Ford Puma Gen-E áttekintés

Kritikák

A Ford szórakoztató, meghajtó kompakt SUV végül elektromos energiát kínál, de túl kevés-e késő egy versenyképes osztályban?

Ford Puma Gen-E ítélet

A Ford nem tudott túl rosszul menni, ha elektromos puma -t készített. A Puma Gen- A már öregedő platformmal kezdve azonban korlátozott volt arra, hogy az akkumulátor Ford milyen nagy, és a tartományfigurák és az újratöltési képességek csak csak versenyképesek az ár és a méret szempontjából. A Gen-E biztosan jól fog menni, de néhány rivális már legyőzte a Puma figuráit.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Valószínűleg ismeri a Ford Pumát. Nem, nem az 1990-es évek csinos kupéja, hanem a kissé kevésbé macska szupermini-alapú crossover, amely 2019-ben érkezett, és az Egyesült Királyság egyik következetesen legkeresettebb autójává vált. Miután a Ford elárasztotta a Fiesta -t, ez lett a márka de facto kis autójává, amely nem árthatott az eladásoknak, de hat évbe telt, amíg a Ford elektromos formában kínálja a PUMA -t. 2025-től ez megváltozik a Puma Gen-E-vel.

Ez a negyedik szünet a Ford Electric SUV felállásában, alul ülve 29 995 GBP kiindulási árral, a 40 ezer GBP Explorer, a 42 ezer € CAPRI és a 43 ezer GBP Mustang Mach-E alatt. Ha semmi más, akkor az alacsonyabb ára elkerüli a zavart, hogy túl közel álljon a három nagyobb testvérehöz, de a Puma Gen-E-nek az egyik legnehezebb feladata, mivel fej-fej-fejbe megy olyan megalapozott riválisokkal, mint a Peugeot E-2008, Kia EV3, Volkswagen ID.3, Volvo Ex30 és Skoda Elroq, vagy vegye fel itt, vagy vegye fel itt.

A Gen-E termékcsalád meglehetősen egyszerűen követhető, egyetlen akkumulátorral és motoros kombinációval (43 kWh és 166 lóerő) és csak két vágási szinttel, a Select és a Premium. Válassza ki a Get 17 hüvelykes könnyűfém kerekeket, a LED-es fényszórókat, a fűtött szélvédőt, a visszapillantó kamerát és a hátsó parkolóérzékelőket, valamint a hajózási vezérlést. A Premium tovább megy, ahogy a régi Ford címkék azt mondták, hogy 18 hüvelykes ötvözetek, elektromos csomagtérajtó, mátrix LED fényszórók és egy 10 hangszóró Bang & Olufsen hangrendszer.

A Puma Gen- Ezenkívül megosztja a rendszeres PUMA hiányosságait, például egy határozott utazást, bár talán a legnagyobb hiányosság az, hogy a párt késői vásárlójaként a Gen-e elmarad az a fajta tartománytól, amelyet most elvárunk az ebből az osztályban lévő autóktól. Egy igényelt 234 mérföld, valós számmal a 180-mark körüli, plusz So-So töltési arány, 2025-ben semmi különös, legalábbis a 30 000 font felfelé fekvő modell esetében.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
234 mérföld N/AHRS (0-100%, 7,4 kW) 23 perc (10-80%, 100 kW)

A Ford a Puma Gen-E-vel egyszerűen tartotta a dolgokat, csak egyetlen akkumulátort és motoros kombinációt kínálva. Ez az akkumulátorcsomag egy 43 kWh -os egység, amely az első kerekek 166 lóerővel és 290 nm -es motorral jár.

A felvonulás egy 234 mérföldes tartomány, 100 kW gyors töltési képességgel, amikor szükség van egy úton, ami 10-80 % -os lendületet ad körülbelül 23 perc alatt.

Mindezek a számok jól hangzik egy olyan kicsi autó számára, mint a Puma elszigetelten, de amikor a riválisok ellen rakod, akkor rájössz, hogy ez valójában egy kicsit rövid a legjobb. Az osztály legtöbb autója jelenleg több mint 50 kWh kapacitással rendelkezik, és 200 mérföldnyire visszatér a (adomány-vagy-Take) valós tartományból, míg sokan több mint 100 kW-ot számítanak fel. A jó hatékonyság ellenére (a vegyes vezetésben 4,3MI/kWh-ot láthattunk), nagyobb valószínűséggel látja 180 mérföld távolságot a Puma Gen-E-től, és ez nem lesz olyan gyorsan.

Futási költségek és biztosítás

A Ford Puma Gen- A 19. csoportban jóval a Volkswagen ID.3 (minimum csoport) vagy a KIA EV3 (egy darab 34 csoport) alatt van. A puma mindenütt jelenlése itt segíthet; Még az elektromos áramlásnak is, a javítási áraknak szerénynek kell lenniük egy autó számára az Egyesült Királyság egyik legkeresettebbje alapján.

Az egyéb költségek valószínűleg alacsonyak is. A Ford hároméves, 60 000 mérföldes garanciája semmi különös, teljesíti a manapság várható minimális minimumot, csakúgy, mint a nyolc éves/100 000 mérföldes akkumulátor garanciája, de a kétéves korlátlan mérsékelt szolgáltatás azt jelenti, hogy nem kell túl keményen gondolkodnia a karbantartáson.

Az EV -k most vonzzák a VED autóadót, így a PUMA 10 fontot fog visszafizetni az első évről (nincs nagy ügy, számolunk) és 195 fontot egy évvel később. A PUMA nem húzódik 40 000 fontnál (és még akkor sem szabad megtennie, ha a legkeményebben próbálja meg az opciók listáját), tehát a VED pótdíjak miatt nincs aggód. Mint az összes EV, ez is a legalacsonyabb, 3 % -os részesedéssel jár a vállalati autók felhasználói számára.

