Mini Aceman áttekintés

Kritikák

A Mini teljesen elektromos kis SUV-ja ugyanolyan szórakoztató, mint a márka vágott nyílásával, hozzáadott praktikus réteggel

Mini Aceman ítélet

A Mini Aceman egy okos, kicsi SUV, egy érintőképességgel, ahol számít, bár természetesen nem minősül különösen használható családi autónak. A kis csomagtartó azt jelenti, hogy kompromisszumot kell kapnia arról, hogy mennyi poggyászot tudsz szállítani, és ha különösen magas barátai vannak, akkor hátul küzdhetnek – ne is gondolj arra, hogy három felnőttet helyezzenek oda, hacsak nem hihetetlenül jó feltételek vannak.

Pozitívabban, a Mini vidám hozzáállása az Aceman -ban ragyog, és még egy szelíden is örömet jelent az üzletek számára. A lenyűgöző kezelhetőség és a heves teljesítmény kiemelkedő tulajdonságok, bár a határozott út, különösen a durva utakon, egy kicsit sokat kaphat. A kis családok, az üres fészkerek és a párok élvezhetik a szórakozás, a tér és a teljesítmény keverékét.

Részletek, specifikációk és alternatívák

A Mini Cooper Hatch és a Countryman SUV között ülve az Aceman a brit marque új, funkciós stílusú kis SUV. Ez az ultra-versenyképes piaci szegmens továbbra is virágzik, ami azt jelenti, hogy az Acemannek meg kell vitatnia egy sor tehetséges riválisot. A Jeep Avenger és a Peugeot E-2008 minden bizonnyal képes felhívni a vásárlók figyelmét, míg az új Alfa Romeo Junior és a Volvo Ex30 olyan prémium érzést kínál, amely közvetlenül az Aceman stílusos előadásával versenyez.

A Mini régóta jó hírnevet szerzett, hogy törekvési márkájú, és ez általában tükröződik az árképzésben. De amikor az Aceman körülbelül 31 000 fontot indít, több mint 1500 GBP -vel aláhúzza a Volvo Ex30 -at, és körülbelül 2500 font megtakarítást jelent az Alfa Junior belépési modelljéhez képest.

A Peugeot E -2008 sokkal nagyobb csomagtartót kínál, de legalább 3000 fontot fizet a sokoldalúságért – és nézzünk szembe a tényekkel, egy mini -t vásárolsz, mint a fej, mint a fej, és az Aceman erős érvet kínál a forma feletti formában. Ez semmiképpen sem olcsó, de a Mini kicsi all-elektromos SUV-ja nem túl drága, ha a szélesebb versenyre néz.

A vásárlóknak három ACEM -modell közül választhat; A 181BHP E modell 42,5 kWh-os akkumulátort használ, és 7,9 másodperc alatt képes 0-62 mph-ra, miközben a 215 lóerős SE verzióra történő frissítés nagyobb 54,2 kWh-os akkumulátort eredményez, és 0,8 másodperccel a 0-62 mph időről. A Sporty John Cooper Works modell ugyanazt az akkumulátort és az elsőkerék-meghajtó beállítást használja, mint az SE, de hozzáad egy kis extra teljesítményt; A 254 lóerővel a TAP On 0-62 mph -ig tartó versenyek mindössze 6,4 másodperc alatt – nem rossz egy kis családi SUV -nak, amelynek súlya 1,720 kg -tól északra fekszik.

Csak öt ajtó SUV -ként érhető el, az Aceman három testreszabott specifikációval érkezik. Az alapkocsik klasszikusak, és rengeteg csatlakozási lehetőséggel (Android Auto és Apple CarPlay) érkeznek a hatalmas kör alakú infotainment képernyőjéhez. Exkluzív a következő Trim szint, és egy extra 2200 fontért nagyobb kerekeket, szélesebb festékválasztékot, élénk ezüstrácsot, különböző belső burkolatot és több testreszabási lehetőséget kap. Végül, a Sport Trim egyedi jelvényt, egy piros tetőt és egy finom Bodykit -et kap, 1300 fontért az exkluzív burkolat tetején.

Az opcionális berendezések csomagokban érkeznek – 1., 2. és 3. szint. Az összes autó 1. szinttel érkezik, ami azt jelenti, hogy a Heads Up kijelző pótolja a hagyományos műszeres binnacle, a vezeték nélküli telefon töltés és a fűtött első ülések hiányát. Dobj el egy extra 2000 fontot az autóhoz a 2. szinthez, hogy egy panorámás tetőt, Harmon Kardon sztereót és színezett ablakokat hálójához hálójához. További 4500 font értékű exkluzív és a Sport Trim autók élvezhetik a 3. szintet, ami elektromosan működtetett masszázs üléseket ad hozzá memóriafunkcióval, virtuális-valóság navigációval és aktívabb biztonsági funkciókkal.

