Audi Q6 E-Tron áttekintés

Kritikák

A hatalmas Audi Q6 E-Tron tisztességes, sokoldalú, de erről szól

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
326-393 mérföld 12-15 órás (0-100%, 7,4 kW) 20-21 perc (10-80%, 270 kW)

Audi Q6 E-Tron ítélet

Az Audi Q6 E-Tron nem a legemlékezetesebb autó a négy gyűrű viselésére, de ez még mindig nagyon jó, mindenkeretes családi autó. Meglepően nagy, ez is egy közepes méretű SUV-ként osztályozva, de a Q6 hasonló szintű praktikusságot kínál, mint a teljesen méretű modell, és úgy érzi, mint a keskeny utakon. Lépjen be, és minden jól érzi magát, és a tech a legjobbak ebben az osztályban. Sajnos az aluli anyagok szétválása lehetővé teszi az oldalt, csakúgy, mint az autó közepes hatékonysága.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Ahogy a neve is sugallja, az Audi Q6 E-Tron résidők a Q4 E-Tron és a Q8 E-Tron között a márka Electric SUV sorozatában. Ez a látszólag közepes méretű SUV azonban valójában 4 mm szélesebb, mint a Q8 E-Tron, tehát ez egy nagyon nagy autó az osztály számára.

A Q6 E-Tron-ban két akkumulátort kínálnak, a választott specifikációtól függően. A belépő szintű modelleket egy 75,8 kWh-os egység táplálja, amelynek hivatalos WLTP kombinált tartománya 326 mérföld. A felállás többi része nagyobb, 94,9 kWh-os csomagot kap, amely növeli a SUV állítólagos tartományát, amely a középtávú teljesítménymodellben 393 mérföldre akár 393 mérföldre is növekszik, bár ez kissé 381 mérföldre esik a tartomány-topping Quattro-ban.

Mivel a Q6 E-Tron a Volkswagen Group Premium Platform Electric (PPE) alapja, 800 V-os architektúrája lehetővé teszi, hogy mindkét csomag 10-80% -ról kb. 20 perc alatt a 270 kW sebességgel emelkedjen.

A belépő szintű Audi Q6 E-Tron kisebb akkumulátorának kíséretében egy hátsó, 249 lóerős motor előállítása. Ha a hátsókerék-meghajtóval szeretné ragaszkodni, de nagyobb teljesítményt szeretne, akkor a teljesítmény azt mutatja, hogy a motor teljesítményét 302 lóerőre növeli. Mint általában az Audi autók esetében, a négykerék-meghajtó a Quattro számára van fenntartva. Ezt az ikermotorok táplálják, amelyek kombinált 383 lóerősséget eredményeznek.

Azok számára, akik maximális vezetési izgalmat keresnek az elektromos SUV-ból, az Audi SQ6 E-Tron lehetősége is van. Ez ugyanazzal a 94,9 kWh-os akkumulátorral rendelkezik, mint a szokásos Q6, de itt párosul egy kettős motoros hajtóműhöz, amely kombinált 482 lóerővel pumpál. Ha nem teljesen üti a fojtószelepet, akkor az SQ6 -t állítólag akár 360 mérföldre is kezelik a WLTP kombinált cikluson.

Ha a teljesítményigényt még nem teljesítették, akkor a kemény RS Q6 E-Tron a közeljövőben szerepel a kártyákon. A standard Q6 karcsúbb Sportback Coupe verziója szintén úton van.

Ez az a szokásos modell, amely szerint az Audi szerint a legnagyobb eladó lesz, és ez három vágási szint választásával jár; Sport, S vonal és kiadás 1. A belépő szintű autó jól felszerelt, rengeteg előfeltételes funkcióval, beleértve a háromzónás klímaberendezést, a fűtött elülső és a hátsó üléseket, a környezeti világítást, az akusztikus üvegt és a 14,5 hüvelykes OLED érintőképernyőt az Audi MMI navigációs plusz rendszerével.

Az S Line Trim -hez való áttérés néhány extra sportos ízt ad hozzá, nagyobb könnyűfém kerekekkel, exkluzív külső burkolattal, rozsdamentes acél pedálokkal és egy továbbfejlesztett kormánykerékkel. Eközben a Range-Topping kiadás 1 lépéssel tovább halad a mátrix LED-es fényszórókkal, a memóriafunkciós ajtó tükrökkel, a Dinamica sportülésekkel, a piros féknyereggel és a 10,9 hüvelykes utasszállító kijelzővel. Ha a melegebb SQ6 E-TRON-t figyeli, akkor ez csak az 1. kiadásban érhető el.

