A Volvo Ex30 gyors, kívánatos és kiváló ár -érték arányt kínál
Volvo Ex30 ítélet
A Volvo Az Ex30 egy fantasztikus kis elektromos SUV, amely nagy ár -érték arányt kínál. Nem csak szépen hajt és lenyűgözőnek tűnik, hanem kiváló építési minőséggel és a fenntartható anyagok iránti elkötelezettséggel is büszkélkedhet. Noha az érintőképernyő-vezérlők túlzott mértékű támaszkodása kissé frusztráló, és a hátsó tér hiánya néhány vásárlót elronthat, az EX30-nak mindazonáltal sikerül az elektromos SUV-kívánságot valóban csábító áron átadni.
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
214-280 mérföld | 9-11HRS (0-100%, 7,4 kW) | 26 perc (10-80%, 175 kW) |
Részletek, specifikációk és alternatívák
Kicsit megdöbbentünk, amikor az EX30 először indult; Már jó ideje tudtuk, hogy a Volvo EX40 kisebb testvére (egyszer az XC40 újratöltésnek hívták), de nem számítottunk arra, hogy ilyen alku áron érkezik. Körülbelül 35 000 fontotól kezdve a belépő szintű egymotoros modellnél, a Volvo Ex30 valóban meglehetősen lopás, különös tekintettel az általa kínált lenyűgöző funkciókra.
Egy kisebb, 51 kWh -os akkumulátor, amely akár 214 mérföldes távolságot biztosít, azt jelenti, hogy az EX30 egy motor valóban a városi sofőröknek vagy azoknak, akik az Electric Volvo SUV második autójaként használják. Ne hagyja figyelmen kívül túl gyorsan; Még mindig ugyanazt a karcsú megjelenést, a fenntartható anyagokat és a legkiválóbb Google-meghajtású technológiát kapja, amely a választék többi része büszkélkedhet.
Eközben a Volvo Ex30 egymotoros kiterjesztett tartománya, amint a neve is sugallja, egyetlen 268 lóerős motor vezet a hátsó kerekek vezetésére, plusz egy 69 kWh -os akkumulátor, hogy lenyűgöző tartományt biztosítson, akár 296 mérföldre is. Előfordulhat, hogy kísértés is a Twin Motor Performance Model, amelynek ára körülbelül 42 500 font, amely élénk 3,6 másodperc alatt elérheti a 62 mph-t, részben a négykerék-meghajtásnak köszönhetően. Érdemes azonban megemlíteni, hogy ez a modell feláldozik valamilyen tartományt, és csak a 69 kWh -os akkumulátorától 280 mérföldre esik le. Véleményünk szerint az egy motor meghosszabbított tartománya, 5,3 másodperces 0-62 mph idővel és jobb általános vezetési élményével, ésszerűbb választás.
A Volvo EX30 két vágási szinten kínálható: Plus és Ultra. Az előbbinek azonban a legtöbbnek elegendőnek kell lennie, mivel megkapja az összes olyan kedveset, amelyet elvárhat egy Volvo-tól, például a teljes LED külső világítástól, a kéttónusú ötvözött kerekektől, a 12,3 hüvelykes érintőképernyőn (még később), a kettős zónás éghajlat-vezérlő, a fűtött első ülések, a fűtött kormánykerék, a Harman Kardon hangrendszer, a Wireles Mobile telefonos hangszóró, a Power Power Power Pad, a Power Power Padlid, Vak-foltok megfigyelése, elülső és hátsó parkolóérzékelők és egy fordított kamera. Két belső „témát” választhat: „indigo” és „fenyő” – lényegében a „haditengerészet” vagy „zöld” mondásának elegendő módja.
A Top-SPEC Ultra specifikáció csak az egymotoros kiterjesztett tartomány és a Twin Motor Performance Powthrains segítségével érhető el. Ez körülbelül 8000 fontot ad a vételárhoz, de olyan luxusokat hoz, mint egy panorámás üvegtetőt, elektromos első üléseket, 20 hüvelykes kerekeket, egy 360 fokos kamerát és egy hőszivattyút-ez egy szép kiegészítés, tekintettel arra, hogy mennyire hideg lehet az Egyesült Királyságban télen.