Tartomány, akkumulátor mérete és töltése

Hatótávolság Wallbox töltési idő Gyors töltés
192 mérföld 6 óra 15 perc (0-100%, 7,4 kW) 40 perc (10-80%, 70 kW)

Mivel a belépési modell egy kis, 42,5 kWh -os akkumulátort tartalmaz a fedélzeten, az Aceman E nem lesz hatalmas mérföldes muncher. Ez a legjobban megfelel az alkalmi kirándulásoknak a városból, miközben idejének nagy részét rövidebb utazásokra vagy a városi ingázásra tölti.

Az Acemannek alig több mint hat órát vesz igénybe, hogy 0-100% -ot töltsön be egy 7,4 kW-os Wallbox-on keresztül, míg a Mini csak úgy látta, hogy megtervezze azt, hogy elfogadja a gyors töltési sebességet akár 70 kW-ig, így a 10-80% -os megállás körülbelül 40 percet vesz igénybe.

Igaz, hogy egy kis akkumulátorral a fedélzeten, amely nem hatalmas kivetés, de egy rövid töltésű ‘n’ -et hosszabb ügyévé teheti, ha darabos távolságokat takarít meg – talán csak aláhúzza, amikor a mini látja, hogy az aceman az idejének nagy részét költi.

A MINI azt állítja, hogy az ACEMAN E a teljes töltéstől akár 192 mérföldnyire is elérhető, ami azt jelzi, hogy a hatékonysági arány 4,3-4,4 mérföld / kWh, bár a saját tesztünk során (az utak keveréke során) 3,8 mérföld / kWh. Érdemes megjegyezni, hogy ez egy hidegebb, őszi napon volt, tehát a gyártó adatai nem szabad teljesen elérhetők a valós vezetésben.

Futási költségek és biztosítás

A Mini Aceman több mint 31 000 fontnál nagyobb elindulása nem egy kis vásárlás, bár a prémium térben lévő autót illeszti. A vásárlóknak azonban tisztában kell lenniük azzal, hogy a színpadi díszítéssel és berendezéscsomagokkal elképzelhetően megtalálhatja a belépő szintet, amelynek Aceman 41 000 fontotól északra kerül.

Az Aceman E minden származtatása a 20. biztosítási csoportba tartozik, amely alacsonyabb, mint egyes riválisok, míg a hatalmasabb SE a 23-24 csoportban helyezkedik el, a választott burkolatától függően. Ha eldönti a teljesítmény-központú Aceman JCW-t, akkor a prémiumot költségesebb lesz, mert a 29. csoportban van.

A MINI csatlakoztatása a szokásos otthoni aljzatba, ha 12,75 GBP -es számlát nettó, tipikus 0,30p / kWh háztartási díj mellett. A vadonba való elindulás azt jelenti, hogy a közszolgáltatók által választott díjak kegyelme alatt áll, így sokkal többet fizethet.

Az EV-k hamarosan már nem mentesülnek a londoni torlódási díj alól, bár azok mentesülnek a város kibocsátáson alapuló ULEZ-díjaitól.

Teljesítmény, motor és meghajtó

Modell 0-62 mph Maximális sebesség Meghajtott kerekek Hatalom
Aceman E 7.9S 99 mph Elülső 181BHP
Aceman se 7.1s 99 mph Elülső 215BHP
Aceman JCW 6.4s 124 mph Elülső 254 lóerő

A 181 lóerős fedélzeten az Aceman E szépen hevesnek érzi magát, amikor a fojtószelepének jó lökést ad. Ennek ellenére nehéz dolog, tehát a 7,9 másodperces 0-62-es idő kissé ambiciózusnak érzi magát, és a középtávú ütés egy érintés a lassú oldalon, de a városban a szerény morgás nem számít annyira. Ha több ütés után van, akkor lehetősége van a 215 lóerős SE vagy a Spicier 254 lóerős JCW modellre történő frissítésre.

Mini lenni, a csillagkezelés kötelező. Az Aceman E annyira szórakoztató, mint amennyit remélhet egy mini -ből, nem talán olyan éles, mint a nyílás, de továbbra is küzd, hogy hibát találjon abban, hogy mennyire szórakoztató a sarkok körül. A kevésbé szórakoztató az utazás, és minden más, mint a szuper sima utakon az Aceman túlságosan szilárdnak érzi magát. Talán a Súly mellékhatása, de valami, amire képes lesz, vagy azonnali kikapcsolást talál – javaslatunk az lenne, hogy minden vásárlás elkötelezettsége legyen egyértelmű tesztvezetés, mielőtt elkötelezi magát.

