Volvo Ex30 Review

Kritikák

A Volvo Ex30 gyors, kívánatos és kiváló ár -érték arányt kínál

Volvo Ex30 ítélet

A Volvo Az Ex30 egy fantasztikus kis elektromos SUV, amely nagy ár -érték arányt kínál. Nem csak szépen hajt és lenyűgözőnek tűnik, hanem kiváló építési minőséggel és a fenntartható anyagok iránti elkötelezettséggel is büszkélkedhet. Noha az érintőképernyő-vezérlők túlzott mértékű támaszkodása kissé frusztráló, és a hátsó tér hiánya néhány vásárlót elronthat, az EX30-nak mindazonáltal sikerül az elektromos SUV-kívánságot valóban csábító áron átadni.

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltési idő
214-280 mérföld 9-11HRS (0-100%, 7,4 kW) 26 perc (10-80%, 175 kW)

Részletek, specifikációk és alternatívák

Kicsit megdöbbentünk, amikor az EX30 először indult; Már jó ideje tudtuk, hogy a Volvo EX40 kisebb testvére (egyszer az XC40 újratöltésnek hívták), de nem számítottunk arra, hogy ilyen alku áron érkezik. Körülbelül 35 000 fontotól kezdve a belépő szintű egymotoros modellnél, a Volvo Ex30 valóban meglehetősen lopás, különös tekintettel az általa kínált lenyűgöző funkciókra.

Egy kisebb, 51 kWh -os akkumulátor, amely akár 214 mérföldes távolságot biztosít, azt jelenti, hogy az EX30 egy motor valóban a városi sofőröknek vagy azoknak, akik az Electric Volvo SUV második autójaként használják. Ne hagyja figyelmen kívül túl gyorsan; Még mindig ugyanazt a karcsú megjelenést, a fenntartható anyagokat és a legkiválóbb Google-meghajtású technológiát kapja, amely a választék többi része büszkélkedhet.

Eközben a Volvo Ex30 egymotoros kiterjesztett tartománya, amint a neve is sugallja, egyetlen 268 lóerős motor vezet a hátsó kerekek vezetésére, plusz egy 69 kWh -os akkumulátor, hogy lenyűgöző tartományt biztosítson, akár 296 mérföldre is. Előfordulhat, hogy kísértés is a Twin Motor Performance Model, amelynek ára körülbelül 42 500 font, amely élénk 3,6 másodperc alatt elérheti a 62 mph-t, részben a négykerék-meghajtásnak köszönhetően. Érdemes azonban megemlíteni, hogy ez a modell feláldozik valamilyen tartományt, és csak a 69 kWh -os akkumulátorától 280 mérföldre esik le. Véleményünk szerint az egy motor meghosszabbított tartománya, 5,3 másodperces 0-62 mph idővel és jobb általános vezetési élményével, ésszerűbb választás.

A Volvo EX30 két vágási szinten kínálható: Plus és Ultra. Az előbbinek azonban a legtöbbnek elegendőnek kell lennie, mivel megkapja az összes olyan kedveset, amelyet elvárhat egy Volvo-tól, például a teljes LED külső világítástól, a kéttónusú ötvözött kerekektől, a 12,3 hüvelykes érintőképernyőn (még később), a kettős zónás éghajlat-vezérlő, a fűtött első ülések, a fűtött kormánykerék, a Harman Kardon hangrendszer, a Wireles Mobile telefonos hangszóró, a Power Power Power Pad, a Power Power Padlid, Vak-foltok megfigyelése, elülső és hátsó parkolóérzékelők és egy fordított kamera. Két belső „témát” választhat: „indigo” és „fenyő” – lényegében a „haditengerészet” vagy „zöld” mondásának elegendő módja.

A Top-SPEC Ultra specifikáció csak az egymotoros kiterjesztett tartomány és a Twin Motor Performance Powthrains segítségével érhető el. Ez körülbelül 8000 fontot ad a vételárhoz, de olyan luxusokat hoz, mint egy panorámás üvegtetőt, elektromos első üléseket, 20 hüvelykes kerekeket, egy 360 fokos kamerát és egy hőszivattyút-ez egy szép kiegészítés, tekintettel arra, hogy mennyire hideg lehet az Egyesült Királyságban télen.

