A BMW plüss, elhelyezkedett és tele van a legújabb technológiával.
BMW i5 ítélet
Ha úgy gondolja, hogy az elektromos váltás tompítja a BMW azon képességét, hogy plüss érzésű autókat készítsen, amelyek kiválóan kezelik, akkor csalódást okoz. Ha van valami, a BMW i5 megmutatja, milyen nagyszerű lehet a legjobb elektromos autók, dinamikus vezetési élményével és finom belsővel. A választék kiválasztása, a belépő szintű i5 Edrive40, több mint elegendő piszkot biztosít a legtöbb sofőr számára, és annak nagyjából 360 mérföldes tartománya versenyképes a riválisokkal. Ha képes lenyelni az i5 szemet a szemcsillapító alapárral, akkor nem hibázhat azzal, ami szerintünk a legjobban lekerekített luxus elektromos szalon, amelyet megvásárolhat.
Részletek, specifikációk és alternatívák
Nagyon sok választás van, ha BMW elektromos autót keres; Vannak olyan elektromos SUV -k, mint az IX és az IX1, a luxus szalonok, mint például az i7 és a sportos gyorscsoportok, mint például az I4. Valahol a felállás közepén helyezkedik el a cég legújabb modellje, a BMW i5-a régóta futó 5-ös sorozatú ügyvezetõ autó és a Mercedes EQE és az Audi A6 E-Tron riválisának, valamint az exkluzívabb Genesis Electrifit G80-ra.
Belin- és elektromos formában kapható, az 5 -ös sorozat legújabb iterációja a nagyobb i7 alapok módosított verzióján helyezkedik el, és a bevezetésből két erőfeszítéssel kapható lesz. Nem számít, hogy a belépő szintű i5 Edrive40-et választja-e a 335 lóerős hátra szerelt elektromos motorral, vagy a tartóteljesítményű kettős motoros I5 M60 XDrive M teljesítményt (egy kicsit egy falat, tudjuk), az összes modell 81,2 kWh-os akkumulátorral van felszerelve.
Go Easy-t a fojtószelepen, és a BMW szerint a Base Edrive40 akár 357 mérföldre is képes töltéssel, és a erősebb M60-at kissé csökkentett 315 mérföldes távolságon szenved, mint kompromisszum a kínált extra energia számára. Természetesen ezek az ábrák változhatnak attól függően, hogy a különféle ötvözet-kerekes opciók közül melyiket választja, míg a standard 205 kW DC gyors töltés versenyképes ebben a szegmensben, ha nem az osztályvezetés.
A BMW az i5-et két nagy spektrumú burkolatban kínálja az Egyesült Királyságban-a Sport Edition és az M Sport Trim, és ez utóbbi, amire a britek általában megyünk, a Racier Bodykit és a Shazzier kerekek köszönhetően. Minden autó teljes vezetésű fényszórót, nagy ívelt kijelzőt kap a tárcsákhoz és az infotainment rendszerhez, a SAT-NAV, a sportülések, a vezeték nélküli okostelefon-töltő és számos vezető segédeszköz, beleértve a sebességtartó automatát és a fordított kamerát. Az M Sport csillogosabb testreszabást, ‘veganza’ vegán bőr díszítést és merevebb felfüggesztést ad hozzá. Az M Sport Pro specifikáció hozzáadja a Gloss-Black külső burkolatot és a nagyobb kerekeket, de nem igazán éri meg a frissítést.
A BMW i5 M60 XDrive M teljesítménye szinte saját önálló modellnek tekinthető, és a Maker ikonikus vesrácsának modell-specifikus változatát kapja, valamint a szokásos 20 hüvelykes ötvözetek, az adaptív felfüggesztés és a négyzónás légkondicionálás.
Mindkét i5 modell a BMW legújabb IDRIVE infotainment rendszerét tartalmazza, amely egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportot tartalmaz egy hatalmas 14,9 hüvelykes érintőképernyő mellett. Ez a SAT-NAV, az online szolgáltatások, az Apple CarPlay és az Android Auto beépítésével jár, és a futurisztikus megjelenésű „BMW interakciós sáv” -val működik-erről később-, valamint egy nagyon jelentős Harman Kardon Stereo-val.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
edrive40 | 312-357 mérföld | 13 óra EST (0-100%, 7,4 kW) | 30 perc (10-80%, 205 kW) |
M60 XDrive | 284-315 mérföld | 13 óra EST (0-100%, 7,4 kW) | 30 perc (10-80%, 205 kW) |
Az elektromos szalon-autó piac folyamatosan címsorokat készít, az új modellek pedig a 400 mérföldnél meghaladó hatótávolságokat kínálják. Míg az i5 nem tud eléggé lépést tartani a kisebb BMW I4-rel, vagy a nagyobb BMW i7-rel, a lábai még mindig elég hosszúak ahhoz, hogy ideális sífutó-autópálya-cirkáló legyen.
