Európa legnagyobb autószerviz-hálózata

Időszakos szerviz - Olajcsere 9.790 Ft-tól

NAGYSZERVIZ 9.500 Ft, hűségkártyával 7.500 Ft + AJÁNDÉK ablakmosó
KISSZERVIZ 6.000 Ft, hűségkártyával 4.900 Ft + AJÁNDÉK ablakmosó

BEMUTATJUK

Időszakos szervizKépzelje el, mennyi időt, fáradtságot, utánajárást megspórol azzal, ha ránk bízza autójának rendszeres karbantartását. A mi szakmánk az autószerelés, ehhez értünk. Igyekszünk közérthetően fogalmazva elmagyarázni Önnek mindazt, amit fontos tudnia, pl. a gépjárműje alkatrészeinek állapotát, azoknak mi a szerepük, és miért fontos a hibátlan működésük. Kérdéseit, érdeklődését örömmel fogadjuk. Mi az, amit Ön tehet családja és saját biztonságáért?

  • Megbízható, garanciát vállaló szervizre bízza a kocsiját
  • Rendszeresen ellenőrizteti a kocsi műszaki állapotát
  • Rendszeresen ellenőrizteti a gumiabroncsok állapotát
  • Évente legalább egyszer elviszi a kocsit időszakos szervizeltetésre
  • Lehető legnagyobb biztonságra törekszik a közlekedésben

Szervizhálózatunkban rendszeresen, ingyenesen elvégeztetheti gépjárműje teljes körű műszaki átvizsgálását, továbbá a gumiabroncsok ellenőrzését. Mindkét átvizsgálás eredményéről átvizsgálási lapot adunk át, és el is magyarázzuk azt. Az ingyenes átvizsgáláson felül kétféle időszakos szervizeltetést végeztethet szervizünkben.


Nagyszerviz – Kisszerviz – Vezérműszíjcsere

AMIT IDŐSZAKONKÉNT EL KELL VÉGEZTESSEN

Két időszakos szervizcsomagunk van: a Nagyszerviz és a Kisszerviz. Az általános tapasztalat azt mutatja, hogy évente érdemes elvégeztetni vagy a Nagyszervizt, vagy a Kisszervizt, annak függvényében, melyiket igényli a gépkocsija. A Nagyszerviz tartalmazza mindazt, amit a Kisszerviz, kiegészítve azt néhány egyéb alkatrészcserével (meghajtószíj, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, gyújtógyertya).
A motor, mint sok egyéb alkatrész a gépjárműben, csak akkor tudja kifejteni teljesítőképességét, ha rendszeresen, szakszerűen karbantartják. A kenőanyag nagymértékben hozzájárul a motor teljesítményéhez és élettartamához. Az időszakos szervizeléssel rendszeresen ellenőriztetheti az olajszintet, a gépkocsinak megfelelő olajat töltetheti be (minden olajcsere alkalmával az olajszűrőt is cserélni kell).
Az időszakos szervizeken kívül időnként szükség van vezérműszíjcserére is, melyet autónként más és más kilométer megtétele után ír elő a gépjármű gyártója. Bízzon meg szakemberünk szakértelmében! Azt a szervizelést javasolja Önnek, ami valóban szükséges. A Kwik Fit Időszakos Szervizcsomagok csak a munkadíjat tartalmazzák (lásd Munkadíjtáblázat). Szervizeink bejelentkezés nélkül fogadják Önt, de természetesen a téli/nyári gumicsere szezonban célszerűbb előre bejelentkezni.


Kwik Fit Nagyszerviz

SZAKSZERŰ TANÁCSADÁS RÁADÁSKÉNT

A csomag ára csak a munkadíjat tartalmazza, lásd Munkadíjtáblázat. A szervizeltetés időtartama kb. 60-90 perc. Tartalma:

Állapotellenőrzés:
  • gumiabroncs (légnyomás-beállítás, centrírozás)
  • futómű
  • lengéscsillapító
  • első és hátsó fék
  • kézifék
  • kipufogórendszer
  • gumialkatrészek (üzemanyag-ellátó- és fékrendszerben, futóműben, stb.)
  • olajszivárgás
  • sebességváltómű-olajszint
  • karosszéria-elemek és alvázvédelem
  • meghajtószíjak (kivéve vezérműszíj)
  • folyadékszintek
  • akkumulátor
  • generátortöltés
  • elektromos berendezések
  • hűtő-és fűtőrendszer (klíma)
  • szélvédő, ablaktörlő lapátok
Mérés/beállítás:
  • fék- és lengéscsillapító-mérés
  • fényszóró-beállítás
  • kézifék-beállítás
  • hibakód-kiolvasás
  • szervizintervallum-visszaállítás
Csere:
  • motorolaj- és olajszűrő
  • levegőszűrő
  • fékfolyadék
  • meghajtószíjcsere (ha szükséges); (kivéve vezérműszíj)
  • pollenszűrő
  • üzemanyagszűrő
  • gyújtógyertya (ha szükséges)

