Fék

Fék

20% kedvezmény fékjavításra, fékbetét cserére, féktárcsa cserére!

Minden decmber 9. és december 20. közt online felületen időpont foglalónak 20% kedvezményt adunk a javítási tevékenységekhez kapcsolódó számla végösszegéből (munkadíj+alkatrész)!

Csak a 2020. január 3-i vagy azt megelőző időpontra vonatkozó foglalásokra érvényes! 

A kedvezmény igénybevételének egyéb feltételei:

  • A 20%-os kedvezmény kizárólag online csatornán érkezett időpont foglalásokra érvényes.
  • Az ajánlat nem vonható össze más kedvezménnyel (pl: akciós olajcsere, akkumulátorcsere).
  • A kedvezmény nem vehető igénybe gumiabroncs vásárlásra, gumicserére, műszaki vizsgára és akkumulátor vásárlására.
Foglalok

Fékellenőrzés- és javítás

Biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlen, hogy megfelelő hatékonysággal fékezzen autónk. Ezért különösen ügyelni kell a fékrendszer hibátlan működésére, alkatrészeinek karbantartására. A fékrendszer alkotóelemei együttesen biztosítják azt, hogy a jármű megállítható, illetve manőverezhető legyen. Mit érdemes tudni minderről?

Hogyan működik a fékrendszer?                                               

A fékrendszer legfontosabb alkatrészei: főfékhenger, fékhengerek, fékrásegítő (szervo), féknyereg, fékcsövek, a „kopó” alkatrészek: féktárcsák, fékdobok, fékpofák és a fékbetétek, és a fékerő-szabályzó (blokkolásgátló) ABS egységek.

A főfékhengert csőrendszer köti össze a jármű kerekeinél elhelyezkedő fékekkel, melyek autótípustól függően lehetnek tárcsa- vagy dobfékek. A rendszer fel van töltve fékfolyadékkal. Ha a jármű fékpedálját megnyomjuk, a fékfolyadék szétáramlik a rendszerben a kerekeken elhelyezkedő fékmunkahengerekig, melyek a fékbetéteket, vagy a fékpofákat mozgatják (attól függően, tárcsa- vagy dobfékes-e az autó.

A féktárcsánál a dugattyú a fékbetétet a tárcsához préseli, így kényszeríti a kereket lassulásra, megállásra. Az elülső tárcsafék optimális futásteljesítménye 40-60 ezer km, a hátsó féktárcsaféké 50-80 ezer km. Ha a féktárcsát ki kell cserélni, vele együtt a fékbetétet is mindig cserélni kell.

A fékdobnál a dugattyú a fékpofát a fékdobhoz nyomja, mely lelassítja, megállítja a kereket. Ha 10-20 ezer kilométerenként karbantartjuk, általában 80-120 ezer km megtételére alkalmas.
 

Kézifék

A kézifék feladata, hogy álló helyzetben rögzítse a gépkocsit, az emelkedőn való elindulásnál pedig megakadályozza a visszagurulást. Esetenként a gépjármű fékrendszerének meghibásodása esetén segít a megállásban, a baleset elkerülésében.
 

Blokkolásgátló (ABS)

A ma gyártott járművekben van blokkolásgátló rendszer (ABS), mely kerekekre szerelt érzékelőkön keresztül észleli, ha a kerekek leblokkolnak, és ekkor a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést. Így vészfékezés esetén fenntartja az irányíthatóságot. Féktávolságon belül észlelt akadály esetén le tudunk fékezni, ki tudjuk az akadályt kerülni. Csúszós úton segít meggátolni az autó megpördülését fékezés közben. Ha a műszerfalon az ABS lámpa sárgán világít, azt jelzi, hogy a blokkolásgátló rendszer nem működik. Ilyen esetben azonnal (amint csak tudsz) keress fel szervizt, hogy számítógéppel kiderítsék, hol hibásodott meg.
 

Fékfolyadék

A fékfolyadék alkoholtartalmú folyadék, az olajhoz semmi köze, mégis a köznyelvben fékolajként ismeretes. Döntő szerepe van a fékezésnél, mert a megnyomott fékpedálon keletkezett erőt átviszi a kerekeken lévő fékekre. A fékeknél keletkezett hő nagyon magas, főleg vészfékezéskor, vagy folyamatos fékezéskor (pl. lejtőn). Ha a folyadék forráspontja nem megfelelő, nem tudja az erőt megfelelően átadni a fékekre. A fékhatás lecsökken, vagy teljesen megszűnik. A forráspont azért változik, mert a levegőben lévő párát, vizet megköti, magába szívja. A víz forráspontja 100°C ami nagymértékben rontja a fékfolyadék minőségét. A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 150-160C °C alá. A fékfolyadékot vízmegkötő tulajdonsága miatt rendszeresen ellenőrizni, és legalább kétévente a kilométerfutástól függetlenül cserélni kell.
 

Amit a fékjavításról minden autósnak tudnia kell

A fékrendszer ritkán hibásodik meg egyik pillanatról a másikra. Fokozatosan megy tönkre. Kellemetlen tud lenni, ha az autó nem indul, azonban még ennél is fontosabb megállni, amikor muszáj. Ezért pár dolgot jó tudni a fékjavításról.
Féket csak párban lehet javítani. Bármilyen fékrendszerrel kapcsolatos beavatkozást követően a biztonság érdekében műszeres fékellenőrzést kell végezni: meg kell mérni a fékhatást és a fékfolyadék-forráspontot.
Ha szervizeinkben végezzük a fék javítását, akkor az általunk beszerelt fékpofára és fékbetétre élettartam garanciát vállalunk. Ez nem azt jelenti, hogy örökéletű alkatrészeket értékesítünk, hanem azt, hogy ameddig a kocsit használod, ezekre az alkatrészekre többé nincs kiadásod: ingyen javítjuk, cseréljük.
 

Fékátvizsgálás menete

A szervizeinkben a fékátvizsgálást manuálisan és műszeresen is elvégezzük. A manuális átvizsgálás azt jelenti, hogy a féket megbontjuk, és sorra megnézzük mennyire elhasználtak, kopottak az alkatrészei, alkalmas-e további használatra, vagy sem. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, a betétet, pofát, tárcsát és a dobot.

Manuális ellenőrzés

  • fékbetétek, féktárcsák
  • fékdobok, fékpofák
  • fékhidraulika kör tömítettsége, légmentessége
  • fékrendszer egyéb elemei (fékcsövek, szervók, munkahengerek)
  • kézifékrendszer működése

Műszeres ellenőrzés

  • fékhatás (fékpadon)
  • fékfolyadék-forráspont (fékfolyadék-forráspont mérőműszerrel)

Ha egy kicsit is bizonytalan vagy a fék állapotát illetően, hozd be szervizünkbe autód. A manuális ellenőrzést ingyen elvégezzük.

Foglalj most időpontot online!

Foglalok