A Dacia tavaszi elsajátítja a rövid költségeket, az EV-ként, de a verseny fokozatosan bezáródik
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
140 mérföld | 5 óra (0-100%, 7 kW) | 45 perc (20-80%, 30 kW) |
Dacia tavaszi ítélet
Mivel oly sok új autó nagyobbá és technológiájúbbá válik, mint valaha, a Dacia-rugó ellenkező irányba megy. Ez a kompakt városi autó tisztességes mennyiségű alapkészlettel rendelkezik, és apró testalkotása megkönnyíti és meglehetősen élvezetes a vezetéshez, tehát ez egy vonzó, mégis egyszerű csomag. Ez a non-nonszensz megközelítés lehetővé tette Dacia számára, hogy mindössze 14 995 GBP-től árazza az EV-jét, ezáltal az Egyesült Királyságban a legolcsóbb vadonatúj elektromos autó. Ugyanakkor a nagyobb akkumulátorokkal rendelkező nagyobb riválisok szintén elkezdenek áradni.
Részletek, specifikációk és alternatívák
A 2024-es Dacia tavasz az első teljesen elektromos Dacia, amely az Egyesült Királyságban eladásra kerül, és bár nem tartalmaz semmilyen égésű motorot, továbbra is követi a román márka etoszát, hogy nem hihetetlen, költségvetés-központú motorozást biztosítson.
A 26,8 kWh -os akkumulátorral, amely akár 140 mérföldre is visszatér a WLTP kombinált cikluson, a Dacia rugó nem állítja be az EV tartomány rekordját. Ez természetesen nem állítja be a világot a teljesítményével, mivel a legerősebb modell 13,7 másodperc alatt 0-62 mph-ig gyorsul, majd a maximális sebességgel mindössze 78 mph-ig. Ahol a tavasz komoly hullámokat okoz, az az, hogy az ára.
Gondolj arra, hogy a Dacia -tavasz csak elegendő ahhoz, amire szüksége van, nem pedig a harangok és a sípok, és ez a kis EV szándékos fellebbezése világossá válik. Alázatos, nem adag jellege miatt a Dacia EV-je vadonatúj megvásárolható mindössze 14 995 fontért, ami hivatalosan az Egyesült Királyság legolcsóbb elektromos autójává teszi az írás idején.
A tavaszi 140 mérföldes tartomány valóban sokkal kevesebb, mint több rivális, de reálisan a legtöbb városi autóvásárló ritkán haladja meg az ilyen távolságot egyetlen napon. Még akkor is, ha megteszik, csak körülbelül öt órát vesz igénybe, hogy egy tipikus Wallbox töltő segítségével a Dacia rugót nullától 100% -ról teljes mértékben feltöltse, mivel támogatja a 7kW AC töltést.
Ha gyors DC-töltést szeretne, akkor a 65-ös rugó-toping tavaszot kell választania. A 30 kW-os sebessége a mai szabványok szerint nem pontosan gyors, de ez még mindig 20–80% -os feltöltést fog elérni körülbelül 45 perc alatt.
A luxus vagy a felesleges trükkök hiánya segít a tavasz hatékonyságához is, mivel a járdaszegély súlya kevesebb, mint egy tonna. Négy utas számára még egy tisztességes mennyiségű fejem is van, bár a hátulsó Legroom kissé szoros.
Nem csak maga az autó egyszerű, mivel a Dacia mindössze két vágási szintet és két erőátviteli lehetőséget kínál a rugóval. Mindkét verziót ugyanazon 26,8 kWh -os akkumulátor -csomag hajtja, de kiválaszthatja a 45 -es változatot egy 44 lóerős motorral, vagy a 65 lóerőt a 65 lóerővel. Az igényelt 140 mérföldes maximális tartomány változatlan marad, függetlenül attól, hogy melyik verziót választja.
A tavaszi felállás kezdete (és a 14 995 GBP árcédula viselése) a 45-es modell az Expression Trim-ben, és bár ez a leginkább költségvetés-orientált rugó, még mindig nagyon jól felszerelt. A standard készlet tartalmaz légkondicionálást, hajózási vezérlést, automatikus fényszórókat és hátsó parkolóérzékelőket. Ennek a változatnak azonban nincs egy megfelelő infotainment rendszere – ehelyett egy telefonos szerelést kap. Ha több energiát szeretne, akkor a 65 -ös expressziós kivitelben is beszerezheti a 65 -et, de ez 1000 fontkal növeli a kiindulási árat.
A Dacia tavaszi tartományának tetején az extrém burkolat ül, és ez csak a 65 hajtóműhöz kapható. Körülbelül 17 000 fontotól kezdve ez a tartomány-topper egy tíz hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszerbe ad hozzá, Android Auto és Apple CarPlay-vel, teljes körű elektromos ablakokkal, visszapillantó kamerával, jármű-terhelésig és 30 kW-os DC gyors töltési képességgel.
