Az Electric Coupe-SUV-nak van néhány kedvelt aspektusa, de nem elég ahhoz, hogy egy tehetséges osztályban lenyűgözze
Névértéken a BYD Sealion 7 -nek sok mindent megtesz. Megkülönböztető belülről és kívülről, jól felépítettnek és jól megtervezettnek tűnik, felszereléssel tele van, és rengeteg hely van benne. Valójában meghajtja, és ennek némelyike gyorsan elhasználódik, átlagos utazás és kezelhetőség, néhány finomítási problémával és olyan hatékonysággal-még papíron is. Az is drága biztosítani, és az elektronikus biztonsági technika némelyike frusztráló lehet. Egy tisztességes autó elszigetelten, de ez az osztály tele van hasonló árú és végül tehetségesebb alternatívákkal.
Részletek, specifikációk és alternatívák
A BYD kedveli a vízi lények nevét, amikor az új Sealion 7 csatlakozik a pecséthez és a delfinhez a gyártó Egyesült Királyság sorozatában (most csak figyelmen kívül hagyjuk a független Atto 3 -at…). De a Sealion 7 a neve első négy betűjét több, mint a Seal Saloon -nal osztja meg – ugyanazon a platformon lovagol, és vele is megosztja az elektromos architektúrát. Alapvetően az autó SUV verziója, ellentétben a márka másik SUV-jával, a zavaróan elnevezett Seal U-val, amely független és hibrid variánsokban is található.
A Coupe stílusú tetővonalakkal ugyanazon ügyfeleknél van, mint az olyan autók, mint a Skoda Enyaq Coupe, a Cupra Tavascan és a KIA EV6, és még sok más-egy tehetséges csomó, amely megmutatja, mennyi az új érkezés. Legtöbben jobban ügyesek a kiegyensúlyozáshoz és a kezelés kiegyensúlyozásában, mint a BYD, és a KIA (és annak Hyundai Ioniq 5 és a Genesis GV60 ekvivalensek) kedvelői felülmúlják a tartományban.
Az Egyesült Királyság árazását még nem kell megerősíteni, de a tartomány körülbelül 45 000 fontról kezdődik a legkisebb akkumulátor és a kényelem burkolatához, 5000 GBP -rel növekedve a Design AWD -hez, és hasonló kirándulás a kiválóság AWD -hez. A SEALION 7 természetesen nem vágott áron a szokásos kínai vénában. A berendezések szintje azonban versenyképes, mindazonáltal az összes modell, amely mindent tartalmaz, a nagy forgó érintőképernyőtől kezdve a dupla üvegezésig, a jármű-terhelésig, az elektronikus biztonsági GIZMO-k és a hőszivattyú közel végtelen listájáig.
Tartomány, akkumulátor mérete és töltése
Hatótávolság | Wallbox töltési idő | Gyors töltés |
282-311 mérföld | 11 óra (0-100%, 7,4 kW) | 24-32 perc (10-80%, 150-230 kW) |
Az elektromos autótól kilowatt óránként több mint 4 mérföld / kilowatt órán keresztül általában nagyon jónak tekinthető. Tehát az a tény, hogy a Sealion 7 jelentős 91,3 kWh-os akkumulátort használ az So-So 311 mérföldre, vagyis 3,4 mhi/kWh-ra, kissé csalódást okoz.
Noha ez nem olyan rossz, mint a saját vezetési átlagunk, amely 2MI/kWh -t, annak ellenére, hogy a német indító rendezvényen néhány Autobahn szakaszát bevonja, jóval a nagy és nehéz SUV esetében is jó. Ezen a hatékonyságon a tartomány alig több mint 180 mérföld lenne. Csak a hátsókerék-meghajtóval a belépő szintű kényelem 82,5 kWh-os csomagja jobban fizethet, bár a tartománya kezdetben elindul, 298 mérföldnél.
