Az összes Subaru WRX modell (amely a World Rally Experimental) turbófeltöltődik, és azóta, hogy ennek a rally-ihlette Subaru modellnek az első generációja 1992-ben volt. További üzemanyaggal kombinálva ez magasabb teljesítményszintet eredményez, mint amennyire általában ugyanazon motor természetesen szívható változatával lehetséges.
A teljesítményautók turbófeltöltése az 1980 -as években népszerűvé vált, a turbófokozás -vezérlőkkel, az intercooling fejlesztésével és a jobb turbó kohászat javításával kapcsolatos mérnöki eredmények miatt.
A Subaru a szimmetrikus négykerék-meghajtó rendszerével és sík négy motorjával kezdte, amely már nagyon alacsony súlypontja volt. Ez az impreza -t elérte, és egy turbófeltöltőt adott hozzá, hogy növelje a motor erejét, így a Subaru WRX különbözik az Impreza -tól.
Ennek eredményeként a Subaru WRX, a magasabb szintű WRX STI testvéreivel együtt, önmagában a Subaru Factory Rally Cars alapjául, olyan erőkké vált, amelyekkel a Rally World Championship-ben számoltak. Subaru folytatta a három gyártó bajnokságot egymás után, így ez az első japán autógyártó, aki valaha is eléri ezt a feat.
Minden WRX -nek prémium gázt igényel?
A Subaru szerint a teljesítménymodellek, köztük a Subaru WRX, a WRX STI és a BRZ, mind prémiumot igényelnek, és ezt a gáztöltő közelében található címkén jelenítik meg. A WRX tulajdonos kézikönyve kimondja, hogy „a motort úgy tervezték, hogy ólom nélküli benzinnel működjön, amelynek legalább 91 oktánszámú besorolása van”.
Ha nem talál 91 vagy annál magasabb oktánszámú üzemanyagot, akkor alacsonyabb oktánszámú üzemanyagot használhat, mindaddig, amíg ez legalább 87 oktán. Az alacsonyabb oktánszámú üzemanyag nem árt a WRX turbófeltöltős motorjának. A WRX STI modellek magasabb oktánszámú ólom nélküli gázt igényelnek, amely legalább 93 oktán.
Az az oka, hogy az alacsony oktánszámú üzemanyag nem árt az autójába, az az oka, hogy a modern motoroknak nagyon kifinomult számítógépes vezérlőkkel rendelkeznek, amelyek érzékelhetik, ha alacsonyabb oktánszámú üzemanyag van egy olyan autóban, amelyet a prémium futtatására terveztek. Amikor ez megtörténik, a számítógép beállíthatja a gyújtás időzítését, hogy megakadályozza a lehetséges problémákat.
Ennek a kiigazításnak az egyetlen hátránya az alacsony oktánszámú üzemanyag csökkentése, valamint a rosszabb üzemanyag-fogyasztás, miközben a motor fogyasztja. Ha bármilyen kérdése van a Subaru WRX -hez vagy bármely más járműhöz szükséges ajánlott üzemanyaggal kapcsolatban, kérjük, ellenőrizze a tulajdonos kézikönyvét.
Hány generációja volt a Subaru WRX -nek?
A Subaru WRX öt generációja volt. Az első generáció, amelyet a kompakt Impreza platformon építettek, 1992 -től 2000 -ig készítették, és nem Észak -Amerikában nem adták el. A WRX kezdetben 237 lóerőt termelt a turbófeltöltésű lapos-négyesből, 300 lóerőt fokozva az autó WRX STI verzióiban.
A második WRX generáció 2000 -től 2007 -ig készült, és ez volt az első verzió, amelyet az Egyesült Államokba exportáltak, és ide érkeztek a 2002 -es modellévre. A 2,0 literes lapos-négy turbófeltöltést a WRX képlet szerint, és 227 lóerőt tett ki. A WRX -en szintén elérhető volt egy kocsi test, és a magasabb teljesítményű STI verzió is elérhető volt.
A harmadik WRX generáció 2008-tól 2014-ig volt a piacon. Az eredetileg csak ötajtós ferdehátúként kapható, később egy szedán teststílusot adtak hozzá. A teljesítmény szempontjai eleinte kissé gyengék voltak és elmerültek, de későbbi éveire a hatalmi egyensúly helyreállt. A 2009. évi WRX kézi sebességváltóval 265 lóerőt termelt, míg a WRX STI -t 2014 -ben 305 HP -re besorolták.
A negyedik generációs WRX 2015 -től 2021 -ig tartott, és már nem épült az Impreza platformon, bár néhány részben megosztottak. A lapos-négy turbó most 268 lóerőt termelt, az STI ugyanazt a 305 lóerőt helyezte el, mint korábban. Az ötödik generációs Subaru WRX, amely 2022 -től kapható, 271 lóerőt kaptak, miközben az STI -t megszüntették. A WRX ellentmondásos fekete műanyag sárvédő burkolataival azonosítható.