Kwik Fit Kisszerviz

VEZETÉSI TIPPEK RÁADÁSKÉNT

A csomag ára csak a munkadíjat tartalmazza, lásd Munkadíjtáblázat. A szervizeltetés időtartama kb. 30-40 perc. Tartalma:

Állapotellenőrzés:
  • gumiabroncs (légnyomás-beállítás, centrírozás)
  • futómű
  • lengéscsillapító
  • első és hátsó fék
  • kézifék
  • kipufogórendszer
  • gumialkatrészek (üzemanyag-ellátó- és fékrendszerben, futóműben, stb.)
  • olajszivárgás
  • sebességváltómű-olajszint
  • karosszéria-elemek és alvázvédelem
  • meghajtószíjak (kivéve vezérműszíj)
  • folyadékszintek
  • akkumulátor
  • generátortöltés
  • elektromos berendezések
  • hűtő-és fűtőrendszer (klíma)
  • szélvédő, ablaktörlő lapátok
Mérés/beállítás:
  • fék- és lengéscsillapító-mérés
  • fényszóró-beállítás
  • kézifék-beállítás
  • hibakód-kiolvasás
  • szervizintervallum-visszaállítás
Csere:
  • motorolaj- és olajszűrő
  • levegőszűrő
  • fékfolyadék (ha szükséges)

Vezérműszíjcsere

ÜGYELÜNK AZ ESEDÉKESSÉGÉRE

A motor működésében fontos feladata van a vezérműszíjnak. A vezérműszíj a motor főtengelye és a vezérműtengely közötti kapcsolatot biztosítja. Jellegzetessége az, hogy szakadásakor rendszerint rendkívül súlyos motorkárosodás következik be, ezért a gyári előírás szerinti periódusonként ki kell cserélni a vezérműszíjat, a vezető- és feszítőgörgőket, és bizonyos esetekben a vízpumpát is.
Ne feledje: jelentős anyagi ráfordítással járó motorsérüléseket okozhat a vezérműszíj szakadása! Ezért erősen javasolt a gyártó által előírt csereperiódus betartása, a vezérlés időnkénti ellenőrzése! A vezérműszíjcsere munkadíja és időtartama gépkocsinként eltér.


Kwik Fit szervizkönyv

NEM KELL FEJBEN TARTANIA – ELFÉR A KESZTYŰTARTÓBAN

A Kwik Fit szervizkönyvbe szakembereink bejegyzik a gépjármű mindenkori kilométerállását, és hogy milyen szervizelésben volt része: Kisszerviz, Nagyszerviz, futóműmérés, futóműállítás, vagy egyéb szerelés. Továbbá, hogy milyen típusú olajat töltöttek be, mikor javasolt a következő szerviz, hány kilométer megtétele után ajánlatos ismét felkeresni szervizünket. A szervizkönyv mintegy emlékeztetőkét szolgál, mindig kéznél van, elfér a kesztyűtartóban. Hasznos akkor is, ha a gépjármű eladásra kerül, mert jelzi a vevőnek, hogy rendszeres Kwik Fit karbantartásban részesült. Ha még nincs szervizkönyve, kérjen a legközelebbi Kwik Fit szervizlátogatásakor!


Olajcsere az időszakos szerviz része

JÓ TUDNI

A motorolaj elsődleges szerepe az egymással fémesen súrlódó motoralkatrészek kenése, elválasztása, és ezáltal a súrlódási veszteség és a kopás csökkentése. Az autókban használt olaj két elsődleges összetevőből áll: az alapolajból és az adalékokból. Az alapolajnak köszönhetően a motorolaj képes a létfontosságú feladatát ellátni, azaz a motor mozgó alkatrészeit kenni. Az adalékok oly módon biztosítanak további védelmet a motor számára, hogy a motor szélsőséges hőmérsékleti viszonyai közepette megakadályozzák az olaj elhasználódását.

A motorolaj szerves vegyületekből áll, ezért az idő múlásával és a terhelés hatására megváltozik. Az olaj „öregedése” nem más, mint a használat közben bekövetkező fizikai és kémai állapotváltozások folyamata, amely hosszabb-rövidebb idő alatt, az igénybevétellel és az eltelt idővel arányosan, a kenőolaj leépüléséhez vezet. A gyakorlatban az olajcsere-periódus nemcsak a motorolaj minőségétől, hanem a kenési rendszer sajátosságaitól és a jármű üzemeltetési körülményeitől is függ. Különböző vezetési stílus mellett az olaj élettartama jelentősen eltér.