A tervezés szempontjából az EX30 bemutatja azt a svéd varázst, amelyet a modern Volvos -tól elvárhattunk a Thor kalapácsos fényszóróival, a kiejtett vállvonalakkal és a magas szerelt hátsó lámpákkal. Az elülső rács hiánya miatt kiemelkedik a többi Volvo modell mellett, csakúgy, mint a kontrasztos tető, amely az Ex30 Boxy SUV méreteinek elrejtésével elrejti a karcsúbb megjelenést.

Az EX30 kezdetben Kínában épül, bár a termelést később a társaság fenntarthatósági terveinek részeként 2025 -től a Belgiumi Volvo Gent üzembe helyezik. A Volvo új ügynökségi megállapodást is bevezetett a kereskedőkkel, azaz az EX30 és más Volvo modelleket közvetlenül a társaságtól vásárolják meg. A vásárlóknak továbbra is számos hagyományos vásárlási lehetőség, lízing és előfizetési terv közül választhat.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Modell Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
Egyetlen motoros 209 mérföld 9 óra (0-100%, 7,4 kW) 26 perc (10-80%, 175 kW)
Egymotoros kiterjesztett tartomány 296 mérföld 11 óra (0-100%, 7,4 kW) 28 perc (10-80%, 175 kW)
Ikermotoros teljesítmény 280 mérföld 11 óra (0-100%, 7,4 kW) 28 perc (10-80%, 175 kW)

Két akkumulátorméret érhető el a Volvo Ex30-ban: az 51 kWh-os egység a standard autóban és a nagyobb 69kWh-os csomag a meghosszabbított tartományban és a négykerék-meghajtású ikermotoros verziókban. Az alapmodell WLTP kombinált tartománya 214 mérföld, ami nagyjából megegyezik azzal, amit elvárhat egy hasonló árú Fiat 500E vagy Vauxhall Mokka Electric-től.

Egy darab névtől eltekintve, az Ex30 egy motoros kiterjesztett tartománymodellnek elegendő tartományt kell kínálnia a legtöbb vásárló számára, legfeljebb 296 mérföld. A Twin Motor Performance Cars ugyanazt a 69 kWh -os akkumulátort használja, azonban a kínált extra teljesítmény miatt mindössze 280 mérföld után kell csatlakozni – vagy a tapasztalataink szerint sokkal kevésbé, ha nehéz jobb lábad van.

Amikor a Volvo EX30 -at be kell dugni, körülbelül nyolc órát vesz igénybe, hogy a kisebb 51Wh -os akkumulátort a laposról teljes egészében egy 7,4 kW -os otthoni faldobozon keresztül töltse fel. A nagyobb 69 kWh -os csomag ezúttal körülbelül nyolc órára növekszik. Ha hozzáfér egy elég gyors DC ultra-rapid töltőhöz, a Volvo azt állítja, hogy az EX30 minden változata fél órán belül 10-80% -ról felülmúlható, feltéve, hogy csatlakozhat egy 175 kW-os töltőállomáshoz.

Futási költségek és biztosítás

Prémium jelvényt visel, de a Volvo Ex30 kb. 35 000 font kezdője sokkal kisebb rivális EV-k között helyezkedik el, mint például a Vauxhall Corsa Electric, a Peugeot E-208 és a BYD delfin.

Több jó hír is van, mivel ennek a kis SUV -nak is nagyon megfizethetőnek kell lennie a futáshoz. Az elektromos autók sokkal olcsóbbak, hogy „feltöltsék” az egyenértékű égési modellekhez képest, különösen, ha otthon töltik fel egy EV-specifikus energiatartalékon keresztül. Az EV -k szintén mentesülnek a VED közúti adó alól.

Ha arra gondol, hogy a Volvo Ex30-at vállalati autóként használja, akkor 2025 áprilisáig élvezheti a 2% -os kedvezményes (BIK) adómértéket is. A London Ultra Low Exmission Zone (ULEZ) sem aggodalomra ad okot.