A standard illeszkedő hőszivattyúnak legalább a hatékonyságot következetesen kell tartania, akár meleg, akár hideg, és a jármű-terhelés képessége a külső eszközök feltöltésére is hasznos. Eközben a töltést egy 150 kW-os töltő kezeli 82,5 kWh akkumulátoros modellekben, és egy 230 kW-os töltő a kiválósággal-a nagyobb akkumulátorral-az előbbi 10-80% -os feltöltésnek körülbelül 32 percet kell igénybe vennie, 24 percre a kiválósághoz.
Futási költségek és biztosítás
Reméljük, hogy a tulajdonosok jobb hatékonyságot tapasztalnak, mint mi az indító rendezvényen, mert még ha elsősorban otthon is olcsóbb éjszakai tarifákkal számít fel, ez szükségtelenül hozzáadja az energiaszámláit. Feltételezve, hogy elérte a BYD célértékeit, a 91,3 kWh-os modell alig több mint 8 fontba kerül, ha egy tipikus 9p/kWh éjszakai tarifára 0-100% -ot tölt be.
A gyors töltőnél, azonban legfeljebb 75p/kWh díjakkal, 10-80% -os díj (kb. 64 kWh villamos energia) 48 font. Ez elég drága a 230 páratlan mérföldes távolságra, és még rosszabbnak tűnik, ha megismétli a 2MI/kWh számunkat, ahol a 48 quid csak 135 mérföldnyi távolságot kap. A költség -egyenértékűségben ez olyan, mint egy benzinkocsi, amely csak 18 mpg -t csinál – nem különösebben vonzó kilátás.
A BYD hatéves/93 750 mérföldes garanciát kínál (ha ez furcsának tűnik, akkor nagyjából ésszerűbb 150 000 km-re működik), és az akkumulátor és az elektromos motor nyolc éves lefedettséget kap. A szervizelésnek, akárcsak sok EV-nek is, viszonylag egyszerűnek és olcsónak kell lennie, de a biztosítás néhány BOB-t fizethet-a SEALION 7 a 48-50-es csoportokban található, a vágási szinttől függően.
Teljesítmény, motor és meghajtó
Modell | 0-62 mph | Maximális sebesség | Meghajtott kerekek | Hatalom |
SEALION 7 Kényelem | 6.7s | N/A | Hátulsó | 308BHP |
SEALION 7 Design AWD | 4.5S | N/A | AWD | 522BHP |
SEALION 7 Kiválóság AWD | 4.5S | N/A | AWD | 522BHP |
A SEALION 7 -et két kimenetben kínálják. A kényelem 308 lóerős hátsó motorral rendelkezik, míg a tervezési és a kiválósági modellek mind az első motorral, a négykerék-meghajtáshoz és egy 522 lóerős teljesítményű figurával párosulnak, amelyek nem néznek ki a Porsche-ben. Ha a kényelem élénk, 6,7 másodperc alatt 0-62 mph-ig-gyorsabban, mint a leggyorsabb Audi A5 (S modellek kivételével)-az AWD autók valóban gyors, 4,5 másodperces 0-62 mph-os idővel.
Noha a teljesítmény olyan erős, mint amire számíthat ezekből az adatokból, a vezetési élmény nem felel meg az ígéretnek. Észrevettük, hogy valamilyen motoros nyafogás, amelyet a legtöbb más EV képes hangolni, és bár a közúti zaj jól van, az A-oszlopok és az ajtó tükrök szélzaja sokkal nyilvánvalóbb.
A felfüggesztés sem felel meg az elvárásainknak. Az utazásminőség kissé éles lehet, de ennek ellenére nem tudja eléggé ellenőrizni az autó 2,5 tonnás tömegét a hullámok miatt, kissé lebegve. Mind a kormányzás, mind a fékek kissé hirtelen vannak a válaszukban is – a kormányzás gyors, de kissé túl ráncos nagyobb sebességgel és visszajelzés nélkül, míg a fékek megragadhatók és következetlenek lehetnek; Nem ideális, tekintettel az autó teljesítményére.