Időnk során az Egyesült Királyságban az I5 vezetésével kényelmesen képesek voltunk több mint 300 mérföldes távolságot elérni a város, az ország és az autópálya -vezetés keverékén keresztül. Ha szándékában áll a rendeltetési helyére való eljuttatása nélkül, akkor az i5 -nek van egy maximális tartományú funkciója, amely egy csipeszben súlyosan korlátozza az autó teljesítményét és légkondicionálását, hogy nagyjából további 15 mérföldes távolságot adjon hozzá.
2025 márciusától a BMW számos csípést vezet be az i5 akkumulátor -technológiájához, amely több tartományt szabadít fel. Körülbelül 29 mérföldnyi vezetési tartományt várhat el a modell felépítésén, a burkolattól és az opcióktól függően.
Keresse meg a növekvő számú 350 kW-os DC ultra-rapid nyilvános töltők számát, és a BMW szerint az i5 akkumulátorának 10-80% -os feltöltése fél órát vesz igénybe. Állítsa be a töltési pontot rendeltetési helyként a Satnav -ban, és az i5 előfeltételezi az akkumulátort a gyorsabb töltés érdekében; Természetesen a 7,4 kW -os fali dobozon keresztül történő feltöltés lényegesen hosszabb ideig tart.
Futási költségek és biztosítás
Körülbelül 20 000 fontba kerül, mint az ekvivalens benzin 5-es sorozat, a BMW i5 elég drága-körülbelül 8000 font drága díszítéssel rendelkezik, mint az Audi A6 E-Tron; Versenyképes áron van a Mercedes EQE kedvelői ellen. Ennek ellenére a Beemer céldemográfiai-elektromos vállalati autóvezetõket-az alacsony, 2% -os, természetbeni ellátásban részesülő besorolása jól szolgálja, ami azt jelenti, hogy az I5 üzleti vállalkozásának szerencséje évente akár 296 fontot fizethet.
Az elektromosság sokkal olcsóbb, mint a benzin, tekintettel az i5 meglehetősen jelentős akkumulátorcsomagjára, feltöltve, hogy nem lesz olyan olcsó, mint gondolnád. Ha ezt otthon végzi, a jelenlegi átlagos, 30p/kWh villamosenergia -arány mellett, azt jelenti, hogy a teljes díj meghaladja a 20 fontot, míg a nyilvános gyors töltő használata akár 55 fontba kerülhet.
Érdemes felkészülni a szemeterítő biztosítási díjakra is, mivel a BMW i5 a 43–49-es csoportokat foglalja el, attól függően, hogy melyik modellt választja. Az elektromos 5 -es sorozat kiválasztásának legalább olcsóbbnak kell lennie, mint a Mercedes EQE -t, amely egy kar és egy láb kerül, mivel az összes modell elfoglalja a legmagasabb csoportot, 50 -et.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
edrive40 | 6s | 119 mph | Hátulsó | 335BHP |
M60 XDrive | 3.8s | 142 mph | Négy | 592BHP |
A BMW-k már régóta választhatják a sportosabb vezetési élményt kereső vezetők számára, mint amit az egyenértékű Audi vagy a Mercedes-Benz kínál. Ez ugyanaz marad az i5-nél, mivel sokkal dinamikusabbnak és komponálódnak érzi magát, mint az EQE versenytársa, könnyű, mégis pontatlan kormányzással-azonban nem olyan sportos, mint az 5-es sorozat korábbi benzin iterációi, és nem olyan csendes, mint az Audi A6 E-Tron.
Az alacsony súlypont azt jelenti, hogy az i5 két tonnás plusz járdaszegély ellenére a testvezérlés szoros egy csavaró úton. Ez a túlzott tömeg azonban azt jelenti, hogy az autó hajlamos arra, hogy a durva szolgáltatásokkal és a kóbor offline módon ugráljon, amikor egy szűk sarokba dobja-kevésbé, mint a riválisok, az elme.
Mint gyakran a német luxusautók esetében, a BMW i5 -et több (fizetett) opcionális extrával kínálják, amelyek kissé javíthatják a vezetési élményt; Az adaptív lengéscsillapítók 8 mm-rel csökkentik az utazási magasságot, és lehetővé teszik, hogy merevítse vagy lazítsa meg a felfüggesztést, amikor egy út mentén támadni vagy rohanni szeretne. Az opcionális hátsókerék-steering szintén segíti a Titanic I5-et is, hogy alacsonyabb sebességgel, valamint mozgás közben agilisabban és stabilabban érezze magát.
A BMW i5 M60 XDrive tartománytáblája nevetségesen gyors, mindössze 3,8 másodperc alatt 0-62 mph-ig katapultál. Úgy gondoljuk, hogy minél több a gyalogos edrive40 -nek elég gyorsnak kell lennie a legtöbb vásárló számára, bár ez sima, mégis jelentős előrelépést kínál, amikor a gyorsítót padlja.
