A legforróbb Abarth mégis hozzáállást hoz egy inspiráló szegmenshez, de ez rövid a tartományban és a térben
Abarth 600e ítélet
A kis kereszteződések soha nem voltak a legszórakoztatóbb autók, de az Abarth 600E nagyon jó kísérletet tesz a tű másik irányba történő lengésére. Élénk színű, karakteres és lyukas előadással ez a néhány maroknyi autó ebben a szegmensben, amelyet a „Hot Hatch” címkével adhat.
De ez nem tökéletes. A 207 mérföldes tartomány manapság semmi különös, és annak ellenére, hogy az autó teljesítménye és a sarkokon keresztüli bizalma, nem olyan szórakoztató vezetni, mint amire számíthat. Ráadásul megtartja a Fiat 600E néhány hátrányát, amely alapján – nevezetesen a hátsó ülések megkülönböztetett hiánya.
Részletek, specifikációk és alternatívák
Még a legerősebb Abarth -ra nézel. Nem, ez nem valami alacsony sűrűségű sportkocsi, amely a emeletes márka 1950-es évek közúti racereit idézi elő, hanem a családbarát Fiat 600E domború változata. A 235 lóerős és 278 lóerő-változat az Abarth 600E valódi ütést eredményez, míg a kettő közül a legerősebb a ScorpionIssima Trimhez, amely extra berendezéseket tartalmaz, és természetesen magasabb árcédulát tartalmaz: a 600E-tartomány 36 975 € -nál kezdődik, és a ScorpionIssima több € 5 000, mindkettő ugyanazon 51KWH felhasználható akkumulátor kapacitással és 207-es távolságra.
Ez azonban nem pusztán karosszériakészlet és matricacsomag. A legmagasabb szintű Abarth 600E egy Torsen korlátozott csúszású differenciálművet, sportolt hangolt felfüggesztést, 20 hüvelykes kerekeket kap a Michelin Pilot Sport EV gumiabroncsokba, sőt még egy szélesebb pályára, elöl 30 mm-rel és hátulról 25 mm-rel. Alapvetően ez egy elektromos forró nyílás, vagy legalábbis az elektromos forró kereszteződés, tekintettel kissé magasabb testére-tekintse riválisnak az olyan autók számára, mint az MG4 XPower, vagy a nemrégiben bevezetett (és mechanikusan hasonló) Alfa Romeo Junior Veloce.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
207 mérföld | 8 óra (0-100%, 7,4 kW) | 30 perc (10-80%, 100 kW) |
A 207 mérföldes igényelt tartomány nem áll fel különösebben jól, ha olyan szuperminist talál, amely tovább halad. Vigye a 600E -t a pályára, ahogy az indításkor tettük, és félelmetes sebességgel használhatja az elektronokat – a kijelző 1,2 mérföld / kilowatt órát mutatott, ami azt jelenti, hogy a teljes csevegésnél 65 mérföldre ürítheti ki az akkumulátort. Természetesen a szokásos útvezetés nem lesz ehhez az energiaigényes közelében, és a hivatalos hatékonyság körülbelül 4MI/kWh körül van, de a való világban a szelíd vezetésre, az ideális időjárásra és valószínűleg a hatalommal megtestesítő Turismo módra támaszkodik, hogy 200 mérföldet lefedjen (és ideálisan jó távolságot szeretne tölteni az üres előtt is).
Mivel a 100 kW-os gyors töltésű Abarth alig fél órán belül 20-80% -os feltöltést igényel, míg egy otthoni 7,4 kW-os Wallbox-on körülbelül nyolc órát néz ki a teljesen üres és a teljesen tele. És egy sokkal olcsóbb számla, nyilvánvalóan, egy tipikus éjszakai tarifával körülbelül 9p/kWh, szemben a csúcsidőben a nyilvános gyors töltő 75p/kWh -jával.
Futási költségek és biztosítás
A hagyományos benzin forró hatchback-ekhez képest az összes elektromos Abarth 600E jó kezdetben van az általános működési költségek szempontjából. Még akkor is, ha ez nem a leghatékonyabb EV a piacon, az otthoni töltésnek a mérföldönkénti költségeket jóval a benzinnyílás alatt kell tartania.
Az EV-k 2025 áprilisától vonzzák a VED-t, az első évre 10 font és 195 GBP áron (bár a 40 000 font feletti legnépszerűbb autók szintén a drága autótételnek vannak kitéve, amely további 425 fontot eredményez a második és öt év között), bár ez túl sok égési modellt alátámaszt. Ha a 600E szerepel a vállalati autók listáján, akkor még többet takarít meg – a 2025-2026 -os kamat csak 3 %.
Lehet, hogy a biztosítás néhány Bob többbe kerülhet, amikor a szokásos Abarth 600E a 35. csoportban van, és a Scorpionissima egy csoport magasabb. Egyik biztosítási csoport sem túlzott egy ilyen meglehetősen sportos autó számára, bár összehasonlítás céljából a szokásos Fiat 600E a 25. vagy 26. csoportban ül, a specifikációtól függően.
Teljesítmény, motor és meghajtó
0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
6.2s | 124 mph | Elülső | 235BHP |
5.9s | 124 mph | Elülső | 278BHP (ScorpionIssima) |
A teljesítmény az Abarth 600e egyik valódi kiemelt eseménye. Először is, egy 235 lóerős elektromos motorral, standard formában és 278 lóerővel, mint a Scorpionissima, ez nem lecsökkent, sem a vonalon, sem pedig már gördülő. A 0-62 mph mindössze 6,2 másodpercig tart a standard autóhoz, és egy golf-GTI-illesztés 5,9-et a erősebb modellnél.