Belső, műszerfal és infotainment
A Sealion 7 belső tere minden bizonnyal rendelkezik a wow-tényezővel, amikor először kinyitja az ajtót. Mint más BYD -k, van egy forgó központi érintőképernyő, és bár ez még mindig úgy néz ki és érzi magát, mint egy kis trükk, a kabin többi része mind a minőségével, mind a bemutatásával lenyűgözi. A Swooping Dash Design vonzó, a vezető megjelenítése szépen beépült ugyanabba a panelen, amely az utas oldalára áramlik, és az anyagok és a minőség egyaránt egy lépéssel a többi BYD felett. Dobjon be egy fénycsomót a panorámás üvegtetőből, egy 12 hangszóró-Dynaudio sztereo és az USB-C töltőportokról, és itt nagyon sok van.
Mint a Sealion 7 vezetési viselkedése, a kabin sem igazán ragaszkodik a leszálláshoz. A vezetési helyzet kissé magas az ízlésünkhöz, elegendő ahhoz, hogy ellenszenvezés és kissé zsúfolt érzés a magasabb járművezetők számára, míg a kormánykerék páratlan, buszszerű szögben van beállítva.
Hasonlóképpen, míg a forgó 15,6 hüvelykes kijelző tiszta és reagáló, a BYD túl sok gyakran használt kezelőszervezést rejtett be; A fűtési vagy ventilátor sebességének gesztusvezérlése még mindig nem olyan intuitív, mint a megfelelő gombok és gombok. A natív műholdas navigációs rendszer jól működik, de szerencsére ott van az Apple CarPlay és az Android Auto Integration, amely a legtöbb tulajdonos számára alapértelmezett lesz.
Boot hely, ülések és praktikusság
Hossz | Szélesség | Magasság | Boot Space (ülések fel/le) |
4830 mm | 1925 mm | 1620 mm | 520/1,789 liter |
Az elektromos járművek még nagyobb mértékben hatékonyan használják a kabinterületet, és a kínaiakat még nagyobb mértékben használják, tehát nem meglepő, hogy rengeteg hely van, hogy kinyújthassák a Sealion 7 hátulját. A háttámlákat még nagyobb kényelem érdekében beállíthatja, bár az autó foltos utazási minősége ugyanolyan észrevehető, mint az elülső részén.
A hátsó ülés helye nem a csomagtartási térfogat rovására került, és bár az 520 liter nem az iparág vezetője, a négyzet alakú forma értékelhető, csakúgy, mint a nagy hátsó ajtó rekeszét. Van hely a csomagtartó padló alatt (vagy a kis frunkban) a kábelek töltésére, és a kabin egésze tele van kölyklyukakkal, beleértve egy pár barlangos csészetartót a középső konzolon és néhány hasznos méretű ajtótartót.
Megbízhatóság és biztonsági besorolás
Az Euro NCAP még nem küldött Sealion 7 -et a tudomány és a biztonság nevében, tehát még nincs csillagminőségünk, bár a BYD egyébként finom rekordját adta ezen a területen (öt csillag mind a pecséthez, mind a kisebb Atto 3 -hoz), hasonlóan számíthatunk a Sealion 7 -ből.
A Sealion 7 minden bizonnyal nagyon hosszú listát tartalmaz az elektronikus biztonsági funkciókról, amelyek a javára működnek, a fékezés, a sávos tartás és a balesetek elkerülésének különféle aspektusainak ellenőrzésével, bár nem először BYD-vel, a Sealion 7 funkcióinak némelyike a normál vezetés során zavaró és zavaró lehet, úgy érzi, hogy nem voltak kalibráltak az Egyesült Királyság útkörülményeiben. Kikapcsolásuk egy kicsit faff is, és mélyrehatóan belemerül az érintőképernyőbe.