A Mini teljesen elektromos kis SUV-ja ugyanolyan szórakoztató, mint a márka vágott nyílásával, hozzáadott praktikus réteggel
Mini Aceman ítélet
A Mini Aceman egy okos, kicsi SUV, egy érintőképességgel, ahol számít, bár természetesen nem minősül különösen használható családi autónak. A kis csomagtartó azt jelenti, hogy kompromisszumot kell kapnia arról, hogy mennyi poggyászot tudsz szállítani, és ha különösen magas barátai vannak, akkor hátul küzdhetnek – ne is gondolj arra, hogy három felnőttet helyezzenek oda, hacsak nem hihetetlenül jó feltételek vannak.
Pozitívabban, a Mini vidám hozzáállása az Aceman -ban ragyog, és még egy szelíden is örömet jelent az üzletek számára. A lenyűgöző kezelhetőség és a heves teljesítmény kiemelkedő tulajdonságok, bár a határozott út, különösen a durva utakon, egy kicsit sokat kaphat. A kis családok, az üres fészkerek és a párok élvezhetik a szórakozás, a tér és a teljesítmény keverékét.
Részletek, specifikációk és alternatívák
A Mini Cooper Hatch és a Countryman SUV között ülve az Aceman a brit marque új, funkciós stílusú kis SUV. Ez az ultra-versenyképes piaci szegmens továbbra is virágzik, ami azt jelenti, hogy az Acemannek meg kell vitatnia egy sor tehetséges riválisot. A Jeep Avenger és a Peugeot E-2008 minden bizonnyal képes felhívni a vásárlók figyelmét, míg az új Alfa Romeo Junior és a Volvo Ex30 olyan prémium érzést kínál, amely közvetlenül az Aceman stílusos előadásával versenyez.
A Mini régóta jó hírnevet szerzett, hogy törekvési márkájú, és ez általában tükröződik az árképzésben. De amikor az Aceman körülbelül 31 000 fontot indít, több mint 1500 GBP -vel aláhúzza a Volvo Ex30 -at, és körülbelül 2500 font megtakarítást jelent az Alfa Junior belépési modelljéhez képest.
A Peugeot E -2008 sokkal nagyobb csomagtartót kínál, de legalább 3000 fontot fizet a sokoldalúságért – és nézzünk szembe a tényekkel, egy mini -t vásárolsz, mint a fej, mint a fej, és az Aceman erős érvet kínál a forma feletti formában. Ez semmiképpen sem olcsó, de a Mini kicsi all-elektromos SUV-ja nem túl drága, ha a szélesebb versenyre néz.
A vásárlóknak három ACEM -modell közül választhat; A 181BHP E modell 42,5 kWh-os akkumulátort használ, és 7,9 másodperc alatt képes 0-62 mph-ra, miközben a 215 lóerős SE verzióra történő frissítés nagyobb 54,2 kWh-os akkumulátort eredményez, és 0,8 másodperccel a 0-62 mph időről. A Sporty John Cooper Works modell ugyanazt az akkumulátort és az elsőkerék-meghajtó beállítást használja, mint az SE, de hozzáad egy kis extra teljesítményt; A 254 lóerővel a TAP On 0-62 mph -ig tartó versenyek mindössze 6,4 másodperc alatt – nem rossz egy kis családi SUV -nak, amelynek súlya 1,720 kg -tól északra fekszik.
Csak öt ajtó SUV -ként érhető el, az Aceman három testreszabott specifikációval érkezik. Az alapkocsik klasszikusak, és rengeteg csatlakozási lehetőséggel (Android Auto és Apple CarPlay) érkeznek a hatalmas kör alakú infotainment képernyőjéhez. Exkluzív a következő Trim szint, és egy extra 2200 fontért nagyobb kerekeket, szélesebb festékválasztékot, élénk ezüstrácsot, különböző belső burkolatot és több testreszabási lehetőséget kap. Végül, a Sport Trim egyedi jelvényt, egy piros tetőt és egy finom Bodykit -et kap, 1300 fontért az exkluzív burkolat tetején.