Ilyen alacsony kiindulási áron nincs olyan teljesen méretű elektromos autók, amelyek jelenleg megfelelnek a Dacia tavasznak. Számos szupermini méretű rivális azonban elkezdi megszüntetni a rést. A Citroen E-C3 körülbelül 22 000 fontba kerül, amikor az Egyesült Királyságban eladásra kerül, és ezt az árat szorosan illeszkedik a Fiat Grande Panda testvére.
Noha ez a szám még mindig 7000 fontot tesz, mint a Dacia tavasz, egyértelmű jele annak, hogy a mainstream EV -k lefelé mozognak az árképzési skálán. Az akkumulátorok fokozatosan olcsóbbak a gyártáshoz, de egyelőre a tavasz nem sokkal több, mint egy használt Peugeot E-208, Fiat 500E vagy Mini Electric.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
45 | 140 mérföld | 5 óra (0-100%, 7 kW) | N/A |
65 | 140 mérföld | 5 óra (0-100%, 7 kW) | 45 perc (20-80%, 30 kW) |
A választott burkolattól vagy erőátviteltől függetlenül a Dacia -rugó hivatalos maximális akkumulátor -tartománya 140 mérföld volt a WLTP kombinált cikluson.
Előfordulhat, hogy kezdetben elriasztja ezt a számot, de fontos, hogy egy lépést hátráltatjon, és gondolkodjon azon, hogy hány mérföldnyire van napi szinten. Ha rendszeres távolsági autópálya-ingázást kell vállalnia, akkor a tavasz valószínűleg nem felel meg az Ön igényeinek. Azonban azok számára, akik csak a tipikus napi utazásokat fedik le, különösen a városi utakon, a 140 mérföldnek valójában rengetegnek kell bizonyulnia.
Az egy-egy tonnás járdaszegélynek köszönhetően azt találtuk, hogy a Dacia-rugó a tesztelés során is elég hatékony. A 65 tesztkocsiunk állandó 4 mérföld/kWh -ot adott vissza, bár kissé kényelmes ütemben kellett tennünk.
Az alacsonyabb súly- és vételár mellett van egy másik kulcsfontosságú előnye a Dacia tavaszi kompakt akkumulátornak; Olcsó és gyorsan újratölthető.
Mivel mindössze 26,8 kWh méretű, a tavaszi akkumulátor -csomag csak öt órát vesz igénybe, hogy teljes mértékben töltsön be egy tipikus otthoni faldobozból. A gyors DC-töltést csak a erősebb 65 változat támogatja, annak ellenére, hogy ugyanaz az akkumulátor táplálja, és ha egy 30 kWh-os töltőállomáshoz csatlakozik, akkor ez 20–80% -os feltöltést végez körülbelül 45 perc alatt.
Futási költségek és biztosítás
A költségvetés-központú autó elég értelmetlen lenne, ha nem lenne olyan olcsó futtatni, mint a vásárlás, tehát nem meglepő, hogy az alázatos Dacia tavasz senkit sem csődbe veszi, amikor azt és adóztatja.
A 28,6 kWh -os akkumulátor teljes töltésének teljes töltése, tipikus háztartási sebességgel, 30p / kWh, körülbelül 8 GBP -rel visszaállíthatja Önt, ami önmagában is alku. A tavaszi tulajdonosok 2025 áprilisáig is részesülnek a nulla VED közúti adóból, valamint a kibocsátási alapú díjakból, például a London Ultra Low emissziós övezetből (ULEZ).
Technikai szempontból a Dacia tavasz jogosult a 2% -os kedvezményes adómértékre, ám viszonylag kis akkumulátor-tartományának köszönhetően korlátozott vonzereje lehet vállalati autó.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
45 | 19.1s | 78 mph | Elülső | 44 lóerő |
65 | 13.7s | 78 mph | Elülső | 64 lóerő |
A Dacia tavasz alulértékelt megjelenése, méretében, árában, és (kitalálta), hogy ugyanaz a történet a teljesítményével is. Az egyszerűsített kialakításának megfelelően ez a kis elektromos városi autó ellentétes egy sebességgéppel. Ugyanakkor nagyon könnyű, sőt meglehetősen élvezetes vezetni a kompakt testtartása miatt. A parkolás egy teljes gátlás.
A Dacia tavasz elindításához nincs fényes indítógomb vagy csillogó FOB, ehelyett van egy hagyományos kulcs- és gyújtóhordó. A kézifék is szokásos kar, és van egy egyszerű váltókar a meghajtó, semleges vagy fordított kiválasztáshoz. Ez egy nagyon ismerős elrendezés még a legújabb EV sofőrök számára is, nem is beszélve arról, hogy olcsóbb összeállítani.
Útközben azt találtuk, hogy a Dacia tavaszi fojtószelep nagyon könnyű modulálható egy ilyen kis méretű EV -hez. Noha sok könnyű elektromos autó kissé túlzottan rágja az első gumiabroncsokat, a Dacia kellemesen simán húzódik.
A tipikus városi forgalomon belüli vezetéskor rengeteg azonnali nyomaték van, amely ésszerűen élénk gyorsulást tesz lehetővé 0 és 30 mph között. Amikor azonban elkezdtük az ennél magasabb sebességeket, az egymotor szerény teljesítménye gyorsan nyilvánvalóvá vált, valamint nagyon sok szélzaj.
