Abarth 600E áttekintés

Kritikák

A legforróbb Abarth mégis hozzáállást hoz egy inspiráló szegmenshez, de ez rövid a tartományban és a térben

Abarth 600e ítélet

A kis kereszteződések soha nem voltak a legszórakoztatóbb autók, de az Abarth 600E nagyon jó kísérletet tesz a tű másik irányba történő lengésére. Élénk színű, karakteres és lyukas előadással ez a néhány maroknyi autó ebben a szegmensben, amelyet a „Hot Hatch” címkével adhat.

De ez nem tökéletes. A 207 mérföldes tartomány manapság semmi különös, és annak ellenére, hogy az autó teljesítménye és a sarkokon keresztüli bizalma, nem olyan szórakoztató vezetni, mint amire számíthat. Ráadásul megtartja a Fiat 600E néhány hátrányát, amely alapján – nevezetesen a hátsó ülések megkülönböztetett hiánya.

Részletek, specifikációk és alternatívák

Még a legerősebb Abarth -ra nézel. Nem, ez nem valami alacsony sűrűségű sportkocsi, amely a emeletes márka 1950-es évek közúti racereit idézi elő, hanem a családbarát Fiat 600E domború változata. A 235 lóerős és 278 lóerő-változat az Abarth 600E valódi ütést eredményez, míg a kettő közül a legerősebb a ScorpionIssima Trimhez, amely extra berendezéseket tartalmaz, és természetesen magasabb árcédulát tartalmaz: a 600E-tartomány 36 975 € -nál kezdődik, és a ScorpionIssima több € 5 000, mindkettő ugyanazon 51KWH felhasználható akkumulátor kapacitással és 207-es távolságra.

Ez azonban nem pusztán karosszériakészlet és matricacsomag. A legmagasabb szintű Abarth 600E egy Torsen korlátozott csúszású differenciálművet, sportolt hangolt felfüggesztést, 20 hüvelykes kerekeket kap a Michelin Pilot Sport EV gumiabroncsokba, sőt még egy szélesebb pályára, elöl 30 mm-rel és hátulról 25 mm-rel. Alapvetően ez egy elektromos forró nyílás, vagy legalábbis az elektromos forró kereszteződés, tekintettel kissé magasabb testére-tekintse riválisnak az olyan autók számára, mint az MG4 XPower, vagy a nemrégiben bevezetett (és mechanikusan hasonló) Alfa Romeo Junior Veloce.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
207 mérföld 8 óra (0-100%, 7,4 kW) 30 perc (10-80%, 100 kW)

A 207 mérföldes igényelt tartomány nem áll fel különösebben jól, ha olyan szuperminist talál, amely tovább halad. Vigye a 600E -t a pályára, ahogy az indításkor tettük, és félelmetes sebességgel használhatja az elektronokat – a kijelző 1,2 mérföld / kilowatt órát mutatott, ami azt jelenti, hogy a teljes csevegésnél 65 mérföldre ürítheti ki az akkumulátort. Természetesen a szokásos útvezetés nem lesz ehhez az energiaigényes közelében, és a hivatalos hatékonyság körülbelül 4MI/kWh körül van, de a való világban a szelíd vezetésre, az ideális időjárásra és valószínűleg a hatalommal megtestesítő Turismo módra támaszkodik, hogy 200 mérföldet lefedjen (és ideálisan jó távolságot szeretne tölteni az üres előtt is).

Mivel a 100 kW-os gyors töltésű Abarth alig fél órán belül 20-80% -os feltöltést igényel, míg egy otthoni 7,4 kW-os Wallbox-on körülbelül nyolc órát néz ki a teljesen üres és a teljesen tele. És egy sokkal olcsóbb számla, nyilvánvalóan, egy tipikus éjszakai tarifával körülbelül 9p/kWh, szemben a csúcsidőben a nyilvános gyors töltő 75p/kWh -jával.

Futási költségek és biztosítás

A hagyományos benzin forró hatchback-ekhez képest az összes elektromos Abarth 600E jó kezdetben van az általános működési költségek szempontjából. Még akkor is, ha ez nem a leghatékonyabb EV a piacon, az otthoni töltésnek a mérföldönkénti költségeket jóval a benzinnyílás alatt kell tartania.

Az EV-k 2025 áprilisától vonzzák a VED-t, az első évre 10 font és 195 GBP áron (bár a 40 000 font feletti legnépszerűbb autók szintén a drága autótételnek vannak kitéve, amely további 425 fontot eredményez a második és öt év között), bár ez túl sok égési modellt alátámaszt. Ha a 600E szerepel a vállalati autók listáján, akkor még többet takarít meg – a 2025-2026 -os kamat csak 3 %.

Lehet, hogy a biztosítás néhány Bob többbe kerülhet, amikor a szokásos Abarth 600E a 35. csoportban van, és a Scorpionissima egy csoport magasabb. Egyik biztosítási csoport sem túlzott egy ilyen meglehetősen sportos autó számára, bár összehasonlítás céljából a szokásos Fiat 600E a 25. vagy 26. csoportban ül, a specifikációtól függően.

Teljesítmény, motor és meghajtó

0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
6.2s 124 mph Elülső 235BHP
5.9s 124 mph Elülső 278BHP (ScorpionIssima)

A teljesítmény az Abarth 600e egyik valódi kiemelt eseménye. Először is, egy 235 lóerős elektromos motorral, standard formában és 278 lóerővel, mint a Scorpionissima, ez nem lecsökkent, sem a vonalon, sem pedig már gördülő. A 0-62 mph mindössze 6,2 másodpercig tart a standard autóhoz, és egy golf-GTI-illesztés 5,9-et a erősebb modellnél.

