A négykerék-meghajtású járművek (AWD) -nek van bizonyos hátránya és hátránya. Az előnyök között szerepel a könyörtelen minden időjárási vontatás és a biztosan lábú kezelés a nedves, havas vagy csúszós járdák felett. Négykerekű tapadásuk és markolatuk miatt az AWD járművek off-road-os képesek, mint az elsőkerék-meghajtó (FWD) autó, így jobban alkalmasak a tengerpart felfedezésére vagy a robusztus ösvények kovácsolására. Az AWD-nek azonban van néhány hátránya, beleértve a magasabb árképzést, az SO-SO üzemanyag-fogyasztást és a megnövekedett karbantartási költségeket; Különösen a gumiabroncsok forgása és pótlása.
Ami a gumiabroncs kopását illeti, az FWD és az AWD jármű első gumiabroncsai általában gyorsabban elhasználódnak, mint a hátsó gumiabroncsok. Ennek oka az, hogy az első gumiabroncsoknak gyakrabban kell irányítaniuk és meg kell karcolni a felületet, hogy megváltoztassák az irányokat és kezeljék a legtöbb fékező erőt. Ezenkívül az AWD járművek gyorsan elhasználódhatnak a gumiabroncsok, mivel a hajtáslánc mind a négy kerékre energiát küld. Ellentétben az elsőkerék-meghajtású autóval, amely új gumiabroncsokkal élhet az első és a kopott gumi hátulján, az AWD autók, amelyek nem megfelelő gumiabroncsmárkákkal, futófelület mélységeivel és méretekkel, szükségtelen kopást okoznak a hajtásláncon.
Például egyes autógyártók azt javasolják, hogy a gumiabroncsokat 7500 mérföldre forgassák, és mind a négy gumiabroncsot egyidejűleg cseréljék, ügyelve arra, hogy mindegyik ugyanaz a márka, a futófelület, a terhelési index és a méret. Hozzáteszik, hogy a különböző márkák, típusok és méretű gumiabroncsok keverése nem csak a teljes kerekes hajtásláncot károsítja, hanem befolyásolja az autó stabilitását, kezelését és fékezését is. Az AWD -vel kapcsolatos legjelentősebb aggodalma azonban az, hogy szükség van a gumiabroncsok gyakori forgására és mind a négy gumiabroncs cseréjére, függetlenül attól, hogy csak egy gumiabroncs sérült -e, vagy a szabálytalan kopás jeleit jelzi.
Miért kell az AWD autóknak egyszerre cserélni mind a négy gumiabroncsot?
Mindez a tipikus négykerekű hajtás hozzáadott súlyára és összetettségére vonatkozik. Az új gumiabroncsok nagyobb átmérőjűek, mint az azonos méretű, márka és típusú használt gumiabroncsok. Az új és használt gumiabroncs kerületének különbségei befolyásolják, hogy a teljes kerekes hajtás miként továbbítja a kerekek hatalmát. Egy új gumiabroncs vastagabb futófelületekkel nagyobb távolságot hajt végre, mint egy régebbi kopott futófelület, ami azt jelenti, hogy a régi gumiabroncsnak gyorsabban kell forognia, hogy lépést tartson.
Ezenkívül az elektronika megtévesztheti a régi gumiabroncs gyorsabb forgásait a csúszáshoz, ami azt jelenti, hogy a rendszer helytelenül adhatja át az energiát a meglévő vezetési körülmények kezelésére, még akkor is, ha egyenesen a sima aszfalton keresztül vezet. A rendszerrel folyamatosan vezetés a csúszás következetes észlelésével (különösen egyetlen sértő kerékkel) korai kopást okozhat az AWD rendszer különféle alkatrészei számára, beleértve az átvitelt, a differenciálokat és a hajtótengelyeket.
Röviden: a kb. 800 dollárt négy új gumiabroncsra költeni jobb, mint ezer dollárt költeni az alkatrészekre és a munkaerőre az elhasználódott különbségek javítására. Viszonylag rendben van az FWD vagy a hátsókerék-meghajtó (RWD) autók számára, hogy különféle gumiabroncsmárkákat használjanak, ha a méret és a gumiabroncsok megegyeznek. Az AWD autóval azonban a legjobb, ha mind a négy, méretű, méretű és írható gumiabroncsot kicseréljük, hogy később elkerüljük a költséges fejfájást.