A Peugeot legnagyobb EV -je egy ésszerű családi SUV, amely egy mérfölddel kiemelkedik
Hatótávolság | Wallbox töltési idő |
Gyors töltési idő |
310-415 mérföld | 7 óra (0-100%, 7,4 kW) |
30 perc (20-80%, 160 kW) |
Peugeot E-5008 ítélet
A közepes méretű Peugeot E-3008 nagyobb testvére a hétüléses Peugeot E-5008. Mindkét autó nagyrészt azonos megkülönböztető külső és belső stílusú, ami nem rossz, de az E-5008 megnövekedett praktikusságot és két extra helyet kínál-olyan tulajdonságokat, amelyek természetesen vonzóak a családi autók vásárlói számára. A járművezetői elkötelezettség szempontjából nem kell sok minden, de a hosszú távú modell egyetlen töltéssel akár 415 mérföld távolságot igényel, és ez szó szerint a Peugeot mérföldeket számos rivális elé állítja.
Részletek, specifikációk és alternatívák
A Peugeot egyértelmű elnevezési rendszere azt jelenti, hogy nem meglepő, hogy az E-5008 az E-2008 és az E-3008 felett helyezkedik el a méretarányon, de valójában ugyanazt a futópályát osztja meg, mint az E-3008. Az E-5008 nagy méretének legfontosabb előnye azonban a belső tér és egy extra sor ülés. Összesen hét ülés van, vagy ha ezeket összecsukja, akár 1815 liter rakományteret is.
Az E-5008 két nagyméretű elem között választható. A belépő szintű egység egy 73 kWh-os csomag, amely akár 310 mérföldet is elérhet a WLTP kombinált cikluson. Ez már egy lenyűgöző szám, de a nagyobb 98 kWh-os akkumulátorok ezt a számot egy osztályvezető 415 mérföldre növelik. Akárhogy is, a hosszú utazásoknak nem szabad problémát jelenteniük.
Amikor itt az ideje beilleszteni a Big Peugeot-ot, a 160 kW-os DC gyors töltésű képessége nem egészen olyan címsor, mint az állítólagos akkumulátor-tartomány. Ez azonban továbbra is lehetővé teszi, hogy a kisebb 73 kWh-os akkumulátor pontosan 30 perc alatt 20% -ról 80% -ra emelkedjen.
A hét férőhelyes SUV vásárlói legtöbb vásárlója valóban nem fog vezetni a fejükben, és ez jó munka, mivel a Peugeot E-5008 nem az, amit szórakoztatónak hívnánk. Ennek ellenére a Peugeot mindhárom erőátviteli lehetősége ésszerű mennyiségű lökést kínál.
A sorozat elindítása az E-5008 210 egy motor, amely 207 lóerőt termel az elülső motorból. Ez a változat 9,7 másodperc alatt lefedi a 0-62 mph sprintot, majd tovább folytatja a 105 mph maximális sebességet. Következő lépés a 230 hosszú távú egymotor, bár ez valójában 228 lóerőre növeli az energiát.
A felállás tetején ülve a 320 kettős motor AWD. Ez 315 lóerővel termel ikermotorból, 112 mph maximális sebességgel rendelkezik, és a legnagyobb akkumulátorral működik.
A dolgok elég egyszerűek, ha a vágási szintekről van szó, mivel csak kettő közül lehet választani; Csábító vagy gt. Minden E-5008 meglehetősen nagylelkűen van felszerelve egy 21 hüvelykes, ívelt képernyővel, amely a belső középpontjában működik. Az összes autó három zónás éghajlat-ellenőrzést, hátrameneti kamerát, vezeték nélküli telefon töltést, környezeti világítást, hátsó parkolóérzékelőket és kulcs nélküli belépést kap, és alapkivitelben kezdődik. Ez elősegíti, hogy a Peugeot E-5008 meglehetősen felfelé érezze magát, és az áraknak az Allure Model körülbelül 48 600 fontból kell kezdődnie.
Ha szeretné, ha a GT -modellel kezeli magát, ez a kiindulási árat közel 52 500 fontra növeli. Ehhez a hozzáadott költséghez számos extra finomság, például egy kihangosító elektronikus csomagtérajtó, Alcantara kárpitos fűtött első ülések, fűtött kormánykerék, pixel LED fényszóró és adaptív sebességtartó automatika kap.
Az elektromos hétüléses autópiac még mindig kicsi, és az E-5008 viszonylag kisebb, mint az ágazat többi jelenlegi modellje. Más szavakkal, a Peugeotnak jelenleg nincs közvetlen riválisa. Az egyetlen másik elektromos hétüléses, amely jelenleg közel áll a Peugeot-hoz, a Mercedes EQB, amely körülbelül 52 500 GBP-től kezdődik.