A ScorpionIssima szintén megkapja Abarth hanggenerátort, az 500E -n. Az autó kívülről és belülről is hallható, és ha egy kicsit sokré válik, akkor most kikapcsolhatja a mozgásban, ahelyett, hogy meg kell állnia, mint te, amikor az Abarth 500E debütált.

Az energiaellátás lineáris, és a legerősebb a Scorpion Track módban; A Turismo mód kissé megfékezi az energiát, ha nem a teljes ütés hangulatában van. A Torsen korlátozott csúszás-differenciálművével azonban a 600E képes bármilyen módban leállítani az áramellátást, és a darab 380 mm-es Alcon lemezfékek segítenek az ismét megállni, bár Abarth nem eléggé szögezte meg a pedál érzését.

De ez egy képes kezelő; Megvizsgáltuk a 600E -t az úton és a pályán, és megállapítottuk, hogy mindkettőn jól működik. Útközben a szilárd felfüggesztés nem eredményez összeomló utazást, még akkor sem, ha messze van a leggyengébb forró nyílástól. A pályán ez egy kicsit robbant. Végül alulszállni fog, ha túl keményen nyomja, és bár ez megint nem tudja feltölteni néhány kedvenc forró nyílásunkat szórakozásból, örömmel hajtja végre az irányt. A felfüggesztési beállítások ellenőrzés alatt tartják a test karcsúját, míg a Torsen differenciálmű lehetővé teszi a tápfeszültséget is.

Belső, műszerfal és infotainment

Az Abarth 600e belső tere mindenki számára ismeri, aki egy modern fiatban töltött időt, és különösen akkor ismeri, ha ez a Fiat a szokásos 600E, mivel az építészet alapvetően ugyanaz. A műszerfal elrendezése viszonylag egyértelmű; Még mindig van egy 10,25 hüvelykes érintőképernyő, amely felveszi a kötőjel középpontját, valamint egy kétkerekű kormánykereket a kezed között.

Az anyagok azonban fajibbak, elsősorban a fekete műanyag, a fekete bőr és a fekete alcantara keveréke – a savzöld kontrasztos részletek kissé élénkítik (még akkor is, ha a Scorpionissima -t a másik vad színű, hipnotikus lila). A ScorpionIssima kap egy sor erősen felrobbantott Sabelt üléskészletet, amelyek fantasztikusan néznek ki és jól tartanak téged.

Az Abarth modellek szintén kissé eltérő infotainment grafikákat kapnak a Fiat társaiktól, és bár a legtöbb funkció azonos (beleértve a szokásos vezeték nélküli Apple Carplay -t és az Android Auto -t), vannak extra teljesítményoldalak, amelyek lelkesebb vezetés és nyomvonalak használata – a Lap időzítőktől a nyomatékmérőig és az akkumulátor hőmérsékleti hőmérsékleti információkig. Maga a rendszer elég egyszerű, hogy tiszta grafikával működjön, míg a magasra szerelt pozíciója az útra összpontosítva tartja a szemét.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
4 187 mm 1,808 mm 1502 mm 360/1,231 liter

A Crossover-szerű stílus nem tudja, hogy az Abarth 600E viszonylag kompakt. 4,2 méter hosszúnál rövidebb, mint egy Nissan Juke, és kisebb, mint a legtöbb modern forró nyílás, amelyek most a fenti szegmensben versenyeznek.

Az első üléses utasoknak nem fognak sokat panaszkodniuk, mivel a 600E meglehetősen befogadja azt, amelyet választottál – míg a szélesebb keretből is a Sabelt vödör ülések kényelmesek lesznek. A hátsó ülésekben azonban a gyerekek jobbak lesznek, mint a felnőttek. Helyezzen valakit hat láb magasra az első ülésekbe, és a hátsó részében nincs sok hely, amellyel játszani kell, miközben a kabin is meglehetősen keskeny, és a padlón a púp korlátozza a lábtér. Nincs sok kölyök – nincs csésze, ajtó tartály, sem az első ülés térképes zsebek. Legalább van egy ISOFIX -szerelés egy pár gyermeküléshez.

Miközben a 600E kívüli méretű, nem kap egy juke méretű csomagtartót: a 360 liter a tétel, bár ha egy Fiat vagy Abarth 500E-ből kereskedik fel, akkor ez óriási javulás az autó 185 literjével szemben.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Az Abarth 600E, sem a Fiat-egyenértékű Euro NCAP-teszt-tesztelés nem áll rendelkezésre. A legfrissebb tesztelendő platformtárs a Jeep Avenger volt, amelynek háromcsillagos besorolása nem különösebben jól, bár az Abarthnak nincs hiánya a biztonsági készletből, olyan listával, amely tartalmazza a Lane-Keep-segédeszközöket és a sáv indulási figyelmeztetését, az autonóm vészfékezés, az álmos járművezetők észlelése és a Scorpionissima formában, adaptív körutazás síkközpontú, vak foltok felismerését és a jelzőjelzőjel-felismerést.

A megbízhatóság szintén ismeretlen – mind az Abarth, mind a 600E Fiat verziói túlságosan újak ahhoz, hogy megjelentek a Driver Power Survey -ben, bár a Fiat teljes 31. helyezettje a 2024 -es 32 márkából (csak az MG előtt) nem ünnepelni. A régebbi benzin-meghajtású 500 50 egyedi modell második részén jött, szűken verte az MK8 Volkswagen golfot.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.