Alpine A290 Review

Kritikák

Az alpesi A290 egy kívánatos, teljesen elektromos forró nyílás, amelynek nehéz ellenállni

Az alpesi A290 Hot ferdehátú a francia gyártó fantasztikus A110 sportautójának nyomon követése. Ez egy lépés, amely inkább a mainstream felé vezet; Még mindig üldözi a stílusos formatervezés, a jó vezetési dinamika és a tisztességes előadás iránti érdeklődés iránt érdeklődő ügyfeleket, de kissé nagyobb praktikussággal és használhatósággal a napi szinten.

Az új Renault 5 alapjain alapulva az A290 ötajtós nyílás nem rendelkezik lélegzetelállító ütemben, de elegendő energia van a TAP-nál, hogy a dolgok élénken maradjanak, és ez minden bizonnyal megfelel az Alpine-i a vezetői elkötelezettségre-bár nem egészen a kétüléses testvérek szintjén. Csúsztas belső és erős fedélzeti technológiával a versenyképes árú A290 egy lenyűgöző, sokoldalú csomag.

Részletek, specifikációk és alternatívák

A sportos forró nyílás vitathatatlanul természetes fejlődés az Alpine számára, hogy új ügyfeleket vonzzon a márkába és a riválisabb versenyre. Az A110 sportautó -csaták a ragyogó Porsche 718 Cayman és az ikonikus Audi TT kedvelőivel, és az A290 ugyanolyan nehéz feladat lesz, ha egyre növekvő elektromos forró ferdehátúkat választanak, amelyek prémium érzést nyújtanak.

Az Egyesült Királyság árait még nem kell hivatalosan megerősíteni, de úgy gondoljuk, hogy körülbelül 33 500 GBP -nél kell kezdeniük a belépési modellnél, 38 000 fontra növekedve a GTS -hez, a GT prémium pedig a kettő közötti középső területet foglalja el. Néhány száz premier kiadású autó érkezik az Egyesült Királyságba, és ezek valószínűleg további 1000 fontba kerülnek a GTS -hez képest.

Az A290 egyik nyilvánvalóbb riválisa a Mini Cooper SE, amely hasonló hatalmat és árazást kínál. Nem érzi magát annyira lelkesnek, mint az alpesi, bár az a modell, amely minden bizonnyal a legtöbb fejet fordítja, a John Cooper Works verziója, amely nagyobb erővel és tempóval jár, és még nagyobb hangsúlyt fektet a járművezetői elkötelezettségre – mindezt körülbelül 39 000 fontért.

A közelmúltbeli áron, amelyben a saját tartományaikon keresztül csökkentik, mindegyik kiindulási pontját 30 000 font alatt csökkenti, a mélyebb Abarth 500E és kissé nagyobb Fiat 600E nagyobb figyelmet vonzhat – bár nem adják meg az energiát, és nem hozják ugyanolyan általános minőségű szintet, mint az alpesi.

A Stellantis csoport másik lehetősége az új Alfa Romeo Junior lehet. Veloce formájában 276 lóerővel rendelkezik, és 6,0 másodperc alatt képes feltörni a 0-62 mph-es referenciaértéket-bár fizetni fog a kiváltságért, mert körülbelül 42 000 fontból származik.

A többi gyors, de viszonylag kompakt választás között szerepel a Volvo Ex30 Dual Motor, az MG4 XPower és a More Leftfield Brabus Smart #1. A Volvo és a Smart azonban sokkal magasabb árcédulával érkeznek.

Az összes A290 verzió 52 kWh -os akkumulátort és egyetlen elektromos motort használ, amely az első kerekeket vezeti, a GT és a GT prémium autók 178 lóerővel, a GTS pedig a 216 lóerőre emelkedő GTS -t. Az alacsonyabban működtetett variánsok 0-62 mph-t fejeződnek be 7,4 másodperc alatt, és a hatékonyabb GT-k teljes másodpercet képesek borotválni ebből a sprint-időből.