Azoknak a vásárlóknak, akik örömmel választanak egy nagyobb autót, és sokkal több pénzt költenek, egy másik SUV-nak az E-5008-nak szembesülnie kell a KIA EV9, de ez több mint 65 000 fontba kerül. A Volvo Ex90 egy újabb hétüléses elektromos SUV, de ez azt eredményezi, hogy a luxusautók pretenziói miatt a 100 000 font körüli jelölés körül mozog.
Azoknak a vásárlóknak, akik hét helyet akarnak, de nem túl zavarnak egy SUV -ról, ott van a Volkswagen ID is. Buzz LWB, amelyet figyelembe kell venni. Ez azonban egy másik autó, amely szintén sokkal nagyobb, mint az E-5008.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Modell | Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltési idő |
E-5008 210 egy motor | 310 mérföld | 11 óra 45 perc (0-100%, 7,4 kW) | 38 perc (10-80%, 160 kW) |
E-5008 230 Hosszú hatótávolságú egymotor | 415 mérföld | 14 óra 45 perc (0-100%, 7,4 kW) | 38 perc (10-80%, 160 kW) |
E-5008 320 kettős motor AWD | 310 mérföld | 15 óra 45 perc (0-100%, 7,4 kW) | 38 perc (10-80%, 160 kW) |
A Peugeot E-5008 belépő és középszintű egymotoros változatai mind a WLTP kombinált ciklusán akár 310 mérföldet is elérhetnek, és ez a tartomány egy 73 kWh-os akkumulátor-csomag jóvoltából származik.
A nagy távolságra való áttérés nagyobb 98 kWh -os csomagot hoz be, és ez növeli a Peugeot állítólagos tartományát, akár 415 mérföldre a díjak között. Ez a tartomány meghaladja a több más elektromos SUV-t, beleértve a KIA EV9-et (349 mérföld), és hivatalosan az E-5008-at az egyik leghosszabb sorozatú elektromos autóknak teszi.
A kevés EV -k közül néhány, amelyek meghaladják a Peugeot maximális tartományát, a Porsche Taycan (421 mérföld), a Volkswagen ID.7 (437 mérföld) és a Mercedes EQS (452 mérföld).
Ezeket a számokat azonban a laboratóriumi vizsgálat során sikerült elérni, és a Peugeot E-5008 saját tesztelése során a kisebb 73kWh-os csomaggal felszereltek, átlagos hatékonyságot elérünk 3,6 mérföld / kWh, ami körülbelül 260 mérföldnek felel meg. Ez 50 mérföldnyire van a modell hivatalos 310 mérföldes számától, de ennek továbbra is elegendőnek kell lennie a napi vezetési igények túlnyomó többségéhez.
Az E-5008 architektúrája csak a maximális DC töltési sebességet tesz lehetővé 160 kW-os, ami jóval elmarad a KIA EV9 350 kW-os kapacitásától. Nem kell túl sokáig várnia a 10–80% -os feltöltést, mivel mindkét akkumulátor 40 perc alatt felszámítható.
Futási költségek és biztosítás
Mivel az árak csak félénk 50 000 fontotól kezdődnek, a Peugeot E-5008 nem igazán írható le költségvetési autónak, de ez még mindig meglehetősen ésszerű a hétüléses EV-hez. Ha szeretné, ha a tartománytábla GT-modellt szeretné, akkor ez ezt az elektromos 7ülésen az 52 000 GBP-es jelölés fölé tolja.
Az E-5008 biztosítási kamatlábait még meg kell erősíteni, de az Old Peugeot 5008 az 50-ből 21–24. Csoportokban található. Az új autó azonban egy nagyobb (és drágább) ajánlat, tehát arra számíthatunk, hogy a díjak felfelé haladnak.
Az egyik dolog, amely nem zavarhatja a bankszámláját, a Peugeot akkumulátorának töltése. A 73 kWh -os egységnek körülbelül 19 fontba kell kerülnie a teljes díjért, tipikus háztartási sebességgel, 26p / kWh, míg a nagyobb 98 kWh -os csomag alig 26 fontot állít vissza, hogy kitöltse.
Mint az összes EV-knél, a Peugeot a nulla VED közúti adóból 2025 áprilisáig nyújt, és a vállalati autóvezetők alacsony 2% -os haszonnal járó adómértéket élvezhetnek.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Peugeot E-5008 210 egy motor | 9,7 másodperc | 105 mph | Elülső | 210BHP |
Peugeot E-5008 230 Hosszú hatótávolságú egymotor | Tbc | 105 mph | Elülső | 228BHP |
Peugeot E-5008 320 kettős motor AWD | Tbc | 112 mph | Négy | 315BHP |
Nem lesz meglepő, hogy ez a 2,2 tonnás hét férőhelyes SUV nem pontosan teljesítménygép, de tiszteletreméltó energiát kínál, amikor szükséges. Nem fog sok szórakozni a folyamatban, de legalább képes leszel túllépni az úton lévő Dawdlers -t.