Az opcionális berendezések csomagokban érkeznek – 1., 2. és 3. szint. Az összes autó 1. szinttel érkezik, ami azt jelenti, hogy a Heads Up kijelző pótolja a hagyományos műszeres binnacle, a vezeték nélküli telefon töltés és a fűtött első ülések hiányát. Dobj el egy extra 2000 fontot az autóhoz a 2. szinthez, hogy egy panorámás tetőt, Harmon Kardon sztereót és színezett ablakokat hálójához hálójához. További 4500 font értékű exkluzív és a Sport Trim autók élvezhetik a 3. szintet, ami elektromosan működtetett masszázs üléseket ad hozzá memóriafunkcióval, virtuális-valóság navigációval és aktívabb biztonsági funkciókkal.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
192 mérföld | 6 óra 15 perc (0-100%, 7,4 kW) | 40 perc (10-80%, 70 kW) |
Mivel a belépési modell egy kis, 42,5 kWh -os akkumulátort tartalmaz a fedélzeten, az Aceman E nem lesz hatalmas mérföldes muncher. Ez a legjobban megfelel az alkalmi kirándulásoknak a városból, miközben idejének nagy részét rövidebb utazásokra vagy a városi ingázásra tölti.
Az Acemannek alig több mint hat órát vesz igénybe, hogy 0-100% -ot töltsön be egy 7,4 kW-os Wallbox-on keresztül, míg a Mini csak úgy látta, hogy megtervezze azt, hogy elfogadja a gyors töltési sebességet akár 70 kW-ig, így a 10-80% -os megállás körülbelül 40 percet vesz igénybe.
Igaz, hogy egy kis akkumulátorral a fedélzeten, amely nem hatalmas kivetés, de egy rövid töltésű ‘n’ -et hosszabb ügyévé teheti, ha darabos távolságokat takarít meg – talán csak aláhúzza, amikor a mini látja, hogy az aceman az idejének nagy részét költi.
A MINI azt állítja, hogy az ACEMAN E a teljes töltéstől akár 192 mérföldnyire is elérhető, ami azt jelzi, hogy a hatékonysági arány 4,3-4,4 mérföld / kWh, bár a saját tesztünk során (az utak keveréke során) 3,8 mérföld / kWh. Érdemes megjegyezni, hogy ez egy hidegebb, őszi napon volt, tehát a gyártó adatai nem szabad teljesen elérhetők a valós vezetésben.
Futási költségek és biztosítás
A Mini Aceman több mint 31 000 fontnál nagyobb elindulása nem egy kis vásárlás, bár a prémium térben lévő autót illeszti. A vásárlóknak azonban tisztában kell lenniük azzal, hogy a színpadi díszítéssel és berendezéscsomagokkal elképzelhetően megtalálhatja a belépő szintet, amelynek Aceman 41 000 fontotól északra kerül.
Az Aceman E minden származtatása a 20. biztosítási csoportba tartozik, amely alacsonyabb, mint egyes riválisok, míg a hatalmasabb SE a 23-24 csoportban helyezkedik el, a választott burkolatától függően. Ha eldönti a teljesítmény-központú Aceman JCW-t, akkor a prémiumot költségesebb lesz, mert a 29. csoportban van.
A MINI csatlakoztatása a szokásos otthoni aljzatba, ha 12,75 GBP -es számlát nettó, tipikus 0,30p / kWh háztartási díj mellett. A vadonba való elindulás azt jelenti, hogy a közszolgáltatók által választott díjak kegyelme alatt áll, így sokkal többet fizethet.
Az EV-k hamarosan már nem mentesülnek a londoni torlódási díj alól, bár azok mentesülnek a város kibocsátáson alapuló ULEZ-díjaitól.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
Aceman E | 7.9S | 99 mph | Elülső | 181BHP |
Aceman se | 7.1s | 99 mph | Elülső | 215BHP |
Aceman JCW | 6.4s | 124 mph | Elülső | 254 lóerő |
A 181 lóerős fedélzeten az Aceman E szépen hevesnek érzi magát, amikor a fojtószelepének jó lökést ad. Ennek ellenére nehéz dolog, tehát a 7,9 másodperces 0-62-es idő kissé ambiciózusnak érzi magát, és a középtávú ütés egy érintés a lassú oldalon, de a városban a szerény morgás nem számít annyira. Ha több ütés után van, akkor lehetősége van a 215 lóerős SE vagy a Spicier 254 lóerős JCW modellre történő frissítésre.
Mini lenni, a csillagkezelés kötelező. Az Aceman E annyira szórakoztató, mint amennyit remélhet egy mini -ből, nem talán olyan éles, mint a nyílás, de továbbra is küzd, hogy hibát találjon abban, hogy mennyire szórakoztató a sarkok körül. A kevésbé szórakoztató az utazás, és minden más, mint a szuper sima utakon az Aceman túlságosan szilárdnak érzi magát. Talán a Súly mellékhatása, de valami, amire képes lesz, vagy azonnali kikapcsolást talál – javaslatunk az lenne, hogy minden vásárlás elkötelezettsége legyen egyértelmű tesztvezetés, mielőtt elkötelezi magát.