Ne várja meg a kőzet-fenekű biztosítási díjakat; Valójában a Volvo Ex30-at a legmagasabb biztosítási besorolással rendelkezik bármely kicsi elektromos SUV-nál, a 35–40-es csoportok elfoglalásával, attól függően, hogy melyik modellt választja.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
Egyetlen motoros 5.7s 112 mph Hátulsó 268BHP
Egymotoros kiterjesztett tartomány 5.3s 112 mph Hátulsó 268BHP
Ikermotoros teljesítmény 3.6s 112 mph Négy 422BHP

Lehet, hogy a Volvo Ex30 ésszerű kis elektromos SUV, de ott van a legjobb kezelő Volvos -szal, amelyet az utóbbi években vezettünk. Lehet, hogy ez halvány dicséretnek tűnik, de valójában nem.

Az erőátvitelt felhasználóbarát természetű, amely jellemző a legjobb modern EV-kre, gyors válaszokkal és nagyobb teljesítménygel rendelkezésre áll, mint a legtöbb járművezető használja-különösen ikermotoros formában, amely elég gyors ahhoz, hogy még a Porsche Taycan izzadást is elkészítse. Az egypedál vezetési funkciója azonnal természetesnek érzi magát, az autó fokozatosan leáll, amikor felemelkedik a fojtószelep. Élveztük a megemelt vezetési pozíciót-a városokban használt SUV-k kapnak botot, de az Ex30 által biztosított sokoldalú láthatóság nagyon jól alkalmas a városi környezetre.

Ez a kompakt Volvo sem fogja túl megrázni. Lehet, hogy a felfüggesztés szilárd oldalon van, de ez segít álcázni az akkumulátor súlyát, és a szépen súlyozott kormányzás mellett valójában az Ex30-at nagyon hasznossá teszi a csavaros utakon való vezetéshez. Nem kényelmetlen, ha a dolgok göndörülnek is, mivel a Volvo sokkal kiváló szintű kényelmet és megnyugtatást kínál, hogy kissé izgos intelligens #1 testvér.

Belső, műszerfal és infotainment

Belül az EX30 nem fog csalódást okozni. Nyilvánvaló, hogy Volvo a részletekre való figyelme nyilvánvaló, a kabinban magas színvonalú, fenntartható anyagok felhasználásával. Az autó legalább 25 % -a újrahasznosított alumíniumból készül, 17 % -a újrahasznosított acélból, 17 % pedig újrahasznosított műanyag.

A vásárlóknak négy „szobamenet” közül választhat, amelyek mindegyike eltérő érzést kínál, és különféle textúrákat, színeket és fenntartható anyagokat használ. A tesztmeghajtónk olyan modelleket tartalmazott, amelyek az újrahasznosított PVC ablakkeretekből készült paneleket, valamint az újrahasznosított farmerből készült melegebb textilt tartalmaznak-nincs látható állati alapú anyag.

Érdemes megemlíteni azonban, hogy az EX30 szinte az összes vezérlőhöz erősen támaszkodik a 12,3 hüvelykes érintőképernyőn. Noha nem bánjuk, hogy a tükrök beállításához be kell merülned a képernyőre – a legtöbb járművezető ezt csak egyszer vagy kétszer fog megtenni a teljes tulajdonjog -időszakban – nem tudunk segíteni, de nem érezhetjük a fizikai gombokat olyan dolgokhoz, mint például az Ablak Demister, hogy a teljes felhasználói élményt hozzáférhetőbbé és intuitívabbá tegye.

A fő érintőképernyőn és az EX30 infotainment rendszerének megkérdőjelezhető ergonómiájának, hogy sok vezetési funkcióval rendelkezzen, nagyon lenyűgöző. Egy Android-alapú operációs rendszert futtat, ami azt jelenti, hogy a Google Maps szoftver beépül. A végeredmény egy olyan beállítás, amely jól néz ki, hihetetlenül gyorsan betöltődik, jól reagál az érintésekre, és ábrázolhatja az útvonalat, amely elkerüli a forgalmi dugókat, a Google hozzáférhető hatalmas mélységének köszönhetően.