A tervezés szempontjából az EX30 bemutatja azt a svéd varázst, amelyet a modern Volvos -tól elvárhattunk a Thor kalapácsos fényszóróival, a kiejtett vállvonalakkal és a magas szerelt hátsó lámpákkal. Az elülső rács hiánya miatt kiemelkedik a többi Volvo modell mellett, csakúgy, mint a kontrasztos tető, amely az Ex30 Boxy SUV méreteinek elrejtésével elrejti a karcsúbb megjelenést.
Az EX30 kezdetben Kínában épül, bár a termelést később a társaság fenntarthatósági terveinek részeként 2025 -től a Belgiumi Volvo Gent üzembe helyezik. A Volvo új ügynökségi megállapodást is bevezetett a kereskedőkkel, azaz az EX30 és más Volvo modelleket közvetlenül a társaságtól vásárolják meg. A vásárlóknak továbbra is számos hagyományos vásárlási lehetőség, lízing és előfizetési terv közül választhat.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
Egyetlen motoros | 209 mérföld | 9 óra (0-100%, 7,4 kW) | 26 perc (10-80%, 175 kW) |
Egymotoros kiterjesztett tartomány | 296 mérföld | 11 óra (0-100%, 7,4 kW) | 28 perc (10-80%, 175 kW) |
Ikermotoros teljesítmény | 280 mérföld | 11 óra (0-100%, 7,4 kW) | 28 perc (10-80%, 175 kW) |
Két akkumulátorméret érhető el a Volvo Ex30-ban: az 51 kWh-os egység a standard autóban és a nagyobb 69kWh-os csomag a meghosszabbított tartományban és a négykerék-meghajtású ikermotoros verziókban. Az alapmodell WLTP kombinált tartománya 214 mérföld, ami nagyjából megegyezik azzal, amit elvárhat egy hasonló árú Fiat 500E vagy Vauxhall Mokka Electric-től.
Egy darab névtől eltekintve, az Ex30 egy motoros kiterjesztett tartománymodellnek elegendő tartományt kell kínálnia a legtöbb vásárló számára, legfeljebb 296 mérföld. A Twin Motor Performance Cars ugyanazt a 69 kWh -os akkumulátort használja, azonban a kínált extra teljesítmény miatt mindössze 280 mérföld után kell csatlakozni – vagy a tapasztalataink szerint sokkal kevésbé, ha nehéz jobb lábad van.
Amikor a Volvo EX30 -at be kell dugni, körülbelül nyolc órát vesz igénybe, hogy a kisebb 51Wh -os akkumulátort a laposról teljes egészében egy 7,4 kW -os otthoni faldobozon keresztül töltse fel. A nagyobb 69 kWh -os csomag ezúttal körülbelül nyolc órára növekszik. Ha hozzáfér egy elég gyors DC ultra-rapid töltőhöz, a Volvo azt állítja, hogy az EX30 minden változata fél órán belül 10-80% -ról felülmúlható, feltéve, hogy csatlakozhat egy 175 kW-os töltőállomáshoz.
Futási költségek és biztosítás
Prémium jelvényt visel, de a Volvo Ex30 kb. 35 000 font kezdője sokkal kisebb rivális EV-k között helyezkedik el, mint például a Vauxhall Corsa Electric, a Peugeot E-208 és a BYD delfin.
Több jó hír is van, mivel ennek a kis SUV -nak is nagyon megfizethetőnek kell lennie a futáshoz. Az elektromos autók sokkal olcsóbbak, hogy „feltöltsék” az egyenértékű égési modellekhez képest, különösen, ha otthon töltik fel egy EV-specifikus energiatartalékon keresztül. Az EV -k szintén mentesülnek a VED közúti adó alól.
Ha arra gondol, hogy a Volvo Ex30-at vállalati autóként használja, akkor 2025 áprilisáig élvezheti a 2% -os kedvezményes (BIK) adómértéket is. A London Ultra Low Exmission Zone (ULEZ) sem aggodalomra ad okot.