A berendezés nagylelkű, attól függően, hogy melyik A290 modellt dönt. A GT 19 hüvelykes ötvözetekkel, fűtött ülésekkel, automatikus légkondicionálással és egy 10 hüvelykes infotainment kijelzővel rendelkezik, míg a GTS fekete kerekeket, Nappa bőr kárpitot, továbbfejlesztett audiorendszert és telemetrikus adatokat ad hozzá. A premier kiadás kiemelkedik a tartományból, kék kerék középső sapkákkal, speciális padlószőnyegekkel és egy elnevezési lemezkel, valamint néhány opcionális csomag beillesztésével a készlet listájára.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
GT/GTS – 235/236 mérföld 7 óra kb. (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (15-80%, 100 kW)

Az alpesi A290 iránt érdeklődő vásárlók valószínűleg nem fogják prioritást élvezni az általános tartománynak, mint egyik fő aggodalmuknak. A fedélzeten lévő 52 kWh-os akkumulátorral az Alpine azt állítja, hogy az A290 akár 236 mérföldre is képes a teljes töltéstől (WLTP kombinált ciklus), ami azt jelenti, hogy valószínűleg közelebbi 200 mérföldet néz, amikor figyelembe veszi a valós vezetés változóit.

Az A290 100 kW-os töltési aránya körülbelül átlagos ebben az osztályban, ami azt jelenti, hogy ha gyors nyilvános töltési pontot kell leállítania, akkor körülbelül 30 percet tölt el az akkumulátor 15-80 % -os részvételével.

A szorosan rokon Renault 5 -rel végzett saját tesztünk során átlagosan 3,6 mérföld / kilowatt óra volt, és teljes tartományt adtunk körülbelül 187 mérföldes tartományban – bár ez hidegebb körülmények között és vegyes vezetési hurkon volt. A városban ez a közelebb 4 mérföld/kWh-ra emelkedett, ami egy 208 mérföldes tartománynak felel meg.

Futási költségek és biztosítás

Úgy gondoljuk, hogy a lelkesebb járművezetők valamivel magasabb működési költségeket tapasztalhatnak, elsősorban az A290-es szakember, a Michelin Pilot Sport S5 gumiabroncsok és az e-Motor készsége miatt, hogy kemény gyorsulás alatt forogják őket.

Noha az árakat még nem kell megerősíteni, arra számítunk, hogy a tartomány körülbelül 33 500 fontot indít, ami 38 000 fontra emelkedik a erősebb és jól felszerelt GTS-autók számára-ami az A290 tisztességes értéket teszi. És ha az 52 kWh-os akkumulátort egy otthoni faldobozból (0-100%-ról) töltik, tipikus háztartási sebességgel, 0,30p / kWh, ésszerű számla körülbelül 15,60 font-bár ezt a költséget még tovább lehet csökkenteni azáltal, hogy kihasználják az egyes energiaszolgáltatók olcsóbb tarifáit.

Ha rendszeresen utazik Londonba, ne felejtsük el, hogy az EV-k hamarosan már nem mentesítik a torlódási díjat, bár ezek mentesek a város kibocsátáson alapuló ULEZ-díjaitól.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
A290 GT 7.4s Na Elülső 178BHP
A290 GTS 6.4s Na Elülső 216BHP

Az egyik első kérdés, amelyet a potenciális vásárlók feltehetnek: „Miért nem kellene csak olcsóbb Renault 5 -et mennem?”. Nos, amellett, hogy a nagyobb elektromos motorból több lyukasztást csomagol, az A290 egyedülálló első alkeret és teljesen új felfüggesztési geometria is található. Ez egy kicsit szélesebb, mint az R5, és magában foglalja az innovatív hidraulikus ütközéseket, amelyeket az utolsó generációs RenaultSport Mégane-nál használtak.

Észrevehető különbség van a kormányzati érzés szempontjából, mivel az A290 gyorsabb rackot kínál, és több sofőr elkötelezettséget kínál, de úgy gondoljuk, hogy Alpine egy kicsit több energiát injektált volna, hogy az élményt az igazi forró nyílás területére emelhesse.

A meghajtó üzemmódok magukban foglalják a mentést, a kényelmet, a sportot és a személyi személyeket, és ezek megváltoztatják a motor térképezését, a kormánytömeget és még a virtuális motor zaját is. Ha kiválasztja a Sport és a gyorsítót, akkor az első kerekeken keresztüli nyomatékot tapasztal, ami azt jelenti, hogy egy kicsit óvatosabbnak kell lennie, amikor a szigorúbb sarkokból kilép. A Renault jó munkát végzett az A290 -es fékekkel, amelyek rengeteg érzést kínálnak és elég erősek ahhoz, hogy kezeljék a kemény megállásokat – ezt az alpesi minőséget elősegíti, hogy a teljes súlyt 1 479 kg -ra tartsa.

