Melyek a leggyakoribb problémák, ha egy AGM akkumulátor rossz?

Hírek

Az AGM (abszorbens üvegszőnyeg) akkumulátorok, amelyek hosszú élettartamukról, alacsony karbantartási követelményeikről és a mély kisülések kezelésére való képességükről ismertek, a kortárs autók és más alkalmazások, például a Solar választásának választásává váltak. Mint minden akkumulátor típusú, az AGM akkumulátorok részesedhetnek a problémákkal, különösen, ha nem tartják be őket megfelelően vagy az öregedésük szerint.

A rossz AGM akkumulátor tünetei nem mindig drámai, de kitartóak lehetnek. Általános kérdések között szerepel a rossz töltés visszatartása, a teljes töltés képtelensége, valamint az akkumulátor tokjának duzzanata vagy megfáradása. Mivel az AGM akkumulátorokat lezárták és kiömlésbiztosnak tervezték, a hagyományos ólom-sav akkumulátorok, például az alacsony folyadékszintek meghibásodásához kapcsolódó vizuális útmutatások némelyike ​​nem alkalmazható. Ehelyett finomabb kérdések vannak, amelyek a vörös zászlók, amelyeket figyelni kell.

A hibás AGM akkumulátor diagnosztizálása több, mint gyors feszültségvizsgálathoz. A felhasználóknak elvégezniük kell a kapacitás- és hőmérsékleti tesztet, vagy konzultálniuk kell az akkumulátor -megfigyelő rendszerrel annak megerősítésére, hogy az egység valóban meghibásodik -e. A problémák korai elkapása elengedhetetlen, különösen mivel az AGM akkumulátorok töltve tűnhetnek, de még mindig nem szállíthatják az energiát terhelés alatt – ez a tulajdonság még a tapasztalt barkácsokat is megzavarhatja.

Problémameg tartja a díjat, és nem teljes mértékben felszámolva

Az AGM akkumulátorban a baj egyik legkorábbi jele a töltés tartásának következetes képtelensége. Ez akkor jelentkezhet, amikor a jármű indulásáért, tompításáért, a fényszórók tompításáért vagy az elektronikának kiszámíthatatlanul járó elektronikájával járhat. Az AGM akkumulátorokat úgy tervezték, hogy hosszabb ideig stabil áramot biztosítsanak, de amikor a belső lemezek lebomlanak vagy szulfációt szenvednek, az akkumulátor elveszíti a kapacitást és a hatékonyságot.

Egy másik fő piros zászló, különösen a napenergia vagy a hálózaton kívüli rendszerekben, egy olyan akkumulátor, amely soha nem lesz teljesen feltöltve. Ennek oka lehet a szulfáció, az ólom -szulfátkristályok felhalmozódása, veszélyeztetve az akkumulátor képességét az energia felszívására és megtartására. A tényleges kapacitás sokkal alacsonyabb lehet, még akkor is, ha az akkumulátor önmagában csak feszültséggel tölti fel. Az akkumulátor élettartamának csökkentése mellett ez a többi rendszer alkatrésze megkísérli ellensúlyozni az elveszített energiát.

Sokszor a fogyasztók tévesen hiszik, hogy maga az akkumulátor okozza, amikor a töltő vagy a napelem valójában a probléma. A hosszú távú károk elkerülése érdekében az AGM egységek gondos töltést igényelnek a megfelelő feszültségbeállítások és vezérlők segítségével. A korai diagnosztizálás és a helyes karbantartás kritikus jelentőségű az akkumulátor élettartamának meghosszabbításához, mivel az ismételt alulfestés/túladatelés vagy egy inkompatibilis töltő használata visszafordíthatatlan kapacitásvesztést okozhat az idő múlásával.

A hővel kapcsolatos problémák és a fizikai károk kudarcra utalhatnak

A hagyományos akkumulátoroktól eltérően, amelyek lebontásakor folyadékot szivároghatnak, az AGM akkumulátorok lezártak – vagyis a belső nyomáson futnak. Az akkumulátor kimerülhet vagy láncolhat, amikor ez a tömítés veszélybe kerül, mondjuk a fizikai károsodás vagy a túltöltés magas belső nyomása. Ez nem csak a kozmetikai; A duzzadt AGM akkumulátort azonnal ki kell cserélni, mivel ez valójában valódi biztonsági kockázatot okoz.

Az AGM akkumulátor teljesítményének másik gyakori ellensége a túl sok hő. Az AGM akkumulátorok nagy hőhőmérsékleten történő üzemeltetése vagy tárolása kiszáradhat az üvegszőnyegekben felszívódott elektrolit, következésképpen csökkentve a kapacitást és sietve a lebomlást. Noha az AGM akkumulátorokban lévő szőnyegeket úgy tervezték, hogy a kopogások és a rezgések ellen párhuzamosan párnázzák, ha ez túl szélsőséges vagy nem megfelelően felszerelt, a belső lemezek elválasztásához vezethet, ezáltal veszélyeztetheti a vezetőképességet, és az idő múlásával visszafordíthatatlan károkat okozhat.

A napenergia -alkalmazásokban a hideg hónapokban a nem megfelelő tárolás vagy az akkumulátor elhagyása olyan problémákat vezethet be, mint a szulfáció vagy a fagyasztás, bár az AGM -ek általában rugalmasabbak, mint az elárasztott sejtek. Ha az akkumulátor haldoklik, és többször nem éri el a teljes töltést, nem tud tölteni, vagy az esetkárosodás jeleit mutatja, a csere gyakran az egyetlen biztonságos és gyakorlati megoldás.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.