2025-ben a Toyota jelenleg csak két elektromos járművel rendelkezik, a BZ és a C-HR. Ha egy kicsit késik a parti, akkor mindkét EV több mint megfelelő az elektromos szállítás feladatához. Nem jóval azelőtt, hogy más autógyártók olyan tömegpiaci slágereket készítettek, mint például a Hyundai Ioniq5, és a Tesla csak éppen most kezdett mainstreamsé válni az első generációs modellekkel, a Toyota most már nem működő Scion divíziója valami meglehetősen forradalmian új dolgot próbált a Halcyon 2013-as napjaira.
A Scion imádnivalóan kompakt IQ két ajtót vette át, és rendkívül korlátozottan működő EV-ként változtatta az Egyesült Államokban a lovaglás-megosztási programok számára. A Toyota a Gas-Powered Scion IQ-t „a világ legkisebb négyüléses” -ként, a 78,7 hüvelyk tengelytávon minden bizonnyal apró volt. A gázmotor változata nem volt különösebben lenyűgöző, mindössze 94 lóerővel érkezett egy 1,4 literes négy bangerből, de minden bizonnyal hatékony volt 37 kombinált mérföld / gallon.
Az elektromos verzió hasonlóan kicsiny volt a specifikációkban. A 2013. évi sajtóközleményben a Toyota megjegyezte, hogy az IQ EV-nek egyetlen 63 lóerő motorja volt, amely 0-60 időtartamot adott neki egy tragikus 13,4 másodpercig. Ez nem pontosan egy világos Air Sapphire.
Nem tömegpiaci kocsi
Az akkumulátor tartományát illetően nem volt túl optimista. 12 kilowatt órás lítium akkumulátorral felszerelték. Összehasonlításképpen: a 2026-os Toyota C-HR 74,7 kilowatt órás akkumulátorral rendelkezik. Ez az apró akkumulátor a Scion IQ EV tartományát körülbelül 50 mérföld volt. Ez ma nevetséges, de 2013 -ban ez minden bizonnyal hűvös koncepció volt. Most, hogy tisztességes legyek a Toyota és a Scion iránt, az IQ EV nem a következő Corolla volt. Csak nagyon korlátozott mennyiségben készült a vállalatok számára. A Toyota szerint „körülbelül 90” készült. Tekintettel a nagyon korlátozott futtatásra, a Toyota nem jelentette be az EV modell árképzését. Összehasonlításképpen: a gázüzemű IQ ára 15 665 USD volt.
Miért volt ilyen korlátozott a tartomány? A Toyota azt mondja, hogy ennek nem kell nagy akkumulátorral rendelkeznie, mondván: „A Toyota kifejezetten városi ingázóként fejlesztette ki az IQ EV -t egy városi környezetben történő felhasználáshoz, ahol a vezetési távolságok valószínűleg rövidek, számtalan töltési lehetőség, és kompakt aránya hasznos.”
Az a tény, hogy nemcsak a Scion már nem tartozik, és egy évtizedig tartott, hogy a Toyota végre szerényen versenyképes legyen az elektromos járművek piacán, a Scion IQ EV nem volt sok siker. Ugyanakkor üdvözölni kell a Toyotát azért, hogy valami mást próbáljon ki, ha egy kicsit szokatlan.
Egy ostoba kis városi autó
Külső tényezők és a mechanikai korlátozások mellett, milyen volt az IQ EV? A gázüzemű IQ egy ostoba-kis technikai-forward városi autó volt, nagy (2013-ra) infotainment képernyővel és egy szórakoztató középkonzol elrendezésével, nagy gombokkal és tárcsákkal. Az elektromos modell hasonló volt, bár egy tér-korú színsémával. A műszercsoport analóg volt, egy kis digitális kijelzővel, jobbra, amely megmutatta a tartományt és az akkumulátor szintjét. Nem olyan izgalmas, de jól elrendezett és olvasható.
A Toyota/Scion valahogy úgy tervezte, hogy négyülésesként maradjon, az extra akkumulátor hardvere ellenére, és érdekes stílusos mozdulatban az elektromos verzió fizikai kézifék karja van. Ha az IQ EV -t pusztán a pilótafülke olvashatóságára és a fizikai kontrollokra ítéli meg, akkor 2025 -ben sok EV -vel rendelkezik.
Lehet, hogy nem mentette meg a világot, de a Scion IQ EV minden bizonnyal hihetetlen erőfeszítés volt. Elég ostoba volt ahhoz, hogy szórakoztató legyen, technológiailag elég fejlett ahhoz, hogy valóban érdekes legyen, és elég ritka, hogy megragadja a jól kutatott sebességváltó fejét. Mindenekelőtt imádnivaló volt. Mi nem tetszik?