A regeneráló fékrendszer szintén jól végrehajtott, a kormánykerékben lévő kék váltó, amely vezérli a négy beállítást, és az egypedál közelében a teljes parti opcióhoz vezet.

Noha az A290 -es évek a határozott oldal felé haladnak, nagyon jól csillapított és képes pozitívan megbirkózni az út nagyobb hullámaival. Nagyra értékelnénk egy kissé alacsonyabb vezetési pozíciót, bár az autó alsó padlójának akkumulátora ezt a bonyolult mérnöknek teszi. Jó ülés -kiigazítás van a kínálatban, és képesnek kell lennie arra, hogy megtalálja a kényelmes és egyénileg öltözött pozíciót.

Belső, műszerfal és infotainment

Noha a Renault 5 alapján az A290 nem olyan retro megjelenésű, és a külső részén élesebb részletekkel áll ki. A rally-ihlette futófényekkel bólintunk a teljesítményének fókuszában, míg a faragott hátsó ajtó kialakítása utal az eredeti Renault 5 Turbo-ra.

A belső minőség lenyűgöző, a kabin lágyabb anyagokat tartalmaz a magas frekvenciájú érintőképességeken, valamint a sportos kinézetű akcentussal a bluesban és az ezüstben.

Megállapítottuk, hogy a műszerfal meglehetősen magasan van elhelyezve, ami az A290 -es sekély szélvédővel együtt a láthatóságot kissé korlátozhatja. Az alapvető kényelemben azonban nincs kompromisszum, mivel az alpese ugyanazokat az üléseket használja, mint az R5, amelyek kiválóan támogatják.

A háromgombos sebességváltó-választó egy átalakított középső konzolon van elhelyezve (összehasonlítva az R5-en megtalálható szár kialakításával), de ez azt jelenti, hogy nincs hely a csésze számára, míg a központi tároló köbös is kisebb.

Sokkal pozitívabb az A290 Google-alapú infotainment rendszer. Reagáló és könnyen navigálható egy központilag felszerelt 10,1 hüvelykes kijelzőn, a Google Maps és más szolgáltatások részesülhet, anélkül, hogy csatlakoznia kellene a telefonhoz, bár a vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay is szerepel, ha tetszik. Ha zene szerelmese vagy, akkor értékelni fogja a továbbfejlesztett audiorendszert, amely a GT Premium és a GTS modellekkel jár.

Csizmás hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
3,990 mm 1820 mm 1520 mm 326 liter/NA

Ha egy A290 modell után van, akkor fontolóra kell vennie, hogy az általános praktikusság szempontjából bizonyos kompromisszumokkal jár. A hátsó ülés helye szoros, és nincs sok extra szoba egy teljesen elektromos Mini Cooper felett-annak ellenére, hogy a Renaultnak két extra ajtója van. A sík padló elősegíti az extra láb teret, de a hátsó részén három utasba való felszerelés nem lesz könnyű feladat.

A 326 literes csomagtartó javítja az A290 általános gyakorlatát (a kontextushoz 55 liter a Volkswagen golfon), amely után a tárolási lehetőségek korlátozottak. Nincs hamis padló vagy „Frunk” hely a motorháztető alatt a töltő kábelek tárolására, és amint azt korábban már említettük, a kabin nem öblíthető be használható kölykökkel, és nem tartalmaz egy csésze tartót.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Az ipari biztonsági testület Euro NCAP 2024 decemberében tesztelte a Renault 5-et, és négycsillagos minősítést kapott-a pontszámot a szorosan rokon alpesire is alkalmazva, mivel ugyanazt a struktúrát és biztonsági felszerelést osztja meg.

Az A290 80 % -os jelet kapott mind a felnőtt, mind a gyermekek számára, hogy egy központi légzsák hiánya miatt megakadályozzák, hogy az első üléses utasok ütközjenek egymással egy mellékhatásban. Emellett pontokat veszített a kiszolgáltatott úthasználói kategóriában (76 %), mivel néhány rossz eredmény a merev szélvédő oszlopokkal kapcsolatos, míg a biztonsági segédszám pontszáma 68 % volt. Bár nem a legnépszerűbb ötcsillagos eredmény, az A290 továbbra is biztonságos autó, és érdemes emlékezni arra, hogy a biztonsági értékelések a legnehezebbek.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.