Mivel az árak több mint 60 000 fontotól kezdődnek, az Audi Q6 E-Tron fej-fejjel találja meg az elektromos prémium SUV versenytársait, mint például a BMW IX3 és a Porsche Macan Electric.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
Q6 E-Tron 326 mérföld 12 óra (0-100%, 7,4 kW) 20 perc (10-80%, 270 kW)
Q6 E-Tron teljesítmény 392 mérföld 15 óra (0-100%, 7,4 kW) 21 perc (10-80%, 270 kW)
Q6 E-Tron quattro 381 mérföld 15 óra (0-100%, 7,4 kW) 21 perc (10-80%, 270 kW)
SQ6 E-Tron 360 mérföld 15 óra (0-100%, 7,4 kW) 21 perc (10-80%, 270 kW)

Az Audi Q6 E-Tron nagyméretű autó, és az akkumulátor lehetőségei ugyanolyan vastagok. A felállás elindítása egy 83 kWh (75,8kh használható) csomag, amely csak a belépő szintű modellben található. Ez az akkumulátor akár 326 mérföldre számít a WLTP kombinált ciklus töltései között.

A felállás többi részén történő átmenet nagyobb 100 kWh (94,9kh használható) akkumulátort hoz a játékba. A Q6 E-Tron előadás a leghosszabb igényelt tartománya 393 mérföldnél, de a négykerék-meghajtású quattro nem túl messze van a 381 mérföldnél. Eközben a melegebb SQ6 E-Tron 360 mérföldes címsorot tartalmaz.

Egy nagy akkumulátor azonban nem tudja elrejteni az Audi Q6 E-Tron’s Left-et, és a tesztelés során csak az átlagos hatékonyságot sikerült elérni az Audi Q6 E-Tron quattro-ban, amely minden bizonnyal nem fog rekordot megtörni.

Ha be kell dugni, akkor a Q6 E-Tron 800 V-os architektúrája 270 kW DC gyors töltést tesz lehetővé, és ez azt jelenti, hogy bármelyik akkumulátor-csomag 10–80% -ra emelhető körülbelül 20 perc alatt. Ha egy 7,4 kW -os faldoboz töltővel otthon csatlakozik, várjon körülbelül 12 órát, hogy teljes mértékben feltöltse a 75,8 kWh -os csomagot 0 -tól 100%-ról, és 15 órára emelkedik a 94,9 kWh egységnél.

Ha szüksége van egy gyors „Splash és Dash” -re, az Audi azt állítja, hogy 150 mérföldnyi tartomány hozzáadható a Q6 E-tronhoz mindössze 15 perc alatt, mindaddig, amíg megtalálhat egy megfelelően erőteljes töltőt.

Futási költségek és biztosítás

A prémium SUV szabványok szerint az Audi Q6 E-Tron árképzése elég átlagos, a kezdő összeg körülbelül 60 000 font. Összehasonlításképpen, a BMW IX3 szintén körülbelül 65 000 fontból indul, míg a belépő szintű Porsche Macan Electric 70 000 fonthoz közelebb áll.

A dolgok egy kicsit kevésbé átlagosak az Audi Q6 E-Tron biztosításához, mivel ez a 46-50-es biztosítási csoporttól kezdve. Mely változatotól választja, fel kell készülnie a nagy díjakra.

Szerencsére a dolgok egy kicsit jobbak lesznek a napi működési költségek esetén, mivel a Q6 E-Tron nagyobb, 94,9 kWh-os akkumulátorának teljes töltése alig több mint 30 fontba kerül, egy tipikus háztartási ráta, kWh / kWh, és ez természetesen kissé olcsóbb lesz a kisebb 75,8 kWh-os csomagnál.

A Q6 2025 áprilisáig elkerüli a VED közúti adót, és a vállalati autóvezetők a lehető legtöbbet hozhatják ki ebből a 2% -os kedvezményes (BIK) adómértékből.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
Q6 E-Tron 7.0 -as évek 130 mph Hátulsó 249BHP
Q6 E-Tron teljesítmény 6.7s 130 mph Hátulsó 302BHP
Q6 E-Tron quattro 5.9s 130 mph Négy 383BHP
SQ6 E-Tron 4.4S 142 mph Négy 483BHP

Vessen egy pillantást a fém Audi Q6 e-tronjára, és a puszta mérete minden bizonnyal kiemelkedik, annyira, hogy az osztályozás közepes méretű SUV-ként veszélyezteti. Ugyanakkor a szélesség a leginkább észrevehető a kormány mögül, sőt azt is találtuk, hogy az A-Roads időnként kissé idegesítő, a tesztelés során, nem is beszélve a városi sideroads-ról. Szerencsére a láthatóság nem kérdés.

Ragaszkodjon a nagyobb utakhoz, és ez az összes elektromos SUV egy nagyon hozzáértő és kifinomult mérföldes. Kényelmes és csendes, és megfelelő mennyiségű lökést kaphat, amikor szüksége van rá.

A Q6 E-Tron még alap formájában is jó 249 lóerős és 450 nm nyomatékra a hátsó kerekekből. Ez a 2,3 tonnás SUV-t 0-62 mph-ig terjed egy csodálatos 7,0 másodperc alatt és a legnagyobb sebességgel 130 km / h sebességgel. Ha valóban kétségbeesetten távol van a vörös fénytől, akkor lehetősége van arra, hogy bevonja az indítóvezérlést és növelje az energiát 288 lóerőre. Ez 62 mph -ra 6,9 másodperc alatt eléri Önt.