Ne várja meg a kőzet-fenekű biztosítási díjakat; Valójában a Volvo Ex30-at a legmagasabb biztosítási besorolással rendelkezik bármely kicsi elektromos SUV-nál, a 35–40-es csoportok elfoglalásával, attól függően, hogy melyik modellt választja.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Egyetlen motoros | 5.7s | 112 mph | Hátulsó | 268BHP |
Egymotoros kiterjesztett tartomány | 5.3s | 112 mph | Hátulsó | 268BHP |
Ikermotoros teljesítmény | 3.6s | 112 mph | Négy | 422BHP |
Lehet, hogy a Volvo Ex30 ésszerű kis elektromos SUV, de ott van a legjobb kezelő Volvos -szal, amelyet az utóbbi években vezettünk. Lehet, hogy ez halvány dicséretnek tűnik, de valójában nem.
Az erőátvitelt felhasználóbarát természetű, amely jellemző a legjobb modern EV-kre, gyors válaszokkal és nagyobb teljesítménygel rendelkezésre áll, mint a legtöbb járművezető használja-különösen ikermotoros formában, amely elég gyors ahhoz, hogy még a Porsche Taycan izzadást is elkészítse. Az egypedál vezetési funkciója azonnal természetesnek érzi magát, az autó fokozatosan leáll, amikor felemelkedik a fojtószelep. Élveztük a megemelt vezetési pozíciót-a városokban használt SUV-k kapnak botot, de az Ex30 által biztosított sokoldalú láthatóság nagyon jól alkalmas a városi környezetre.
Ez a kompakt Volvo sem fogja túl megrázni. Lehet, hogy a felfüggesztés szilárd oldalon van, de ez segít álcázni az akkumulátor súlyát, és a szépen súlyozott kormányzás mellett valójában az Ex30-at nagyon hasznossá teszi a csavaros utakon való vezetéshez. Nem kényelmetlen, ha a dolgok göndörülnek is, mivel a Volvo sokkal kiváló szintű kényelmet és megnyugtatást kínál, hogy kissé izgos intelligens #1 testvér.
Belső, műszerfal és infotainment
Belül az EX30 nem fog csalódást okozni. Nyilvánvaló, hogy Volvo a részletekre való figyelme nyilvánvaló, a kabinban magas színvonalú, fenntartható anyagok felhasználásával. Az autó legalább 25 % -a újrahasznosított alumíniumból készül, 17 % -a újrahasznosított acélból, 17 % pedig újrahasznosított műanyag.
A vásárlóknak négy „szobamenet” közül választhat, amelyek mindegyike eltérő érzést kínál, és különféle textúrákat, színeket és fenntartható anyagokat használ. A tesztmeghajtónk olyan modelleket tartalmazott, amelyek az újrahasznosított PVC ablakkeretekből készült paneleket, valamint az újrahasznosított farmerből készült melegebb textilt tartalmaznak-nincs látható állati alapú anyag.
Érdemes megemlíteni azonban, hogy az EX30 szinte az összes vezérlőhöz erősen támaszkodik a 12,3 hüvelykes érintőképernyőn. Noha nem bánjuk, hogy a tükrök beállításához be kell merülned a képernyőre – a legtöbb járművezető ezt csak egyszer vagy kétszer fog megtenni a teljes tulajdonjog -időszakban – nem tudunk segíteni, de nem érezhetjük a fizikai gombokat olyan dolgokhoz, mint például az Ablak Demister, hogy a teljes felhasználói élményt hozzáférhetőbbé és intuitívabbá tegye.
A fő érintőképernyőn és az EX30 infotainment rendszerének megkérdőjelezhető ergonómiájának, hogy sok vezetési funkcióval rendelkezzen, nagyon lenyűgöző. Egy Android-alapú operációs rendszert futtat, ami azt jelenti, hogy a Google Maps szoftver beépül. A végeredmény egy olyan beállítás, amely jól néz ki, hihetetlenül gyorsan betöltődik, jól reagál az érintésekre, és ábrázolhatja az útvonalat, amely elkerüli a forgalmi dugókat, a Google hozzáférhető hatalmas mélységének köszönhetően.