Belső, műszerfal és infotainment
A BMW már régóta konzervatív volt a belsőépítészet szempontjából, és inkább a növekményes frissítéseket részesíti előnyben, nem pedig a generációs ugrásokat. Az i5 megcsinálja ezt a tendenciát, és nagyon hasonlít az utóbbihoz, a megfelelő érzésű anyagokkal, hogy megfeleljenek az i5 magasztos kért árának, plusz az érintőérzékeny „interakciós sáv”, amely az azonnali wow-faktor nagy részét hozza, amelyre egy futurisztikus EV-ben remélhet.
Alapvetően a környezeti világítás és az éghajlat -ellenőrzés kiterjesztése, az interakciós sáv megváltoztatja a színt, amikor olyan műveleteket hajt végre, mint például az éghajlat -ellenőrzés megváltoztatása vagy a veszélylámpák bekapcsolása, és segít a kabin megkönnyítésében – különösen, ha az egyik sötétebb kárpitos lehetőséget választotta.
A kárpitozásról beszélve, a BMW i5 alapkivitelben áll, állati mentes veganza bőrrel, amely nagy hüvelykujját eredményez tőlünk itt, a Dringelectric-nál. Természetesen a hagyományos merinó bőr is elérhető, de örülünk, hogy az i5 kegyetlenség nélküli belsővel kapható-különös tekintettel a BMW szintetikus veganza anyagára, szinte azonosnak érzi magát a valósággal, és állítólag sokkal fenntarthatóbb.
Végül ott van a show csillag: a BMW iDrive infotainment rendszere. A meghajtó egyetlen ívelt panelen lévő kókuszálását az érintőképernyőn vagy a középső konzolban lévő forgó tárcsán keresztül lehet vezérelni. Nem számít, amit használ, mindkét kijelző élénk és pin-éles grafikát, valamint villámgyors válaszokat kínál a bemeneteire. A BMW legújabb OS9 szoftvere azt jelenti, hogy a kezdőképernyőn vannak konfigurálható kütyü, valamint a „gombok” programozható parancsikonja, amely lehetővé teszi a leggyakrabban használt funkciók és alkalmazások azonnali elérését.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
5,060 mm | 1900 mm | 1515 mm | 490/TBC liter |
Semmilyen módon nem lehet elkerülni, a BMW i5 egy nagyon nagy autó; Valójában az elektromos 5 -es sorozat alig több mint három centiméterrel rövidebb, mint a régi benzin 7 -es sorozat limuzin. Ahogy vártál, ez előnye a belső térnek, amelynek rengeteg. A hátsó utasok sok lábtérrel, valamint tisztességes mennyiségű fejhelyiséggel élvezhetik – még az opcionális panorámás tetővel is. Az ajtózsebek nem különösebben hatalmasak-elég egy normál méretű üveg vízhez-, de szeretjük, hogy vannak olyan USB-C portok, amelyek az első ülések hátuljába vannak felszerelve, lehetővé téve az utasok számára, hogy az eszközöket útközben töltsék fel.
Ha ezen a ponton az i5 hagyományos szalon-stílusú bootlidjának az energiájának felhasználása, akkor külön fizethet, ha egy opcionális „kényelmi csomag” részeként táplálkozik. Belül 490 liter teret talál, amely a Mercedes EQE -ben elérhető 430 liternél több darab. A motorháztető alatt nincs olyan „Frunk”, mint egy Tesla modellben, de van egy praktikus hamis padló az összes szükséges töltőkábel tárolására.
Érdemes megjegyezni, hogy sok olyan EV -vel ellentétben, amelyet nem lehet használni vontatáshoz, a BMW i5 kivétel, és akár 1500 kg súlyú fékezett pótkocsikat képes szállítani. Ennek elegendőnek kell lennie egy kis családi lakókocsihoz, és egy telepíthető vontató sávot a gyárból 1200 fontért lehet meghatározni.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
A BMW i5 nemrégiben eladásra került, így nehéz révén szilárd megbízhatósági adatokat szerezni. Azt mondhatjuk azonban, hogy több alkatrészt oszt meg más elektromos BMW modellekkel, amelyekről még nem hallunk horror történetet. A BMW mint márka viszont nem rendelkezik ugyanolyan nyikorgó-tiszta rekordokkal; Legutóbbi vezetői teljesítményű ügyfél-elégedettségi felmérésünkben a BMW a 32 gyártó közül csak egy közepes asztal 14. helyezettjét tudta összegyűjteni.
Az i5-nek még nem kell biztonsági tesztelni az Euro NCAP által, de az 5-es sorozat, amelyen alapul, a maximális ötcsillagos besorolást eredményezte. A standard biztonsági készlet erős, az összes BMW i5 modell autonóm vészfékezés (AEB), Lane-Keep Assist, Cruise Control, Blind Spot megfigyelés és egy fordított kamera kap. Ezt a rendszercsomagot számos „professzionális” csomag kibővítheti, amelyek olyan dolgokat hoznak, mint a 360 fokos kamerák és a félig autonóm vezetés.