Az AGM (abszorbens üvegszőnyeg) akkumulátorok, amelyek hosszú élettartamukról, alacsony karbantartási követelményeikről és a mély kisülések kezelésére való képességükről ismertek, a kortárs autók és más alkalmazások, például a Solar választásának választásává váltak. Mint minden akkumulátor típusú, az AGM akkumulátorok részesedhetnek a problémákkal, különösen, ha nem tartják be őket megfelelően vagy az öregedésük szerint.
A rossz AGM akkumulátor tünetei nem mindig drámai, de kitartóak lehetnek. Általános kérdések között szerepel a rossz töltés visszatartása, a teljes töltés képtelensége, valamint az akkumulátor tokjának duzzanata vagy megfáradása. Mivel az AGM akkumulátorokat lezárták és kiömlésbiztosnak tervezték, a hagyományos ólom-sav akkumulátorok, például az alacsony folyadékszintek meghibásodásához kapcsolódó vizuális útmutatások némelyike nem alkalmazható. Ehelyett finomabb kérdések vannak, amelyek a vörös zászlók, amelyeket figyelni kell.
A hibás AGM akkumulátor diagnosztizálása több, mint gyors feszültségvizsgálathoz. A felhasználóknak elvégezniük kell a kapacitás- és hőmérsékleti tesztet, vagy konzultálniuk kell az akkumulátor -megfigyelő rendszerrel annak megerősítésére, hogy az egység valóban meghibásodik -e. A problémák korai elkapása elengedhetetlen, különösen mivel az AGM akkumulátorok töltve tűnhetnek, de még mindig nem szállíthatják az energiát terhelés alatt – ez a tulajdonság még a tapasztalt barkácsokat is megzavarhatja.
Problémameg tartja a díjat, és nem teljes mértékben felszámolva
Az AGM akkumulátorban a baj egyik legkorábbi jele a töltés tartásának következetes képtelensége. Ez akkor jelentkezhet, amikor a jármű indulásáért, tompításáért, a fényszórók tompításáért vagy az elektronikának kiszámíthatatlanul járó elektronikájával járhat. Az AGM akkumulátorokat úgy tervezték, hogy hosszabb ideig stabil áramot biztosítsanak, de amikor a belső lemezek lebomlanak vagy szulfációt szenvednek, az akkumulátor elveszíti a kapacitást és a hatékonyságot.
Egy másik fő piros zászló, különösen a napenergia vagy a hálózaton kívüli rendszerekben, egy olyan akkumulátor, amely soha nem lesz teljesen feltöltve. Ennek oka lehet a szulfáció, az ólom -szulfátkristályok felhalmozódása, veszélyeztetve az akkumulátor képességét az energia felszívására és megtartására. A tényleges kapacitás sokkal alacsonyabb lehet, még akkor is, ha az akkumulátor önmagában csak feszültséggel tölti fel. Az akkumulátor élettartamának csökkentése mellett ez a többi rendszer alkatrésze megkísérli ellensúlyozni az elveszített energiát.
Sokszor a fogyasztók tévesen hiszik, hogy maga az akkumulátor okozza, amikor a töltő vagy a napelem valójában a probléma. A hosszú távú károk elkerülése érdekében az AGM egységek gondos töltést igényelnek a megfelelő feszültségbeállítások és vezérlők segítségével. A korai diagnosztizálás és a helyes karbantartás kritikus jelentőségű az akkumulátor élettartamának meghosszabbításához, mivel az ismételt alulfestés/túladatelés vagy egy inkompatibilis töltő használata visszafordíthatatlan kapacitásvesztést okozhat az idő múlásával.
A hővel kapcsolatos problémák és a fizikai károk kudarcra utalhatnak
A hagyományos akkumulátoroktól eltérően, amelyek lebontásakor folyadékot szivároghatnak, az AGM akkumulátorok lezártak – vagyis a belső nyomáson futnak. Az akkumulátor kimerülhet vagy láncolhat, amikor ez a tömítés veszélybe kerül, mondjuk a fizikai károsodás vagy a túltöltés magas belső nyomása. Ez nem csak a kozmetikai; A duzzadt AGM akkumulátort azonnal ki kell cserélni, mivel ez valójában valódi biztonsági kockázatot okoz.
Az AGM akkumulátor teljesítményének másik gyakori ellensége a túl sok hő. Az AGM akkumulátorok nagy hőhőmérsékleten történő üzemeltetése vagy tárolása kiszáradhat az üvegszőnyegekben felszívódott elektrolit, következésképpen csökkentve a kapacitást és sietve a lebomlást. Noha az AGM akkumulátorokban lévő szőnyegeket úgy tervezték, hogy a kopogások és a rezgések ellen párhuzamosan párnázzák, ha ez túl szélsőséges vagy nem megfelelően felszerelt, a belső lemezek elválasztásához vezethet, ezáltal veszélyeztetheti a vezetőképességet, és az idő múlásával visszafordíthatatlan károkat okozhat.
A napenergia -alkalmazásokban a hideg hónapokban a nem megfelelő tárolás vagy az akkumulátor elhagyása olyan problémákat vezethet be, mint a szulfáció vagy a fagyasztás, bár az AGM -ek általában rugalmasabbak, mint az elárasztott sejtek. Ha az akkumulátor haldoklik, és többször nem éri el a teljes töltést, nem tud tölteni, vagy az esetkárosodás jeleit mutatja, a csere gyakran az egyetlen biztonságos és gyakorlati megoldás.