Még a legkevésbé hatalmú 210 motoros hajtómű is ésszerű 210 lóerős és 345 nm nyomatékot eredményez, és ezt az első kerekekhez szállítják. Ez a kimenet jó, ha 0-62 mph időre 9,7 másodperc és 105 mph maximális sebesség. Az E-5008 ezt a verzióját teszteltük, és az energiaellátás sima és progresszív volt, szemben a Punchy-vel-ez a minőség segít fenntartani az autó általános finomítását.
A kettős motoros modell további 105 lóerős és négykerék-meghajtót ad hozzá a keverékhez, és bár ez még mindig nem valószínű, hogy teljes fehér csukló izgalmat biztosít, ez növeli a Peugeot legfeljebb 112 mph sebességét.
Szerencsére a Peugeot E-5008 nem érzi magát különösen nagy autó manőverként, annak ellenére, hogy ez egy nagy SUV. A városon keresztüli vezetés a tesztelés során drámamentes élmény volt, és az utazás kényelmes maradt, amikor az autópályák sebességét ütötte.
Belső, műszerfal és infotainment
A Peugeot E-5008 kívülről meglehetősen egyedi autó, de belül van, ahol vitathatatlanul a legjobban kiemelkedik. A sofőr-központú kabin követi Peugeot szokatlan I-parlamenti elrendezését, és ha ezzel megbirkózhat, akkor ez egy nagyon kellemes hely az üléshez.
Az aláírási apró kormánykerék mellett a belső középpont egy óriási, 21 hüvelykes, nagyfelbontású ívelt képernyő, amely mind a vezetői kijelző, mind a központi infotainment rendszer otthona. Ez a képernyő nem csak jól néz ki, hanem a bemenetekre is reagál. Ha nem szereti a Peugeot szoftverét, akkor a vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto szerepel. Nincs sok fizikai kapcsoló, de a középső konzolban az „i-toggles” választéka lehetővé teszi számos testreszabható parancsikon közül.
Az I-Cockpit elrendezés legnagyobb fogása az a szokatlan gyakorlat, hogy a kormánykerék fölé nézzük a műszert, nem pedig rajta. Ez kissé zavaró lehet egyes járművezetők számára, ezért határozottan javasoljuk, hogy próbálja meg a vásárlás előtt.
Ha elmozdul a technológiától, akkor az ízléses érzésű anyagok tisztességes segítséget nyújt, bár néhány olcsóbb műanyag itt-ott bepattan. A standard fit környezeti világítás szintén elősegíti a kellemes légkör fenntartását.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (hátsó ülések fel/le) |
4791 mm | 1895 mm | 1694 mm | 348/2,232 liter |
A SVELTE E-3008-tal ellentétben, amellyel megosztja az alapjait, a Peugeot E-5008 egy boxier SUV, amely nagyobb formájának eredményeként megnövekedett praktikusságot kínál. Még akkor is, ha mindhárom üléssor a helyén van, még mindig van egy lenyűgöző 348 liter csomagtartó hely. Hajtsa be a hátsó sorot, és ez hatalmas 916 literre növekszik. Ha az emberek helyett rakományt fúj, akkor a középső és a hátsó ülések összecsukása kisteherautó 2232 liter.
Ha hét emberből álló teljes ház van a fedélzeten, akkor a legjobban a legkisebb utasok számára a legkisebb ülést tartaná, mivel ott nagyon korlátozott lábtér van. A középső sort előre csúsztathatja a megnövekedett helyért, de még akkor is messze van a tágas.
Eközben a középső sor sokkal többet kínál mind a Head, mind a Legroom útján, és a magasabb utasoknak nem szabad az itt ülni. Még a lábukat az ülések alá helyezhetik.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
A Peugeot E-5008 még nem szembesül az Euro NCAP fárasztó tesztelési folyamatával, ám a márka nagylelkű segítséget nyújtott a fejlett biztonsági technológiának, mint alapkivitelben, beleértve a sávos kutatást, a járművezetői figyelmeztetést, az autonóm vészfékezés, a közlekedési jelzőtábla-felismerés, a hátrameneti kamera és a hátsó parkoló érzékelők.
Túl korai azt is megmondani, hogy az E-5008 miként áll fel az idő tesztelésére, és a Peugeot standard garanciája csak átlagos, három év vagy 60 000 mérföldes borítóval (attól függően, hogy melyik jön előbb). Összehasonlításképpen: a KIA EV9 hét évvel vagy 100 000 mérfölddel jár.
Azonban azok a tulajdonosok, akik autóikat egy Peugeot által jóváhagyott műhelyben kiszolgálják, meghosszabbíthatják az E-5008 akkumulátorának és az erőátvitelt. Ha egy jóváhagyott technikus kétévente vagy 16 000 mérföldre végez szolgáltatást, a Peugeot legfeljebb nyolc évig, vagy 100 000 mérföldre fedezi a kiválasztott alkatrészeket.