
A Tesla Motors Club 2021 novemberétől származó hozzászólás hasonló helyzetet írt le egy X Model tulajdonosával. Megjegyezték, hogy néhány barátjuknak sikerült rávennie a Tesla -t, hogy a pótkocsi módot is lehetővé tegye az utólagos csapásokkal. De amikor megpróbálták ugyanezt kérni a saját járművükhöz, Tesla megtagadta.
A futásteljesítmény régiók között változhat
Vannak jelek arra, hogy a Tesla bővítheti a rendelkezésre állást, hogy ösztönözze a tulajdonosokat, hogy tartsák be a hivatalos ajánlatokat. A 3. Model 3 -as tulajdonosa Új -Zélandon, 2025 májusában arról számolt be, hogy e -mailt kapott, amelyben bejelentette a hivatalos vontatócsomag elindítását, bár ismét az NZ 2250 USD meredek árán. Ez a fajta árazás néhány vásárlót megfizethetőbb harmadik fél alternatívái felé tenné.
Ausztráliában egy 799 dolláros utángyártott vontatószalaggal találkoztunk a Tesla kiegészítőimre az Y modellre, amely az ausztrál fogyasztói törvényt hivatkozott. A termék GYIK szerint a képzett szakemberek által végrehajtott módosítások nem érvénytelenítik a Tesla garanciáját, mindaddig, amíg a módosítás nem felelős a jövőbeli kérdésekért. Ennek ellenére nem fogja használni a Trailer Mode szoftvert. Lehet, hogy ez nem mindenkinek üzletbetörő. Az egyik Tesla Motors Club fórum felhasználója megjegyezte, hogy a szoftver nélkül vontatott egy versenyautót Kaliforniában, és eddig nem volt problémája. A lényeg az, hogy a politikák régiónként eltérhetnek, ezért bölcs dolog lenne ellenőrizni a Tesla-t, mielőtt egy harmadik fél opcióját telepítené. Most, ha a Tesla vontatóbarát lehetőségeit vizsgálja, akkor a Slashgear hasznos kerekes a könnyű utazási pótkocsikkal, amelyek az EV-k számára könnyen vontathatók.