Az alacsonyabb sebességű városi utcák, ahol a Dacia tavasz a legmegfelelőbb. Az utazási minőség kellemesen finomítva van egy ilyen csupaszcsontú autó számára, és a sarkokban kiszámítható, ha egy kicsit továbblép.
Tesztelőgépünk egy 65 tavaszi volt, és ez a legerősebb modell, 64 lóerővel és 113 Nm-rel, amelyet az egyetlen elülső motorja készített. Ez a beállítás 13,7 másodperc alatt 0-62 mph-ig tart, és a maximális sebességig 78 mph.
Eközben az alapmodellt a 45. tavasznak hívják. Ezt egyetlen motor is táplálja, de csak 44 lóerővel termel, bár egy kicsit több nyomaték van 125 nm -en. Az eredmény egy fárasztó 19,1 másodperces 0-62 mph idő, de a 78 mph-es maximális sebesség változatlan marad, amikor végül odaér.
Belső, műszerfal és infotainment
Az egyik terület, ahol a költségcsökkentés általában a legkézenfekvőbb egy költségvetési autóban, a belső tér. Noha a Dacia tavaszot soha nem osztályozzák luxusmodellnek, ez meglepően kellemes és jól felszerelt hely.
Noha vannak olyan területek, ahol a Dacia egyértelműen megsimogatta és mentett, például a kézi hátsó ablakok és az analóg ajtó tükrök, az alapkifejezés-díszítés még mindig tartalmaz néhány standard fektetési kényelmet, beleértve a légkondicionálást, a parkolási érzékelőket és a hajózási vezérlést. Sokkal kevesebb olcsó érzésű műanyag is van, mint amit az előző modellben találtunk.
Az expressziós és az expressziós burkolatok közötti egyik legfontosabb különbség azonban az, hogy csak a tartomány-topperhez tartozik egy teljes értékű infotainment rendszer. Ez egy 10,25 hüvelykes érintőképernyő-beállítás az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével, és elég könnyűnek találtuk a megértést. Ennek a rendszernek a helyett a kifejezésnek telefonos tartása van. Mindkét változat hét hüvelykes műszeres kijelzőt kap, amely elősegíti a rugót, hogy kissé kifinomultabb legyen.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
3,701 mm | 1,767 mm | 1485 mm | 308/1,004 liter |
Lehet, hogy egy kompakt elektromos városi autó, de a Dacia tavasz megfelelő helyet kínál legfeljebb négy utas számára. Valójában elegendő hely van ahhoz, hogy a hat lábnál magasabbak legyenek, hogy kényelmesen üljenek, bár a hátsó lábtér kissé szoros.
Az ISOFIX rögzítési pontjai a hátsó ülésekhez vannak felszerelve, de ha a gyermek ülés felszerelése nagyon zsúfolt lehet a mellette ülő utas számára.
Hátul, 308 liter csomagtartó található, a hátsó ülésekkel a helyén, ami az a fajta kapacitás, amelyet általában nagyobb szuperminisben találnak. Valójában a Citroen E-C3 csak két literrel túlméretezi, míg a Vauxhall Corsa Electric csomagtartója valójában kisebb, mindössze 267 liternél.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
A Dacia tavasz ezen generációja az első ilyen jellegű, amelyet az Egyesült Királyságban adtak el, de valójában az előző generációs autó arcát szolgálja, amelyet Európában másutt adtak el. Sajnos Dacia számára ez azt jelenti, hogy az eredeti modell egycsillagos Euro NCAP biztonsági besorolása megsérti.
A Dacia erőfeszítéseket tett ennek a frissített modellnek a biztonságának javítására azáltal, hogy számos standard biztonsági és járművezetői segédeszközt dobott be, beleértve hat légzsákot, autonóm vészfékezést gyalogos-észleléssel, vészfék-segédeszközökkel, sávos kutatási segédeszközökkel, sávos indulási figyelmeztetéssel, útfelismeréssel, gyors riasztással és a járművezetői megfigyelő rendszerrel.
Az új technológiától függetlenül azonban Dacia elismerte, hogy nem számít arra, hogy az Euro NCAP megváltoztatja a tavaszi rohadt besorolást. Az egyik olyan terület, ahol a Renault román társa a közelmúltban ragyogott, a megbízhatóság és az ügyfelek elégedettsége szempontjából.
A Dacia Duster -t a 2024 -es járművezetői energiaellátó elégedettségi felmérésben a legjobb autónak minősítették, és a megbízhatóság szempontjából is erősen pontozta. Természetesen a Dacia -rugó semmiképpen sem kapcsolódik közvetlenül a Dusterhez mechanikusan, de a kevesebb mozgó alkatrésznek jól van a megbízhatósága miatt.
Ha a dolgok rosszul fordulnak elő, Dacia 60 000 mérföldes/hároméves garanciális tervvel értékesíti a tavaszt. Az akkumulátort külön 75 000 mérföldes/nyolcéves terv is lefedi, garantált minimális kapacitása 75%.