Mit jelent ez, ha egy motoros látszik az üzemanyagtartályukra

Hírek

A nyitott úton a motorosok nem támaszkodnak a szarvra, vagy a kommunikációra kiabálnak. Megvan a saját csendes nyelvük – egy kézjelzési rendszer, amely szavak nélkül átadja az üzenetet. Az egyik legfontosabb köztük az üzemanyagtartály egyszerű pontja. Ha valaha is látott egy versenyző csapját, vagy rámutatott a tartályukra, ez valami nagyon konkrét jelentést jelent.

Ez a kis mozgás egy univerzális módja annak, hogy azt mondják: „Szükségem van gázra.” Különösen a hosszú csoportos túrákon, ahol a kommunikációnak gyorsnak és tisztanak kell lennie, ez a jel életmentő. A versenyző bal kezét, általában csak a mutatóujjat használja, hogy a tartályhoz mutatjon, jelezve a csoportnak, hogy hamarosan üzemanyag -megállásra van szükség. A legfontosabb, hogy ez egy közvetlen, csendes és könnyen érthető jel, még akkor is, ha több kerékpár vagy a csomagban. Ez tartja az utazást zökkenőmentesen, és elkerüli a last-minute pánikmegállókat vagy a vállon sodrott lovasokat. A tapasztalt motorosok számára az ilyen kézi jelek olyanok, mint a második természet, csakúgy, mint az úton lévő fogaskerekek.

Miért használják a versenyzők ezt a jelet, ahelyett, hogy csak áthúznák?

Ennek a jelnek az igazi ereje az, hogy mennyire egyszerűsíti a kommunikációt. Ahelyett, hogy arra kényszerítené a csoportot, hogy álljon le egy beszélgetéshez, vagy kitalálja, mi folyik, az egyik tiszta mozgás az egész történetet meséli el. Különösen hasznos a távoli szakaszokon vagy a nehéz forgalomban, ahol a hirtelen megállás veszélyes lehet. A tartályra mutatva a versenyző tudatja a többi versenyzőt, hogy megismerje a helyzetet, és keresse meg a következő gázmegállást, így az egész csoportnak időt ad a tempó vagy út beállításához.

Ez a fajta nonverbális rövidítés része annak, ami a csoportos lovaglást annyira összekapcsolja – mint mindenki ugyanabba a ritmusba hangolt, egy szó mondása nélkül. Ezenkívül a téves kommunikáció kockázatos lehet, különösen akkor, ha a formációban lovagolnak. Ez az oka annak, hogy sok csoport megpróbálta az alapvető motorkerékpár -kézjeleket, mint ez, mielőtt elindulna az útra. Az alapvető ötlet az, hogy mindenkit tájékoztasson, anélkül, hogy zavart okozna. Míg manapság sok versenyző Bluetooth -komms -ekkel felszerelt sisakot visel, a kézi jelek továbbra is az alapértelmezett nyelv.

A jelek egész nyelve minden versenyzőnek tudnia kell

Az üzemanyagtartályra mutatva csak egy része a csendes nyelv, amelyet a lovasok használnak. Van egy egész gesztus eszközkészlet, amelynek célja az, hogy a dolgok az úton folyjanak. Például egy hajlított kar felemelkedett egy jobb fordulatot jelez. A lefelé nyomó nyitott tenyér azt mondja másoknak, hogy lassuljanak. Szeretné felgyorsítani? Fordítsa fel a tenyerét felfelé, és fordítsa az ég felé. Mindegyik jel szerepet játszik, a csoport szoros tartásától a trükkös forgalomig tartó figyelmeztetésig az előttünk álló veszélyekre.

Néhányan még pontosabbak. Olyan gesztusok, mint például a sisak tetejének becsapása, azt jelenti, hogy a zsaruk előtt állnak, és a bal oldali ököl fel -le rázása a motoros módja, hogy azt mondja: „Szükségem van egy kényelmi szünetre.” Hasonlóképpen, ha egy motoros meg akar állni harapnivalók vagy víz miatt, akkor hüvelykujját adják fel, és a szájuk felé mutatnak. Ezek a gesztusok szokatlannak tűnhetnek a kívülállók számára, de a versenyzők számára a leghatékonyabb módja annak, hogy kommunikáljanak egymással, így az utazás simább és biztonságosabbá válik.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.