A Mini nyolc „tapasztalattal” adta az Aceman -t, amely a meghajtó módok és a hatalmas központi érintőképernyő témáinak keveréke. Csak három közülük – a mag, a zöld és a go kart megváltoztatja az autó jellemzőit. A Core a szokásos meghajtó mód, és meglehetősen jól egyensúlyozza a teljesítményt és a hatékonyságot. A Green arról szól, hogy minél több mérföldet kapjon az akkumulátorból, egy kicsit zsibbadva a fojtószelepet, és arra ösztönözve, hogy könnyedén tegye meg. A Go Kart az, amit a legtöbbnek „sport” módnak hívnak, és élesebbé teszi az autót, hogy a dolgok jobban ébernek érezzék magukat. A három üzemmód közül azt gondoljuk, hogy a legtöbb időt a magban tölti, mivel úgy tűnik, hogy ez a legjobban megfelel az autónak.

Belső, műszerfal és infotainment

Az Aceman megosztja a belsőépítészetet a jelenlegi generációs mini sorral. A kormánykerék fölött nincs műszeres binnacle, ehelyett egy standard HUD -t használ, az érintőképernyőn megjelenő sebességgel. Olyan kombináció, amely jól működik, bár eleinte kissé furcsának érzi magát. A belső tér többi része jól elkészített és elég vastagnak érzi magát ahhoz, hogy túllépje azt, amire úgy dönt, hogy dobja, miközben az intelligens ruhák, hevederek és a tiszta pontmentes tervezési elemek további varázsait adnak a kabinhoz.

Kellemesen az infotainment jól működik. Gyors, intuitív és könnyen navigálható. A zenei források, a NAV, a hatékonyság és még sok más közötti váltás szellő. Úgy tűnik, hogy a lassú szoftverek és a hibák korai jelentései ösztönözték néhány javítást.

Az egyik idioszincrasia, amelyet meg kell jegyezni, az, hogy az Aceman Satnav hangja miként hangzik. Kíváncsi vagy, hogy kapcsolódik -e Marvin az Androidhoz a Hitchhiker’s Guide to the Galaxy -ból. Minden utazást befejez, és megpróbálja megnyugtatni azt egy jól elvégzett munkához. A Mini hangsegédje, a Spike egy animációs kutya, meglehetősen tisztességes figyelemfelkeltéssel. Úgy tűnik, hogy a kontextuális parancsok száma, mint a közvetlenebbek.

Boot hely, ülések és praktikusság

Hossz Szélesség Magasság Boot Space (ülések fel/le)
4,079 mm 1,754 mm 1514 mm 300/1005 liter

Lehet, hogy az Aceman SUV -ként osztályozható, de ez nem foglal el különösen nagy lábnyomot az úton. Kicsit nagyobb, mint a Cooper ferdehátú, de az extra szabad távolság azt jelenti, hogy könnyebb a dolgok be- és kiszedése az autóból. A hátsó ajtók azt is jelentik, hogy az embereket és a dolgokat az autó hátuljába való bejutás sokkal könnyebb, mint a Cooper.

Előtte rengeteg hely van két felnőtt számára, hogy kényelmesebbé váljon, és tárolja a különféle napfényeket. Hátulban küzdeni fog, hogy panasz nélkül illeszkedjen a magasabb felnőtteknek, és az a gondolat, hogy három lépést tartson egy hosszú utazásra, a fejedben kell lennie, hacsak feltétlenül szükség van.

A csomagtartó nem a legnagyobb az osztályában, mindössze 300 liternél, és ezen a téren belül helyet kell találnia a töltő kábelekhez is. Az ülések összecsukása egy hasznosabb, 1 005 liter, bár ha valódi rakományt keres, akkor jobban keresi másutt.

Megbízhatóság és biztonsági besorolás

A Mini megbízhatósága nem volt a legerősebb tulajdonság, amikor a nővérek webhelyének Auto Express vezető teljesítményének felmérése volt. A 32 gyártó közül a 20. befejezés kissé alacsonynak tűnhet, de a tulajdonosok szerint megbízhatóbbak, mint az Audi, a Mercedes-Benz és a VW autó.

A MINI számos aktív biztonsági rendszert kínál az ACEMAM számára, bár nem minden technika áll rendelkezésre alapvetően, tehát érdemes először ellenőrizni, mielőtt bármilyen megállapodást elvégezne.

Az Aceman -t még nem tesztelték az EurONCAP ipari biztonsági szakértők, de jó eredményre számíthatunk, tekintettel a rendelkezésre álló technológiára és a MINI általános minőségére vonatkozó megközelítésére. Például a Countryman közepes méretű SUV-t 2024 decemberében tesztelték, és ötcsillagos minősítést kapott.

Kwik Fit

A Kwik Fit egy független magyar autós médium, amely naprakész hírekkel, tesztekkel és háttérelemzésekkel szolgál mindazoknak, akiket érdekel az autózás világa. Legyen szó új modellekről, technológiai innovációkról vagy iparági változásokról, nálunk hiteles forrásból, közérthetően tájékozódhatsz. Célunk, hogy összekössük az autórajongókat, szakértőket és hétköznapi sofőröket – egy lendületes, modern platformon keresztül.