A legkorszerűbb autókban ma már ritkábban, csupán 20-30 ezer kilométerenként kell motorolajat cserélni. Utántöltéshez lehetőleg a motorban lévő olajtípust használjuk, ha azonban ez nincs kéznél, mindenképpen a motor igényeinek megfelelő specifikációjú, és viszkozitású terméket töltsük be. Mivel egyre nő az olyan autótípusok száma, amelyek speciális, nem mindenhol beszerezhető motorolajat igényelnek, célszerű az utántöltéshez szükséges motorolajat az időszakos szerviz, vagy a csak olajcsere alkalmával 1 literes kiszerelésben előre megvásárolni, és az autóban tartani.

A használt olaj színváltozása nem jelzi az olaj öregedési fokát. Ha az olajcserét követően a olaj kevés használat után megsötétedik, ez nem azt jelenti, hogy az olaj gyorsan elhasználódott, hanem inkább arra utal, hogy
  • az olajtérben korábban sok szennyeződés és lerakódás gyűlt össze, ezt a szennyeződést az olaj megköti, és az olajszűrőbe szállítja
  • a keverékképzés és/vagy az égésfolyamat nem megfelelő, ezáltal az égéstérben nagy mennyiségű füst és szilárd részecske keletkezik, elsősorban dízelmotorok esetében.

A mai korszerű személygépkocsiknál az olajcserék intervallumára és az alkalmazható motorolajok minőségére vonatkozó előírások eltérőek. A járművek egy része már automatikusan jelzi az alacsony olajszintet a műszerfalon található visszajelzőn. A régebbi gépkocsikban manuálisan kell ellenőrizni az olajszintet az olajpálca segítségével. Soha ne használja az autót, ha az olajszint az olajpálca minimum jelzése alatt van!

Ha a műszerfalon lévő piros olajnyomáslámpa világít, az autót azonnal le kell állítani! Ez a lámpa nem az olajszintet mutatja, hanem azt, hogy a kenési rendszer jól működik-e vagy sem. Ha az olajozási rendszer nem működik a motorban, nagymértékű károsodás lép fel, végső esetben a motor teljesen tönkremegy, megáll. Sok esetben ki sem lehet javítani, teljes motorcserére van szükség.

Az autók üzemanyag-fogyasztása mellett az egyik leggyakrabban felmerülő téma az olajfogyasztás, aminek magas mértékéért sokan kizárólag az olajat teszik felelőssé. A motorolajok fizikai-kémiai tulajdonságai valóban hatással vannak az olajfogyasztásra, de azok mellett számos, az olajtól független motorállapot-jelző is komoly mértékben befolyásolhatja.

  • Az olaj jellemzői közül a viszkozitás csökkenése a legjelentősebb olajfogyasztást növelő tényező. A viszkozitás csökkenését elsősorban a gyakori rövidtávú üzemeltetés, a nagyobb mértékben olajba kerülő üzemanyag, és a mechanikus terhelésből származó súrlódási veszteség idézi elő.
  • Az olajfogyasztást befolyásolja az olaj habosodása is, mivel a felhabosodott olajnak nagyobb a párolgási hajlama. A habosodást elsősorban a tartósan magas sebességű autópályán való vezetés, a helytelenül megválasztott viszkozitási osztály, ritkább esetben a motor konstrukciós hiányossága idézheti elő.
  • A motorolajok oxidációja közvetett módon befolyásolja az olajfogyasztást. Az erősen oxidálódott olajból hamarabb képződnek lerakódások az olajfogyasztás szempontjából kritikus helyeken, így a gyűrűzónában és a szelepeken.
  • Számottevően megnövelheti az olajfogyasztást a tömítések elhasználtsága. Ezért az olajleeresztő csavar, a szelepfedél és a vezérműfedél tömítéseit, valamint a szelepszárat és a főtengely szimeringeket is időről-időre át kell vizsgálni az időszakos szervizeltetetés során.

A korszerű motorolajok egymással elegyednek, de a keverés nem célszerű. A motorolajok kismértékű keveredése semmiféle problémát nem okoz. Például, ha szakszerűen végrehajtott olajcsere alkalmával más típusú motorolajra térünk át, néhány csepp az előző töltetből mindig a motorban marad, ami nem jelent gondot.

Nézze végig szervizeinkben az átvizsgálást, javítást!