A kisteherautók sok okból hihetetlen alkotások. Praktikus, tartós és sokoldalúak. Az üzemanyag-fogyasztás azonban soha nem volt egyik ilyen oka, azaz addig, amíg a RAM be nem mutatta az EcoDiesel motort a 2014-es könnyű teherautók számára. Ez meglehetősen történelmi pillanatot jelentett az amerikai kisteherautók történetében, mivel az EcoDiesel motor lenyűgöző üzemanyag-fogyasztást tudott szállítani anélkül, hogy feláldozta volna a nagy nyomatékot. Az ecodiesel gyorsan eljutott a RAM 1500 és a Jeep Grand Cherokee motorháztetőjébe, és az idő múlásával kibővült a Jeep Wranglerbe és a Gladiatorba, és új utat adott a terepjáró rajongóknak a nyomvonalak nyomatékának a hosszú távú hajózási hatékonysággal való kombinálására.
Az Egyesült Államokban két generációt átfogóan az Ecodiesel motor egyre szigorúbb kibocsátási előírásoknak megfelelően fejlődött ki, miközben továbbra is erős vontatási képességet és jobb futásteljesítményt ígér, mint a benzin versenytársai. A valós eredmények azonban nem mindig tükrözik az EPA optimista becsléseit. A modelltől és a vezetési szokásoktól függően a tulajdonosok az üzemanyag-fogyasztás eredményeinek széles skáláját látták, ami a motor második és harmadik generációs verziója között egyre hangsúlyosabbá vált.
Mivel a dízelmotorok növekvő szabályozási nyomás alá estek, különösen a jól nyilvánosságra hozott kibocsátási botrányok után, a gyártóknak folyamatosan adaptálniuk kellett a tervüket. Az Ecodiesel nem volt kivétel ettől, miután a második és a harmadik verzió közötti átalakításon ment keresztül. Noha az üzemanyag -fogyasztás jelentős értékesítési pontot jelentett, a tényleges MPG -adatok attól függően változtak, hogy a járműtől és annak használatának módjától függően változtak.
Második generációs Ecodiesel: Erős indulás
A második generációs 3,0 literes V6 Ecodiesel 2014-ben debütált a RAM 1500 és a Jeep Grand Cherokee motorháztetője alatt. Megígérte az osztály legjobb üzemanyag-fogyasztásának teljes méretű felvételét, az EPA becslései szerint 20 mpg a városban és 27 mpg az autópályán, ezeknek a számoknak mindegyike 1 mpg-rel esik a négykerék-meghajtású leple-ben. A Jeep Grand Cherokee Diesel eközben hasonlóan lenyűgöző 21 és 28 MPG értékelést tett közzé a városi és az autópálya -vezetéshez, és vonzó a SUV -vásárlók számára, akik jobb tartományt keresnek anélkül, hogy feláldoznák a teljesítményt.
A gyakorlatban a hivatalos tesztmeghajtók azt mutatták, hogy az ökodízel gyakran teljesített – és néha túllépte – az autópálya -futásteljesítmény igényeit, különösen a folyamatos hajózás során. A RAM 1500 EcoDiesel modellek rendszeresen 30 plusz MPG-t tettek közzé a meghosszabbított autópálya-kirándulásokon, míg a Grand Cherokee közelebb esett az EPA autópálya-figuráihoz. A városi vezetés azonban kevésbé volt valószínű, hogy meghaladja az EPA becsléseit, néhány még a tizenévesek közepén is jelentést tett a városi MPG-számokról, amikor a gyakori megállókkal vagy nehéz terhelésekkel foglalkozik.
A tulajdonosok által bejelentett üzemanyag-adatok világosabb képet nyújtanak arról, hogy a valós világban milyen széles körben változtak az üzemanyag-fogyasztás. Több száz nyomon követett járműveknél a 2014-es RAM 1500 Ecodiesel leggyakrabban 23,7 mpg, sok tulajdonos következetesen a 20-as évek közepén, vegyes vezetési körülmények között. Ennek ellenére az eloszlás meglehetősen nagy, és néhány járművezető átlagosan 15 mpg -t jelent, különösen városi környezetben vagy vontatáskor, míg másoknak sikerült elérnie a 30 mpg vagy annál több lenyűgöző átlagot. Ezek a éles különbségek megvilágítják, hogy mekkora hatékonysági besorolást befolyásolnak olyan tényezők, mint a terep, a hasznos teher és a vezetési szokások, miközben megmutatják, hogy az EPA becslései hasznosak, de nem mindig a valós forgatókönyvek pontos ábrázolása.
Harmadik generációs ökodízel: a vonal evolúciója és vége
2020-ban a Ram és a Jeep bevezette az átalakított harmadik generációs Ecodiesel motort a kibocsátási kihívásokra és a piaci váltásokra adott válaszként. A frissített 3,0 literes V6-os friss belső alkatrészek és új kibocsátási technológia felkészült, 240 lóerő és 420 lb-ft nyomatékból 260 lóerőt és 480 lb-ft nyomatékra dobva, miközben megőrzi hatékonyságát. A RAM 1500 2WD -ben a frissített Ecodiesel -t legfeljebb 32 mpg -ig és az autópályán és 22 mpg -ig terjedték a városban, míg az újonnan elérhető Wrangler Ecodiesel 22 MPG -t ígért a városban és legfeljebb 29 mpg az autópályán ideális körülmények között.
A hivatalos közúti tesztek megerősítették a RAM 1500 EcoDiesel lenyűgöző hosszú távú hatékonyságát, gyakran megegyezve vagy kissé meghaladva az EPA-számokat autópálya-kirándulások során. A meghajtó még egy 1500 -os ökodízelt is képes vezetni egy megdöbbentő 1000 mérföldre egyetlen üzemanyag -tartályon. A Wrangler és a Gladiator tulajdonosai azonban több vegyes eredményt találtak. A nehezebb, bokszosabb Wrangler gyakran visszatért a vártnál alacsonyabb MPG-nél-néha 20 mpg alá merülve-, bár az autópálya-számok 28–30 mpg körül maradtak.
A járművezetői adatainak az üzemanyag-adatainak szerint a 2022-es RAM 1500 EcoDiesel a valós eredmények hasonló tartományát mutatja, a valós átlagos üzemanyag-fogyasztás 24,6 mpg. Ez enyhe javulás a második generációs motorhoz képest, és fantasztikus átlaga a teljes méretű teherautó számára. Az eredmények nagymértékben változtak, mint a korábbi modellek esetében, néhány tulajdonos átlagosan 14 mpg és 33-os átlagot jelentett, de a harmadik generációs Ecodiesel nagyobb számú járművezető volt, amely magasabb átlagot jelentett, 27-29 mpg. A variáció hangsúlyozza, hogy a vezetési körülmények és a felhasználási esetek továbbra is fennállnak az üzemanyag-fogyasztás szempontjából, még akkor is, ha a most kihalt harmadik generációs Ecodiesel motor kissé kifinomultabb volt.