Az olyan alkalmazásokhoz való közvetlen hozzáférés, mint például a Spotify, lehetővé teszi, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a Punchy Harman Kardon hangrendszerből, míg a HI-RES 360 fokos parkoló kamerák centiméterben továbbadják az objektumok távolságát. Nem ez az első autó, amely elfogadja ezt a rendszert, de ez egy nagyszerű ötlet, amelyet szeretnénk, ha több márka használna.
Audio vonatkozásában ne aggódjon az ajtók hangszóróinak hiánya miatt. A Volvo együttműködött Harman Kardonnal, hogy egy hangjelet telepítsen közvetlenül a szélvédő alatt. Ez a hét hangszóró hangrendszer lenyűgöző hangélményt nyújt kiegyensúlyozott hanggal és bőséges erővel. A Volvo újdonságot is hozzáadott, és hanghatásokat használva azokhoz a mutatókhoz, amelyek utánozzák a töréses gally hangját. Ezt a hangot a hangszórókon keresztül vetítik úgy, hogy jobbra mozogjon, amikor jobbra és balra fordul, amikor balra fordul. Szórakoztató érzés.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
4,233 mm | 1836 mm | 1555 mm | 318/904 liter |
Az EX30 ötüléses konfigurációval rendelkezik, a két első szék kiváló kényelemmel rendelkezik. A Volvo nagyszerű nyilvántartással rendelkezik, hogy valóban támogató ülőhelyeket szállított az autójában, és semmi sem ment el ezt az alacsonyabb árú modellt.
Ennek ellenére a hátsó utasok továbbra is kényelmetlenek lehetnek az EX30 -ban, a második sorban elérhető korlátozott hely miatt. Noha ez alkalmanként felhasználásra alkalmas, a magasabb egyének térdét az első ülésekhez nyomhatják – az Ex30 Boxy alakjának köszönhetően, a Headroom azonban elég tisztességes. A nagy gyermekülés felszerelése néhány kihívást jelenthet, bár a széles nyitó ajtók megkönnyítik a folyamatot. A középső kikötő szintén nagyon keskeny, csakúgy, mint az osztály autójainál.
A tárolást szintén gondosan megfontolták. Van egy mély tálca a sofőr és az első utas között, amely magában foglalja a vezeték nélküli telefon töltését is. A középső küszöbön elcsúsztatható kupatartók, egyenként. Ugyanakkor eltartott egy ideig, hogy megtaláljuk a Central GloveBox nyílását, amelyet ügyesen rejtenek az érintőképernyőn.
A csomagtartó ésszerű 318 liter helyet kínál, amelyet 904 literre lehet kibővíteni az ülések összecsukásával. Hamis padló áll rendelkezésre a kábelek elrejtésére, vagy tárolhatja azokat a Frunkban (elülső csomagtartó). A Volvo még kényelmesen lepecsételt egy „FIT?” Grafika a csomagtartó ajtaján, hogy segítsen megalapozott döntéseket hozni arról, hogy mit kell hordozni és hogyan kell betölteni.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az összes Volvo Ex30 modell jól meg van a karcolásig a biztonsági készlet szempontjából. Az aktív biztonsági technológia szempontjából az első és a hátsó keresztirányú forgalom riasztása van, automatikus fékezéssel, sáv indulási figyelmeztetéssel, ütközés elkerülésével és más funkciókkal való beavatkozással, ha az érzékelők egy küszöbön álló problémát észlelnek. Van még a szokásos légzsákok és a Volvo Whiplash sérülési védelmi rendszere.
Sajnos voltak olyan történetek arról, hogy az ex30 -asokat a Gremlins szoftver sújtja, és ez különösen rossz hír, amikor emlékszel az autó erőteljes támaszkodására az érintőképernyőn. Ha a dolgok rosszul fordulnak elő, a Volvo hároméves, 60 000 mérföldes garanciája kissé sápadt, összehasonlítva a KIA és az MG által biztosított hét évre.
A Volvo akkumulátorának fedele azonban kissé nagylelkűbb, mivel nyolc évig vagy 100 000 mérföldig tart (attól függően, hogy melyik jön az első).