Az olyan alkalmazásokhoz való közvetlen hozzáférés, mint például a Spotify, lehetővé teszi, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a Punchy Harman Kardon hangrendszerből, míg a HI-RES 360 fokos parkoló kamerák centiméterben továbbadják az objektumok távolságát. Nem ez az első autó, amely elfogadja ezt a rendszert, de ez egy nagyszerű ötlet, amelyet szeretnénk, ha több márka használna.

Audio vonatkozásában ne aggódjon az ajtók hangszóróinak hiánya miatt. A Volvo együttműködött Harman Kardonnal, hogy egy hangjelet telepítsen közvetlenül a szélvédő alatt. Ez a hét hangszóró hangrendszer lenyűgöző hangélményt nyújt kiegyensúlyozott hanggal és bőséges erővel. A Volvo újdonságot is hozzáadott, és hanghatásokat használva azokhoz a mutatókhoz, amelyek utánozzák a töréses gally hangját. Ezt a hangot a hangszórókon keresztül vetítik úgy, hogy jobbra mozogjon, amikor jobbra és balra fordul, amikor balra fordul. Szórakoztató érzés.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
4,233 mm 1836 mm 1555 mm 318/904 liter

Az EX30 ötüléses konfigurációval rendelkezik, a két első szék kiváló kényelemmel rendelkezik. A Volvo nagyszerű nyilvántartással rendelkezik, hogy valóban támogató ülőhelyeket szállított az autójában, és semmi sem ment el ezt az alacsonyabb árú modellt.

Ennek ellenére a hátsó utasok továbbra is kényelmetlenek lehetnek az EX30 -ban, a második sorban elérhető korlátozott hely miatt. Noha ez alkalmanként felhasználásra alkalmas, a magasabb egyének térdét az első ülésekhez nyomhatják – az Ex30 Boxy alakjának köszönhetően, a Headroom azonban elég tisztességes. A nagy gyermekülés felszerelése néhány kihívást jelenthet, bár a széles nyitó ajtók megkönnyítik a folyamatot. A középső kikötő szintén nagyon keskeny, csakúgy, mint az osztály autójainál.

A tárolást szintén gondosan megfontolták. Van egy mély tálca a sofőr és az első utas között, amely magában foglalja a vezeték nélküli telefon töltését is. A középső küszöbön elcsúsztatható kupatartók, egyenként. Ugyanakkor eltartott egy ideig, hogy megtaláljuk a Central GloveBox nyílását, amelyet ügyesen rejtenek az érintőképernyőn.

A csomagtartó ésszerű 318 liter helyet kínál, amelyet 904 literre lehet kibővíteni az ülések összecsukásával. Hamis padló áll rendelkezésre a kábelek elrejtésére, vagy tárolhatja azokat a Frunkban (elülső csomagtartó). A Volvo még kényelmesen lepecsételt egy „FIT?” Grafika a csomagtartó ajtaján, hogy segítsen megalapozott döntéseket hozni arról, hogy mit kell hordozni és hogyan kell betölteni.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

Az összes Volvo Ex30 modell jól meg van a karcolásig a biztonsági készlet szempontjából. Az aktív biztonsági technológia szempontjából az első és a hátsó keresztirányú forgalom riasztása van, automatikus fékezéssel, sáv indulási figyelmeztetéssel, ütközés elkerülésével és más funkciókkal való beavatkozással, ha az érzékelők egy küszöbön álló problémát észlelnek. Van még a szokásos légzsákok és a Volvo Whiplash sérülési védelmi rendszere.

Sajnos voltak olyan történetek arról, hogy az ex30 -asokat a Gremlins szoftver sújtja, és ez különösen rossz hír, amikor emlékszel az autó erőteljes támaszkodására az érintőképernyőn. Ha a dolgok rosszul fordulnak elő, a Volvo hároméves, 60 000 mérföldes garanciája kissé sápadt, összehasonlítva a KIA és az MG által biztosított hét évre.

A Volvo akkumulátorának fedele azonban kissé nagylelkűbb, mivel nyolc évig vagy 100 000 mérföldig tart (attól függően, hogy melyik jön az első).

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.