A Mini nyolc „tapasztalattal” adta az Aceman -t, amely a meghajtó módok és a hatalmas központi érintőképernyő témáinak keveréke. Csak három közülük – a mag, a zöld és a go kart megváltoztatja az autó jellemzőit. A Core a szokásos meghajtó mód, és meglehetősen jól egyensúlyozza a teljesítményt és a hatékonyságot. A Green arról szól, hogy minél több mérföldet kapjon az akkumulátorból, egy kicsit zsibbadva a fojtószelepet, és arra ösztönözve, hogy könnyedén tegye meg. A Go Kart az, amit a legtöbbnek „sport” módnak hívnak, és élesebbé teszi az autót, hogy a dolgok jobban ébernek érezzék magukat. A három üzemmód közül azt gondoljuk, hogy a legtöbb időt a magban tölti, mivel úgy tűnik, hogy ez a legjobban megfelel az autónak.
Belső, műszerfal és infotainment
Az Aceman megosztja a belsőépítészetet a jelenlegi generációs mini sorral. A kormánykerék fölött nincs műszeres binnacle, ehelyett egy standard HUD -t használ, az érintőképernyőn megjelenő sebességgel. Olyan kombináció, amely jól működik, bár eleinte kissé furcsának érzi magát. A belső tér többi része jól elkészített és elég vastagnak érzi magát ahhoz, hogy túllépje azt, amire úgy dönt, hogy dobja, miközben az intelligens ruhák, hevederek és a tiszta pontmentes tervezési elemek további varázsait adnak a kabinhoz.
Kellemesen az infotainment jól működik. Gyors, intuitív és könnyen navigálható. A zenei források, a NAV, a hatékonyság és még sok más közötti váltás szellő. Úgy tűnik, hogy a lassú szoftverek és a hibák korai jelentései ösztönözték néhány javítást.
Az egyik idioszincrasia, amelyet meg kell jegyezni, az, hogy az Aceman Satnav hangja miként hangzik. Kíváncsi vagy, hogy kapcsolódik -e Marvin az Androidhoz a Hitchhiker’s Guide to the Galaxy -ból. Minden utazást befejez, és megpróbálja megnyugtatni azt egy jól elvégzett munkához. A Mini hangsegédje, a Spike egy animációs kutya, meglehetősen tisztességes figyelemfelkeltéssel. Úgy tűnik, hogy a kontextuális parancsok száma, mint a közvetlenebbek.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
4,079 mm | 1,754 mm | 1514 mm | 300/1005 liter |
Lehet, hogy az Aceman SUV -ként osztályozható, de ez nem foglal el különösen nagy lábnyomot az úton. Kicsit nagyobb, mint a Cooper ferdehátú, de az extra szabad távolság azt jelenti, hogy könnyebb a dolgok be- és kiszedése az autóból. A hátsó ajtók azt is jelentik, hogy az embereket és a dolgokat az autó hátuljába való bejutás sokkal könnyebb, mint a Cooper.
Előtte rengeteg hely van két felnőtt számára, hogy kényelmesebbé váljon, és tárolja a különféle napfényeket. Hátulban küzdeni fog, hogy panasz nélkül illeszkedjen a magasabb felnőtteknek, és az a gondolat, hogy három lépést tartson egy hosszú utazásra, a fejedben kell lennie, hacsak feltétlenül szükség van.
A csomagtartó nem a legnagyobb az osztályában, mindössze 300 liternél, és ezen a téren belül helyet kell találnia a töltő kábelekhez is. Az ülések összecsukása egy hasznosabb, 1 005 liter, bár ha valódi rakományt keres, akkor jobban keresi másutt.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
A Mini megbízhatósága nem volt a legerősebb tulajdonság, amikor a nővérek webhelyének Auto Express vezető teljesítményének felmérése volt. A 32 gyártó közül a 20. befejezés kissé alacsonynak tűnhet, de a tulajdonosok szerint megbízhatóbbak, mint az Audi, a Mercedes-Benz és a VW autó.
A MINI számos aktív biztonsági rendszert kínál az ACEMAM számára, bár nem minden technika áll rendelkezésre alapvetően, tehát érdemes először ellenőrizni, mielőtt bármilyen megállapodást elvégezne.
Az Aceman -t még nem tesztelték az EurONCAP ipari biztonsági szakértők, de jó eredményre számíthatunk, tekintettel a rendelkezésre álló technológiára és a MINI általános minőségére vonatkozó megközelítésére. Például a Countryman közepes méretű SUV-t 2024 decemberében tesztelték, és ötcsillagos minősítést kapott.