A ScorpionIssima szintén megkapja Abarth hanggenerátort, az 500E -n. Az autó kívülről és belülről is hallható, és ha egy kicsit sokré válik, akkor most kikapcsolhatja a mozgásban, ahelyett, hogy meg kell állnia, mint te, amikor az Abarth 500E debütált.
Az energiaellátás lineáris, és a legerősebb a Scorpion Track módban; A Turismo mód kissé megfékezi az energiát, ha nem a teljes ütés hangulatában van. A Torsen korlátozott csúszás-differenciálművével azonban a 600E képes bármilyen módban leállítani az áramellátást, és a darab 380 mm-es Alcon lemezfékek segítenek az ismét megállni, bár Abarth nem eléggé szögezte meg a pedál érzését.
De ez egy képes kezelő; Megvizsgáltuk a 600E -t az úton és a pályán, és megállapítottuk, hogy mindkettőn jól működik. Útközben a szilárd felfüggesztés nem eredményez összeomló utazást, még akkor sem, ha messze van a leggyengébb forró nyílástól. A pályán ez egy kicsit robbant. Végül alulszállni fog, ha túl keményen nyomja, és bár ez megint nem tudja feltölteni néhány kedvenc forró nyílásunkat szórakozásból, örömmel hajtja végre az irányt. A felfüggesztési beállítások ellenőrzés alatt tartják a test karcsúját, míg a Torsen differenciálmű lehetővé teszi a tápfeszültséget is.
Belső, műszerfal és infotainment
Az Abarth 600e belső tere mindenki számára ismeri, aki egy modern fiatban töltött időt, és különösen akkor ismeri, ha ez a Fiat a szokásos 600E, mivel az építészet alapvetően ugyanaz. A műszerfal elrendezése viszonylag egyértelmű; Még mindig van egy 10,25 hüvelykes érintőképernyő, amely felveszi a kötőjel középpontját, valamint egy kétkerekű kormánykereket a kezed között.
Az anyagok azonban fajibbak, elsősorban a fekete műanyag, a fekete bőr és a fekete alcantara keveréke – a savzöld kontrasztos részletek kissé élénkítik (még akkor is, ha a Scorpionissima -t a másik vad színű, hipnotikus lila). A ScorpionIssima kap egy sor erősen felrobbantott Sabelt üléskészletet, amelyek fantasztikusan néznek ki és jól tartanak téged.
Az Abarth modellek szintén kissé eltérő infotainment grafikákat kapnak a Fiat társaiktól, és bár a legtöbb funkció azonos (beleértve a szokásos vezeték nélküli Apple Carplay -t és az Android Auto -t), vannak extra teljesítményoldalak, amelyek lelkesebb vezetés és nyomvonalak használata – a Lap időzítőktől a nyomatékmérőig és az akkumulátor hőmérsékleti hőmérsékleti információkig. Maga a rendszer elég egyszerű, hogy tiszta grafikával működjön, míg a magasra szerelt pozíciója az útra összpontosítva tartja a szemét.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
4 187 mm | 1,808 mm | 1502 mm | 360/1,231 liter |
A Crossover-szerű stílus nem tudja, hogy az Abarth 600E viszonylag kompakt. 4,2 méter hosszúnál rövidebb, mint egy Nissan Juke, és kisebb, mint a legtöbb modern forró nyílás, amelyek most a fenti szegmensben versenyeznek.
Az első üléses utasoknak nem fognak sokat panaszkodniuk, mivel a 600E meglehetősen befogadja azt, amelyet választottál – míg a szélesebb keretből is a Sabelt vödör ülések kényelmesek lesznek. A hátsó ülésekben azonban a gyerekek jobbak lesznek, mint a felnőttek. Helyezzen valakit hat láb magasra az első ülésekbe, és a hátsó részében nincs sok hely, amellyel játszani kell, miközben a kabin is meglehetősen keskeny, és a padlón a púp korlátozza a lábtér. Nincs sok kölyök – nincs csésze, ajtó tartály, sem az első ülés térképes zsebek. Legalább van egy ISOFIX -szerelés egy pár gyermeküléshez.
Miközben a 600E kívüli méretű, nem kap egy juke méretű csomagtartót: a 360 liter a tétel, bár ha egy Fiat vagy Abarth 500E-ből kereskedik fel, akkor ez óriási javulás az autó 185 literjével szemben.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az Abarth 600E, sem a Fiat-egyenértékű Euro NCAP-teszt-tesztelés nem áll rendelkezésre. A legfrissebb tesztelendő platformtárs a Jeep Avenger volt, amelynek háromcsillagos besorolása nem különösebben jól, bár az Abarthnak nincs hiánya a biztonsági készletből, olyan listával, amely tartalmazza a Lane-Keep-segédeszközöket és a sáv indulási figyelmeztetését, az autonóm vészfékezés, az álmos járművezetők észlelése és a Scorpionissima formában, adaptív körutazás síkközpontú, vak foltok felismerését és a jelzőjelzőjel-felismerést.
A megbízhatóság szintén ismeretlen – mind az Abarth, mind a 600E Fiat verziói túlságosan újak ahhoz, hogy megjelentek a Driver Power Survey -ben, bár a Fiat teljes 31. helyezettje a 2024 -es 32 márkából (csak az MG előtt) nem ünnepelni. A régebbi benzin-meghajtású 500 50 egyedi modell második részén jött, szűken verte az MK8 Volkswagen golfot.