Teljesítmény, motor és meghajtó

0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
8.0 -as évek 99 mph Elülső 166BHP

Csak egyetlen motoros opció van a Gen-E-ben, amely az első kerekeket (mint például a PUMA égési verziói) táplálja a 166 lóerős dallamra, és előállítja a szokásos EV-EV-hez, 290 nm nyomatékot.

A gyorsulás jóval lefelé halad a 6,7 ​​másodperces 0-62 mph időn, amikor a régi távozott „megfelelő” Puma St, de nyolc másodperc alatt egy kicsit közelebb van a jelenlegi enyhe-hibrid ST 7,4 másodperchez, és gyorsabban, mint a PUMA-tartomány többi része. Versenyképes a hasonló méretű elektromos keresztezésekkel is: egy másodperc körül gyorsabban, mint a Peugeot E-2008, és csak egy kicsit félénk a drágább KIA EV3-tól. Itt segít itt segíteni a súlya, amely 300 kg a szokásos PUMA felett, de nem túl túlzott az EV számára.

Elég élénknek érzi magát is, legalább alacsony sebességgel, és a Fordnak sikerült fenntartania a Puma megrázkódtatható és vonzó kezelését, bár hátrafelé valószínűleg észreveszi az extra tömeg hatását. Igazi PUMA stílusban észreveszi a rendezetlen érzést is, hogy alacsony sebességgel járjon. Miközben szépen csillapították, a Puma és a Gen-E kiterjesztése kifejezetten határozott oldalán van ezen az osztályon.

Belső, műszerfal és infotainment

A Puma Gen- Amit hiányzik a Flair, nem igazán számít, mivel az előző PUMA-nak alig volt a belső tere a korosztály számára, és riválisainak többsége szintén kissé unalmas (olyan figyelemre méltó kivételekkel, mint például a Peugeot E-2008), de ez ügyes, meglehetősen nem elégedett, és nem fogja megijeszteni a nem elektromos járművekhez használt járművezetőket.

Az egyik változás a középkonzol, amelynek nyilvánvalóan nem kell egy geerlever (vagy kézi kéziféket) elhelyeznie, így inkább hármas kupatartót és vezeték nélküli töltőpadot kap. A fogaskerék -választó a kormányoszlophoz költözött, mint több riválisánál.

Az infotainment egy 12 hüvelykes érintőképernyőt tartalmaz, amely a központi kötőjel nagy részét foglalja el. Elnyelte a régi fizikai fűtési és szellőztetési vezérlőket is, ami egy kicsit hátrafelé áll a használhatóság érdekében, de a képernyő elrendezése tiszta, a menük intuitívak, és az Apple CarPlay vagy az Android Auto használatával elkerülheti az enyhén nehézkes beépített navigációt.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
4 186 mm 1,805 mm 1536 mm 523/1,283 liter

Valahogy a Ford több helyet talált a Puma Gen-E csomagtartójában, mint a szokásos autóban, 523 liter és 456-ig, olyan egyértelműen, hogy az akkumulátor nem akadályozza meg. Ez 1,283 literre terjed ki a hátsó ülések lefordításával (normál PUMA: 1216 liter). Ennek egy része a 145 literes „Gigabox” -ból származik, amely a csomagtartó padlója alatt is levezethető, és praktikus, ha például piszkos csizmát akar elhelyezni. Mivel a PUMA-nak már volt tisztességesen méretű csomagtartója egy viszonylag kompakt autóhoz (ez az osztály egyik kisebb modellje), a praktikusság nagyszerű kezdetre indul.

A hátsó utashelyiség nem annyira nagylelkű; Feltételezzük, hogy valahol korlátozásoknak kell lenniük. Az akkumulátor itt behatol, és a padlót tolja fel, és csökkenti az alulfutó utasai alulfogyasztását, és a Head Bound egy kicsit megnyomja azt is. A dolgok jobbak, ha van egy pár kiváló, támogató ülés és több tároló, mint az égésű verziókban, az újonnan megszerzett középső konzolnak köszönhetően.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Az elektromos energia olyan alapvető változás, hogy az Euro NCAP négycsillagos besorolása a szokásos PUMA-hoz (az ötről egy 2022-es újbóli tesztben) nem vonatkozik az EV-re, bár ha vadul más, meglepődnénk. A Gen-E az összes alapvető biztonsági funkcióval van felszerelve, amelyet az ebből az osztályból elvárhat; Gondoljon a hajózási vezérlés intelligens sebességkorlátozóval, vezetői riasztással, sávos asszisztenssel, ütközés előtti segédprogrammal, hátsó parkolóérzékelőkkel, visszapillantó kamera és sebességjel-felismeréssel, míg az opcionális vezetői segítségnyújtási csomag a sáv központosításában, a prediktív sebesség-segédeszközben, a sávváltó figyelmeztetés és a 360 fokos kamera.

Lehet, hogy a megbízhatóság inkább vegyes táska lehet. A Ford egy szokásos sofőr-power alulteljesítője, a 2024-es felmérés során a 32 márka 30. helyezettje, bár a Gen-E legalább elkerüli az égési motorok és az átvitel néhány részét, amelyek elengedik a Ford néhány régebbi modelljét. A nagyobb Mustang Mach-E sem bizonyult túl zavarónak, tehát a vásárlók azt remélik, hogy ezek közül néhány dörzsöli a Puma Gen-e-t.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.