A Performance Variant címe kissé félrevezető, mert nem a leggyorsabb Q6 E-Tron, amelyet megvásárolhat. Ennek ellenére továbbra is egészséges 302 lóerővel és 485 nm nyomatékkal rendelkezik a hátsó motorból, és ez a 0-62 mph sprint időt 6,7 másodpercre csökkenti. A 130 mph-os maximális sebesség változatlan marad, de az indítóvezérlés 322 lóerőre növeli az energiát, és ez jó egy 6,6 másodperces 0-62 mph sprint esetén.

Ha a négykerék-meghajtót részesíti előnyben, akkor a Quattro kettős motoros hajtómű 383 lóerővel rendelkezik, 275 nm nyomatékkal az első motorhoz és 580 nm hátulról. Ennek eredményeként 0-62 mph időtartam 5,9 másodperc, ugyanazt a 130 mph maximális sebességet.

Ha még nagyobb energiát kíván, akkor a sportosabb Audi SQ6 E-Tron felé kell néznie. Ennek 515 lóerővel rendelkezik, és ugyanolyan mennyiségű nyomatékkal rendelkezik, mint a Q6 E-Tron Quattro. Ennek eredményeként mindössze 4,3 másodperc sprint -idő, míg a legnagyobb sebességet 142 mph -ra növelik.

Ezek mind elég erős alakja egy ilyen nehéz autó számára, és ezt a jelentős súlyt tisztességes mennyiségű ellenőrzés alatt tartják, amikor a Q6 E-Tron egy sarok felé irányul. Ne számítson azonban arra, hogy várt vezetési izgalmat – inkább inkább komponált, mint izgalmasnak nevezik.

Belső, műszerfal és infotainment

Az Audi Q6 E-Tron egyik legnagyobb partija a belső tere, és rengeteg nagyon lenyűgöző technika és formatervezés található itt.

A minőségi szint is általában magas, és bár az anyagok többsége kellemes az érintéshez-beleértve a szöveteket, a fémeket és még a fát is-, néhány alacsony bérleti díjú műanyagnak sikerült becsapódnia a keverékbe. Van néhány megkérdőjelezhető dizájn, amely az oldalát is leengedi, például egy gyenge henger a csészein és néhány sajátosan elhelyezett ajtó burkolat.

Elölről két szabványos képernyő található, amelyek alkotják az Audi virtuális pilótafülkéjét. A meghajtó előtt egy 11,9 hüvelykes kijelző van, amely kissé zavarosan el van fektetve, de a kiváló head-up kijelző sokkal könnyebbé teszi a megfejtéshez. A középpontban egy 14,5 hüvelykes érintőképernyőn látható, amely az Audi MMI szoftverét futtatja, és ez egy nagyon reagáló rendszer, amely jól néz ki és könnyen navigálható.

Egy kiegészítő utaskijelző is fel van szerelve az 1. kiadás modelljeihez, valamint az alsó specifikus autóknál is opcionális, de ez nem sokkal több, mint egy trükk. Az összes információ, amelyet ez a megjelenítés, már elérhető a középső érintőképernyőn.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (hátsó ülések fel/le)
4771 mm 1,939 mm 1,702 mm 526/1 529 liter

Van egy nagy fejjel, ha olyan nagy autóval rendelkeznek, mint az Audi Q6 E-Tron, és amelynek belső tere van. Az Audi testreszabott EV platformja elősegíti a kínált szoba mennyiségének továbbfejlesztését.

A hat láb magasnál magasabb utasoknak nem lesznek semmilyen helyprobléma, függetlenül attól, hogy melyik ülésen találják magukat, mivel rengeteg fej és lábtér van mindenki számára. A Q6 E-Tron azonban szigorúan ötüléses, tehát a nagy családdal rendelkezőeknek másutt kell keresniük.

Még akkor is, ha öt emberből álló teljes házat hordoznak, még mindig van elegendő hely poggyászuknak az Audi Q6 E-Tron hátulján, mivel 526 liter csomagtartó helygel büszkélkedhet, a hátsó ülések a helyén. Dobja el a hátsó sort, és ez 1 529 literre növekszik. Ha „Frunk” -ot szeretne, akkor ez opcióként érhető el, de az Audi 500 fontot számít fel az örömért.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Az Euro NCAP még nem kell kezét kapni az Audi Q6 E-Tron-on, ám a szabványos biztonsági készlet mennyisége jól teljesíti a jövőbeni besorolását. Minden változat az adaptív sebességtartó automatika, a sáv-indulási figyelmeztetés, a keresztirányú forgalmi támogatás, a 360 fokos parkolási támogatás és a sávváltó segítségnyújtáshoz tartozik.

Mint minden vadonatúj autó esetében, egy ideje, mielőtt meg tudjuk határozni az Audi Q6 E-Tron megbízhatóságát, de a márka általában elég erős hírnevet képvisel az autóinak építési minősége és tartóssága szempontjából.

Három Audis jelent meg a legújabb sofőr teljesítményrangsorban, de egyikük sem volt elektromos modell. Érdemes megjegyezni, hogy maga a márka is csak a középső pontszámokat kezeli a legutóbbi járművezetői gyártó -diagramokban.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.